le
door leiden.nl Nov 6, 2019 om 14:25
Vakantie & reizen

HomeAway is GeldAway!

HOMEAWAY GELDAWAY!!!!

LET OP: FRAUDEURS EN OPLICHTERS!!!
Één ster is nog te veel voor deze site. Je boekt via hun pagina en maakt gebruik van hun gesloten e-mail systeem. Ze adviseren jou om binnen dit systeem met de eigenaar in contact te treden om de boeking rond te krijgen. Doordat er een fout op hun pagina staat kun je niet betalen met je creditcard en krijg je bericht dat de betaling/ reservering niet heeft kunnen plaatsvinden, waarop ze je verzoeken om de betaling via een normale banktransactie te verrichten. Daarmee maken ze gebruik van een afdruk van hun pagina waarop een bankrekening en de naam van Homeaway staat waarnaar je het geld moet overmaken. Ze verzekeren een bevestiging binnen 1-2 werkdagen te versturen, zodat de boeking rond is. Echter de volgende dag krijg je bericht dat je aanvraag gecanceld is. Via de zogenaamde verhuurder krijg je te horen dat dit een normale gang van zaken is en dat de bevestiging later komt. Om dat wij toch argwaan kregen hebben wij direct telefonisch contact opgenomen met Homeaway Nederland. Ze voelde zich blijkbaar direct betrapt en hebben het chalet dat wij gereserveerd hadden van hun site gehaald. Ze gingen onderzoeken of hier sprake was van fraude. Volgens hen mag je geen betalingen doen via een bankoverboeking, al staat op hun site te lezen dat dit tot één van de mogelijkheden behoord om in aanmerking te komen voor hun 'Boek met Vertrouwen-garantie' waarbij ze garanderen dat je het geld dan terug krijgt als het fout gaat. Ze beweren nu dat de verhuurder een oplichter is en dat zij niet verantwoordelijk zijn. Hoe is dit mogelijk??? Zij hebben mij immers binnen hun vertrouwde mail- / websitesysteem verzocht contact op te nemen met deze verhuurder, anders hadden wij dit nooit gedaan( wij moesten een berichtje plaatsen om in de gunst te komen van de verhuurder). Wij verdenken HomeAway ervan dat zij de oplichters zijn in dit geval. Door net te doen alsof je met de verhuurder in contact staat, die helemaal niet bestaat en de fout op hun pagina waardoor de gegevens van de creditcard niet juist verwerkt worden, kunnen zij uit naam van de zogenaamde verhuurder jou laten betalen, om vervolgens net te doen alsof zij hier helemaal niets mee te maken hebben. Nadat het hen te heet onder de voeten werd konden wij ook niet meer gebruikmaken van hun afgeschermde mailadres.
We hebben aangifte gedaan bij de politie inzake OPLICHTING door HomeAway( httpss:// een beveiligde site!) Zij hebben ons van € 1.401,85 BESTOLEN!!

8885 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2019 om 14:42
16817 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is uw vraag aan ons in deze? Wij zijn vrijwilligerts, niet gebonden aan bnnvara die op basis van kennis, ervaring etc. proberen adviezen te geven of vragen te beantwoorden. Deze melding doorgeven kunnen wij niet zoals kennelijk wel uw bedoeling is. Nog wel één advies, informeer ook  de fraude helpdesk.
https://www.fraudehelpdesk.nl/

P
s. Als de website bekijk zou ik daar niet geboekt hebben. Er is geen enkel keurmerk of dergelijke te vinden. Zo te zien is de hoofdvestiging in Groot Brittanië (Engeland). En na even verder denken vrees ik dat de strafrechtelijke aangifte dan niet veel zal uithalen. U kunt wel een civiele procedure overwegen maar dat kan ook veel geld kosten. Info daarvoor bij: www.juridischloket.nl

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2019 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja een afdruk van de site, maar niet op de originele site gecontroleerd. Een creditcard betaling die niet kan plaatsvinden? Gaat er geen belletje rinkelen?

ne
door neodutchio - Nov 6, 2019 om 15:26
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Een oplichter biedt een huis te huur aan via deze site. Hoe bent u bij de betaalpagina terecht gekomen? Is deze door Homeaway aangeboden, of is er een betaallink via de berichten gekomen?
Uitgaande dat de oplichter u een link stuurt om te betalen, dan krijgt u een betaalsysteem die natuurlijk niet werkt. Daarop komt de oplichter met een ander manier van betalen, namelijk per overschrijving. Buiten de systemen van Homeaway betaald u dan.

Vergelijk het met Marktplaats. U biedt op een artikel van een oplichter. Deze stuurt u een betaallink die exact lijkt op direct oversteken. Dit is een nagemaakte site die een foutmelding geeft. U krijgt de vraag om rechtstreeks over te maken.

Homeaway kunt u enkel een platform. U bent in een ordinaire truc getrapt die al zo vaak voorbij gekomen is. Maar zo lang mensen daar nog intrappen blijven ze doorgaan. Pech voor u. Rest u enkel om aangifte te doen tegen de oplichter.

aurora1
door aurora1 - Nov 6, 2019 om 15:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling in schreeuwvorm, dus Leiden is in last,  maar wat is uw vraag? Waarom u niet vooraf eea heeft gecontroleerd?
https://www.fraudehelpdesk.nl/