he
door helmaoldehartman Oct 2, 2017 om 09:11
Vakantie & reizen

Hoe krijg ik mijn geld terug bij airbnb

HELP
19 tot 26 september hebben we volgens airbnb een romantisch appartement gehuurd, figuretas Ibiza.
bij aankomst was het een grote ramp het appartementen complex stonk de deur was opengebroken geweest en sloot niet goed
Dikke lagen stof op de ventilator, schimmel in de koelkast en Badkamer, kookplaat compleet verroest, de deuren hingen uit de aanrechtkastjes, heel goor beddegoed etc.... het was vreselijk vuil uitgeleefd en onveilig.

Direkt contact opgenomen met airbnb, tig keren heen en weer gemaild en gebeld foto's opgestuurd die ze dan wel en dan niet hebben ontvangen
rekeningen van vervangende hotels (was echt onmogelijk om daar te overnachten)
air bnb was in de eerste instantie heel begripvol maar blijft nu maar smoesen verzinnen om het geld niet terug te hoeven storten, vanochtend mededeling dat ik mn geld niet terug krijg omdat ik de sleutel heb gehouden. (op de laaste dag ingeleverd) pfffffffff dat is ongeveer de 8ste smoes

Hoe pak ik dit nu verder aan?

8913 7 Rapporteer

Marko Jablan
door Marko Jablan - Oct 2, 2017 om 10:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heb je betaald? Als je een credit-card hebt gebruikt, haal je geld via die route terug. Bewijs heb je.

Waarom airbnb aarzelt/moeilijk doet: je had de sleutel direct moeten inleveren, want dat is het bewijs, dat je direct na aankomst je hebt omgedraaid en het appartement niet hebt gebruikt.

(En een volgende keer een appartement huren via een normaal functionerende bemiddelaar zoals bijvoorbeeld een Micazu, Interhome, TuiVillas, Ferienhausmiete, Belvilla, Novasol ... minder kans op dit soort missers en ze doen allemaal aan een bereikbare klantenservice)

panter22
door panter22 - Oct 2, 2017 om 10:07
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een vervangend hotel genomen en de sleutel  niet ingeleverd van het appartement?
Waarom niet, je hoefde daar toch niet meer te zijn?
Dat was niet slim, nu heb je de hele huurperiode de beschikking gehad over het appartement en krijg je geen geld terug van de eigenaar. Airbnb is tussenpersoon.

panter22
door panter22 Oct 2, 2017 om 17:19
6599 Antwoorden / Vragen

Het eerste wat je doet als het zo'n bende is, is contact opnemen met de verhuurder.
Zat de sleutel in de deur of heeft iemand je binnengelaten.
Heb je niet meteen geprotesteerd en was er geen beter appartementbeschikbaar?

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2017 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kan Airbnb weten dat je het appartement niet gebruikt hebt als je de sleutel pas op de laatste dag inlevert? Je kan er bij wijze van spreken wel een paar vrienden in hebben gezet en zelf in een hotel zjjn gaan zitten. Je had meteen contact op moeten nemen met Airbnb.

he
door henk51 - Oct 2, 2017 om 10:27
90 Antwoorden / 0 Vragen

De grootste fout die u gemaakt heeft is de sleutel niet meteen de eerste dag in te leveren.U kunt nu wel pfffff roepen maar dat had u als eerste moeten doen .
Meteen de eerste dag afstand nemen van het appartement.En met de sleutel klacht neerleggen bij de verhuurder.

groeten Henk

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 2, 2017 om 17:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Meer als de helft van de airbnb accomodaties heeft niet eens een verhuurlicentie en de eigenaars willen gewoon snel hun zakken vullen.
In veel grote steden heb je een licentie nodig en wordt de accommodatie gecontroleerd door de gemeente zodat deze veilig is en dat er belasting wordt betaald. AIRBNB is niet zo van het terugbetalen. U had bij aankomst moeten weigeren.

Marko Jablan
door Marko Jablan Oct 2, 2017 om 20:51
17 Antwoorden / 1 Vragen

En waar is deze mening op gebaseerd?

Ik heb het kort geleden voor de gemeente, waar ons vakantiehuis staat, uitgezocht. Al het aanbod op airbnb in en rond de gemeente is van mensen met een verhuurvergunning, maar niet iedereen met een verhuurvergunnning staat op Airbnb ;-)

Omdat hier geen naam of adres van het verblijf is genoemd, kan ik niet snel nakijken in de databank van de Spaanse overheid of dit huis met/zonder vergunning wordt verhuurd. Niet dat het heel veel uitmaakt - je kunt ook in appartementen, die met vergunning worden verhuurd, situaties tegenkomen zoals hierboven beschreven.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2017 om 18:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een volgende keer maar gewoon een hotel boeken?