Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 16:20
Vakantie & reizen

Jan Doets Camperverhuur

Goedemiddag,

Wij hebben op 12 mei 2018 een camper gereserveerd bij Jan Doets.
Kosten camper €1637,94 (15 dagen).

Op 20 september hebben wij deze opgehaald bij Cruise America, vestiging Henderson.
Na 1 dag merkten wij al verschillende defecten op aan de camper:
- Koelkast had het begeven
- Kapotte verwarming
- Kapot bovenraampje
- Slecht uitlijning van de camper (stuur trok flink naar rechts)
- Gaspit werkte niet
- Doucheputje was verstopt
- Ratelende motor.

We hebben dit direct telefonisch gemeld.
Enkele dagen later moesten wij door omstandigheden een reparatie laten uitvoeren.
De rest kon daar meteen worden aangepakt.

We hebben daar op locatie (San Jose) direct gemeld een nieuwe camper te willen.
Dit was volgens hen helaas geen optie.

Aangezien wij een strak schema hadden, moesten we door reizen.

Na enige dagen kwamen we er ook nog eens achter dat de camper zo lek als een mandje was.
We hebben verschillende filmpjes als bewijs.

Ook hier hebben wij telefonisch ons beklag over gedaan.

Bij het inleveren van de camper kwam Cruise America ons zeer tegemoet.
Zij hebben namelijk erkend dat deze camper in deze staat niet verhuurd had mogen worden.
Zij hebben een groot gedeelte van hun marge aan ons willen crediteren.
In eerste instantie 442,- dollar, omgerekend dus €392.-
(Zij ontvangen per verhuurde dag 54,- dollar (omgerekend €47,93).

Op dat moment hebben wij geweigerd.
Wat zij ons aanboden was niet in verhouding met het bedrag dat wij hebben betaald bij Jan Doets, namelijk  €1637,94.

Bij thuiskomst hebben wij direct een klacht ingediend bij Jan Doets.
Zij zouden eerst informatie opvragen van Cruise America.

Ook toen heeft Cruise America weer erkend dat de camper ondermaats was en hebben zij een extra aanbod gedaan van 600,- dollar. (omgerekend €530,-)
Vanuit Cruise America zijn zij zeer coulant. En daar ligt ook het probleem niet.

Wij hadden namelijk van Jan Doets een tegemoetkoming verwacht. En dit weigeren zij.
Wij hebben bij hén een dienst afgenomen, die totaal niet voldeed aan de verwachtingen (voor die prijs!).

Er zijn onderbouwde klachten, maar Jan Doets weigert hier enige compensatie over te geven.
We hebben een aanbod ontvangen van Cruise America en daarmee is het voor hen afgesloten.

Citaat:
"Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. U heeft hiervoor een vergoeding ontvangen van €530,-. Er is geen reden om voor eendezelfde klacht tweemaal een vergoeding te ontvangen"

Een bijzondere reactie want wij hebben de vergoeding niet ontvangen/geaccepteerd omdat wij een tegemoetkoming wensen van Jan Doets.

Wij hebben betaald: €1637,94.
Cruise America ontvangt daarvan +/- €754,-
Daarvan willen zij crediteren aan ons: €530,-

Jan Doets houdt daarmee in eigen zak: €883,-
Alleen voor het reserveren van de camper, meer niet!

Wat zijn hierin nog onze opties?
Voor ons is het een zeer vreemde situatie.

Met vriendelijke groet,

4599 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2018 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze zijn aangesloten bij de SGR en ANVR.
Je kunt naar de geschillencommissie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 17:16
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2018 om 16:37
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de reactie al van @EDRICK3, gebruik maken van de klachtenregeling.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 17:16
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip!

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kent blijkbaar de verhouding van de opbrengst van de huur?

Maar u wilt het onderste uit de kan hebben, lijkt mij.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 17:12
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben 2 uur bij de vestiging van Cruise America gezeten.
Daar hebben ze ons het overzicht laten zien, dus ja, wij weten de verhoudingen.

We hebben een flink bedrag betaald. We zwemmen helaas niet in het geld en hebben jaren moeten sparen.
Dan kiezen we voor een organisatie met een goede reputatie en krijgen we een oude, kapotte en lekke camper.

Jan Doets heeft enkel en alleen de camper gereserveerd. Meer niet. Geen vliegtickets of campings gereserveerd.
We proberen het onderling al enige weken op te lossen. Dat lukt helaas niet.

my
door mystery Nov 12, 2018 om 17:55
34 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een hoop ZWETS gehalte als je het mij vraagt, Jan Doets is geen camperverhuurder hij bied CAMPER Vakanties aan niks meer niks minder.
Het klopt dus ook dat jij gecompenseerd word door de daadwerkelijke verhuurder dat jij van Jan Doets niet ook nog wat gaat krijgen.

Ook krijgt hij geen geld van Jan Doets die 54 euro das nl de prijs die de camper per dag kost bij Cruise America staat duidelijk op hun site.

Ook klopt het dat Jan Doets geen campings boekt staat duidelijk in de voorwaardes die je dus niet gelezen hebt ook de prijzen daarvan zijn exclusief.
Dus ik denk dat TS gewoonweg wat geboekt heeft en verder niet gekeken heeft wat incl. is en wat niet.

Voor 1637 met 2 man heb je echt een basis reis met camper, uitgaand van 15 dagen x 54 = 810 dollar huur van de camper ex brandstof etc en exclusief vlucht dus ga hier niet klagen als je zelf niet weet wat je boekt want als je met 2 gaat ben je ruim meer kwijt dan dat bedrag als je alles perfect wilt.
Ze bieden je 530 Huur terug dus je hebt 15 dagen een camper gehad voor bijna niks, heb dikwijls zat een camper reis gedaan vie Doets en ook via Cruise America maar alles is zeer goed onderhouden daar dus ik ben bang dat je hier een bedrijf zwart zit te maken

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Mystery,

Goed om te horen dat het bij jou altijd goed is gegaan. Dat is jouw ervaring met Jan Doets. En dat was ook wat wij ervan hadden verwacht.

Helaas was dat voor ons niet het geval.
Mocht je de foto's van kapotte spullen en filmpjes waarbij het water door de camper stroomt willen zien, dan mag dat.

Daarnaast hebben we zwart op wit dat de camper (in die staat) nooit meegegeven had mogen worden.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2018 om 16:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ben erg verrast over deze zwaarwegende klacht. Jan Doets is specialist in Amerika reizen en staat bekend als zijnde zeer solide. Buitengewoon vervelend dat u dit nu ervaart. Zoals @edrik3 al schrijft: ze zijn overal aangesloten dus daar zeker achteraan gaan.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 17:05
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tenormin,

Dat is ook juist de reden dat wij met hen in zee zijn gegaan.
Ze hebben namelijk een ijzersterke reputatie.

We proberen het al vanaf 12 oktober onderling op te lossen.

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 00:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je wil meer terug krijgen dan waar je recht op hebt. Je kunt het grootste gedeelte van de camperhuur terug krijgen maar wat je niet krijgt zijn de gereden kilometers, de verzekering en andere losse kosten en dit is meer dan de helft van het betaalde bedrag.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2018 om 17:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Er is hier een expert, Gerry1979 (of zo): hoop dat zij de vraag leest en u meer direct advies kan geven over, misschien zonder tussenkomst van de Geschillencommissie.

tenormin
door tenormin Nov 13, 2018 om 12:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Moet zijn gerry1969, is kennelijk niet aanwezig. Jammer.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2018 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die camper kwam toch van Cruise America vandaan, niet van Doets? Dus zij geven een rottige mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 12, 2018 om 17:34
16775 Antwoorden / 202 Vragen

De reis etc. is bij Jan Doets geboekt. Daarmee is Jan Doetrs ook verantwoordeliujk voor een goede uitvoering

my
door mystery Nov 12, 2018 om 18:18
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en als de Camperverhuurder dan een bedrag vergoed dan is de kous af, dan is het niet en vergoeding van de camperverhuurder + vergoeding van Doets zodat TS gratis vakantie heeft gehad zo werkt het niet.

