f.
door f.blankenspoor Apr 7, 2020 om 18:34
Vakantie & reizen

Ik heb een vakantie geboekt bij Solmar krijg geen geld en ook geen voucher

Op 27-03-2020 een vakantie geboekt naar Spanje. Op 13-03-2020 krijg ik van medewerkster dat hotel Posydon Playa niet open gaat, alternatief boven op de berg willen we niet en willen gebruik maken van de annuleringsverzekering, dat kan zegt medewerkster. Nu op 06-04-2020 na de nodige telefoontjes (en beloftes van medewerkers) nog steeds geen geld terug en ook geen voucher. Dit vind ik heel klantonvriendelijk van de medewerkers en druk ik mij nog netjes uit.

Frits Blankenspoor

5175 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Apr 7, 2020 om 18:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als u zelf heeft geannuleerd, kost het u geld.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2020 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

En wat is nu de vraag?

Gebruik maken van de annuleringsverzekering is hier niet van toepassing.

En ze zullen het wel druk hebben met al die afzeggingen, denk je ook niet?
Dus even geduld hebben.

Wat info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annulering-of-omboeken-reis-bij-onrust

tenormin
door tenormin - Apr 7, 2020 om 19:00
16925 Antwoorden / 108 Vragen
1

Op 27 Maart 2020 geboekt? Terwijl u eerder wist dat het virus in Nederland was? En in Italië en Spanje al voor die datum een enorme uitbraak was. Hoe is het in vredesnaam mogelijk. Voucher moeten ze wel geven, geld terug zit er niet in.

 

getty
door getty Apr 7, 2020 om 19:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat moet vast 27-2 zijn lijkt me gezien de rest van de tekst

tenormin
door tenormin Apr 7, 2020 om 19:18
16925 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, ja dat zal het zijn.

ne
door neodutchio - Apr 7, 2020 om 19:04
5235 Antwoorden / 12 Vragen
3

U bent niet de enige waarbij de vakantie geannuleerd is. Alleen bij Corendon zijn dat er al 80.000, u kunt zich ook wel voorstellen wat dit voor extra werk meebrengt bij de diverse reisorganisaties. Er mag minder personeel aanwezig zijn en vele zullen ook ziek thuis zitten. Niet zo vreemd dat het wat langer duurt dus. Naast het annuleren moeten er nog steeds vakantiegangers terug gehaald worden, ook extra werk.

Wat ik nog steeds onvriendelijk vind zijn de mensen die geen begrip hebben voor de situatie. Afwachten is het enige dat men kan doen. Gun de organisaties de tijd om alles goed op de rit te zetten. Onnodig blijven bellen en medewerkers van hun werk afhouden zal het echt niet bespoedigen.

marita5
door marita5 - Apr 7, 2020 om 20:12
11638 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo F.Blankenspoor ,

k heb een vakantie bij Solmar geboekt met vertrekdatum in de periode tot en met 8 mei 2020?

Nee, uw vakantie gaat helaas niet door. De beslissing is het gevolg van de vergaande maatregelen die nu wereldwijd worden genomen om verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. De corona-epidemie is inmiddels uitgeroepen tot pandemie. Het gaat om een zeer uitzonderlijke situatie en wij kunnen niet langer uitsluiten dat u als reiziger (veel) hinder zult ondervinden tijdens uw reis of verblijf op uw bestemming. Door deze onvermijdbare en buitengewone omstandigheden vinden wij het niet langer verantwoord om uw reis door te laten gaan, ongeacht uw bestemming. Alle reizen met vertrek tot en met 8 mei 2020 worden geannuleerd, zonder dat u uw geld kwijt bent. U houdt het bedrag dat u aan ons betaald heeft als tegoed (waardebon) voor een volgende vakantie. We vragen klanten die na 8 mei vertrekken naar hun vakantiebestemming om extra geduld, zodat we met voorrang al onze klanten die tot en met 8 mei vertrekken te woord kunnen staan. We betreuren de huidige situatie, maar stellen uiteraard de gezondheid en veiligheid van onze klanten voorop en zullen u de komende dagen blijven berichten als er ontwikkelingen zijn in de huidige situatie.  

Veelgestelde vragen , klik op de rode regels . 

https://www.solmar.nl/corona-virus 

https://www.solmar.nl/coronavoucher-voorwaarden

aurora1
door aurora1 - Apr 7, 2020 om 21:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dank voor de mededeling. En u denkt dat u de enige bent?
Waarom niet even geduld? Wat solidariteit zou ook niet misstaan.

gerbera
door gerbera - Apr 7, 2020 om 21:08
7455 Antwoorden / 14 Vragen
0

Op 27-03-2020 een vakantie geboekt naar Spanje. Op 13-03-2020 krijg ik van medewerkster dat hotel Posydon Playa niet open gaat,

Ik denk dat u wat datums door elkaar haalt want als u op 13 mrt al weet dat het hotel niet open gaat en dan toch op 27 mrt boeken komt mij vreemd over. Vervolgens maak ik op dat er een alternatief is geboden op een berg. Ook dit komt mij vreemd over omdat ook Spanje op slot zit dus kan de reis niet door gaan. Solmar dient u dus een voucher te bieden voor een nieuw te boeken reis. Mocht het alternatief wat zij bieden u niet uitkomen, bv i.v.m. de datum die zij bieden, dan heeft u recht op geld terug. Dus zou nog even wachten waar ze mee komen. Zo u zelf geannuleerd heeft kan dit alleen met een dringende reden o.a medisch e.d., en daar valt corones niet onder.

v.
door v.d.Heyden Apr 9, 2020 om 08:22
15 Antwoorden / Vragen

Aanname mijnerzijds: de vakantie is eerder geboekt maar zou plaatsvinden op 27-03-2020.
(De meeste vakanties, uitzonderingen daargelaten, worden van te voren geboekt. Het is echter gebruikelijk om te zeggen dat er een vakantie geboekt is op bv 27-03).

panter22
door panter22 - Apr 9, 2020 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je krijgt keurig 14 dagen van te voren persoonlijk bericht dat je vakantie van 27 maart  niet doorgaat. 
Binnen 5 werkdagen na de vakantiedatum heb je al meerdere keren gebeld waar je geld of voucher blijft. 
En nu ga je hier klagen. Niemand kan er voor zorgen dat je eerder bericht krijgt.
Nog maar even wachten. Het kan zomaar een paar maanden duren voor je bericht krijgt.
En dat geld  heb je toch al uitgegeven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jantje P - Sep 17, 2024 om 11:35
Vakantie & reizen

Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug

Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc. 
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die s ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Ma
Marja Suurmond - Sep 17, 2024 om 10:14
Geldzaken & recht

Heeft iemand ervaring met Blockchain Benelux?

Ik ben opgelicht door dit bedrijf en wil graag weten of meer mensen slachtoffer zijn.
De persoon die mij belde bij dit bedrijf was Laurens van Zanden Lees meer