Jan Doets Camperverhuur
Kosten camper €1637,94 (15 dagen).
Na 1 dag merkten wij al verschillende defecten op aan de camper:
- Koelkast had het begeven
- Kapotte verwarming
- Kapot bovenraampje
- Slecht uitlijning van de camper (stuur trok flink naar rechts)
- Gaspit werkte niet
- Doucheputje was verstopt
- Ratelende motor.
Enkele dagen later moesten wij door omstandigheden een reparatie laten uitvoeren.
De rest kon daar meteen worden aangepakt.
Dit was volgens hen helaas geen optie.
Na enige dagen kwamen we er ook nog eens achter dat de camper zo lek als een mandje was.
We hebben verschillende filmpjes als bewijs.
Zij hebben namelijk erkend dat deze camper in deze staat niet verhuurd had mogen worden.
Zij hebben een groot gedeelte van hun marge aan ons willen crediteren.
In eerste instantie 442,- dollar, omgerekend dus €392.-
(Zij ontvangen per verhuurde dag 54,- dollar (omgerekend €47,93).
Wat zij ons aanboden was niet in verhouding met het bedrag dat wij hebben betaald bij Jan Doets, namelijk €1637,94.
Zij zouden eerst informatie opvragen van Cruise America.
Vanuit Cruise America zijn zij zeer coulant. En daar ligt ook het probleem niet.
Wij hebben bij hén een dienst afgenomen, die totaal niet voldeed aan de verwachtingen (voor die prijs!).
We hebben een aanbod ontvangen van Cruise America en daarmee is het voor hen afgesloten.
"Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. U heeft hiervoor een vergoeding ontvangen van €530,-. Er is geen reden om voor eendezelfde klacht tweemaal een vergoeding te ontvangen"
Cruise America ontvangt daarvan +/- €754,-
Daarvan willen zij crediteren aan ons: €530,-
Alleen voor het reserveren van de camper, meer niet!
Voor ons is het een zeer vreemde situatie.
Ze zijn aangesloten bij de SGR en ANVR.
Je kunt naar de geschillencommissie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/
Bedankt voor de tip
U kent blijkbaar de verhouding van de opbrengst van de huur?
Maar u wilt het onderste uit de kan hebben, lijkt mij.
Wij hebben 2 uur bij de vestiging van Cruise America gezeten.
Daar hebben ze ons het overzicht laten zien, dus ja, wij weten de verhoudingen.
We hebben een flink bedrag betaald. We zwemmen helaas niet in het geld en hebben jaren moeten sparen.
Dan kiezen we voor een organisatie met een goede reputatie en krijgen we een oude, kapotte en lekke camper.
Jan Doets heeft enkel en alleen de camper gereserveerd. Meer niet. Geen vliegtickets of campings gereserveerd.
We proberen het onderling al enige weken op te lossen. Dat lukt helaas niet.
Weer een hoop ZWETS gehalte als je het mij vraagt, Jan Doets is geen camperverhuurder hij bied CAMPER Vakanties aan niks meer niks minder.
Het klopt dus ook dat jij gecompenseerd word door de daadwerkelijke verhuurder dat jij van Jan Doets niet ook nog wat gaat krijgen.
Ook krijgt hij geen geld van Jan Doets die 54 euro das nl de prijs die de camper per dag kost bij Cruise America staat duidelijk op hun site.
Ook klopt het dat Jan Doets geen campings boekt staat duidelijk in de voorwaardes die je dus niet gelezen hebt ook de prijzen daarvan zijn exclusief.
Dus ik denk dat TS gewoonweg wat geboekt heeft en verder niet gekeken heeft wat incl. is en wat niet.
Voor 1637 met 2 man heb je echt een basis reis met camper, uitgaand van 15 dagen x 54 = 810 dollar huur van de camper ex brandstof etc en exclusief vlucht dus ga hier niet klagen als je zelf niet weet wat je boekt want als je met 2 gaat ben je ruim meer kwijt dan dat bedrag als je alles perfect wilt.
Ze bieden je 530 Huur terug dus je hebt 15 dagen een camper gehad voor bijna niks, heb dikwijls zat een camper reis gedaan vie Doets en ook via Cruise America maar alles is zeer goed onderhouden daar dus ik ben bang dat je hier een bedrijf zwart zit te maken
Hallo Mystery,
Goed om te horen dat het bij jou altijd goed is gegaan. Dat is jouw ervaring met Jan Doets. En dat was ook wat wij ervan hadden verwacht.
Helaas was dat voor ons niet het geval.
Mocht je de foto's van kapotte spullen en filmpjes waarbij het water door de camper stroomt willen zien, dan mag dat.
Daarnaast hebben we zwart op wit dat de camper (in die staat) nooit meegegeven had mogen worden.
Ben erg verrast over deze zwaarwegende klacht. Jan Doets is specialist in Amerika reizen en staat bekend als zijnde zeer solide. Buitengewoon vervelend dat u dit nu ervaart. Zoals @edrik3 al schrijft: ze zijn overal aangesloten dus daar zeker achteraan gaan.
Hallo Tenormin,
Dat is ook juist de reden dat wij met hen in zee zijn gegaan.
Ze hebben namelijk een ijzersterke reputatie.
We proberen het al vanaf 12 oktober onderling op te lossen.
Je wil meer terug krijgen dan waar je recht op hebt. Je kunt het grootste gedeelte van de camperhuur terug krijgen maar wat je niet krijgt zijn de gereden kilometers, de verzekering en andere losse kosten en dit is meer dan de helft van het betaalde bedrag.
Er is hier een expert, Gerry1979 (of zo): hoop dat zij de vraag leest en u meer direct advies kan geven over, misschien zonder tussenkomst van de Geschillencommissie.
Moet zijn gerry1969, is kennelijk niet aanwezig. Jammer.
Maar die camper kwam toch van Cruise America vandaan, niet van Doets? Dus zij geven een rottige mee.
De reis etc. is bij Jan Doets geboekt. Daarmee is Jan Doetrs ook verantwoordeliujk voor een goede uitvoering
Ja en als de Camperverhuurder dan een bedrag vergoed dan is de kous af, dan is het niet en vergoeding van de camperverhuurder + vergoeding van Doets zodat TS gratis vakantie heeft gehad zo werkt het niet.
Dat noemen ze eten van 2 walletjes
Voor zover ik bij Jan Doets terug kan halen zijn de camperreizen inclusief vliegreis en dat zou die €.883,- kunnen verklaren.
We hebben de vliegreis en campings apart geboekt. En ook niet bij Jan Doets.
De som van ruim €1630,- was echt alléén voor de camper.
Complete ZWETS want Doets levert alleen CAMPERREIZEN incl. heen en terugvlucht.
De Campings zijn altijd exclusief dat staat duidelijk in de bescheiden.
Je kan bij Doets niet alleen een camper huren want die ga je dan uiteraard zelf wel boeken bij een camperaanbieder in Amerika net zoals je je zgn vliegreis dus ook gedaan hebt.
Kortom je staat hier gewoon compleet te liegen je valt nu echt door de mand
Nogmaals, wij hebben alleen de camper geboekt voor die prijs.
Geen vlucht.
Er staat ook duidelijk op hun site:
"Indien je echter wel gebruik wenst te maken van ons camperaanbod maar geen vliegreis bij ons boekt, berekenen wij een 'handling-fee'. Deze bedraagt 50 euro per camper."
Dus je denkt dat Jan Doets voor vijftig euro een camper voor je regelt?
Ja.
Van wie allemaal wilt u nu vergoedingen en hoeveel?
En wilt u ook delen in de bedrijfsinkomsten en bedrijfswinsten?
Enkele jaren geleden heb ik via een reisorganisatie bij Cruise America een camper gehuurd, af te halen in Boston. Bij aankomst daar was er geen camper beschikbaar, en daar sta je dan met je bagage. Maar.... men had een oplossing! Toevallig stond daar wel een wat oudere camper die toch naar Miami (ons einddoel) moest worden gebracht. Als wij dat zouden willen doen zouden zij het goedmaken wat de prijs betreft, ja en wat doe je dan? Rug tegen de muur en accepteren. Wat hebben we daar een spijt van gehad! Er ontbraken luiken aan de buitenzijde, koelkast werkte niet, na een regenbui moest ons beddengoed worden gedroogd, want de camper was niet geheel waterdicht. Enfin, alle andere klachten zal ik u besparen. Rijdend van de ene garage naar de andere kwamen we in Miami aan, maar bij die vestiging van CA wist men van niets, dus geen restitutie. En ja, wij moesten een vliegtuig halen, dus onze tijd was op. Om kort te gaan, wij hebben uitgebreid geprotesteerd en uiteindelijk de halve reissom er uit kunnen slepen, maar eigenlijk hadden we liever met een goede camper op stap gegaan! Nooit meer bij Cruise America!
Complete lulkoek om een bedrijf zwart proberen te maken ik huur elk jaar er wel 1 daar en herken dit soort klachten nu nooit.
Wil dat zeggen dat er niks mis zou kunnen gaan integendeel maar als je zelf een oudere camper accepteert waarbij ter plekke schades etc worden nagelopen moet je naderhand niet lopen klagen.
Dus rug tegen de muur doe je zelf je had de reisorganisatie moeten verwittigen dat heb je niet gedaan en de oplossing geaccepteert dus dan moet je achetraf niet lopen zeiken.
Wij hebben slechte ervaring met Cruise America, zie mijn reactie elders. En wij zijn niet de enige! Ze maken er een gewoonte van om hun kapotte campers aan strangers mee te geven. Er zijn meer gevallen bekend!
Dus als de klant te dom is om zijn eigen reisorganisatie te bellen die alles geboekt heeft om een oplossing te bedenken gaan we op internet maar alles zwartmaken.
Er zijn inderdaad meer gevallen bekend van mensen die niet weten wat ze boeken en achteraf klagen bij de verkeerde.
De reisorganisatie is verantwoordelijk die moeten het oplossen das de normale gang van zaken, niet de camperverhuurder die mag zorgen dat ie een andere camper regelt maar wel iov je resiorganisatie zelf akkoord gaan met een andere oplossing is je rechten weggooien.
Maar ik ga elk jaar via hun met een camper maar komt dit soort dingen echt nooit tegen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer