Heb ik recht op een vergoeding?
Ik ben op vakantiegeweest met Corendon. Onze vlucht is met maarliefst 2 uur en 58 minuten te laat aangekomen op de bestemming, aldus Corendon/EU-claim. Daar zijn wij het als passagiers niet over eens. Tevens hanteert Corendon twee verschillende aankomsttijden, maar mag dit zomaar? Bij een eerste poging bij EU-claim zeiden zij ook al hier vanaf te weten, maar niks te kunnen doen. Toch maar even een boze mail gestuurd naar Corendon, want de behoorlijke vertraging was niet het enige. We werden zonder pardon gevlogen met een Amerikaans toestel dat van alle kanten rammelden, Amerikaans sprekende crew etc. etc. Ook hierover zijn wij niet geïnformeerd. We kregen na zo'n 10 weken eindelijk een reactie van Corendon. Zij boden hun excuses aan voor de vertraging van 3 uur! (zo stond het in de mail en zouden we dus recht hebben op een vergoeding?). Corendon vond een vergoeding van €100 korting op een volgende vakantie op zijn plaats.
Heeft het nog zin om actie te zetten na aanleiding van deze mail? Zoals zij zelf zeggen hebben we 3 uur vertraging en vanaf 3 uur heb je als passagier recht op een vergoeding.
Zij bieden hun excuses aan voor de vertraging en ronden die tijd dan even af. Persoonlijk zou ik het gek vinden als ze excuses maken voor 2,58 minuten.
Over die twee aankomsttijden is een uitgebreid tv programma geweest, schijnt te mogen,
U kunt natuurlijk niet zelf uw vliegtuig uitkiezenen had u dan liever een Turks sprekende crew gehad?
Corendon is een low-budget maatschappij, dus u wordt min of meer als vee vervoerd en dat is het.
Ik heb bewust gekozen voor een Nederlandse maatschappij. Ik vloog met Corendon Dutch Airlines en dat is wat anders dan de Turkse variant: Corendon ;). En de keuze voor een Nederlandse maatschappij is puur vanwege het gemak: Nederlandse taal.
Weet u toevallig nog in welk tv programma daarover is gesproken?
De volgende keer dan maar KLM boeken. Of helemaal niet meer vliegen met zoveel ellende.
Wat een ellende allemaal... een Amerikaans vliegtuig dat rammelt en ook nog een Amerikaans sprekende crew. Je bent toch heelhuids geland op je bestemming dankzij die crew... en wat is nou 3 uur vertraging. Hopelijk was de rest van de vakantie wel leuk.
U vergeet de etc. etc. Dus wellicht nog veel meer ellende dan een rammelende kist met Amerikanen.;-))
@tijger1
Nòg meer ellende? Een kist met rammelende Amerikanen misschien?
3 uur vertraging is niet extreem veel nee, maar wel vervelend als je daarom niet meer kunt avondeten in je hotel. Tevens kun je bij 3 uur vertraging een vergoeding krijgen, en aangezien dat behoorlijk oploopt ben je gek als je het niet probeert.
Verder lag o.a. het lifevest los op de grond, zaten er schroefjes van de vleugel los. Ik was trouwens niet de enige passagier die zich hieraan stoorde dus
@vakantievragen.
Toen ik heel lang geleden voor het eerst vloog, dacht ik dat er stukken vleugel loszaten (die flappen) . Ze vliegen echt niet met loszittende schroeven van de vleugel.
@tijger1
Wat voor een waardeloze reactie is dit. Ik vlieg wel vaker en weet zelf ook wel wat wel en niet hoort aan een vleugel. Deze schroef hoort niet los te zitten dus denk dat ik dat in dit geval wel beter kan beoordelen dan u ;)
En bent u dan niet uitgestapt als het volgens u gevaarlijk was? Of hebt u de luchtvaartautoriteiten in kennis gesteld van deze gevaarlijke situatie?
@tijger1: + 10.
Volgens mij was dat tijdens dit programma.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/04-09-2017/geen-compensatie-bij-vertraging-door-slimme-truc-vliegmaatschappijen/
Dus bij aankomst was het all in restaurant al gesloten, en natuurlijk was er nergens een andere eettent open.
Oh wacht dat had u dan zelf moeten betalen, dan maar met honger naar bed 'm zo'n dramatisch verlopen dag.
Pppffffhhhh
Was dat een vliegreis van Amsterdam naar Rotterdam? Dan is 3 uur minus 2 minuten erg veel.
Als het intercontinentaal was vind ik het wel meevallen. Die 100 euro korting is dan mooi meegenomen.
Vooral als je met verstand van vliegtuigen nog met Engels geconfronteerd wordt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer