ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 11:26
Vakantie & reizen

ICS

Vandaag kreeg ik weer een email over mijn creditcard.  Was spam.  Vorige week ook een e-mail van de ING Bank. Daar heb ik geen rekening lopen dus was duidelijk spam.
Men is weer volop bezig. LET OP juist in deze tijd als je op vakantie wilt en het om je creditcard gaat.

2068 8 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 3, 2020 om 11:38
2039 Antwoorden / Vragen

Waarom stopt uw provider dit soort mail niet direct in de spam bak?  Gebruikt u wellicht nog een mail adres van uw provider zoals ziggo, casema of hetnet?

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 11:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ze stoppen veel (Ziggo) maar deze dingen zijn vaak zo bedriegelijk echt dat niet alles te stoppen is, denk ik.

mi
door miennaamishaaz Aug 3, 2020 om 12:46
725 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn veel mogelijkheiden.

maar het kan zijn dat de Filter niet perfect is,
Krijg heel soms ook spam mail in mijn normale inbox. {laatst 1 over een paket van USPS}

Want veel Spam-filters werken via keywords/ bekende layouts van spam mail.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 3, 2020 om 15:42
2039 Antwoorden / Vragen

Ik zal mij tot in de eeuwigheid blijven verbazen waarom juist bejaarden die brakke mail met slechte spam filters van providers blijven gebruiken terwijl Google en Microsoft uitstekende functionerendem mail leveren zonder spam. Inderdaad, spam blijkt uitstekend tegen te houden, maar niet door Ziggo en KPN.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 16:08
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik geloof niet dat er 1 provider bestaat die alles tegen houdt.  Sommige spam is niet van echt te onderscheiden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 3, 2020 om 18:20
2039 Antwoorden / Vragen

Geen providers nee, wel Gmail en Outlook.com. Probeer het eens, er gaat een wereld voor u open. Juist de meest kwetsbare doelgroep blijft keihard vasthouden aan provider mail.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 23:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zal er eens over nadenken.

rj
door rjw Aug 4, 2020 om 09:26
3256 Antwoorden / 5 Vragen

@jackyh: voor providers is het lastig om alles te filteren. Maar email services als gmail en outlook zijn zo groot dat ze bij wijze van spreken spam al zien voordat het verstuurd is. Hoe meer verkeer je afhandelt hoe groter de kans dat je in een vroeg stadium spam detecteert. ISP's gebruiken spamdetectiesoftware van derden (ze zijn te klein om zelf uitgebreid te analyseren) en dan loop je altijd achter de feiten aan.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2020 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem een gmail adres, dan krijgt u die rotzooi niet.

koekeloer
door koekeloer - Aug 3, 2020 om 11:44
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is nu uw vraag hier?

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 11:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt het was geen vraag maar een waarschuwing. Die rubriek bestaat niet en daarom heb ik de vrijheid genomen het onder deze rubriek te plaatsen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 3, 2020 om 11:57
7179 Antwoorden / 3 Vragen

In elk geval dank voor de waarschuwing.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 12:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk dat is nou eens leuk i.p.v. wat doe je hier eigenlijk.

nvolg001
door nvolg001 - Aug 3, 2020 om 12:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

Let er wel op dat bijvoorbeeld gmail.com een goed spam filter heeft. Soms een beetje te goed.
Regelmatig blijken er berichten in te staan, die bij de inkomende post hadden moeten staan. Het is dus aan te raden de spam-box toch regelmatig even na te kijken.

Donuts
door Donuts Aug 3, 2020 om 12:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nog nooit mee gemaakt.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 12:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat hoor ik ook regelmatig van mensen. Trouwens niet een provider is waterdicht want dan zouden er niet zoveel mensen intrappen.

mi
door miennaamishaaz Aug 3, 2020 om 12:47
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gmail heeft ook wel eens dat er spam in de gewone inbox komt, Geen enkel spam filter is PERFECT.

Oplichters hopen dat 1 van hun honderden mails in de inbox komt en niet in de spambox.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 16:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mee eens. Niet 1 is perfect.

marita5
door marita5 - Aug 3, 2020 om 15:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jackyh ,

Ik gebruik een e-mailadres van Ziggo , nog nooit spam ontvangen .

Aan de redactie t.a.v @Danny , link gevonden via de kassa - site ;-))

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/phishingmails-banken

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 16:10
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dank.

ja
door jackyh Aug 3, 2020 om 23:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook Ziggo plus een extra beveiliging. Ik ben zeer tevreden daarover maar sommige dingen zijn zo goed  nagemaakt, zegt ook de Politie, dat er wel eens iets doorheen glipt.

Ar
door AriEllis - Aug 3, 2020 om 19:01
57 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een mail van ze gehad. Outlook plaatste die bij mij netjes in de spambox.

Heb naar aanleiding van die mail de website van ICS bezocht. Goede site die hun klanten goede informatie biedt over phishingmails en dergelijke praktijken. Je kunt de mail doorsturen naar
valse-email@icscards.nl en daarna verwijderen.