Ja
door Jacob Harreman Aug 13, 2017 om 11:27
Vakantie & reizen

IS TRIVAGO EERLIJK?

Op tv adverteert Trivago tot vervelens toe met "goedkope hotelkamers".  Nu heb ik jaren geleden eens het goedkoopste vliegticket naar Cran Canaria gezocht op een soortgelijke site. Dat "goedkoopste" ticket kwam op zo'n 600 Euro terwijl ik een ticket kon kopen voor minder dan 100 Euro. Nou vraag ik me af hoe dat zit met Trivago. Iemand ervaring?

30211 14 Rapporteer

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Aug 13, 2017 om 11:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook Trivago is een erg aanwezig commercieel bedrijf ... en zèlfs al hebben ze een Keurmerk (?), zou ik ook daar verder geen onafhankelijkheid en eerlijkheid uit willen afleiden.

Zèlf gaan vergelijken, vergelijken, vergelijken ... !!   Snakewool

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2017 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus op basis van een slechte ervaring van jaren geleden op een andere site bij het kopen van een vliegticket vraag je je nu af of Trivago eerlijk is met hotelkamers. Klinkt heel logisch. Trivago is gewoon een bedrijf en zal dus aan je (willen) verdienen... De rest kan je zelf uitzoeken.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2017 om 11:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of Trivago "eerlijk" is. Vraag het me ook wel eens af; de zendtijd aan reclame moet kapitalen kosten; ook in de USA e.a. landen: ze zijn volop aanwezig. Dus ergens moeten ze toch veel geld genereren. Waarschijnlijk toch van de Trivago-zoekers, lijkt mij dan. Heb de site natuurlijk ook wel eens geprobeerd; ik kwam zelf niet goedkoper uit in een hotel van mijn keuze. Maar ja, anderen misschien wel. En voor anderen kan ik niet spreken.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 13, 2017 om 11:54
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jacob Harreman,

U bent goedkoper uit , als u bij het hotel zelf boekt , lees ook hier .

http://reisomtereizen.nl/hotelprijsvergelijkers/

tenormin
door tenormin Aug 13, 2017 om 12:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt helemaal @marita5, had zelf j.l. 3 Aug. een gaste die bij het hotel (van der Valk-Voorschoten) boekte: was €30,00 voordeliger uit dan bij Trivago. Scheelt nogal wat.

marita5
door marita5 Aug 13, 2017 om 12:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Alle beetjes helpen.

Ja
door Jacob Harreman Aug 13, 2017 om 12:31
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dat blog bekeken. Dank je wel!  Nu weet ik genoeg!

marita5
door marita5 Aug 13, 2017 om 12:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2017 om 11:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

En dit is Trivago op internet:
https://www.trivago.nl/

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2017 om 12:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon dat soort zoekmachines gebruiken om te prijzen enigzins te vergelijken en inderdaad vervolgens zelf contact leggen met het hotel om te boeken.

DOOR JACOB HARREMAN 13 AUG. 2017 OM 11:50
1 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Ik verblijf zes maanden per jaar in het buitenland. Het zou wel prettig zijn als je er voordeel van had. Maar nu ik geen echt positieve antwoorden zie, blijf ik zelf contact leggen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2017 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het vergelijken van hotelkamers is toch iets anders dan het vergelijken van vliegtickets.
Vwb Trivago: je kunt beter zelf naar de site van een hotel gaan om te boeken. Dat scheelt vaak boekingskosten, want Trivago moet natuurlijk ook verdienen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 13, 2017 om 12:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jacob Harreman ,

Hier kunt u ook nog voordeel uit halen ,

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/01-05-2017/goedkoper-vliegen-door-simpele-truc/

 Ja

DOOR JACOB HARREMAN 13 AUG. 2017 OM 11:50
1 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Ik verblijf zes maanden per jaar in het buitenland. Het zou wel prettig zijn als je er voordeel van had. Maar nu ik geen echt positieve antwoorden zie, blijf ik zelf contact leggen

Ja
door Jacob Harreman Aug 13, 2017 om 12:41
4 Antwoorden / 7 Vragen

Dank!

marita5
door marita5 Aug 13, 2017 om 12:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 13, 2017 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zelf je huis verbouwen is ook altijd goedkoper dan een klusser aan het werk zetten. In dit geval is Trivago de klusser. Bovendien claimt Trivago helemaal niet dat zij goedkopere hotelkamers dan jij kunnen vinden.

Vergelijkingsites zijn er voor luie mensen of voor mensen die zelf niet goed kunnen zoeken op het web.

Ja
door Jacob Harreman Aug 13, 2017 om 13:00
4 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is waar, Carola83, je hebt gelijk.

Cookies
door Cookies Aug 13, 2017 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kortom: goedkoopste is en blijft gewoon zelf zoeken (=zelf klussen), zeker als je daar bedreven genoeg in bent.

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2017 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er zijn natuurlijk nog wel méér vergelijkingssites.
Als voorbeeld: https://www.skyscanner.nl/hotels

Marko Jablan
door Marko Jablan - Sep 17, 2017 om 23:19
17 Antwoorden / 1 Vragen

Trivago, HomeToGo, Holidu - het zijn metazoekmachines, die hun omzet halen uit het doorklikken naar de echte aanbieder. En allemaal hebben ze contracten met een beperkt aantal aanbieders, dus hun overzicht is nooit volledig. Het zijn leuke sites om het aanbod in een plaats of gebied te bekijken, maar boeken doe je het beste bij het hotel zelf. Of als je een leuke plek hebt gevonden, kijk eens op de site van de vvv/toeristendienst voor een compleet overzicht van het aanbod in die gemeente.

Gr
door Grunn1 - Sep 17, 2017 om 23:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij is Trivago een onderdeel van o.a. Expedia.
Bij Trivago boek je zelf niet maar laten ze zien wat de prijzen zijn bij andere boekingsites. Veel van deze boekingsites horen op de een of andere manier bij elkaar.
Heb zelf vaak via Expedia geboekt. Zij verdienen een x percentage aan een boeking. Zij betalen vaak de goedkoopste prijs van een hotel waar ze extra korting overheen krijgen.
Soms kan het wel uit om via bijvoorbeeld Expedia te boeken omdat zij dan het goedkoopste tarief hebben die je ook bij een hotel kan krijgen als je bijvoorbeeld lidmaatschapskaart hebt (loyalty card of iets dergelijks) of een andere korting ( in USA krijgen militairen korting of triple A).
De ervaring is wel dat je als je geboekt hebt via een boekingsite dat je de slechtste kamer krijgt en als je rechtstreeks boekt je betere kamers krijgt omdat ze het minst aan je verdienen.

boppe1943
door boppe1943 Sep 18, 2017 om 12:45
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@Epcot: Die laatste zin klopt, zo is ook onze ervaring. Da's vervelend als je er meer dan 1 nacht logeert. Maar een klacht indienen en een andere kamer vragen helpt, en ook dat is onze ervaring.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 18, 2017 om 12:42
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tja, wat is eerlijk? Ik vind Trivago wel handig. Je hebt meteen een goed overzicht van het aanbod in de plaats van je keuze en je kunt veel foto's bekijken, alles over de betreffende hotels lezen, ook de beoordelingen van andere boekers. Direct boeken bij het hotel van je keuze kan voordeliger zijn (het wordt door de booking sites trouwens verboden om onder hun prijs te gaan). Maar wat ik van bepaalde booking sites wel fijn vind, is dat je bij veel hotels kunt annuleren. Je betaalt dan wel een meerprijs, maar als je van de reisroute of planning wilt/moet afwijken is het wel fijn dat je het grootste gedeelte van je betaling terugkrijgt.

Marko Jablan
door Marko Jablan Sep 18, 2017 om 16:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even gekeken naar onze volgende overnachtingen, twee keer één nacht in Zuid-Duitsland. Bij beide hotels is annuleren tot vlak voor aankomst geen enkel probleem; 100% retour. Via Trivago komen beide hotels terug bij Booking.com en daar is annuleren minder vrijblijvend: minimaal een dag van te voren, anders geld kwijt. De kamerprijs bij Booking.com is de officiële prijs, wij hebben goedkoper geboekt bij de hotels zelf en die prijzen staan niet online. Zo werkt het blijkbaar anno 2017 ;-)