Dat noemen ze eten van 2 walletjes

ro
door ron503 - Nov 12, 2018 om 17:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik bij Jan Doets terug kan halen zijn de camperreizen inclusief vliegreis en dat zou die €.883,- kunnen verklaren.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 18:50
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben de vliegreis en campings apart geboekt. En ook niet bij Jan Doets.
De som van ruim €1630,- was echt alléén voor de camper.

my
door mystery Nov 12, 2018 om 18:57
34 Antwoorden / 0 Vragen

Complete ZWETS want Doets levert alleen CAMPERREIZEN incl. heen en terugvlucht.
De Campings zijn altijd exclusief dat staat duidelijk in de bescheiden.
Je kan bij Doets niet alleen een camper huren want die ga je dan uiteraard zelf wel boeken bij een camperaanbieder in Amerika net zoals je je zgn vliegreis dus ook gedaan hebt.

Kortom je staat hier gewoon compleet te liegen je valt nu echt door de mand

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 20:48
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals, wij hebben alleen de camper geboekt voor die prijs.
Geen vlucht.

Er staat ook duidelijk op hun site:
"Indien je echter wel gebruik wenst te maken van ons camperaanbod maar geen vliegreis bij ons boekt, berekenen wij een 'handling-fee'. Deze bedraagt 50 euro per camper."

diumenge
door diumenge Nov 12, 2018 om 22:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je denkt dat Jan Doets voor vijftig euro een camper voor je regelt?

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 11:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2018 om 18:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van wie allemaal wilt u nu vergoedingen en hoeveel?
En wilt u ook delen in de bedrijfsinkomsten en bedrijfswinsten?

no
door nordhaus - Nov 12, 2018 om 18:29
25 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele jaren geleden heb ik via een reisorganisatie bij Cruise America een camper gehuurd, af te halen in Boston. Bij aankomst daar was er geen camper beschikbaar, en daar sta je dan met je bagage. Maar.... men had een oplossing! Toevallig stond daar wel een wat oudere camper die toch naar Miami (ons einddoel) moest worden gebracht. Als wij dat zouden willen doen zouden zij het goedmaken wat de prijs betreft, ja en wat doe je dan? Rug tegen de muur en accepteren. Wat hebben we daar een spijt van gehad! Er ontbraken luiken aan de buitenzijde, koelkast werkte niet, na een regenbui moest ons beddengoed worden gedroogd, want de camper was niet geheel waterdicht. Enfin, alle andere klachten zal ik u besparen. Rijdend van de ene garage naar de andere kwamen we in Miami aan, maar bij die vestiging van CA wist men van niets, dus geen restitutie. En ja, wij moesten een vliegtuig halen, dus onze tijd was op. Om kort te gaan, wij hebben uitgebreid geprotesteerd en uiteindelijk de halve reissom er uit kunnen slepen, maar eigenlijk hadden we liever met een goede camper op stap gegaan! Nooit meer bij Cruise America!

my
door mystery Nov 12, 2018 om 18:39
34 Antwoorden / 0 Vragen

Complete lulkoek om een bedrijf zwart proberen te maken ik huur elk jaar er wel 1 daar en herken dit soort klachten nu nooit.
Wil dat zeggen dat er niks mis zou kunnen gaan integendeel maar als je zelf een oudere camper accepteert waarbij ter plekke schades etc worden nagelopen moet je naderhand niet lopen klagen.

Dus rug tegen de muur doe je zelf je had de reisorganisatie moeten verwittigen dat heb je niet gedaan en de oplossing geaccepteert dus dan moet je achetraf niet lopen zeiken.

no
door nordhaus - Nov 12, 2018 om 18:40
25 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben slechte ervaring met Cruise America, zie mijn reactie elders. En wij zijn niet de enige! Ze maken er een gewoonte van om hun kapotte campers aan strangers mee te geven. Er zijn meer gevallen bekend!

my
door mystery Nov 12, 2018 om 18:48
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als de klant te dom is om zijn eigen reisorganisatie te bellen die alles geboekt heeft om een oplossing te bedenken gaan we op internet maar alles zwartmaken.
Er zijn inderdaad meer gevallen bekend van mensen die niet weten wat ze boeken en achteraf klagen bij de verkeerde.
De reisorganisatie is verantwoordelijk die moeten het oplossen das de normale gang van zaken, niet de camperverhuurder die mag zorgen dat ie een andere camper regelt maar wel iov je resiorganisatie zelf akkoord gaan met een andere oplossing is je rechten weggooien.

Maar ik ga elk jaar via hun met een camper maar komt dit soort dingen echt nooit tegen

ne
door neodutchio - Nov 12, 2018 om 19:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik de site bekijk kom ik nergens camperhuur tegen. Welke reis ik ook tegen kom, het is inclusief vlucht en veelal met 1 hotelovernachting. Uw berekening roept ook vragen op Doets steekt echt geen € 883,- in de zak. Dan zou niemand meer bij Doets boeken als je rechtstreeks de helft goedkoper uit bent.

U hebt een pakket geboekt van € 1637,-. Vluchten en camper. De camper viel tegen en u kon € 530,- terug krijgen. U hebt gebruik gemaakt van de camper en hebt deze niet terug gebracht omdat het onbruikbaar zou zijn. Voor de genoten dagen is een vergoeding dus niets geks. Dat u toch een groot gedeelte had kunnen terug krijgen is zeer netjes te noemen. Weinig bedrijven komen hier voorbij die meteen willen betalen.

Helaas zoekt u een verkeerde zondebok wat u wel eens duur kan komen te staan. Als het aanbod nog staat van die € 530,-, deze dan meteen aanpakken.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 20:46
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals, wij hebben alleen een camper geboekt.
Er staat ook duidelijk op hun site:

"Indien je echter wel gebruik wenst te maken van ons camperaanbod maar geen vliegreis bij ons boekt, berekenen wij een 'handling-fee'. Deze bedraagt 50 euro per camper."

ne
door neodutchio Nov 12, 2018 om 20:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En u beweert net dat er € 883,- aan de strijkstok blijft hangen. Lijkt mij sterk.

Ha
door Hazenoot Nov 12, 2018 om 21:10
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is hetgene wat wij hebben gezien op de papieren van Cruise America.
We hebben daar 2 uur gezeten met de manager van de vestiging.  Die overigens haar uiterste best voor ons heeft gedaan.

Van die cijfers gaan wij dan ook uit.
Dat is wat ze ons heeft laten zien.

my
door mystery Nov 12, 2018 om 22:39
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hazenoot zwets niet man Cruise Amerika levert de camper dus die moet ook vervanging regelen Doets staat daar compleet buiten.
Ook die genoemde regel staat niet bij vluchten of bij camper reizen daar staat alleen Tijdens het boeken van je reis, kun je kiezen uit verschillende luchtvaartmaatschappijen. Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert specifieke voorwaarden betreffende maaltijden, bagageregels en stoelreserveringen. Lees hier welke voorwaarden van toepassing zijn.

Dus je bent hier gewoon aan het liegen

diumenge
door diumenge Nov 12, 2018 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen
my
door mystery Nov 12, 2018 om 22:58
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kijk gewoon bij camper reizen en er staat nergens een prijs voor een losse camper.
Daar dit niet bij reizen staat ga ik er gewoon vanuit dat er geen losse camper mogelijk is er staan geen prijzen van helemaal niks.

Ik ga netjes uit van het normale verhaal dat duidelijk op de site staat.
50 euro handeling fee per camper is leuk maar wat kost de camper los.

Daar dit nergens staat is dit dus ook niet standaard

diumenge
door diumenge Nov 12, 2018 om 23:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Neemt niet weg dat je zelf zwetst, de aangehaalde tekst staat overduidelijk op hun site. Dat er daarna veel vragen blijven open staan is wat anders.

my
door mystery Nov 12, 2018 om 23:30
34 Antwoorden / 0 Vragen

Staat niet duidelijk ( tenminste als jij bij REIZEN KIJKT ) en niet bij vragen.
En de gemiddelde consument kijkt bij REIZEN.

Feit blijft dat er een aanbod is gedaan door de camper verhuurder dan is de zaak klaar, je kan niet van 2 walletjes eten.

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 00:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@mystery, het is heel simpel om op de site van Doets een losse camper te boeken. Zie ook een verder opmerking met prijs berekening van mij. Niet iedereen boekt complete reizen bij een reisbureau.

my
door mystery Nov 13, 2018 om 10:03
34 Antwoorden / 0 Vragen

Als je stappen doorloopt kan dat schijnbaar ik ging uit van een losse link, maar feit blijft dat TS allemaal roept en compleet niet weet wat ie roept.
prijs klopt dus ook gewoon en Cruise America vergoed de camper de reis is gewoon gemaakt dus daar krijg je niks van terug.
Maar TS wil ook nog van Doets gaan vangen en dat gaat hem dus echt niet worden.

pino123
door pino123 Nov 13, 2018 om 12:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dus eerst iemand voor leugenaar uitmaken en daarna op je schreden terugkeren. Niet erg netjes....

tenormin
door tenormin Nov 13, 2018 om 13:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, epcot en pino; allemaal +10.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2018 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp het probleem niet. Was de camper niet ondermaats geweest, dan had Jan Doets ook € 883,00 in eigen zak gehouden en dan was het geen probleem geweest?

Gr
door Grunn1 - Nov 13, 2018 om 00:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk dat je niet helemaal weet hoe de zaken gaan.
Het totaal bedrag wat je aan Doets betaald bestaat uit, camperhuur, mijlenpakket, preparation fee, no flight fee (50 euro), administratie kosten (25 euro), aansprakelijkheidsverzekering en callamiteitenfonds (8,50euro).
Het bedrag wat CA jou terplekke heeft laten zien bedraagt alleen de huurprijs en dit is ongeveer een derde van de totaal prijs. Wat je niet hebt gezien zijn de overige kosten, c.a. 750 euro voor het mijlenpakket en preparation fee.
Je hebt niet alles gezien wat Doets aan CA betaald, CA op lokatie krijgt de huurprijs en de rest gaat via het hoofdkantoor van CA.
Doets krijgt alleen de 50 euro no flight fee en de 25 euro administratie kosten.
Je wilt meer dan je denkt te kunnen krijgen en beschuldigd Doets dat ze heel veel op jouw camperhuur verdienen.
Je hele berekening en beredenering klopt niet.

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 00:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zie hieronder een voorbeeld prijsberekening voor een losse camper op de site van Doets.

Camper Cruise America - T17 Truck Camper
Huurprijs € 384,04
Ophaaldatum maandag 26 november 2018
Ophaalplaats Las Vegas
Inleverdatum maandag 10 december 2018
Inleverplaats Las Vegas
Huurdagen 14
Aantal kilometers 5600
Kilometerpakketten
Cruise America ongelimiteerd mijlenpakket € 761,98
Vlucht & overnachting
No Flight Fee € 50,00
Vaste kosten
Administratiekosten € 25,00
Aansprakelijkheidsverzekering € 6,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Totaal € 1.229,52

Ha
door Hazenoot Nov 13, 2018 om 11:56
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Epcot,

Bedankt voor je toelichting.
Dat is inderdaad duidelijk.

Ik snap dan niet waarom Jan Doets niet met deze uitleg is gekomen.
Dan hadden we begrepen waarom ze weigerden een tegemoetkoming te doen.

pino123
door pino123 Nov 13, 2018 om 12:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is het belangrijk van wie je de tegemoetkoming krijgt, of dat je een tegemoetkoming krijgt....

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2018 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou Doets u dat moeten voorrekenen? In Amerika hebben ze u een rottige camper in de maag gesplitst, niet hier en niet door Doets.

Gr
door Grunn1 Nov 13, 2018 om 12:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@hazelnoot, noem eens 1 bedrijf op die jou inzicht geeft in kosten, marges, winst etc.
Maar deze berekening heb je zelf ook tijdens je boeking gezien.

my
door mystery Nov 13, 2018 om 13:06
34 Antwoorden / 0 Vragen

En buiten dat Amerika heeft schade erkent en een vergoeding willen geven d.w.z. de kale camperhuur.
Dat is normaal dat dit gebeurt, TS wil van 2 walletjes eten en daar werkt niemand aan mee