ING vervangt spontaan betaalpas tijdens vakantie
Hoewel de betaalpas van mijn vader nog lang niet is verlopen, heeft de ING-bank in haar 'wijsheid' besloten om zijn betaalpas spontaan te vervangen. Mijn vader is t/m 31 december op vakantie in het buitenland. Door deze spontane actie van ING vervalt de huidige betaalpas van mijn vader binnenkort (waarschijnlijk na 6 december), waarna hij tijdens zijn vakantie geen geld meer kan pinnen.
Het is een geautomatiseerd systeem. ING-medewerkers kunnen de vervaldatum niet overrulen. Vanaf dan is mijn vader aangewezen op Emergency Cash. Geen onbezorgde vakantie dus.
De ING-bank maakt sinds kort reclame dat je bij ING geen grijze haren krijgt. Mijn ervaring met reclame is dat het precies het tegengestelde vertelt van de werkelijkheid. Het blijkt ook nu weer.
Hebt u ook last van deze spontane actie van ING?
Stel deze vraag aan de Community van ING https://community.ing.nl Of via hun Twitter of FB account. Daar heb je meer aan dan hier vragen of er meer mensen dat hebben mee gemaakt.
Is dat bericht echt wel afkomstig van ING.
De TS is in conclaaf geweest met de ING hierover, dus zal het bericht wel echt zijn. Anders had de ING dat toch wel duidelijk kunnen maken? Als het een nep bericht zou zijn geweest.
Als uw vader zich in een land bevindt waar de pas op "wereldwijd gebruik" ingesteld moet worden en dat heeft nagelaten kan dat de oorzaak zijn dat ING heeft ingegrepen.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/landenlijst-europa/index.html
Nee, dat is helemaal niet de oorzaak. De ING vervangt de betaalpassen versneld https://www.ad.nl/economie/ing-vervangt-passen-vervroegd~ac6e5b6d/
Vorige week ook weer zo'n brandbrief ontvangen over een binnenkort te verlopen pasje. "Klik op dit en doe dan dat..." Dacht 't niet..
Hoe officieel die brief er ook uit ziet... 't is nep! Krijg ze ook wel van Rabobank ... nog nooit zaken mee gedaan.
Tip: wanneer je dit niet vertrouwd even de betreffende bank bellen (hier dus ING). Wel het juiste nummer kiezen dus van een echt officieel dokument. Denk dat het storm in een glas water is.
Je hebt geen brandbrief ontvangen, maar een phishing mail. Op brieven kun je niet klikken. Het bericht van de ING is NIET nep.
@carola83: Het zou mij verbazen, als er niet een phisingmail met dit onderwerp verscheen.
@costnix: ????
Geen onbezorgde vakantie omdat zijn betaalpas vervangen wordt?
Je vader gaat een paar maanden op vakantie naar het buitenland met maar 1 betaalpas en zonder creditcard.
Dan moet hij eind november even pinnen bij de bank voor de dagelijkse uitgaven. Net als vroeger, moest je ook cash meenemen.
Hij zal toch niet helemaal in zijn eentje de wereld rond trekken.
Bel even met ING, goed mogelijk dat de oude betaalpas pas vervalt wanneer de nieuwe voor het eerst gebruikt wordt.
Verstuur de ontvangen pas, met behulp van een koerier naar zijn vakantieadres of hotel. U heeft vast wel een locatie waar hij zich bevindt. of over een paar dagen zal bevinden. PS; Blokkeer de pas via de app totdat uw vader hem ontvangen heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer