Hotelbon leisure
vorig jaar ben ik lid geworden van hotelbon leisure,
Zij hebben dit stil zwijgend verlengd kan dit?
Zij zeggen dat ik 3 brieven van hun ontvangen heb maar niets gezien?
Probeer het abonnement op te zeggen maar dat lukt gewoon niet hoe nu verder ?
Kreeg 18 september incasso met 100% verhoging mag dit?
graag reactie wat ik hier mee kan
gr willem
Ja dat mag stilzwijgend verlengd worden, maar alleen in een contract voor onbepaalde tijd met een masnd opzegtermijn.
En wat bedoeld u met 100% verhoging? Is die bon nu twee keer zo duur? Of zijn de incassokosten zo hoog? Dat mag dus niet.
Zitten die brieven niet in uw spam map?
Uit de AV
De Hotelbon Jaarkaarthouder ontvangt de Hotelbon Jaarkaart die geldig is voor een jaar vanaf afgiftedatum. De Hotelbon Jaarkaart is geldig tot de datum aangegeven op de kaart. Na dit jaar wordt de overeenkomst tussen u en Hotelbon voortgezet voor onbepaalde tijd en ontvangt u steeds aan het begin van elk jaar de Hotelbon Jaarkaart. Indien u de Hotelbon Jaarkaart niet meer jaarlijks wilt ontvangen kunt u de overeenkomst uiterlijk een maand voor het einde van het eerste jaar, of na het eerste jaar op elk gewenst moment beëindigen door de overeenkomst schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt een maand. Uw opzegging kunt u richten aan:
Hotelbon
Postbus 474
4130 EL Vianen
E-mail: info@hotelbon.nl
Telefoon: 0800-7575750 op ma. t/m. vr. van 9.00 tot 20.00.
Dus u kunt op elk gewenst moment opzeggen na uw jaarcontract.
U had eerst een betaalherinnering moeten ontvangen waarin u 14 dagen de tijd werd gegeven om alsnog te betalen. Als zij die brieven niet aangetekend hebben verstuurd kunnen ze niets bewijzen. Ik neem aan dat u het over papier heeft en niet over emails.
Wat u het beste kunt doen is nu per direct opzeggen, dan er nog een maand bij optellen en dan het bedrag betalen wat in verhouding staat tot de verlengde periode.
Kost de kaart bijv. 60 euro, dan is hij 5 euro per maand. Heeft u over een maand inmiddels 3 maanden verlengd, dan betaalt u 15 euro. U kunt dus verrekenen naar lengte van het abo.
Zeg op per brief en email tegelijkertijd. Dateer en vraag om een bevestiging.
Verder bekijken ze het dan maar.
Bedankt voor de snelle en vele reacties ik ga aangetekend opzeggen en het normale bedrag € 59,95 overmaken ze hebben niets aangetekend gedaan dus geen reden om een incasso op te zetten.
Bedankt voor de tip en ik hoop dat KASSA hier meer duidelijkheid aan gaat geven want volgens mij stromen de klachten binnen.
mvrgr. w. schoonheim
Die hotelbonnen zijn zo vaak behandeld door Kassa, maar de mensen blijven die onzin kopen. Dus boter aan de galg gesmeerd.
Maar u gaat dan nu het hele jaar betalen, begrijp ik?
[quote=w.schoonheim schreef op dinsdag 23 sep 2014, 16:03]Bedankt voor de snelle en vele reacties ik ga aangetekend opzeggen en het normale bedrag € 59,95 overmaken ze hebben niets aangetekend gedaan dus geen reden om een incasso op te zetten.
Bedankt voor de tip en ik hoop dat KASSA hier meer duidelijkheid aan gaat geven want volgens mij stromen de klachten binnen.
mvrgr. w. schoonheim
U hoeft dus het normale bedrag van 59,95 over te maken. U kunt minder overmaken. Als u 20 mails stuurt dat u per direct opzegt, dus vandaag en dat u daarmee per 23 oktober er vanaf bent dan kunt u de maanden dat u niet meer gebruik maakt van de kaart van het jaar bedrag afhalen.
Als je 20 mails stuurt kan er niet meer van worden uitgegaan, dat de mail niet is aangekomen. Aangetekende brief vind ik wat duur ten opzichte van het bedrag waar het over gaat.
Maar u kunt natuurlijk uw eigen beslissingen nemen, hoe u een en ander wilt aanpakken.
Ging even wat mis met mijn eerste zin.
U hoeft dus niet het normale bedrag van 59,95 over te maken, wilde ik zeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer