w.
door w.schoonheim Sep 23, 2014 om 13:59
Vakantie & reizen

Hotelbon leisure

vorig jaar ben ik lid geworden van hotelbon leisure,
Zij hebben dit stil zwijgend verlengd kan dit?
Zij zeggen dat ik 3 brieven van hun ontvangen heb maar niets gezien?
Probeer het abonnement op te zeggen maar dat lukt gewoon niet hoe nu verder ?
Kreeg 18 september incasso met 100% verhoging mag dit?

graag reactie wat ik hier mee kan

gr willem

7641 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2014 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo w.schoonheim,

Veel klachten over.
AL jaren.
Google maar eens.
Kijk eens in de Algemene Voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat mag stilzwijgend verlengd worden, maar alleen in een contract voor onbepaalde tijd met een masnd opzegtermijn.

En wat bedoeld u met 100% verhoging? Is die bon nu twee keer zo duur? Of zijn de incassokosten zo hoog? Dat mag dus niet.

Zitten die brieven niet in uw spam map?

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Uit de AV

De Hotelbon Jaarkaarthouder ontvangt de Hotelbon Jaarkaart die geldig is voor een jaar vanaf afgiftedatum. De Hotelbon Jaarkaart is geldig tot de datum aangegeven op de kaart. Na dit jaar wordt de overeenkomst tussen u en Hotelbon voortgezet voor onbepaalde tijd en ontvangt u steeds aan het begin van elk jaar de Hotelbon Jaarkaart. Indien u de Hotelbon Jaarkaart niet meer jaarlijks wilt ontvangen kunt u de overeenkomst uiterlijk een maand voor het einde van het eerste jaar, of na het eerste jaar op elk gewenst moment beëindigen door de overeenkomst schriftelijk en bij voorkeur aangetekend op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt een maand. Uw opzegging kunt u richten aan:
Hotelbon
Postbus 474
4130 EL Vianen
E-mail: info@hotelbon.nl
Telefoon: 0800-7575750 op ma. t/m. vr. van 9.00 tot 20.00.

Dus u kunt op elk gewenst moment opzeggen na uw jaarcontract.

U had eerst een betaalherinnering moeten ontvangen waarin u 14 dagen de tijd werd gegeven om alsnog te betalen. Als zij die brieven niet aangetekend hebben verstuurd kunnen ze niets bewijzen. Ik neem aan dat u het over papier heeft en niet over emails.

Wat u het beste kunt doen is nu per direct opzeggen, dan er nog een maand bij optellen en dan het bedrag betalen wat in verhouding staat tot de verlengde periode.

Kost de kaart bijv. 60 euro, dan is hij 5 euro per maand. Heeft u over een maand inmiddels 3 maanden verlengd, dan betaalt u 15 euro. U kunt dus verrekenen naar lengte van het abo.

Zeg op per brief en email tegelijkertijd. Dateer en vraag om een bevestiging.

Verder bekijken ze het dan maar.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 15:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U bedoelt met de incassoverhoging 40 euro extra op de prijs?

w.
door w.schoonheim - Sep 23, 2014 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de snelle en vele reacties ik ga aangetekend opzeggen en het normale bedrag € 59,95 overmaken ze hebben niets aangetekend gedaan dus geen reden om een incasso op te zetten.

Bedankt voor de tip en ik hoop dat KASSA hier meer duidelijkheid aan gaat geven want volgens mij stromen de klachten binnen.

mvrgr. w. schoonheim

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die hotelbonnen zijn zo vaak behandeld door Kassa, maar de mensen blijven die onzin kopen. Dus boter aan de galg gesmeerd.

Maar u gaat dan nu het hele jaar betalen, begrijp ik?

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 16:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=w.schoonheim schreef op dinsdag 23 sep 2014, 16:03]Bedankt voor de snelle en vele reacties ik ga aangetekend opzeggen en het normale bedrag € 59,95 overmaken ze hebben niets aangetekend gedaan dus geen reden om een incasso op te zetten.

Bedankt voor de tip en ik hoop dat KASSA hier meer duidelijkheid aan gaat geven want volgens mij stromen de klachten binnen.

mvrgr. w. schoonheim
U hoeft dus het normale bedrag van 59,95 over te maken. U kunt minder overmaken. Als u 20 mails stuurt dat u per direct opzegt, dus vandaag en dat u daarmee per 23 oktober er vanaf bent dan kunt u de maanden dat u niet meer gebruik maakt van de kaart van het jaar bedrag afhalen.

Als je 20 mails stuurt kan er niet meer van worden uitgegaan, dat de mail niet is aangekomen. Aangetekende brief vind ik wat duur ten opzichte van het bedrag waar het over gaat.

Maar u kunt natuurlijk uw eigen beslissingen nemen, hoe u een en ander wilt aanpakken.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 16:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ging even wat mis met mijn eerste zin.

U hoeft dus niet het normale bedrag van 59,95 over te maken, wilde ik zeggen.