Ik heb een vakantie geboekt bij Solmar krijg geen geld en ook geen voucher
Op 27-03-2020 een vakantie geboekt naar Spanje. Op 13-03-2020 krijg ik van medewerkster dat hotel Posydon Playa niet open gaat, alternatief boven op de berg willen we niet en willen gebruik maken van de annuleringsverzekering, dat kan zegt medewerkster. Nu op 06-04-2020 na de nodige telefoontjes (en beloftes van medewerkers) nog steeds geen geld terug en ook geen voucher. Dit vind ik heel klantonvriendelijk van de medewerkers en druk ik mij nog netjes uit.
Frits Blankenspoor
En wat is nu de vraag?
Gebruik maken van de annuleringsverzekering is hier niet van toepassing.
En ze zullen het wel druk hebben met al die afzeggingen, denk je ook niet?
Dus even geduld hebben.
Wat info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annulering-of-omboeken-reis-bij-onrust
Op 27 Maart 2020 geboekt? Terwijl u eerder wist dat het virus in Nederland was? En in Italië en Spanje al voor die datum een enorme uitbraak was. Hoe is het in vredesnaam mogelijk. Voucher moeten ze wel geven, geld terug zit er niet in.
Dat moet vast 27-2 zijn lijkt me gezien de rest van de tekst
@getty, ja dat zal het zijn.
U bent niet de enige waarbij de vakantie geannuleerd is. Alleen bij Corendon zijn dat er al 80.000, u kunt zich ook wel voorstellen wat dit voor extra werk meebrengt bij de diverse reisorganisaties. Er mag minder personeel aanwezig zijn en vele zullen ook ziek thuis zitten. Niet zo vreemd dat het wat langer duurt dus. Naast het annuleren moeten er nog steeds vakantiegangers terug gehaald worden, ook extra werk.
Wat ik nog steeds onvriendelijk vind zijn de mensen die geen begrip hebben voor de situatie. Afwachten is het enige dat men kan doen. Gun de organisaties de tijd om alles goed op de rit te zetten. Onnodig blijven bellen en medewerkers van hun werk afhouden zal het echt niet bespoedigen.
Hallo F.Blankenspoor ,
k heb een vakantie bij Solmar geboekt met vertrekdatum in de periode tot en met 8 mei 2020?
Veelgestelde vragen , klik op de rode regels .
https://www.solmar.nl/corona-virus
https://www.solmar.nl/coronavoucher-voorwaarden
Dank voor de mededeling. En u denkt dat u de enige bent?
Waarom niet even geduld? Wat solidariteit zou ook niet misstaan.
Op 27-03-2020 een vakantie geboekt naar Spanje. Op 13-03-2020 krijg ik van medewerkster dat hotel Posydon Playa niet open gaat,
Ik denk dat u wat datums door elkaar haalt want als u op 13 mrt al weet dat het hotel niet open gaat en dan toch op 27 mrt boeken komt mij vreemd over. Vervolgens maak ik op dat er een alternatief is geboden op een berg. Ook dit komt mij vreemd over omdat ook Spanje op slot zit dus kan de reis niet door gaan. Solmar dient u dus een voucher te bieden voor een nieuw te boeken reis. Mocht het alternatief wat zij bieden u niet uitkomen, bv i.v.m. de datum die zij bieden, dan heeft u recht op geld terug. Dus zou nog even wachten waar ze mee komen. Zo u zelf geannuleerd heeft kan dit alleen met een dringende reden o.a medisch e.d., en daar valt corones niet onder.
Aanname mijnerzijds: de vakantie is eerder geboekt maar zou plaatsvinden op 27-03-2020.
(De meeste vakanties, uitzonderingen daargelaten, worden van te voren geboekt. Het is echter gebruikelijk om te zeggen dat er een vakantie geboekt is op bv 27-03).
Je krijgt keurig 14 dagen van te voren persoonlijk bericht dat je vakantie van 27 maart niet doorgaat.
Binnen 5 werkdagen na de vakantiedatum heb je al meerdere keren gebeld waar je geld of voucher blijft.
En nu ga je hier klagen. Niemand kan er voor zorgen dat je eerder bericht krijgt.
Nog maar even wachten. Het kan zomaar een paar maanden duren voor je bericht krijgt.
En dat geld heb je toch al uitgegeven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug
Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc.
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die s
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Heeft iemand ervaring met Blockchain Benelux?
Ik ben opgelicht door dit bedrijf en wil graag weten of meer mensen slachtoffer zijn.
De persoon die mij belde bij dit bedrijf was Laurens van Zanden
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer