Ge
door Geen_ING_klant Oct 30, 2017 om 11:44
Vakantie & reizen

ING vervangt spontaan betaalpas tijdens vakantie

Hoewel de betaalpas van mijn vader nog lang niet is verlopen, heeft de ING-bank in haar 'wijsheid' besloten om zijn betaalpas spontaan te vervangen. Mijn vader is t/m 31 december op vakantie in het buitenland. Door deze spontane actie van ING vervalt de huidige betaalpas van mijn vader binnenkort (waarschijnlijk na 6 december), waarna hij tijdens zijn vakantie geen geld meer kan pinnen.

Het is een geautomatiseerd systeem. ING-medewerkers kunnen de vervaldatum niet overrulen. Vanaf dan is mijn vader aangewezen op Emergency Cash. Geen onbezorgde vakantie dus.

De ING-bank maakt sinds kort reclame dat je bij ING geen grijze haren krijgt. Mijn ervaring met reclame is dat het precies het tegengestelde vertelt van de werkelijkheid. Het blijkt ook nu weer.

Hebt u ook last van deze spontane actie van ING?

4630 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2017 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2017 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel deze vraag aan de Community van ING https://community.ing.nl Of via hun Twitter of FB account. Daar heb je meer aan dan hier vragen of er meer mensen dat hebben mee gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2017 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat bericht echt wel afkomstig van ING.

tenormin
door tenormin Oct 30, 2017 om 11:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

De TS is in conclaaf geweest met de ING hierover, dus zal het bericht wel echt zijn. Anders had de ING dat toch wel duidelijk kunnen maken? Als het een nep bericht zou zijn geweest.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 30, 2017 om 11:57
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw vader zich in een land bevindt waar de pas op "wereldwijd gebruik" ingesteld moet worden en dat heeft nagelaten kan dat de oorzaak zijn dat ING heeft ingegrepen.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/landenlijst-europa/index.html

Cookies
door Cookies Oct 30, 2017 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat is helemaal niet de oorzaak. De ING vervangt de betaalpassen versneld https://www.ad.nl/economie/ing-vervangt-passen-vervroegd~ac6e5b6d/

getty
door getty - Oct 30, 2017 om 11:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat dus om 3 weken. Misschien dan even van te voren genoeg pinnen voor die laatste weken?

di
door digioma - Oct 30, 2017 om 12:03
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vorige week ook weer zo'n brandbrief ontvangen over een binnenkort te verlopen pasje. "Klik op dit en doe dan dat..." Dacht 't niet..
Hoe officieel die brief er ook uit ziet... 't is nep! Krijg ze ook wel van Rabobank ... nog nooit zaken mee gedaan.

Tip: wanneer je dit niet vertrouwd even de betreffende bank bellen (hier dus ING). Wel het juiste nummer kiezen dus van een echt officieel dokument. Denk dat het storm in een glas water is.

Cookies
door Cookies Oct 30, 2017 om 12:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt geen brandbrief ontvangen, maar een phishing mail. Op brieven kun je niet klikken. Het bericht van de ING is NIET nep.

costnix
door costnix Oct 30, 2017 om 12:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: Het zou mij verbazen, als er niet een phisingmail met dit onderwerp verscheen.

Cookies
door Cookies Oct 30, 2017 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: ????

costnix
door costnix - Oct 30, 2017 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik zit bij de concurrent.

panter22
door panter22 - Oct 30, 2017 om 12:53
6599 Antwoorden / Vragen

Geen onbezorgde vakantie omdat zijn betaalpas vervangen wordt?
Je vader gaat een paar maanden op vakantie naar het buitenland met maar 1 betaalpas en zonder creditcard.
Dan moet hij eind november even pinnen bij de bank voor de dagelijkse uitgaven. Net als vroeger, moest je ook cash meenemen.
Hij zal toch niet helemaal in zijn eentje de wereld rond trekken.

Ge
door Genee - Oct 30, 2017 om 13:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bel even met ING, goed mogelijk dat de oude betaalpas pas vervalt wanneer de nieuwe voor het eerst gebruikt wordt.

pe
door pebk - Oct 30, 2017 om 13:10
581 Antwoorden / 0 Vragen

Verstuur de ontvangen pas, met behulp van een koerier naar zijn vakantieadres of hotel. U heeft vast wel een locatie waar hij zich bevindt. of over een paar dagen zal bevinden. PS; Blokkeer de pas via de app totdat uw vader hem ontvangen heeft.

ag
door agnesd - Oct 30, 2017 om 13:22
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik kreeg vorige week een nieuwe wereldpas (SNS) op de deurmat.
Meteen gebeld en ik kreeg te horen dat mijn oude pas geldig blijft tot de houdsbaarheids datum die op de pas staat.
De oude pas is pas ongeldig als ik de nieuwe pas voor de eerste keer gebruik.
Ik moest hem zelfs maar vernietigen en dat heb ik dus ook gedaan.
Vraag aan de ING of dit met uw vaders pas ook zo is.
Zo ja zet er dan de schaar in en het probleem is opgelost.
Succes.

@gnes

bo
door boris47 - Oct 30, 2017 om 13:28
27 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn ook klantvriendelijke banken, die niet aan het oplichtersdebacle mee gedaan hebben. Wellicht switchen? Rabo, ING, ABN, SNS komen voor mij al helemaal niet meer in vrage. Vertrouw Poetin nog meer.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 14:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker he, je onderbuik leegschijten op een internetforum....

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 31, 2017 om 15:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aluhoedje, 100% zeker

aurora1
door aurora1 - Oct 30, 2017 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Oct 30, 2017 om 13:35
509 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk gaat het om een pas met een NFC chip voor contactloos betalen. Zolang je de nieuwe pas niet gebruikt blijft de oude pas geldig .Je kunt de nieuwe pas kan eventueel ook opsturen naar je vader.Je maakt je druk om niets..

gerbera
door gerbera - Oct 30, 2017 om 16:00
7359 Antwoorden / 14 Vragen

De pas van uw vader vervalt niet. Zolang de nieuwe pas niet gebruikt wordt blijft de oude tot de einddatum te gebruiken.
En zo spontaan zal het niet geweest zijn, ING stuurt vooraf eerst een bericht dat de kaart binnenkort vervangen wordt.

ou
door oudewouter - Oct 30, 2017 om 16:08
52 Antwoorden / Vragen

Lijkt me vreemd. Ik had hetzelfde (half Mei)  maar toen ik belde vanuit het Buitenland werd er door de ING gekeken en de oude pas bleek nog te werken tot eind Augustus. Dus zo'n 3,5 maand later.  E.e.a. had te maken met het klaarmaken voor contactloos betalen van al die oude passen. Dus, tenzij uw vader langer dan 3,5 maand  weg blijft is er (meestal) niets aan de hand.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 31, 2017 om 15:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik krijg bijna medelijden met uw arme vader, kan hij eindelijk 3 maanden vakantie betalen, doet zijn pinpas het niet meer.
Dus opsturen die hap, of via Moneygram, Western Union of andere geldverzender je pa van cash voorzien.
Wat leven we toch in een ellendige wereld, de banken moeten vanaf nu iedereen maar bellen wanneer het schikt dat er een nieuwe pas wordt gestuurd.

Vroeger ging vaders ook met cash op zak op vakantie.

kortom u maakt een probleem wat niet eens in de buurt komt van een ieniemienieprobleem.