hrdwerrorman
door hrdwerrorman Sep 10, 2009 om 14:31
Vakantie & reizen

Hond toegelaten in de hal van Schiphol?

Hallo experts,

Volgende week moet ik iemand wegbrengen naar Schiphol. Op die dat hebben we een rustige, goed opgevoede logéhond. (Stabij)

Om de hond niet 6 tot 7 uur alleen thuis te moeten laten zou ik haar graag meenemen. In de auto een uur achterlaten op Schiphol is geen optie!

Weet iemand voor 100 % zeker of je een hond in de hal van Schiphol mee mag nemen of juist niet mee mag nemen?

Hardware ERror MAN.

56212 26 Rapporteer

getty
door getty - Sep 10, 2009 om 14:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens de website van schiphol zijn honden niet toegestaan in de terminal tenzij de hond meevliegt.

getty
door getty - Sep 10, 2009 om 14:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ps ik zit nu naar hello goodby te kijken, en ik zie iemand met een hond.... Zij komt iemand ophalen en mag dus blijkbaar daar wel komen met die hond. Lijkt er op dat dat dus wel kan? De vraag is dus wat onder terminal wordt verstaan. Wie weet er meer?

vladja
door vladja - Sep 10, 2009 om 15:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stel hier de vraag zelf aan Schiphol:

http://www.schiphol.nl/OpSchiphol/Contact.htm

Dat weet je het zeker.

Vladja

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 10, 2009 om 15:12
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Vladja:

Ik had al gekeken op de site, doch een FAQ-rubriek miste ik en de contactmogelijkheid had ik nog niet geprobeerd. Nu dus wel, bedankt voor de link.

Op diverse fora zag ik dat het kennelijk geen probleem was een hond mee te nemen, Getty memoreerde dit ook al, doch wanneer ik teruggestuurd wordt met hond omdat het officieel verboden is, kan ik niet behoorlijk afscheid nemen op het juiste moment.

Nu ben ik brutaal en fit genoeg om dan snel naar een andere ingang te rennen, doch wanneer daar ook een dienstklopper staat heb ik echt een probleem. Ze zullen maar net het beleid aangescherpt hebben omdat ze een explosievenhond hebben gesnapt of zo....

H.

ba
door balou2000 - Sep 11, 2009 om 12:46
47 Antwoorden / 15 Vragen

je hond mag definitief niet mee naar schiphol

er staan over al stickers verboden voor honden op de deuren

wat dus heel raar is omdat je ook met de trein kan daar en je hond wel gewoon in de trein mag

ik heb dus elke keer een probleem als ik van schiphol uit met de trein wil

nou heb ik een kleine hond en til deze gewoon op dan

ko
door koriander - Sep 11, 2009 om 13:26
7 Antwoorden / 2 Vragen

Op mijn vliegreizen gaat m'n York (shire terrier) altijd mee.  Ben op Schiphol nog nooit aangesproken op het feit dat ik er met een hond(je) rondloop.

Waarom zou dat voor afhalers/bezoekers anders zijn?

Maar bel even 020 - 601 91 11

ps
door psychodad - Sep 11, 2009 om 14:13
8 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als het een drugshond is.

Goochemerd.

beorn
door beorn - Sep 11, 2009 om 14:23
66 Antwoorden / 1 Vragen

Honden zijn niet toegestaan op Schiphol voor afhalers.

Staat heel duidelijk op de site van Schiphol:

Honden op Schiphol

Honden
zijn op Schiphol niet toegestaan, tenzij de hond met u meereist.

Gr. Beorn

mariegh
door mariegh - Sep 11, 2009 om 15:23
263 Antwoorden / 13 Vragen

Herman,
Ik loop al jaren dagelijks op station Schiphol en door de entreehal, maar nu ik er over nadenk zie ik eigenlijk nooit honden, pech! Marie

op
door oplossing - Sep 11, 2009 om 15:45
119 Antwoorden / 1 Vragen

De hond mag gewoon mee de vertrekhal/aankomsthal in mits u hem/haasr aangelijnd houdt en het liefste aan een korte lijn zodat de hond niet bij andere passagiers kan snuffel of tegen mensen op kan springen. Neem ook een plastic zakje mee om een eventuele grote bootdschap van de hond op te ruimen, ook een oud doekje wat vochtig is om eventuele een plasje op te ruimen kan ook geen kwaad om mee te nemen,

Ik ben diverse malen met mijn hond op Schiphol geweest zowel in de aankomst als vertrekhal en als u zich netjes aan de regels houdt zal niemand hier iets van zeggen.

