St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 00:19
Vakantie & reizen

Kan ik als 16 jarige zonder volwassene vliegen?

Ik wil in de meivakantie met mijn vriendin naar Parijs, we zijn beide 16 en willen vanaf Amsterdam naar Paris orly sud vliegen met transavia, moeten wij hiervoor documenten, zoals een ouderverklaring hebben? En is t een probleem met inchecken bij het hotel?

Alvast bedankt,
Stefan

14174 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 6, 2018 om 09:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen
St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 13:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de moeite, t probleem is dus dat ik alleen documenten kan vinden over dat er 1 ouder mee gaat of een andere volwassene en op de site van de rijksoverheid kan ik geen document vinden voor dat een minderjarige zonder meerderjarige gaat vliegen

marita5
door marita5 Feb 6, 2018 om 14:40
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@stefan ebbing , lees mijn derde link , onder minderjarig kind gaat alleen of met ander minderjarige op reis naar buitenland .

ne
door neodutchio - Feb 6, 2018 om 09:27
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Voor het vliegen kunt het navragen bij Transvertragia. Het hotel zal u zelf even moeten bellen. Niet elk hotel wil alleenreizende jeugd hebben.

St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

De word momenteel gewerkt aan de site

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2018 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stappen jullie niet op de trein? Toen mijn kinderen naar Parijs wilden, ca 14 en 16 jaar, heb ik voor hen een hotel geboekt. Was geen probleem.

St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

Wij vinden vliegen fijner en fijn dat t hotel niet moeilijk deed, ik zal zelf ook wel even een mailtje sturen naar dat hotel

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2018 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt me een goed advies om met de trein te gaan, wel zo gemakkelijk, en ik vermoed dat de kosten in totaal dan ook lager zullen zijn.
En ook om ouders het hotel te laten reserveren.
Anders zou ik voor de zekerheid toch maar een verklaring van de ouders meenemen.

St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 13:50
Antwoorden / 1 Vragen

Wij vinden vliegen fijner, en t probleem is dus dat ik alleen documenten kan vinden over dat er 1 ouder mee gaat of een andere volwassene en op de site van de rijksoverheid kan ik geen document vinden voor dat een minderjarige zonder meerderjarige gaat vliegen

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2018 om 13:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je niet van je huis per vliegtuig voor het hotel gedropt kunt worden zou ik ook voor de eenvoudiger manier van de trein kiezen. Dan zie je ook nog wat, en met dat door ouders laten reserveren voorkom je geweigerd te worden bij hotels en ter plekke eindeloos moeten zoeken.

Gr
door Grunn1 Feb 6, 2018 om 14:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ook al laat je je ouders reserveren dan nog kan het een probleem opleveren bij het inchecken van het hotel (naam en legitimatie komen dan niet overeen). Er zijn genoeg hotels die een minimale leeftijd hebben om te kunnen inchecken evenals dat een creditcard verplicht kan zijn voor incidentele kosten.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2018 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat toch juist op het internet voldoende over vermeld?

Lees de eerste link in de eerste reactie.

St
door Stefan Ebbing Feb 6, 2018 om 14:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dus als ik t goed lees heb je vanaf 12 jaar geen document nodig om zonder ouder naar 't buitenland te gaan

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2018 om 21:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat lees je dan niet goed. Dat kan dan nog wat worden in Parijs. Of spreken jullie vloeiend Frans?

St
door Stefan Ebbing Feb 7, 2018 om 10:09
Antwoorden / 1 Vragen

Komt wel goed ben vaak genoeg Parijs geweest en denk je dat niemand daar Engels spreekt ofzo

aurora1
door aurora1 Feb 7, 2018 om 11:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus, bereisd en wijs als je bent weet je niet hoe het zit en hoe je de nodige informatie op kunt zoeken? Dat kan dan nog wat worden in Parijs (bis).
Maar het komt wel goed.

St
door Stefan Ebbing Feb 7, 2018 om 14:53
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet 't inmiddels, ik heb de rijksoverheid geappt

boppe1943
door boppe1943 - Feb 6, 2018 om 17:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee, jullie hebben tot je 18e toestemming van jullie ouders nodig, voor zowel de vliegreis als het hotel.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2018 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welnee.

Gr
door Grunn1 Feb 6, 2018 om 19:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Reist uw minderjarige kind alleen naar het buitenland? Dan moet uw kind kunnen aantonen dat het toestemming heeft van de gezaghebbende ouder(s). Het formulier ‘Toestemming reizen minderjarige naar het buitenland’ NL / ENG, is hiervoor een geschikt hulpmiddel. Bij begeleidende persoon vult u 'reist alleen' of 'travelling alone'.

Lijkt me duidelijk, ja.

hans515
door hans515 - Feb 7, 2018 om 11:49
250 Antwoorden / 117 Vragen

Mijn kleindochter is juni jl. alleen naar de VS gereisd, in oktober moest ze nog 16 worden.............

aurora1
door aurora1 Feb 8, 2018 om 16:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En hoe is dat alles gedaan met begeleiding, de benodigde papieren enz. en naar een familielid o.i.d.?
In de USA zijn ze niet zo gemakkelijk. Ik vermoed dat het niet te vergelijken is met wat deze vraagsteller van plan is.

hans515
door hans515 Feb 12, 2018 om 13:33
250 Antwoorden / 117 Vragen

Haar ouders hebben haar naar Schiphol gebracht en de 'pleeg'ouders in de VS hebben haar opgehaald van het
vliegveld, daar. Geen problemen of iets dergelijks!

aurora1
door aurora1 Feb 13, 2018 om 01:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het kind zal dan door familie met allerhande papieren en polsbandjes of id omgehangen o.i.d. op Schiphol overgedragen zijn aan een personeelslid van de vliegmaatschappij of van Schiphol die het kind weer overgedragen zal hebben aan een steward/stewardess van het vliegtuig en in de USA precies hetzelfde. Geen moment zonder begeleiding dus en in het vliegtuig extra aandacht.

ti
door tibby - Feb 8, 2018 om 09:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vind eerlijk gezegd 16 best een jonge leeftijd om zover alleen op vakantie te gaan.

aurora1
door aurora1 Feb 8, 2018 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zal vast onder begeleiding van minuut tot minuut van een maatschappij zijn en met allerhande waarborgen naar een familielid o.i.d. zijn. Vooral naar de USA kan dat niet "zomaar".