Th
door Thijs33 Apr 20, 2019 om 20:24
Vakantie & reizen

Hoe moet je een claim indienen bij wow air?

Mijn vriendin en ik hebben een ticket geboekt bij Wow air. Inmiddels is bekend dat deze maatschappij failliet is.

We hebben onze tickets gewoon via een debitkaart betaald en op de site worden we niet veel wijzer over waar we met onze claim naar toe moeten.

Dus wellicht kunnen jullie ons helpen?

Hartelijke groet,

Thijs

1295 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2019 om 09:49
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Bij de curator als dit bedrijf niet is aangesloten bij de SGR. Ga er echter maar vanuit dat uw geld dan weg is.

Zie o.a. bij https://www.faillissementsdossier.nl/nl/zoeken.aspx  Wel aangesloten bij SGR dan daar.

jo
door jorisw Apr 22, 2019 om 18:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zouden we op die website moeten vinden in het kader van de vraag van TS?

costnix
door costnix Apr 22, 2019 om 19:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wow Air is een IJslandse onderneming en zal niet in het Nederlandse faillissementregister staan, maar in die van IJsland SGR gaat alleen over pakketreizen, niet over zelf geboekte tickets

costnix
door costnix - Apr 22, 2019 om 19:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De curator zit op IJsland. Daar je claim indienen:
https://www.icetra.is/about/press-room/news/end-of-operation-of-wow-air
Je staat wel achterin de rij van schuldeisers. Maar niet geschoten is altijd mis.