Va
door Vakantievragen Nov 3, 2017 om 13:13
Vakantie & reizen

Heb ik recht op een vergoeding?

Ik ben op vakantiegeweest met Corendon. Onze vlucht is met maarliefst 2 uur en 58 minuten te laat aangekomen op de bestemming, aldus Corendon/EU-claim. Daar zijn wij het als passagiers niet over eens. Tevens hanteert Corendon twee verschillende aankomsttijden, maar mag dit zomaar? Bij een eerste poging bij EU-claim zeiden zij ook al hier vanaf te weten, maar niks te kunnen doen. Toch maar even een boze mail gestuurd naar Corendon, want de behoorlijke vertraging was niet het enige. We werden zonder pardon gevlogen met een Amerikaans toestel dat van alle kanten rammelden, Amerikaans sprekende crew etc. etc. Ook hierover zijn wij niet geïnformeerd. We kregen na zo'n 10 weken eindelijk een reactie van Corendon. Zij boden hun excuses aan voor de vertraging van 3 uur! (zo stond het in de mail en zouden we dus recht hebben op een vergoeding?). Corendon vond een vergoeding van €100 korting op een volgende vakantie op zijn plaats.

Heeft het nog zin om actie te zetten na aanleiding van deze mail? Zoals zij zelf zeggen hebben we 3 uur vertraging en vanaf 3 uur heb je als passagier recht op een vergoeding.

1074 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij bieden hun excuses aan voor de vertraging en ronden die tijd dan even af. Persoonlijk zou ik het gek vinden als ze excuses maken voor 2,58 minuten.

Over die twee aankomsttijden is een uitgebreid tv programma geweest, schijnt te mogen,

U kunt natuurlijk niet zelf uw vliegtuig uitkiezenen had u dan liever een Turks sprekende crew gehad?

Corendon is een low-budget maatschappij, dus u wordt min of meer als vee vervoerd en dat is het.

Va
door Vakantievragen Nov 3, 2017 om 13:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bewust gekozen voor een Nederlandse maatschappij. Ik vloog met Corendon Dutch Airlines en dat is wat anders dan de Turkse variant: Corendon ;). En de keuze voor een Nederlandse maatschappij is puur vanwege het gemak: Nederlandse taal.

Weet u toevallig nog in welk tv programma daarover is gesproken?

aurora1
door aurora1 Nov 3, 2017 om 21:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De volgende keer dan maar KLM boeken. Of helemaal niet meer vliegen met zoveel ellende.

di
door digioma - Nov 3, 2017 om 13:31
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wat een ellende allemaal... een  Amerikaans vliegtuig dat rammelt en ook nog een Amerikaans sprekende crew. Je bent toch heelhuids geland op je bestemming dankzij die crew... en wat is nou 3 uur vertraging. Hopelijk was de rest van de vakantie wel leuk.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vergeet de etc. etc. Dus wellicht nog veel meer ellende dan een rammelende kist met Amerikanen.;-))

newmikey
door newmikey Nov 3, 2017 om 13:46
830 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1
Nòg meer ellende? Een kist met rammelende Amerikanen misschien?

Va
door Vakantievragen Nov 3, 2017 om 13:48
Antwoorden / 1 Vragen

3 uur vertraging is niet extreem veel nee, maar wel vervelend als je daarom niet meer kunt avondeten in je hotel. Tevens kun je bij 3 uur vertraging een vergoeding krijgen, en aangezien dat behoorlijk oploopt ben je gek als je het niet probeert.

Verder lag o.a. het lifevest los op de grond, zaten er schroefjes van de vleugel los. Ik was trouwens niet de enige passagier die zich hieraan stoorde dus

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vakantievragen.

Toen ik heel lang geleden voor het eerst vloog, dacht ik dat er stukken vleugel loszaten (die flappen) . Ze vliegen echt niet met loszittende schroeven van de vleugel.

Va
door Vakantievragen Nov 3, 2017 om 15:35
Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Wat voor een waardeloze reactie is dit. Ik vlieg wel vaker en weet zelf ook wel wat wel en niet hoort aan een vleugel. Deze schroef hoort niet los te zitten dus denk dat ik dat in dit geval wel beter kan beoordelen dan u ;)

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2017 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bent u dan niet uitgestapt als het volgens u gevaarlijk was? Of hebt u de luchtvaartautoriteiten in kennis gesteld van deze gevaarlijke situatie?

aurora1
door aurora1 Nov 4, 2017 om 10:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: + 10.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 3, 2017 om 17:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus bij aankomst was het all in restaurant al gesloten, en natuurlijk was er nergens een andere eettent open.
Oh wacht dat had u dan zelf moeten betalen, dan maar met honger naar bed 'm zo'n dramatisch verlopen dag.

Pppffffhhhh

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2017 om 21:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was dat een vliegreis van Amsterdam naar Rotterdam? Dan is 3 uur minus 2 minuten erg veel.
Als het intercontinentaal was vind ik het wel meevallen. Die 100 euro korting is dan mooi meegenomen.
Vooral als je met verstand van vliegtuigen nog met Engels geconfronteerd wordt.