An
door Annerieke-HIA Aug 13, 2017 om 11:21
Vakantie & reizen

Gratis reis van Baden Consultancy en Hotel Piccolo

Ik werd al een jaar lang heel storend lastig gevallen door een incassobureau omdat ik zo dom was om een 'gewonnen reis' naar mij te laten opsturen toen ik ongevraagd werd opgebeld. Dit door het bedrijf Hotel Piccolo BV dat zich ook wel Premium Kiosk noemt en dus nu van Baden Consultancy BV blijkt te zijn.

 

Ik heb niks besteld en toch moest ik betalen en er kwamen almaar kosten bij. De reis was natuurlijk helemaal niet gratis dus daar heb ik gene gebruik van gemaakt. Ook heb ik toen gezegd, dan maar naar de rechter, maar gingen ze gewoon door met het sturen van dreigbrieven.

 

Met dank aan dit forum weet ik nu dat Premium Kiosk en PiccoloCard door het televisieprogramma Groeten van Max is besproken en dat de incasso bureaus nu niet meer met deze mensen samenwerken. Maar er werd wel op gewezen dat het gewoon weer kan beginnen. En van de bedrijven zelf heb ik geen antwoord.

 

Ook met dank aan dit forum weet ik nu dat het gaat om bedrijven gaat die gelieerd zijn aan Baden Consultancy BV. Dat bedrijf is het hoofdbedrijf van Hotel Piccolo B.V. Het bedrijf is ingeschreven op hetzelfde adres als Kobrae Data BV, daar zullen ze mijn telefoonnummer wel vandaan hebben gehaald.

 

Ook ik ben op dit adres Van den Eyndestraat 29 in Den Haag gaan kijken want daar zijn deze bedrijven namelijk ingeschreven, maar het gaat dus zoals ik al had gelezen om een woonhuis. Daarom heb ik maar niet aangebeld.

 

Zoals ik het nu begrijp mag het dus niet wat al deze bedrijven doen die waarschijnlijk van één man zijn en hoef ik dus nooit te betalen. Maar omdat het zoveel bedrijven zijn kan ik misschien het best een aangetekende brief naar het hoofdbedrijf sturen en zeggen dat ze nergens recht op hebben.

 

Want omdat alles van Baden Consultancy is, heeft het denk ik geen zin om met Premium Kiosk te praten. Dat lijkt alleen een website te zijn. Kan dit hoofdbedrijf anders niet gewoon doorgaan met mij onder druk te zetten? Want zij hebben waarschijnlijk mijn gegevens.

 

1775 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

costnix
door costnix - Aug 13, 2017 om 11:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geen geld gaan verspillen aan de aangetekende brief.
Gewoon uw poot stijf houden.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2017 om 11:33
16350 Antwoorden / 103 Vragen
1

U schrijft zelf al op de hoogte te zijn van de praktijken van bovengenoemde "firma's". Dus niets doen is de beste optie.

marita5
door marita5 - Aug 13, 2017 om 11:37
10666 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Annerieke - Hia , 

Steek uw energie ergens anders in , dit is verspilde moeite, kost u een aangetekend schrijven voor niks , volledig negeren .
Ook een incassobureau kan niks doen : 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen

bron: radar.avrotros.nl

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2017 om 11:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zonde van uw geld en inspanning. Gewoon negeren.

An
door Annerieke-HIA - Aug 13, 2017 om 11:47
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank u voor uw antwoord. Het heeft veel onrust gegeven omdat de brieven en telefoontjes erg dreigend waren en de kosten zijn opgelopen.

Het vervelende is dat ook al heb je gelijk, je weet het nooit. Ze doen dit al sinds 2014!

https://drimble.nl/politiek/44942002/het-zwakke-optreden-van-de-autoriteit-consument-en-markt-acm.html

Dus zelfs in de politiek worden er vragen gesteld over Premium Kiosk en Baden Consultancy. Maar ze houden gewoon niet op.

Blijkbaar wordt er niet tegen op getreden en ja, de brieven zijn per post binnen gekomen. Bovendien werd ik steeds gebeld door het incassobureau.

Maar reageren op het incassabureau heeft geen zin meer want die werken niet meer met ze samen. Ik wil gewoon niet dat ze opnieuw beginnen.

Annerieke
Hendrik-Ido-Ambacht

marita5
door marita5 - Aug 13, 2017 om 12:01
10666 Antwoorden / 15 Vragen
1

@annerieke , 

Ook al zijn de brieven / en telefoontjes dreigend ze kunnen niks doen  , dien een klacht in bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

An
door Annerieke-HIA - Aug 13, 2017 om 12:10
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste MARITA5, bedankt voor je advies en bemoedigende woorden. Ik ga daar een klacht indienen.

Wel is het zo dat de telefoontjes natuurlijk heel vervelend blijven. We hebben een vaste telefoon gehouden omdat er in onze familie iemand gezondheidsproblemen heeft en als ze bellen maakt ons dat ongerust, bovendien zijn het elke keer vervelende gesprekken. Dan zeggen ze: u moet toch betalen ook al leggen wij het uit.

Je zou verwachten dat ze niet mogen blijven bellen omdat we al hebben gezegd dat onze positie duidelijk is. Nu is de belterreur gestopt omdat het incassobureau dus ook weet dat het allemaal niet mag, maar straks begint er een ander bureau te bellen. Daar maken wij ons zorgen over.

Het was vaak een ander nummer, dus blokkeren was niet een optie.

marita5
door marita5 Aug 13, 2017 om 12:16
10666 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , geen gesprek meer aangaan , meteen ophangen.

An
door Annerieke-HIA - Aug 13, 2017 om 12:21
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt MARITA5, dat is hele goede informatie. Als ik meteen nee had gezegd en had gezegd: u moet mij niet meer bellen, dan had ik er niet zoveel ellende van gehad.

marita5
door marita5 Aug 13, 2017 om 12:27
10666 Antwoorden / 15 Vragen

Bij telemarketing telefoontjes , meteen ophangen , nergens op ingaan , voordat u het weet hangt u aan een abonnement vast . Dan heeft u nog meer ellende om ervan af te komen. Niks is gratis behalve de zon .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MB123
MB123 - Aug 17, 2022 om 17:34
Winkels & webshops

Webshop stuurt me door naar China, mag dit?

Onlangs heb ik online  3 artikelen gekocht bij Designerboetiek-Meyer Amsterdam.
Toen ik de artikelen heb ontvangen bleken er 2 van de 3 niet te passen en wilde ik deze producten (op eigen kosten) terugsturen.
Via de mail kreeg ik een adres in China maar ik heb toch de aankoop gedaan bij Meyer in Amsterdam!
In het begin reageerde ze meteen via de mail  maar nu helaas niet meer en  ... Lees meer

F.
F.Vrencken - Aug 16, 2022 om 10:39
Huishouden & energie

Probleem met de klantenservice van Vattenfall over belkosten.

Ik had bij mijn maandoverzicht in juni een stijging van 110 kuub gas vergeleken met de afgelopen 3 jaren.
Heb op vrijdag contact gezocht met Vattenfall. Werd in de wacht gezet, doorverbonden, zeer onvriendelijke medewerkster,doorverbonden naar financiéle afdeling,  enz. maar kreeg geen contact.
Bij aanvang werd al vermeld : Dit gesprek kost 55 cent per minuut , plus de gebruikelijke be ... Lees meer

F-
F-r-e-d - Aug 17, 2022 om 15:19
Winkels & webshops

Pearle misleidt klanten

Ik zoek een voordelige zonnebril op sterkte en vond o.a. aanbiedingen bij Pearle voor minder dan € 20 en zelfs minder dan € 10.   Ik vond diverse voordelige brillen; zocht een bril uit en klikte op MAAK EEN AFSPRAAK. Ik maakte een afspraak voor "Oogmeting / Goed Zicht Gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min". Ik kreeg ook een afspraak voor "Oogmeting / Goed Zicht Gesprek gratis"   Ik beg ... Lees meer