Jo
door Johan Wouters Jul 3, 2019 om 14:52
Vakantie & reizen

Kan Corendon vluchttijden onbeperkt aanpassen?

Ik heb een vlucht geboekt op 7 augustus vanaf het eiland Korfoe naar amsterdam voor 2 personen; om 18:45 uur. Dat gaf mij ruim de tijd om van de andere kant van het eiland, waar we een hotel geboekt hadden, te rijden naar Korfoe stad, daar nog wat rond te kijken, vervolgens de huurauto in te leveren en naar het vliegveld te gaan. Nu heeft Corendon mij bericht dat de vluchtijd door hen is gewijzigd naar 07:45 uur in de ochtend. Dit betekent dat we in het holst van de nacht naar het vliegveld moeten rijden, 1 dag rondlopen in Korfoe gaan missen en de huurauto veel vroeger moeten inleveren dan gepland.
Ik heb Corendon gevraagd om de reis te annuleren, maar dat doen zij alleen tegen 35% van de reiskosten als annuleringskosten. Volgens ANVR voorwaarden mag de reisvereniging kleine wijzigingen doorvoeren, maar dit is m.i. geen kleine wijziging meer. Ondanks meerdere telefoontjes houdt Corendon aan de annuleringskosten vast. Terwijl er wel andere vluchten later op die dag gaan, die wij zouden kunnen en willen nemen.

De vraag luidt: staat Corendon in haar recht en zelfs als zij in haar recht zou staan, is hier sprake van klantenservice?

12042 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 3, 2019 om 15:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de voorwaarden van Corendon wel gelezen? En heeft u met uw boeking accoord daarmee gegeven? Wat is er mis met de klantenservice?

marita5
door marita5 - Jul 3, 2019 om 15:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johan Wouters ,

De tijden van mijn vlucht zijn gewijzigd . Wat zijn mijn rechten ?

Een vervroegde of verlate vlucht is een wijziging van de vluchttijd. Luchtvaartmaatschappijen mogen vluchtschema’s en vluchttijden wijzigen. Dat staat in de algemene voorwaarden.

Bij een vervroegde vlucht heeft u op grond van de Europese regels geen recht op een financiële compensatie. In sommige gevallen kunt u wel van de reis afzien en uw geld terugvragen. Heeft u een reisverzekering afgesloten? Dan kunt u hier misschien een beroep op doen.

bron eccnederland.nl .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2019 om 15:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een bekend probleempunt met chartervluchten. Bij lijndienstvluchten komt dit vrijwel nooit voor en is het zelfs zo dat er sprake kan zijn van het omwisselen van een chartervlucht (en daarme een latere tijd)  naar een lijndienst omdat die passagies voorrang hebben.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2019 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De vraag luidt: staat Corendon in haar recht

Kort antwoord: Ja (zie de Algemene Voorwaarden).
Uiteraard heel vervelend voor jullie, maar helaas ..... komt vaker voor.

ro
door ron503 - Jul 3, 2019 om 16:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bij Corendon een losse vluchtreis heeft geboekt dan is Corendon enkel aansprakelijk voor de vlucht en niet voor de uw geboekte accomodatie en de eventuele huurauto. Daarbij zijn de vertrek tijdstippen een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden en omdat het tijdstip van vertrek op dezelfde dag plaats vindt en als zodanig niet als gemiste dag kan worden opgevat. 7 augustus valt op een woensdag en is zowiezo geen favoriete vertrekdag dus zou het kunnen zijn dat uw vlucht door een andere vliegmaatschappij die wel zeg maar dagelijks op de bestemming vliegt de terugreis verzorgd maar niet op de tijd die u wenst te vertrekken.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 3, 2019 om 17:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

is hier sprake van klantenservice?

Ja zeker, echter uw wensen zijn te hoog ingezet.

staat Corendon in haar recht?

Ja.

panter22
door panter22 - Jul 3, 2019 om 19:58
6599 Antwoorden / Vragen

De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Bij ontvangst van de vliegtickets/reisdocumenten zijn uw vluchttijden en -routes definitief. U ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden 2 weken voor vertrek.
https://www.corendon.nl/klantenservice/vluchttijden/

Robert
door Robert - Jul 5, 2019 om 13:11
2 Antwoorden / Vragen

Mijn zoon heeft iets dergelijks ervaren met een binnenlandse vlucht (met vliegmaatschappij Latam) in Peru die hij via Expedia had geboekt. Expedia heeft de vertrektijd tot twee keer toe gewijzigd en de laatste wijziging pakte voor hem erg nadelig uit, omdat hij zijn aansluitende vlucht naar Nederland mogelijk ging missen door de zeer korte overstaptijd. De vlucht na de eerste wijziging zou niet meer worden uitgevoerd, werd ons verteld. Verder praten met Expedia leidde tot niets; ze zeiden dat Latam steeds de tijden aanpaste en dat wijzigen niet mogelijk was. Annuleren zou betekenen dat je niets terug kreeg, want dat waren de voorwaarden van Latam. Toevallig zat er een vestiging van Latam in de stad waar hij verbleef en daar vertelden ze hem dat Expedia de boosdoener was en dat de vlucht van de eerste wijziging nog steeds zou worden uitgevoerd. Dit weer aan Expedia verteld en die geloofden het niet. De klant is bij hen kennelijk geen koning, maar slechts een melkkoe. Om een lang verhaal kort te maken: Latam heeft hem uit coulance toch nog op de vlucht van de eerste wijziging gezet. Dus eind goed, al goed, maar niet dankzij Expedia. Wij boeken nooit meer iets bij ze en vertellen het aan iedereen die het wil horen.

Iv
door Ivan007 - Jul 5, 2019 om 14:19
47 Antwoorden / 3 Vragen

Bij je Corendon is dit schering en inslag. Ga  naar een willekeurige vakantiebestemming van Corendon,  praat er met gasten en je zult merken dat bijna iedereen daar ook mee te maken gehad heeft.  De tijden die gegeven worden tijdens het boeken zijn altijd veel gunstiger dan de tijden die daadwerkelijk gaan gelden. Het is bekend dat vroege vluchten vaak goedkoper zijn dan de wat later geplande vluchten. Je kunt er weinig tegen doen, , maar zelf boeken wij dus geen vakantie bij je Corendon meer.

Ha
door Harmensterk Aug 20, 2019 om 21:38
Antwoorden / Vragen

Klopt hier nog zo 1: geboekt van 27 aug tot 4 sept. Terugvlucht geboekt van 11.30.

Ineens 2 weken voor vertrek vliegen we pas op 5 sept van 4.30uur tot 7.45. Maar we moeten dus nog wel op 4 sept om 10 uur uitchecken! En zo ben je ineens aan het einde van je vakantie een dag dakloos met een kind van 2 jaar.

Corendon vindt het heeel vervelend dat we ongemak ervaren. Maar juridisch mag het allemaal natuurlijk. In 2018 kregen ze al eens een flinke boete voor Misleiding... Ze gaan er wat dit betreft gewoon mee door.

aurora1
door aurora1 Aug 21, 2019 om 04:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan dan maar niet meer low budget boeken? Vooral met een klein kind? En de voorwaarden vooraf lezen? Niks misleiding.

bharmsen
door bharmsen - Jul 5, 2019 om 17:09
32 Antwoorden / 2 Vragen

Boek een hotelletje in Korfoe en ga een dag van te voren naar Korfoe toe en u kunt niet alleen wat rond kijken maar ook nog lekker gezellig ergens eten om je geslaagde vakantie af te sluiten en de volgende ochtend vroeg naar het vliegveld te gaan, niet overal een drama van maken maar lekker genieten.

lo
door lopaka - Jul 5, 2019 om 20:39
70 Antwoorden / 47 Vragen

Wij zijn 1x met corendon geweest en doen dat nooooit meer deze maatschappij is in onze ogen zeer onbetrouwbaar

Bo
door Bonte Specht - Jul 6, 2019 om 11:56
45 Antwoorden / Vragen

Dit jaar ook gehad, ipv kwamen uiteindelijk een halve dag later terug. Kostte me een extra vrije dag.
Geen idee of er kunt tegen protesteren, niet eens uitgezocht.

sinypots
door sinypots - Jul 8, 2019 om 09:59
55 Antwoorden / 1 Vragen

Onze vluchten naar Turkije zijn heen (ongelukkig) gewijzigd en terug twee keer. Erg vervelend, en het gebeurt bij Corendon heel vaak, zeker veel vaker dan bij andere maatschappijen. Ze lokken je te boeken met mooie vluchttijden ............ wij vliegen steeds vaker van FMO (Münster) en dat bevalt ons prima. (wonen dichtbij de grens).