an
door angela57 25 mei 2019 om 21:35
Vakantie & reizen

Ik heb een klacht tegen Anwb reizen

Via ANWB een treinreis geboekt met deze organisatie. De ellende begon al bij de eerste telefoontje om informatie te vragen. Ik wou specifieke informatie over de treinverbinding en hotels. Ik krijg een informatie die bleek later niet te kloppen. Andere informaties zouden voor mijn uitgezocht worden. Het werd wel gezegd dat ik een aanvraag moest maken om te kijken of de reis beschikbaar. De dag daarna had ik al een factuur en kon me niet meer aan de reis onttrekken. Antwoord op mijn vragen krijg ik niet. Na bellen, lang op de wacht gezet, mails zouden snels beantwoord worden. Ik werd telkens naar de zeer summier webpagina van Anwb verwezen. Omdat ik dit niet correct vond ging ik ook weer de rekening bestuderen en kwam daarachter dat de factuur niet correspondeerde met het de door mij geboekte reis waar een dubbele kamer aangeboden werd voor een een persoonsgebruik. Zo werd het op de website aangeboden. In de factuur stond vermeld een persoonskamer. Ik boek nooit een persoonskamer en had op die basis nooit deze reis geboekt. Na ettelijke telefoontjes en mails waarmee ik van het kastje naar de muur gestuurd werd, krijg ik te horen dat het met een fout in de website van Anwb te maken had. Ik had het dus goed gezien. De fout werd gezegd, werd meteen gecorrigeerd om andere reizigers teleurstellingen te besparen maar er werd geen rekening gehouden met de misleidende informatie en de gevolgen voor mijn reis en betaling. Sterker nog dubbele kamers waren niet meer beschikbaar. Mijn oorspronkelijke boeking van een dubbele kamer werd als niet bestaand gezien en ik mocht geen rechten hier aan ontlenen. Ik was echt perplex. Ik gaf aan dat ik de reis op deze basis nooit geboekt had. Na mail en telefoontjes lukte om bij bij betaling van 160 eu twee van de vier kamers als dubbele kamer om te boeken. Eigenlijk niet terecht. Ik was aan het einde van mijn Latijn. Er waren een paar weken verstreken en de reis naderde. 

Ik ging akkoord met deze oplossing. Ik was de strijd moe. Helaas de kwaliteit van de hotels liet erg wensen dat maakt het veel erger. 

In Zürich, was, voor het  korte bezoek van een halve middag, het hotel van zeer matige kwaliteit. Kaal en ongezellig. Het personeel was wel vriendelijk. Ontbijt stelde niks voor. Hier had ik een kamer met een twijfelaar gekregen. Matrassen en kussen waren van slechte kwaliteit. In Bergün was het hotel zeer basic. Verouderd. Je kon hier niet lunchen of a la kart eten. Alles in het dorp was dicht. Uitgestorven. Geen alternatieven behalve een peperdure restaurant dat niet altijd open was. Kamer was  een donker zolderkamer met twijfelaar. Zeer slecht matras en slappe kussens. Na veel wikken wegen heb ik in het hotel kunnen eten. Ik ben lactose intolerant en eet ook nooit een volledig menù. Het leek bijna een drama voor het hotel om hier aan te voldoen. Zij deden in hun ogen hun beste. Ik krijg toch drie gangen met als toetjes de fruitsalade van het ontbijt. Ik moest toch de half pension betalen. Het was  eem gedwongen keuze omdat er geen alternatieven waren.Dit ellende heeft drie overnachtingen gekost. 

Het hotel in Zermatt zag er goed uit. Bij de vraag of ik een rustige kamer had gekregen werd non chalant gereageerd. Ja zoals ik al bang voor was, was mijn kamer, zoals vaker een persoonskamer, bij de lift en de bergkamer van de poetshulp. Om acht uur 's ochtends waren de dames hard aan het kletsen en spullen sjouwen voor mijn deur, ondanks het boordje niet storen. De matrassen waren hier goed. Dit heb ik vermeld aan de balie die zich niet veel van aantrok. De ontbijtruimte was ijskoud en de hele dag vlogen elikopter buiten vanwege de bouw activiteiten in de buiten seizoen.

In Bern was het hotel modern, goede ingerichte kamer met het raam een vier banen drukke straat. Het klonk alsof je op straat sliep. Ik was echt ten einde raad en heb een andere kamer gevraagd. Het ging in eerste instantie niet maar het lukte uiteindelijk wel. Ook hier was geluidsoverlast maar iets minder. 

Het hotel had wel goede matrassen en goed ontbijt maar was zeer slecht geïsoleerd. 

De dag van vertrek ik de Ice van Basel naar Keulen als gevolg van werkzaamheden gecanceld.

Dit is niet zoals een vakantie hoort. Mijn indruk is dat zonder enkele zorg voor de klant reizen in de maag gesplitst worden

813 7 Rapporteer
door tijger1 - 25 mei 2019 om 21:41
38401 Antwoorden / 21 Vragen
2

Voortaan naar een reisbureau toegaan en niet telefonisch boeken. Al uw wensen op papier laten vastleggen. Dan kunt u eventueel achteraf nog verhaal halen.

ne
door neodutchio - 25 mei 2019 om 22:05
2751 Antwoorden / 11 Vragen
0

Wat een horrorvakantie moet dat geweest zijn. Tja, wat u thuis gewend bent wil niet zeggen dat u dat overal krijgt.
De ANWB kan niets doen als een hotel verouderd is of dat alle restaurants in de omgeving van een hotel dicht zijn. Net zo min dat ze rekening moeten houden met uw dieetwensen.
Wat wel hoort is dat u krijgt dat er geboekt is. Helaas zegt u daar niets over. Dus wat alle vragen inhielden en de foutieve antwoorden blijft voor ons hier een raadsel.

De volgende keer dus inderdaad via een reisbureau, of zelf rechtstreeks gaan boeken. Dit laatste alleen als uw gezondheid goed genoeg is. Als u namelijk na een aantal belletjes naar de ANWB al aan het eind van uw latijn bent, wil ik niet weten hoe moe u was na zo'n reis.

door tenormin - 25 mei 2019 om 22:11
14787 Antwoorden / 87 Vragen
1

Wat een toestanden allemaal. Zoals @tijger al suggereert: blijft u voortaan van online boekingen af en ga naar het reisbureau (het bestaat gelukkig nog steeds). Ik ben nog van het oude stempel: in mijn geval TUI, prima meedenken en advies.

ma
door malty - 25 mei 2019 om 23:21
153 Antwoorden / Vragen
2

Valt me nog mee dat u het overleefd hebt.

ro
door ron503 - 26 mei 2019 om 09:15
833 Antwoorden / 0 Vragen
2

U schrijft meer een recentie over de reis dan over de klacht dat u geen specifieke informatie hotel/treinverbinding heeft ontvangen en niet de juiste hotelkamer heeft kunnen boeken. Als het de treinreis betreft die ik op de website van de ANWB heb gevonden word het verloop van de reis duidelijk beschreven met daarbij de tijden van aankomst en vertrek. De info van de hotels is wat summier maar zijn op loopafstand van het station gesitueert dus vaak in het centrum van de stad waar het normale leven niet wordt stilgelegd om u de nachtrust te gunnen waar u zo op gehoopt had. U had bij de boeking aangegeven een tweepersoons kamer te willen boeken voor u alleen maar dat bleek later niet te kunnen omdat de info verkeerd op de site was vermeld. Na veel gesteggel is het voor een deel gelukt en bent u aan de reis begonnen. Zo te lezen ging u al niet optimistisch op reis en dan kan zelfs het beste hotel uw gevoel niet positief bijstellen omdat er op ieder hotel wel iets aan te merken valt.

door panter22 - 26 mei 2019 om 18:53
2767 Antwoorden / Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
klaasjan - 17 jul. 2019 om 15:34
Auto & vervoer

Cis registratie

Hallo,


3 jaar geleden is er een autoverzekering bij mij opgezegd door de verzekeraar maar, in het opgevraagde CIS register kan ik daar niets over vinden.

Kan ik dan nu overstappen naar een normale premie zoals bijv. Achmea?
zoja, wat in te vullen bij de vraag of er ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar? Lees meer

Li
LindaColsters - 16 jul. 2019 om 16:45
Garantie & verzekeringen

Klacht

Wij hebben vorig jaar onze tuin onkruid vrij laten maken. Hier zat een garantie op van 15 jaar. Mocht er toch onkruid terug komen konden we contact met hun opnemen en zouden ze het bijwerken. Nu raad je het al; het onkruid heeft nog nooit zo hoog gestaan en het is onmogelijk om met het bedrijf in contact te komen. Ze nemen telefonisch niet op en via de mail, Whatsapp of berichten reageren ze niet ... Lees meer

ak
akino - 16 jul. 2019 om 20:31
Geldzaken & recht

Sticker NEE ! VERKOOP NIET WELKOM

Heb sticker van programa Kassa eerder kunnen ontvangen, waarbij was gezegd, dat deze dan mensen niet kwamen schooien aan de deur, waardoor ik deze sticker aan nam.
Tekst "NEE! VERKOOP NIET WELKOM
Nu word ik ook overgeslagen, als mensen voor een goed doel langs komen.
dit vind ik niet normaal, omdat je dan óók géén mensen meer kunt helpen in nood.

Weet kassa dat dit zo ... Lees meer