sophie1958
door sophie1958 Feb 7, 2018 om 14:56
Vakantie & reizen

Kan de ov in ene 30 cent duurder worden door een omleiding

bij ons in Heerhugowaard een weg af gesloten. Ik betaalde voor januari 2018 ongeveer 1 euro 89. En sinds januari 2018 2 euro 25. Ik stap op de zelfde plek op en ik stap op dezelfde plek uit. Kan het openbaar vervoerdat in ene zo omhoog gooien. Terwijl deterug reis het zelfde is gebleven. Namelijk 1 euro 91.

1124 8 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 7, 2018 om 15:10
509 Antwoorden / Vragen

Schijnbaar wel. Al even geinformeerd naar de reden bij OV-card.nl of moeten wij dat doen?

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2018 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom denk je dat wij het antwoord beter weten dan de vervoerder?

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2018 om 15:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien is de omleiding één zone duurder; als de terugreis wel gelijk is gebleven. Zou natuurlijk niet fair zijn, maar het zou kunnen.

rtroost
door rtroost - Feb 7, 2018 om 15:34
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even gekeken op 9292.nl. deaar staat voor een reis van Amstel tot station Alkmaar 2,23. De prijzen zijn per 1 januari wel omhoog gegaan.
Je kan heet ook vragen bij de klantenserivice van Connexxion of bij het OV-service loket op station Alkmaar.
Er kan ook een storing in het systeem zitten. Ik had een keer ingechekt in Alkmaar maar volgens het systeem van de OV-chipkaart in Bergen. Het teveel betaald kreeg ik weer terug.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2018 om 16:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het OV tarief is gekoppeld aan het aantal km dat wordt afgelegd. Door de omleiding kan het dus dat het tarief hoger ligt.
Of dit redelijk is kan ik niet beoordelen maar neem kontakt op met de vervoerder.

Wanneer je op saldo reist dan betaal je een vast basistarief plus een vast tarief per kilometer. Je betaalt voor wat je reist. De kilometers worden tot op 50 meter nauwkeurig gemeten.

wi
door wilhelmina59 Feb 7, 2018 om 17:58
507 Antwoorden / 0 Vragen

Bij omleidingen wordt dit niet toegepast. Als het goed is ziet men dit in de bus dmv de melding "tijdelijk geen reisinfo beschikbaar".
Verder zijn in januari diverse tarieven omhoog gegaan.

gerbera
door gerbera Feb 7, 2018 om 21:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Toch even goedlezen. Bij de terugreis is geen verhoging van toepassing dus zal op die rit geen omleiding zijn. En dat de tarieven omhoog zijn gegaan hoor je de Ts niet over dus heeft dat er niets mee van doen.

Terwijl deterug reis het zelfde is gebleven. Namelijk 1 euro 91.

costnix
door costnix - Feb 7, 2018 om 19:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenwoordig is het een kilmetertarief. De oude zones zijn er niet meer.

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2018 om 23:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het aan de vervoerder die de prijzen maakt. Ik schat in dat er meer kilometers gereden worden door de omleiding en dat het daarom duurder is. Vraag het per mail of contactformulier o.i.d.

ltmvz
door ltmvz - Feb 8, 2018 om 12:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

De vervoerders gaan steeds meer slingeren, want dat levert geld op.

Alweer een voordeeltje van de OV-chipkaart.