Br
door Brigitte78 Nov 17, 2019 om 19:33
Vakantie & reizen

Hoe betrouwbaar is Prettig Reizen en GCTS

Ik ben voornemens een reis te boeken bij Prettig Reizen. Echter vraag ik me af hoe betrouwbaar ze zijn, daar ze niet zijn aangesloten bij SGR maar bij GCTS echter de site is zo summier dat ik mijn vraagtekens erbij zet. Nu zelfs Thomas Cook failliet is gegaan vraag ik me af hoe ze zijn verzekerd, indien zij ook failliet gaan en ik de reis al heb geboekt en betaald? Krijg ik mijn betaalde geld dan terug?!

12081 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2019 om 19:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, nee en nog eens nee. Prettig Reizen eindigd voor u in "akelig reizen". Boek, als u niet helemaal thuis bent in online boeken, bij een reisbureau. Misschien iets duurder, maar dan bent u over alles goed geïnformeerd. En zeker niet boeken bij een bureau wat niet aangesloten is bij SGR. Bij boeken (en betalen) en failliet gaan van Prettig Reizen is het al gauw: drama reizen. Ook een voordeel bij een reisbureau boeken is: een lettertje fout op ticket (als u online boekt) en u bent al de Sjaak. Niet bij een gewoon reisbureau: zij zijn dan volledig verantwoordelijk.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2019 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar baseer je dit antwoord op?

tenormin
door tenormin Nov 17, 2019 om 19:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Op gevoel @dimengue. En op het feit dat ze niet zijn aangesloten bij SGR, plus op veelvuldige faillisement plus op fouten bij online boekingen namen.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2019 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus iemand vraagt om serieus advies en "op gevoel" adviseer je drie maal nee?

tenormin
door tenormin Nov 17, 2019 om 20:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry dat ik niet naar jouw genoegen iets beantwoord @diumenge. Maar soms (eigenlijk best veel) is mijn onderbuikgevoel goed. Dus inderdaad: 3 maal Nee. Maar laat het je vooral niet van weerhouden wel bij Prettig Reizen te boeken.

diumenge
door diumenge Nov 17, 2019 om 20:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hoeft niet naar mijn genoegen te beantwoorden en ik zal er ook niet boeken, maar aan jouw onderbuik gevoel heeft TS niets.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 17, 2019 om 19:50
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hier zijn enkele tevreden reviews maar ook enkele negatieve, misschien kunt u er uw voordeel mee doen.
De site lijkt mij vrij nieuw.
https://nl.trustpilot.com/review/www.prettigreizen.nl

diumenge
door diumenge Nov 17, 2019 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een site die sinds 2007 bestaat is vrij nieuw?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 17, 2019 om 20:19
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry, de site is dus niet vrij nieuw.

tenormin
door tenormin Nov 17, 2019 om 20:41
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, onze lieve mede collega is kennelijk vanavond niet in een al te lieve mood. Kan gebeuren, kreeg ook al veegje uit pannetje, sans rancune trouwens. Ga lekker TV kijken, veel leuker... ;-)

diumenge
door diumenge Nov 17, 2019 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga maar lekker slapen Tenormin.

tenormin
door tenormin Nov 17, 2019 om 21:08
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik schreef : TV kijken @diumenge. Haha. Ook zo'n onderbuikgevoel: hou van Caroline Tensen ;-)) (Is reclame nu dus -:)  temping to answer again. Needless.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2019 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken het bedrijf en GCTS niet, maar de site is al sinds 2007 in de lucht (wat niet zegt dat er sinds 2007 ook hetzelfde bedrijf achter zit). Op beide sites zie ik contact mogelijkheden, dus bel morgen eens met ze. Een persoonlijk gesprek geeft best een goed beeld. Bekijk verder de reviews eens.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2019 om 20:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou denken: bij twijfel niet doen.
Er zijn vele andere reisbedrijven die goed bekend staan en waarover niet getwijfeld hoeft te worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2019 om 22:23
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie site van AVRO/TROS met overwegen positieve reactie maar wel erg gedateerd. https://radar.avrotros.nl/forum/touroperators-vliegmaatschappijen-f19/prettigreizen-nl-t53153-s20.html    Ik zie ook deze https://www.gcts.nl/ en mogelijk is het een idee om de vraag over de betrouwbaarheid te stellen aan de ACM : www.consuwijzer.nl   Ik kan geen uitspraak doen over de betrouwbaarheid van GCTS maar dat kan men bij de ACM wel en mogelijk ook bij https://www.consumentenbond.nl/   Normaliter zou ik ook stellen, bij twijfel niet doen in dit geval kan ik niet nagaan of uw twijfel terecht is. (Mede gelet op de al genoemde, wel gedateerde bij 'Radar' genoemde refenties.

jo
door jorisw - Nov 18, 2019 om 13:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zelf al allerlei red flags aangeeft, waarom dan nog meer energie hierheen steken?

lo
door lovewinnie - Nov 18, 2019 om 14:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zelf durf het niet aan. Heb juist extra gelet op verzekeringen en keurmerken. Er zijn in korte tijd z'n 17 reisorganisaties failliet gegaan. Zijn gewoon gaan boeken bij d reizen. Ja je betaald wat meer maar hebt daarvoor ook meer zekerheid .
Reis kost al snel paar duizend euro en zou toch jammer zijn als je straks geen vakantie hebt en geen geld

gerbera
door gerbera - Nov 18, 2019 om 14:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen

GCTS heeft ten doel het tegemoetkomen althans het doen van uitkeringen aan of voor consumenten ter zake van op de Nederlandse markt aangeboden en afgesloten reisovereenkomsten, of overeenkomsten van vervoer of overeenkomsten van verblijf indien deze consumenten financiele schade lijden in gevallen dat die betrokken reisorganisator, reisagent, vervoerder of verstrekker van verblijf niet presteert wegens financieel onvermogen.

lees voor meer informatie hier