li
door lisatjoelker Feb 3, 2014 om 15:00
Vakantie & reizen

Hotels, fletcher hotel

In november 2013 ben ik een weekend weg geweest naar een Fletcher hotel. Dit is ons goed bevallen. Nou ben ik zojuist gebeld door iemand die zegt dat ze van Fletcher hotels is. Er is mij een jaarkaart voor 2500 hotels in Nederland aangeboden waar ik t/m april 2015 onbeperkt kan overnachten. Ook is mij een gratis fotoalbum 2 huurfietsen en nog een gratis voucher aangeboden voor 45 euro. Ik vond het een zeer merkwaardig gesprek, op het moment dat ik vroeg wat de voorwaarden van deze actie zijn melde de vrouw mij dat het toch duidelijk was? Heeft iemand hier ervaring mee? Een actie als deze is natuurlijk een super actie voor slechts 45 euro.

27364 30 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2014 om 15:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Te mooi om waar te kunnen zijn, en dan ook nog zonder voorwaarden. Oppassen dus eerst het naadje van de kous weten wat het precies inhoud . Zo dat u weet waar u aan begint.

li
door lisatjoelker - Feb 3, 2014 om 15:39
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dat was ook mijn eerste ingeving. De voorwaarden oid kon ik niet via de mail toegezonden krijgen en waren ook niet online beschikbaar. Bovendien werd ik zo te woord gestaan op een niet vriendelijke manier. Ook was de vrouw geïrriteerd dat ik niet op haar aanbieding in ben gegaan. Zeer bizar.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien mag u dan ook wel overnachten in Sprookjespark de Efteling.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zit geen adder onder het gras, maar een hele slangenkuil.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2014 om 15:45
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ook was de vrouw geïrriteerd dat ik niet op haar aanbieding in ben gegaan. Zeer bizar.

Dit is niet zeer bizar, u was verstandig. Maar deze op bonus beluste liegende call center medewerkster handelt zeker niet eerlijk.

li
door lisatjoelker - Feb 3, 2014 om 16:05
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dat deze medewerker niet eerlijk handelt ben ik zeker met u eens. Helaas zullen er mensen zijn die bij zo'n aanbieding geen nee durven zeggen en vast zitten aan een 'aanbieding' waar je niet meer vanaf komt. Ik vraag me af of meer mensen benadert zijn door hotels.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2014 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Er is mij een jaarkaart voor 2500 hotels in Nederland aangeboden waar ik t/m april 2015 onbeperkt kan overnachten. Ook is mij een gratis fotoalbum 2 huurfietsen en nog een gratis voucher aangeboden voor 45 euro. .....

En dat geloof je (gelukkig voor jou) toch zeker zelf niet.

Met een beetje gezond verstand kun je op je klompen aanvoelen dat dit niet kan.

hutch
door hutch - Feb 3, 2014 om 19:01
4521 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lisatjoelker schreef op maandag 3 feb 2014, 15:00]Nou ben ik zojuist gebeld door iemand die zegt dat ze van Fletcher hotels is......

De voorwaarden oid kon ik niet via de mail toegezonden krijgen en waren ook niet online beschikbaar.

Bovendien werd ik zo te woord gestaan op een niet vriendelijke manier.

Ook was de vrouw geïrriteerd dat ik niet op haar aanbieding in ben gegaan.
De vrouw die u aan de telefoon kreeg zal wel zo'n callcentrumtroela geweest zijn, die haar extra inkomsten alleen krijgt als zij iemand die jaarkaarten aansmeert.
Zij zal dus per definitie niet de waarheid vertellen.

En als die troela voor Fletcher Hotels werkt, en er geen voorwaarden opgestuurd kunnen/mogen worden, dan moet iedereen dus héél erg oppassen met dat 'soort' hotels.
Dan wordt u dus op een of andere wijze belazerd. En die € 45,-- zullen dan op z'n minst
€ 450,-- of een veelvoud daarvan worden.

Maar goed dat u er niet ingestonken bent.
In het vervolg dus ook maar die Fletcher Hotels mijden (ondanks dat het u eerst goed bevallen is).

ekiem
door ekiem - Feb 4, 2014 om 11:48
681 Antwoorden / 101 Vragen

Maar goed dat u er niet ingetrapt bent.

De vermoedelijke "adder onder het gras " zal wel zijn dat u " verplicht " een ontbijt + diner bij de ( gratis ) overnachting moet afnemen. Tja en dan ook nog eens alleen maar kunnen overnachten op basis van beschikbaarheid.

Voor niks gaat de zon op.

Ekiem

li
door lisatjoelker - Feb 6, 2014 om 12:33
6 Antwoorden / 3 Vragen

Na dit telefoontje heb ik een email gestuurd naar het Fletcher hotel in Nijmegen. De volgende dag (gister) ben ik gebeld door de hotel manager die mij bedankte voor mijn email. Een dergelijke actie was bij het hotel en hoofdkantoor niet bekend. De vrouw die mij gebeld heeft zou een oplichtster moeten zijn, je gesprek wordt opgenomen en bruikbare informatie wordt achter elkaar geplakt om zo te kunnen 'bewijzen' dat je toch ja hebt gezegd tegen de aanbieding. De manager van het Fletcher hotel zegt actie te gaan ondernemen tegen deze oplichtster!

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2014 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lisatjoelker schreef op donderdag 6 feb 2014, 12:33]Na dit telefoontje heb ik een email gestuurd naar het Fletcher hotel in Nijmegen. De volgende dag (gister) ben ik gebeld door de hotel manager die mij bedankte voor mijn email. Een dergelijke actie was bij het hotel en hoofdkantoor niet bekend. De vrouw die mij gebeld heeft zou een oplichtster moeten zijn, je gesprek wordt opgenomen en bruikbare informatie wordt achter elkaar geplakt om zo te kunnen 'bewijzen' dat je toch ja hebt gezegd tegen de aanbieding. De manager van het Fletcher hotel zegt actie te gaan ondernemen tegen deze oplichtster!

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

sm
door smejlver - Feb 10, 2014 om 11:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zojuist benaderd door (waarschijnlijk) diezelfde dame. Het verhaal en zelfs de toon waarmee zij sprak was exact hetzelfde. Ik verbleef echter niet in Nijmegen maar in Amsterdam. Ik heb na het lezen van de bovenstaande berichten ook het Fletcher Hotel in Amsterdam via een e-mail op de hoogte gesteld. Ik wacht hun reactie geduldig af. Maak me wel enigszins zorgen hoe mijn gegevens terecht zijn gekomen bij deze dame.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 11:52
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Toch nergens op ingegaan mag ik hopen?

sm
door smejlver - Feb 10, 2014 om 11:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig niet! Ik heb gezegd dat ik het een mooi aanbod vond maar nog even wilde nadenken. Ik vond het een raar verhaal en kwam vrijwel direct terecht op dit forum. Ik hoop alleen dat anderen er niet intrappen. De dame zou me overigens volgende week terugbellen. Nogmaals haar naam vragen! Als ze nog belt tenminste..

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:07
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Wat nog wel eens wil helpen, is (net zoals call centers ook melden vooraf dat de gesprekken worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden) dat u vooraf meldt dat u het gesprek van uw kan opneemt. Tenminste als ze belt. En maak notities, vraag bv. een nummer dat u terug kunt bellen, www adres enz. Maar zeg nooit JA, want met knip en plakwerk kan er heel veel .................

sm
door smejlver - Feb 10, 2014 om 12:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel enkele keren 'ja' gezegd tijden het gesprek.. Maak me er wat zorgen over, heb meteen het geld van de rekening afgehaald voor de zekerheid. Mocht ze terugbellen dan zou ik inderdaad het gesprek willen opnemen, alleen wanneer ze belt is de vraag en of je de middelen ter beschikking hebt om meteen op te nemen. Ik wacht het even af, als ik een antwoord krijg van Fletcher zal ik u op de hoogte houden. Wellicht een melding maken bij de politie!

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:20
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Heb je je rekening nummer genoemd in het gesprek?

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:23
11716 Antwoorden / 52 Vragen

En je hoeft het niet echt op te nemen, zeggen is vaak al genoeg, ze kunnen het van hun kant toch niet controleren. Maar je kunt je huis tel doorschakelen naar een mobiel, en daarop een opname app installeren.

sm
door smejlver - Feb 10, 2014 om 12:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat heb ik niet gedaan. Maar ze beschikte wel over (enkele) gegevens. Je weet maar nooit. Misschien is ze wel een medewerster van Fletcher die fraudeert met de gegevens.. Maar dat is puur speculatief, dat soort uitspraken kan ik niet hard maken, maar mocht het zo zijn dan vormt zij wel een groter probleem.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:34
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Houdt ik elk geval dagelijks je rekeningoverzicht in de gaten. Sterkte.

li
door lisatjoelker - Feb 10, 2014 om 23:23
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben vandaag wederom gebeld door dezelfde mevrouw. Ook ben ik vanmiddag gebeld door de manager van Fletcher hotels Nederland. Deze manager heeft contact gehad met de manager van het Fletcher hotel waar ik geweest ben. Deze mevrouw meldde mij heel iets anders als de manager van het hotel deed, (deze vertelde dat het een oplichtster zou zijn) de manager van Fletcher hotels Nederland wist mij te vertellen dat ze achterhaald had welke medewerker van het call center mij gesproken had. Deze medewerker zou hier ook op aangesproken zijn, een heel ander verhaal dus. Wel heeft deze mevrouw ook haar excuses aangeboden en mij een hotelbon voor 3 gratis overnachtingen toegezonden geheel vrijblijvend. Het blijft een vreemd verhaal....

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 23:32
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ik vind het knap mistig. Als die 3 gratis overnachtingen er zijn, meld ons dat aub nog even. En wat de boa contrictor van het verhaal is ................

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet toch snappen dat Fletcher daar zelf achterzit, en nu met smoezen aan komt zetten.

Drie gratis overnachtingen in Nergenshuizen als Pasen en Pinksteren op een dag valt, plus verplicht ontbijt en diners op eigen kosten.

ca
door cal69 - Mar 26, 2014 om 10:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook gebeld, heb na uw waarschuwing telefonisch contact gehad met Fletcher, en het gaat uit van hotelbon.nl. Op hun site kan je zo'n pas aanschaffen voor 60 euro, maar omdat je telefonisch benadert word kan je het dus een tientje voordeliger krijgen. Er zitten wel voorwaarden aan , je moet bv. het ontbijt en diner afnemen in het hotel. Maar ook dat verschilt per hotel. Wij zijn er wel mee akkoord gegaan en het is echt waar!! Ook onze zoon van 20 is met zijn vriendin al een nachtje weg geweest. Dus wij hebben het er al uit. Maar bedankt voor uw waarschuwing, je kan idd niet voorzichtig genoeg zijn. Maar in dit geval leuke actie!!!

Groetjes Carla

tw
door twenkie - Nov 3, 2014 om 14:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik dat telefoontje ook gekregen en daarna in dit topic gekomen via google.

Als het inderdaad de aanbieding van hotelbon.nl betreft, dan staan de voorwaarden hier:
hotelbon.nl/voorwaarden

Mevrouw vertelde me dat er geen restricties waren, maar de voorwaarden melden dat je exact 3 dagen in het hotel moet verblijven (hoewel in sommige gevallen 2 of 1 ook mogelijk zijn) en dat je verplicht een bepaald bedrag aan ontbijt en diner moet spenderen welke op je hotelrekening komt te staan. Daarnaast komen er nog reserveringskosten, toeristenbelasting en eventuele toeslagen overheen.

Boeken moet altijd via hotelbon.nl (telefoon of internet).

Als je minder dan een maand van tevoren annuleert, moet je de overnachtingsprijs betalen.

Kortom, met deze jaarkaart kan je tegen zeer beperkende voorwaarden en een netto gereduceerd doch absoluut aanwezige kosten overnachten.

Het verhaal aan de telefoon is dus niet eerlijk. Wel eerlijk: Mocht je toch van plan zijn om drie keer drie dagen in een Fletcher-hotel te zitten en daar ook te eten het komende jaar, dan heb je er waarschijnlijk voordeel van.

Het aanbod aan de telefoon was voor €55, die prijs staat ook op hotelbon.nl dus kan je net zo goed op je dooie gemak de website bekijken.

tw
door twenkie - Nov 3, 2014 om 16:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: 3 of meer nachten! Niet exact 3 nachten dus.

Ik heb een mail van Fletcher terug ontvangen. Fletcher hotels is zelf de uitgever van de Hotelbon jaarkaart. Zodoende hebben ze je telefoonnummer.

tw
door twenkie - Nov 3, 2014 om 17:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Rekenvoorbeeld Fletcher hotel Tesselhof:

2 x gratis overnachting
2 x ontbijtbuffet
2 x diner

€50 p.p.p.n.

Dat komt dus neer op €200 met Hotelbon Jaarkaart.

ka
door karinbakkers1 - Jan 6, 2015 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben gebeld en het was best een prettig gesprek. Ik kreeg de aanbieding nav een verblijf van mijn gezin in een fletcherhotel afgelopen herfst. Mij is wel verteld dat" de adder" inderdaad is dat je verplicht het ontbijt en diner in het hotel van je keuze neemt. Wilma Pin heet de mevrouw en zij vertelde me dat ze met deze actie gewoon de hotels vol proberen te krijgen. Ook ik zou terug gebeld worden want ik wilde nadenken en overleggen. Het klonk mij heel geloofwaardig in de oren en nog steeds tot ik op dit forum lees dat fletcher zelf niet op de hoogte is. Jammer.

il
door ilse. - Apr 9, 2015 om 20:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben vanmiddag benaderd door dezelfde vrouw vermoedelijk. Klinkt leuk de aanbieding maar ook ik zei dat ik er even over wou nadenken. Dit vond ze maar vreemd. Al snel kwam ik op deze site. Ik ga ook even een mail na het hoofdkantoor sturen. Ben benieuwd. Vraag me ook af hoe ze aan onze gegevens komt...

l.
door l. de boer - Apr 29, 2015 om 11:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

[edit-redactie, het plaatsen van links/teksten van promotionele aard is niet toegestaan]