Goede reis naar Schiphol

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 11, 2009 om 20:12
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Alle die reageerden:

Bedankt voor de moeite. evt. goede adviezen en wensen.
Op de link, verkregen via Vladja, kon ik de volgende tekst kwijt en kreeg daarop het daarna volgende antwoord van ccc@schiphol.nl:

L.S.

Neemt u mij niet kwalijk, doch op uw website kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden. Deze is:
Volgende week moet ik iemand wegbrengen naar Schiphol. Op die dag hebben we een rustige, goed opgevoede logéhond. (Friese Stabij)

Om de hond niet 6 tot 7 uur alleen thuis te moeten laten (wij wonen in X) zou ik haar graag meenemen. In de auto een uur achterlaten op Schiphol is geen optie!

Weet u of een hond in de hal van Schiphol meegenomen mag worden of deze juist niet mee mag nemen? Want die dag is er geen andere hondopvang hier. Ik zou dan mensen die geen hond gewend zijn moeten vragen of ze daar een dag kan zijn.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Herman Y
==========================================================================
Geachte heer Y,

Het meenemen van honden in het luchthavengebouw is niet toegestaan.
Bezoekers lopen het risico met de hond naar buiten gestuurd te worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

AMSTERDAM AIRPORT SCHIPHOL
Business Area Aviation

Jan Peter de Jong
Customer Contact Centre

Inmiddels ook contact gehad met een grondstewardess op Schiphol. De zegt: "Geen probleem. Rustig meenemen".
Dat moet ik er dan ook maar niet van maken, aangezien de enige sanctie schijnt te zijn, naar buiten gestuurd te kunnen worden. In dat geval zal ik mijn lichaamsconditie aan moeten spreken tot de volgende ingang.;-)

H.

ko
door koriander - Sep 11, 2009 om 22:59
7 Antwoorden / 2 Vragen

Vaak is het "verboden voor honden" een wassen neus.

Men heeft dan altijd iets om op terug te vallen als uw (logé)hond overlast bezorgd.

Houd (zie eerdere advies) de hond kort aangelijnd, zorg voor poepzakjes en een rol keukenpapier met plastic zak voor de sanitaire afwikkeling en wat kan u verder nog gebeuren? Hoogstens een sprintje trekken naar een andere ingang. Veel hangt af van het al of niet hondenliefhebber zijn van de toezichthouder.

Succes met de Stabij, allerleukste honden, heb er één gehad.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 12, 2009 om 00:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Koriander:

Ja, leuk is deze ook. Een bruine. En slim. Wil graag werken. Maar loopt ook netjes naast je zonder trekken, of rechts naast de fiets, vele kilometers. En uitdagend spelen. Ze neemt altijd een stok mee naar het park hierachter. Wanneer ze een tijdje ravot met een andere hond en komt terug, dan zeg ik: Zoek stok. Ze raced naar de plek waar die ligt, pikt hem op en gaat mij dan huppelend uitdagen om die stok te pakken. Gooit intussen al huppelend de stok in lucht en vangt die weer op. Dan moet ik haar echt overlisten, anders lukt het me niet. Alleen bij: Kom voor! legt ze de stok direct netjes vòòr me. Zeer braaf beest, leuk om op te passen. Dat doen we gemiddeld 2 tot 3 dagen in de week en bij vakantie 4 weken. Inmiddels 1,5 jaar. Ze heet Holly. Ik:Lolly? "Neeee opa, Holly. Hebben we zelf uitgezocht". Kleinkinderen hè?

H.

djintara
door djintara - Sep 13, 2009 om 11:09
31 Antwoorden / 11 Vragen

goeiemorgen eRror Man,

Een heel goed iedee van iemand is idd om zelf ff te bellen. Maar ik vlieg regelmatig en elke keer weer zie ik mensen met honden op schiphol. Lijkt me geen probleem dus, maaaarrr voor alle zekerheid even zelf contact opnemen.

(Hoop dat jou lieve logee "legaal" mee mag naar schiphol!)

kenwel2
door kenwel2 - Sep 13, 2009 om 11:51
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Hardware ERror MAN, maar ik heb nog wel een groot vraagteken dan bij het antwoord van Schiphol verhaal:

Bezoekers lopen het risico met de hond naar buiten gestuurd te worden.

Hoe willen ze dat doen met mensen met een hulphond? Zetten ze die mensen, die afhankelijk zijn van hun trouwe viervoeter dan zomaar even buiten...daar wordt niets over vermeld.

Ik weet toch zeker dat ik met mijn zeer lieve en rustige werkhond, die zeer grote mensenmassa's is gewend,(opgeleid met o.a bewaking bij stadion's, bij voetbalwedstrijden) rustig naar Schiphol ga,(indien noodzakelijk dan) dan zullen we nog wel eens zien dan. Ik ga er graag over in discussie.

Mvgr. Henri

zinook
door zinook - Sep 13, 2009 om 12:59
261 Antwoorden / 7 Vragen

@ Henri,

een hulphond is wel wat anders dan een 'gewone' hond. Deze mensen zijn afhankelijk van hun hond, dus mag je deze honden niet weigeren.

In onze supermarkt zijn ook geen honden toegestaan, maar wekelijks komt een vrouwtje boodschappen doen met haar hulphond. Dit staan we ook gewoon toe. Het is volgens mij zelfs ergens wettelijk vastgelegd dat een blindegeleidehond op veel plekken gewoon naar binnen mag, omdat de hond de blinde in staat stelt om gewoon te functioneren in de maatschappij.

Dus omdat jouw hond goed afgericht is, betekend het nog niet dat hij naar binnen mag. Het is immers geen hulphond. Ga je deze discussie aan, dan zul je hem altijd verliezen....

Vriendelijke groet,

Zinook.

kenwel2
door kenwel2 - Sep 13, 2009 om 13:21
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@zinook: Als er geen verbodsbord voor honden is te vinden op Schiphol, dan zou ik het er toch op wagen, om eens een keer mijn hond mee te nemen. Al was het maar om dit even aan de kaak te stellen dan. Er liggen, naar mijn weten, nergens folders of i.d waarin staat aangegeven dat je geen hond mee zou mogen nemen in de aankomst of vertrekhal, en internet info heb ik niet in mijn broekzak, zoals velen hier blijkbaar wel.   :-)

Overigens laat ik mijn hond liever thuis, want ik woon te ver weg, en stop hem liever niet in de auto,al zeker niet met warm weer, of  lange ritten. Maar het kan weleens nodig zijn, je weet het nooit. ;-)

Mvgr. Henri

zinook
door zinook - Sep 13, 2009 om 13:34
261 Antwoorden / 7 Vragen

@Henri: Maar die borden of stickers staan/zitten er juist wel. Lees het anwoord van Balou maar door: "er staan over al stickers verboden voor honden op de deuren"

Ik vind het alleen wel zeer verwarrend dat ze geen 1 lijn trekken. Als ik al de verhalen lees op deze vraag dan zijn er verschillende die hun hond gewoon mee naar binnen nemen en er niets van gezegd wordt. Ik vind wel dat je daar dan consequent in moet zijn. Of allemaal wel mee naar binnen of allemaal niet - uitgezonderd de hulphonden dan...

Groetjes!

ba
door balou2000 - Sep 13, 2009 om 13:42
47 Antwoorden / 15 Vragen

ik ging zelf 18 juli mijn dochter halen

om 2 uur s'nachts

toen stond er een man buiten met een mini chihuahua die mocht niet naar binnen

er staan echt overal op elke deur een sticker met verboden voor honden

kenwel2
door kenwel2 - Sep 13, 2009 om 13:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Balou, tja, dan is dit heel helder, ik kom ook niet erg vaak, of zeg maar bijna nooit, op Schiphol en heb zelf nog nooit in een (vliegend) vliegtuig gezeten. Denk dat ik er nu zo'n 4 keer ben geweest, maar dan ook alleen om mensen op te halen,of te brengen, eerlijk gezegd heb ik er nog nooit op gelet, of er wel of niet wat aangegeven staat op Schiphol, betreffende verbod op honden.

Zelf woon ik in de omgeving van Eindhoven Airport,

Mvgr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Sep 13, 2009 om 14:20
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag zinook, nee, ik neem dan uiteraard in geen geval mijn hond ooit mee naar Schiphol, en zal dan ook mij helemaal aan deze regel houden, wat anderen dan doen met hun hond, laat ik aan hun beleefdheid over. Als het niet mag, en alles wordt daar duidelijk aangegeven, dan pieker ik er nog niet (meer) over.

Uiteraard is een hulphond heel wat anders, ook dat weet ik verdraaid goed, het is heel goed dat die er zijn, zeer belangrijk zelfs.

Mvgr. Henri

an
door anromach - Sep 19, 2009 om 08:04
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb voor mijn hond een stevige buggy aangeschaft in de kringloopwinkel , al toen ze pup was, zodat ik ten alle tijden mijn hond mee kan nemen op plekken waar men verbodsborden heeft voor honden. Deze buggy leg ik zo plat als mogelijk zodat ze de ruimte heeft er goed in te kunnen zitten of liggen.

Dit werkt als een tierelier want ik mag wel een buggy bij me hebben en ik zorg er altijd voor dat mijn hond vastligt of zit en dus niet elke tel uit de buggy springt. Woon bijvoorbeeld zelf in de stad waar geen honden mogen komen in het centrum en kan op de supermarkt na, overal zo'n beetje in komen zonder problemen.

Ook op Schiphol zit zij netjes in de buggy zonder problemen. Waar men vooral bang voor is, dat de je hond plast of poept in de hal en als je haar in een buggy hebt is deze angst overbodig en zullen ze je met rust laten. Helaas heb je altijd van die asoos die hun hond er maar gewoon lekker op los laten schijten zonder het op te willen ruimenen daar hebben anderen die dit niet laten gebeuren onder te lijden. Als je er tegen kunt dat mensen je voor gek verklaren ( dat soort bemoeizuchtige types heb je altijd en overal) en vooral alleen let op de leuke reacties die je krijgt als je rond rijdt met je hond heb je voor eens en altijd een oplossing voor dit soort hondenproblemen.

Veel plezier op Schiphol!!

si
door silver5 - Oct 14, 2011 om 14:46
39 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Allemaal,

Ikzelf heb een epilepsiehond (signaalhond) en deze wordt geweigerd in taxi's collectief vervoer enz.. Waarom??? omdat ze haren heeft en er zo toch eens iemand allergisch zijn of asthmatisch, of en dat vind ik écht heel erg vanwege geloofsovertuiging (bij moslim chauffeurs) en dan wordt er doodleuk bij de WMO gezegd, we gaan de individuele voorziening opheffen en gaat u maar met het collectief vervoer (busje komt zo soms over drie kwartier)
Uiteraard ga ik hierin tegen beroep want een epileptische aanval kan in mijn geval soms wel 10-20 min. duren en daar wacht een "busje" niet op, en één keer een ambulance bellen kan nog maar 30 keer per maand, dan mag je zelf de ambulance betalen (omdat het onnodig is)

Maar ja als we kunnen bezuinigen op ouderen of gehandicapten waarom zouden we het dan niet doen??? Die hebben toch vaak geen weerwoord

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 15:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=silver5 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:46]Hoi Allemaal,

Ikzelf heb een epilepsiehond (signaalhond) en deze wordt geweigerd in taxi's collectief vervoer enz..Maar ja als we kunnen bezuinigen op ouderen of gehandicapten waarom zouden we het dan niet doen??? Die hebben toch vaak geen weerwoord

Dat lijkt mij exact de reden waarom de kwetsbaren in de samenleving nu gepakt worden. Te meer omdat de VVD, niet bepaald de partij voor de armen, aan de macht is.

Ik vind het treurig dat hulphonden geweigerd worden in taxi's.

Schiphol en hulphonden:
blindengeleide-, hulp- of reddingshond aan boord
Blindegeleide-, hulp- en reddingshonden worden gratis in de cabine geaccepteerd, ongeacht hun formaat. U bent verplicht het vervoer van uw hulphond tijdens of na de (online) boeking van uw vlucht te melden via Mijn transavia.com of via het transavia.com call centre. Heeft u een boeking gemaakt via een reisbureau of touroperator, meld uw hulphond dan bij reisbureau of touroperator.

De regels voor het meenemen van een hulphond:
Een hulphond kan nooit op een stoel geplaatst worden.
Een hulphond dient te allen tijde aangelijnd te blijven.
Verder heeft u nodig: Geldig dierenpaspoort en benodigde vaccinaties.

verdere info: klik hier

vladja
door vladja - Oct 14, 2011 om 15:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

tdehond,

De vraag is twee jaar geleden gesteld door iemand, die personen ging wegbrengen naar Schiphol (en niet meevliegen met Transavia). Ik neem aan, dat ze inmiddels wel via de vertrekhal uitgezwaaid en vertrokken zijn.

Vladja

.

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 16:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 14 okt 2011, 15:21]tdehond,

De vraag is twee jaar geleden gesteld door iemand, die personen ging wegbrengen naar Schiphol (en niet meevliegen met Transavia). Ik neem aan, dat ze inmiddels wel via de vertrekhal uitgezwaaid en vertrokken zijn.

Vladja

Dat mag ik hopen. :)

Ik reageer echter op een bericht wat geplaatst is op:
vrijdag 14 okt 2011, om 14:46 uur.

.