Hoge annuleringskosten ivm niet realiseerbare boosterprik
Het gaat om een wintersportvakantie (per januari) naar Frankrijk. We hebben bij het boeken een alrisk annuleringsverzekering en een omboekgarantie bijgeboekt. De kosten hiervan zijn direct betaald net zoals een aanbetaling van 25% van de totale aankoop.
Aangezien het ons niet lukt om voor eind december in aanmerking te komen voor een boosterprik (21 en 25 jaar), moet de wintersport vrijwillig verplicht geannuleerd worden. De organisatie zegt echter dat het niet gaat om een negatief reisadvies en de annuleringskosten €700 euro bedragen. En alleen over deze kosten wordt 75% terug berekend vanuit de verzekering. Dat wil zeggen dat het aanbetalingbedrag verloren gaat.
Mag een organisatie dit zo regelen, het is een situatie waar wij voor nu geen invloed op hebben.
Topantwoord
Ja. Voor jullie helaas. Je had wel wat invloed gehad. Door überhaupt geen vakantie te boeken in deze nog steeds heel onzekere tijden.
Je bent me net voor met bijna hetzelfde antwoord ;-))
@sira, dank je.
En een boosterprik voor jongeren zit nog lang niet in de planning wat ook al veel langer bekend is.
@grunn1, klopt. Ik ben 81+, heb nog geen uitnodiging ontvangen.
Volgens mij kan iemand van 60+ gewoon via de website zich aanmelden. Uitnodiging of niet.
Dus u ook Terrormin!
@PEBK, nu nog niet. Helaas kan dat eerst op basis van de uitnodiging.
@pebk, ik ben geen terror hoor. Maar gisteren was mijn arts hier, voor een andere prik en de praktijk gaat alleen, nu nog, ouderen vaccineren die op geen enkele andere wijzen naar een locatie kunnen. Ik wel, met behulp van vrijwilligers in mijn Wijk en rollator. Ga morgen 0800-07070 bellen om een afspraak. Heb er geen echte haast me; kom verder toch nergens.
Dat zal exact in de voorwaarden vermeld staan.
Dat u nog niet voor een boosterprik in aanmerking komt, ligt aan het feit dat er veel te laat wordt begonnen met prikken. Ik ken 86-jarigen die ook nog niet eens geprikt zijn en zelfs nog niet eens iets gehoord hebben.
U had er natuurlijk wel enige invloed op. U had de vakantie beter even kunnen uitstellen tijdens een pandemie. Het is fijn om met vakantie te gaan, maar het is geen eerste levensbehoefte.
@sira, klopt ook. Ben 81+ maar nog steeds geen uitnodiging gekregen voor boosterprik. Mijn zus van 89 overigens wel.
Mijn broer van 74 ook nog niets gehoord. Slappe boel hier.
Als we De Jonge moeten geloven zijn alle 60+-ers voor het einde van dit jaar geboosterd. Ik ben er zo een, ik moet het eerst nog maar eens zien en dan geloof ik het pas.
Overigens vermoed ik dat het merendeel hier 60+-er is. Zo niet... dan mijn excuus. ;)
@TheClass
Klopt ik ben 66.
Hier het overzicht van de boostervaccinatie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/boostervaccinatie
Sorry, maar de boosterprik is niet bedoeld zodat we lekker met z'n allen op reis kunnen en zo virussen kunnen blijven verspreiden. Nu is het wel lekker populair om te klagen over de regering maar de meeste ellende hebben we toch echt aan onszelf te danken door ons niet aan een paar basisregels te houden. Iedereen probeert de grenzen op te zoeken en er dan net overheen te gaan.
@rjw: +10. Alleen, bijna niemand wil het geloven dat "we het zelf doen".
Het is mij onduidelijk wat er nu het probleem is. U annuleert en krijgt annuleringskosten en blijkbaar vergoed uw annuleringsverzekering, ik neem aan conform de voorwaarden, dan 75% terug.
Wees blij dat u zich hier druk om kan maken. Vanwege familie omstandigheden probeer ik in januari ook naar Frankrijk te gaan. Aangezien deze week pas zaken aangepast zijn valt er simpelweg niets te plannen. Niemand weet wat er nog aangepast gaat worden. Besluit nu al te annuleren, weest blij dat het maximaal om een klein bedrag gaat. Gezondheid is niet te betalen.
Wat er ook was gebeurd de kans op een boosterprik voor jullie leeftijd was er sowieso niet op tijd geweest. De boosterprik wordt minimaal na 6 maanden van de tweede prik gezet. Als de vakantie af zou hangen van een derde prik had je gewoon niet moeten boeken. Kan me ook goed voorstellen dat een annuleringsverzekering niet of maar een deel terugbetaalt.
@Grunn1 , De boosterprik wordt minimaal na 6 maanden van de tweede prik gezet. Dit is niet juist . Ik heb de boosterprik gehad , 4 maanden na de tweede prik . En 2 weken na de griepspuit
@marita5, volgens de site van de rijksoverheid klopt het wat ik schrijf.
Tijd tussen eerste vaccinatie(s) en de boostervaccinatie
De boostervaccinatie moet minimaal 6 maanden na de laatste coronavaccinatie(s) gegeven worden. Heeft u corona gekregen na uw vorige vaccinatie(s)? Dan moet er 6 maanden tussen uw besmetting en de boostervaccinatie zitten. Voor de griepprik en de pneumokokkenprik geldt dat deze 2 weken voor of na de boostervaccinatie gegeven kan worden.
Ik val in een risico groep , Via ziekenhuis een oproep gekregen , meteen een afspraak gemaakt bij de GGD
Maar wat ik dus eerder schreef klopt en de tijd is 6 maanden.
Mensen met een verminderde afweerstoornis krijgen geen booster maar dan is het gewoon een derde prik om volledig beschermd te zijn.
Verschil derde prik en booster
Een 3e vaccinatie is voor patiënten met een ernstige afweerstoornis onderdeel van de basisvaccinatie. Bij een deel van deze patiënten is deze 3e prik nodig om goed beschermd te zijn tegen ernstige ziekte of sterfte door corona
Dankuwel voor de informatie , dit wist ik niet .
Ach je kan ook niet alles weten maar hopelijk ben je nu voldoende beschermd. Maar wat ik wel weet is dat een 21 jarige zoals ts nog lang niet aan de beurt is voor een boosterprik.
Ik neem aan dat toen er geboekt werd, er geen sprake was van boosterprikken en ook niet van zo'n verschil in maatregelen in Europa. Wat ben je nu kwijt? En wat vergoedt de verzekering?
Wilt u nu zeggen dat u naast de annuleringskosten van EUR 700 ook de aanbetaling kwijt bent?
Het lijkt mij dat als de totale annuleringskosten EUR 700 zijn, de aanbetaling van 25% hiermee verrekend zal worden en u een eventueel verschil zal terugkrijgen of moeten bijbetalen.
Als de totale annuleringskosten EUR 700 zijn en u krijgt daar 75% van terug vanuit de verzekering dan zou uw totale verlies EUR 175 zijn.
Zo het er nu uitziet bent u oké van 6 maanden na uw laatste prik, dan moet u de booster nemen, nr 3 dus, die weer max 6 maanden actueel is, daarna zal er ongetwijfeld weer een 4 de prik komen die dan weer 6 maanden actueel is, enz.
Wanneer is die 6 maanden om?
Is dat voor Uw vakantie vlak ervoor die 3e halen... of 2e bij Janssen.
Als na aankomst daar is deze nog wel geldig...
alleen als je 14 juli tot 14 januari zou je probleem krijgen!
Maar elder word iedereen geprikt met 3e en kreeg bewijs... weet niet meer of Duitse of Belgen waren...
Dan heb je geen NL maar andere bewijs en uitgeprint is langer geldige dan op telefoon...
Ik heb tot sept 2022 staan en 1 jaar!.
Wel is omboeken tot na 3e booster prik mogelijk als dat in hun voorwaarden stond.. dan maar maandje later!
Ik zie nieuws in de media dat u de boosterprik in Frankrijk kunt krijgen en mijn advies is om dat snel nader uit te zoeken: Zie o.a. https://www.bing.com/news/search?q=boosterprik+in+frankrijk&qpvt=boosterprik+in+frankrijk&FORM=EWRE (Journalisten die de booster eenvoudig daar konen krijgen)
Re: hoezo vrijwillig annuleren, staat dat in de voorwaarden? Zie in ieder geval toch ook dit: : In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. U kunt uw probleem ook melden bij https://www.maxmeldpunt.nl/ waar al de afgelopen maanden veel aandacht is besteed aan dit soort problemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer