Internet boeking D-reizen
Wij hebben op advies van een van de winkels van D-reizen via internet een vlucht geboekt naar Australie in Oktober van dit jaar. Bij het boeken hebben we per abuis van een van de personen de verkeerde naam ingevuld, wel de goede voor letters. Nu wil D-reizen dat we € 169,30 bijbetalen voor het wijzigen van twee letters van een naam wat tussen haakjes staat op de boeking.
Verder staat hier als informatie dat wanneer de gegevens niet kloppen we dit moeten melden om dit te wijzigen, en als wijzigingskosten staat € 50,00.
Verder staat er dat alles onder ANVR valt, echter nu wordt er gezegd dat ze dit op het boekings foemulier zijn vergeten aan te vinken.
Wat nu te doen, de € 169,30 (tariefsverschil) bijbetalen, en hopen dat we het geld van het andere ticket terug krijgen.
Of gewoon proberen of het geaccepteerd wordt met het miniscule verkeerde detail.
Hoi,
Ik zou het er niet op wagen met een foutief ticket te gaan reizen, als je er hier op luchthaven wel mee weg komt blijkt het veelal in het buitenland (alsnog) een probleem en dan kun je daar in sommige gevallen een geheel nieuw ticket kopen om terug te reizen als je pech hebt........
---De naam van iedere reiziger moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. Een verkeerde naam kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de uitvoering van uw reis. Met name bij een vliegticket (ook vakantievluchten en -reizen), huurauto of camper. In geval u met een ticket reist waarin de naam niet correct wordt vermeld, kan dit leiden tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij---
Succes,
--Verder staat er dat alles onder ANVR valt, echter nu wordt er gezegd dat ze dit op het boekings foemulier zijn vergeten aan te vinken.---
Dit snap ik niet helemaal, als ze onder de ANVR vallen waarom zou je dit dan moeten aanvinken, ze kunnen niet `een niet aangevinkte reis` ineens buiten de anvr laten vallen.......
Het kan zijn dat de touroperator / luchtvaartmaatschappij waar je geboekt hebt die 169 euro vraagt voor het wijzigen van de naam. D-reizen berekend dit dan gewoon aan u door.
Ik raad in ieder geval aan dit te laten wijzigen, want je kunt daardoor in problemen komen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je moet aanvinken dat je akkoord gaat met de ANVR voorwaarden, en indien dit wel is lijkt het me dat als je dit niet aanvinkt je geen boeking moet kunnen maken.
Lintie
Dag Keizers,
Vraag aan D-Reizen waarom u 169,30 euro moet betalen i.p.v. 50,- euro die, volgens hun voorwaarden, bij een wijziging in rekening worden gebracht.
Maak dit WEL in orde. De kans bestaat al op Schiphol dat u geen toestemming krijgt om met een ticket met een afwijkende naam te vliegen. En zou men het daar toevallig over het hoofd zien, dan is de kans groot dat u in Australië op de terugvlucht geweigerd wordt. Dit kan al met al veel problemen opleveren.
Weet u trouwens dat u een visum nodig heeft voor Australië? Dit hoeft niet aangevraagd te worden bij de ambassade; het is een simpel formuliertje dat uw touroperator voor u in orde dient te maken. Vraag hiernaar, anders loopt u de kans een boete van A$ 50,- p.p. te moeten betalen. Het is een wassen neus hoor, vaak vraagt men niet eens naar dat visum, maar als ze dat wel doen bent u de pineut! Na 11 Australiëreizen heb ik hier wel ervaring mee. 1x geen visum gehad en juist die ene keer vroeg men ernaar. Dat was dus kassa.
Veel plezier in Australië!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer