Re
door Resie/harry Nov 18, 2019 om 15:53
Vakantie & reizen

Hoe ga ik om met een bekeuring uit italie die onterecht is?

De auto zou op 27-07-2019 te hard hebben gereden in Italie, nooit geweest met deze Fiat 500, dus al helemaal niet in Spotorno daar waar de overtreding plaats vond.
Er gaat erg dreigende taal uit van het document.
ik wil bezwaar maken, op de site van de ANWB is een brief te vinden, maar kom ik in de problemen als ik dan niet betaal?
resie

7964 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2019 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Volgens mij niet. Alleen .... als je bezwaar wordt afgewezen ga je méér betalen dan de oorspronkelijke boete.

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/boetes-italiaanse-steden/bezwaar-tegen-italiaanse-boete

marita5
door marita5 - Nov 18, 2019 om 16:02
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo resie/harrie ,

maar kom ik in de problemen als ik dan niet betaal?

Om nog meer problemen te voorkomen , teken bezwaar aan .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/boete-buitenland/gedwongen-betaling-verkeersboete-in-nl

https://www.cjib.nl/europese-boete

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2019 om 16:06
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u nog een paar antwoorden lezen uit een vraag van 2015.  Iets anders maar toevallig ook Italië.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/hoe-hoe-bezwaar-maken-op-een-onterechte-bekeuring-uit-italie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 19, 2019 om 10:26
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Absoluut bezwaar maken en daar duidelijk bewijs bijvoegen dat het niet uw auto kan zijn geweest dus bijv. foto van auto met kenteken en kopie van kentekenbewijs. U kreeg al verwijzingen m..b.t. eventuele vordering via EMO of dergelijke.

pino123
door pino123 - Nov 19, 2019 om 15:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is het misschien een tweedehands auto? Dat de vorige eigenaar in Italië is geweest?

mo
door mof - Nov 20, 2019 om 15:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij heeft de nl justitie geen afspraken met de italiaanse justitie ove rsnelheidsovertreders. Maar als u het wilt aanvechten zult u bij de italiaanse rechter moeten aankloppen. Veel succes.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Nov 20, 2019 om 19:21
48 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nooit met die auto in Italië bent geweest dan hoef je uiteraard niks te betalen. Bezwaar maken en voor de rest negeren.

hgwkoning
door hgwkoning - Jul 3, 2020 om 16:32
2 Antwoorden / Vragen

Vandaag heb ik ook een bekeuring uit Italie ontvangen welke ik begaan zou moeten hebben op 27-08-2019. Ik ben nog nooit van mijn leven in Italie geweest laat staan mijn auto. Ik ben eerste eigenaar en volgens mijn gegevens zat ik ook nog eens in die periode op Kreta. Hoe dan..??? Ik vermoed dat er dus een kloon rond rijdt met mijn kentekenplaten. Tja, daar ben je lekker mee nietwaar!? Ik dacht eerst dat het een nieuwe manier van oplichting was en heb voor de zekerheid de ambassade in Italie geraadpleegd. Na 2 dagen kreeg ik te horen dat de bekeuring legitiem is en er een verkeersovertreding heeft plaats gevonden. Nu moet ik dus mijn onschuld gaan bewijzen en ook nog eens in het Italiaans met bewijsstukken en aangetekend! Het is echt de omgekeerde wereld nietwaar. Hoe verwachten ze nou van een buitenlander dat we even in het Italiaans gaan antwoorden.

Maar goed,... wat schets mijn verbazing toen ik inlogde op de pagina om de foto van de auto te kunnen zien die de overtreding beging? Een hele andere auto dan waar ik mee rij en volgens mij gewoon met Italiaans kenteken. Een witte kentekenplaat met dezelfde letter en cijfer combinatie als de mijne alleen dan buitenlandse ketekenplaten. Wat een sukkels zijn het daar! Is dit nou wat Nederland en de Europese Unie voor ogen had met het nieuwe kenteken? Overal een gekleurde strook voor de combinatie met daarin NL of BE of SP of IT etc,. etc.... Werkt dus voor geen meter op deze manier! Tenzij degene die achter de knoppen zit nog dommer is dan het systeem.... Pffff maar ik ben er maar klaar mee.

Kijk dus altijd op internet na of er een foto beschikbaar is van de overtreding. Je kunt ALTIJD bezwaar maken via de pagina in de beukeuring aangegeven. Doe dit ook!!! Want ze weten je altijd te vinden en mocht je jaren later alsnog naar Italie willen gaan dan en je wordt aangehouden door de politie dan heb de poppetjes aan het dansen hoor!

rj
door rjw Jul 3, 2020 om 19:40
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Overdrijven is ook een vak. Er rijden miljoenen auto's in de EU, dus allicht dat de software een keer een foute beslissing neemt. En mensen kunnen oko wel eens een fout maken. Mensen die nog nooit een fout hebben gemaakt doen niets. En als het systeem totaal niet zou werken zouden er miljoenen onterechte boetes zijn. Het zou interessant zijn als je een bron kunt aangeven waar dat uit blijkt.

hgwkoning
door hgwkoning - Jul 3, 2020 om 16:37
2 Antwoorden / Vragen

Ja je kunt in de problemen komen als je niet betaald! Dien bezwaar in zoals vermeld op de bekeuring. Dat staat op de achterkant van de brief, onderaan bij FOR FURTHER INFORMATION. Daar wijst alles verder voor zich. Via Google Translate kun je eenvoudig de Nederlands ingevoerde taal converteren naar Italiaans. Dat het grammaticaal misschien niet helemaal klopt maakt niet uit. Voeg een bewijsstuk toe en als het goed is is daarmee de kous af. Maak dus altijd bezwaar!!! Als je kunt aantonen dat je daar niet geweest bent dan hoef je je verder nergens zorgen om te maken.

aurora1
door aurora1 - Jul 3, 2020 om 22:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@hwgkoning: veel te lang verhaal en bij de oude vraag van een ander: ga ik niet lezen.
Heeft u de reacties niet gelezen? Lees die dan maar eens door. Dit is overigens een forum van vrijwilligers, rubriek vraag en beantwoord. Dit is geen Facebook of vergelijkbaar waar u maar alles dat scheef zit neer kunt plempen en over zeuren. Doe dat maar in eigen kring, wij zijn daar niet voor, dwz ik iig niet. Rommel hoort in de afvalbak, bij voorkeur in de ondergrondse versie.