Ik heb een vliegticket geboekt en mijn boekingsbevestiging niet ontvangen.
Ik heb in mijn spam email box gekijken, geen mail.
Er is wel een bedrag op mijn credit card gereserveerd.
Als het bedrag gereserveerd is, is er blijkbaar niets betaald.
Zij mogen, zoals het daar staat helemaal geen tickets van Raynair verkopen.
Ik begrijp niet hoe u dan kon boeken.
Neem contact op met uw creditcard maatschappij.
Waarom via tussenpersoon?
Dezelfde vlucht kan ook vaak rechtstreeks als je kale vlucht boekte zonder hotels en zo.
Afgelopen jaar waren de direct boekers vaak beter af dan via tussenpersoon die alleen wil verkopen en zelden iets doen.
Als ik deze informatie lees https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/gate1.nl/details?companyId=33cef63f-ca46-48dc-bf6d-c7c0a1853c78 word ik en u denk ik ook niet erg blij. Er zijn veel meer problemen en dan is het toch een kwestie om vooraf bij boeking de webshop betrouwbaar is. Dat lijkt in ieder geval niet zo en zie: https://webshopchecker.nl/shop/gate1-nl/ en kan ik weinig anders dan dit melden:
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland .
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik - ik zie dat de shop daar al bekend is)), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Heedt u een adres? Dan is een ingebreke stelling het enige dat u m.i. kunt doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten. Het lijkt mij als ik dit zie ook nuttig om dit te melden bi 'opgelicht van AVROTROS' waar men er mogelijk iets mee kan.
Aanvullend: neem contact op met uw creditkaart maatschappij om het geld terug te ontvangen resp. de reservering van de ticketkosten ongedaan te maken. De meeste credtcard bedrijven hebben hier voor een positieve regeling en ik hoop dat de uwe dat ook heeft.
En zoek alsnog een betrouwbare boekingsagent of boek rechtsreeks bij RyanAir als al gezegd indien u toch wilt vertrekken.
Voortaan dan maar rechtstreeks boeken en niet via een dubieuze omweg?
Beter nog: ga naar een reisbureau in uw woonplaats, bij problemen lossen ze het voor u op.
Naar een reisbureau voor een vliegticket? Als ze dat uberhaupt nog doen weet je in ieder geval dat je de hoofdprijs betaalt.
Ja én?
Nee, beter een ticket kopen bij die half louche bedrijfjes en dan een topic openen op Kassa omdat je je geld kwijt bent.
+10
Alles is opgelost . Ik heb met Skyscanner contact opgenomen en zij hebben met GATE1 contact opgenomen. Ticket is geleverd .
Alles zijn uiteindelijk goed gekomen, maar zou veel makkelijker kunnen met een bereikbare klantenservice.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer