Si
door SierdWouda May 24, 2020 om 14:21
Vakantie & reizen

Kan voucher Transavia bij nieuwe boeking niet invoeren/verrekenen.

Voucher van Transavia ontvangen van een geannulleerde vlucht.
Opnieuw een boeking gedaan, maar het inleveren/vermelden van de
code en het wachtwoord werkt niet. Diverse keren geprobeerd.
Bij klantenservice geven ze niet thuis. Kunnen zogenaamd niet in het
systeem komen om het als nog goed te regelen.Wel geboekt, dus dubbel betaald.
Ze vertikken het om hieraan iets te doen.

5438 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 24, 2020 om 14:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hoeveel tijd zit er tussen het door u ontvangen voucher van een door Transavia geannuleerde vlucht? Alle vliegtuigmaatschappijen werken met man en macht en waarschijnlijk is het zo druk, dat zaken nog niet gesmeerd lopen Dus misschien even geduld een optie?

Analoog
door Analoog - May 24, 2020 om 14:31
136 Antwoorden / Vragen

Volgens mij staat de klantenservice op springen, ook wel te begrijpen toch, misschien na een weekje nog eens proberen.....

rj
door rjw May 25, 2020 om 17:04
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb altijd het gevoel dat mensen die klagen over beschikbaarheid van bedrijven (zoals TS) zelf om het hardst klagen als er een keer moet worden overgewerkt. Beide gevallen getuigen immers van een totaal gebrek een inzicht.

1paul
door 1paul - May 24, 2020 om 14:34
3123 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt zelf de keus gemaakt om te betalen terwijl je een voucher had, had hier even mee gewacht en eerst dit probleem voorgelegd aan de maatschappij, je kunt hen niet kwalijk nemen dat jij dit geduld niet had....

marita5
door marita5 - May 24, 2020 om 14:43
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SierdWouda ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel , scroll ook naar beneden .

https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/contact/

edrick3
door edrick3 - May 24, 2020 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wel geboekt, dus dubbel betaald.
Dat was dus niet zo handig.

https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/contact-opnemen/

Si
door SierdWouda - May 24, 2020 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt toch niet uit hoeveel tijd er tussen ontvangst voucher is en je nieuwe boeking?(was 2 weken)
Als het op de site bij het online boeken vermeld staat, dan moet het toch werken.
Bovendien was dit een vlucht vanaf Eelde, even duur als via Schiphol, dus als je in het Noorden woont wel
zo handig qua tijd en kosten en de gewilde vertekdatum. Meestal is het veel duurder vanaf Eelde te vliegen.
Dat men het druk heeft bij Transavia begrijp ik volkomen, maar je moet niet zaken op de boekingssite plaatsen
die nog niet werken. Ook het voortdurend plaatsen van nog zoveel tickets voor deze prijs beschikbaar is misplaatst.
Je wil dan als vliegmaatschappij de boekingen sneller laten verlopen. Prima!
Je kunt nu toch ook weer reizen boeken terwijl "doorgaan" soms nog lang niet zeker is. Je krijgt dan als vliegmaatschappij wel de centen binnen maar kunt niets garanderen. Transavia zou dat ook moeten wachten tot het van de overheid echt is toegestaan.
Dan pas kun je je reizen ook echt weer promoten.

edrick3
door edrick3 May 24, 2020 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar je moet niet zaken op de boekingssite plaatsen
die nog niet werken.
Helemaal mee eens.

tijger1
door tijger1 May 24, 2020 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien was het verstandiger geweest nog even te wachten met het boeken van een nieuwe reis totdat u zeker weet dat het doorgaat.

Si
door SierdWouda May 24, 2020 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger,

Als je krijgt te horen van Transavia dat ze weer gaan vliegen op o.a. ook Griekenland, mag je dat
eerlijkshalve toch geloven. Lees a.u.b. toch nog even mijn vorig antwoord terug.

tijger1
door tijger1 May 25, 2020 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van mij mag u best boeken. Maar u twijfelt aan doorgaan. Die voucher dan maar voor een verdere vakantie gebruiken.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2020 om 17:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp niet dat u zo gehaast was om opnieuw te boeken en ook niet dat u niet even gewacht hebt tot de code voor die voucher werkte of dat u daarover contact kon opnemen. Dat u nu 2 x betaald heeft is uw eigen schuld. Maar misschien wilt u binnenkort nog een keer boeken en kunt u dan die voucher gebruiken, of dat over een poosje restitutie gevraagd en gekregen kan worden.
Dus dat u "dubbel" betaald heeft ligt volledig aan uzelf en uw haast. Klopt uw woordkeuze wel? Ze "vertikken", "zogenaamd" etc., misschien hebben ze het wel uitzonderlijk druk vanwege de gevolgen door Corona?

panter22
door panter22 - May 24, 2020 om 18:38
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe boek ik een vlucht met mijn voucher?

In de mail die je ontvangt staat een unieke vouchercode en een wachtwoord. Je kunt zelf een nieuwe vlucht zoeken op onze website en aan het einde van je boeking vul je deze gegevens in. Je ziet dan vanzelf of je moet bijbetalen of dat er nog een restbedrag overblijft.

Let op: bewaar je vouchercode en wachtwoord goed. Het is vanwege veiligheid namelijk niet mogelijk om deze opnieuw bij ons op te vragen.

zoekster
door zoekster May 25, 2020 om 11:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat de topicstarter dat ook wel weet. Het gaat erom dat het systeem die unieke vouchercode met wachtwoord niet pakt.

panter22
door panter22 May 25, 2020 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je dan een probleem hebt wat niet door een telefoontje met de klantenservice op te lossen is.

br
door brigges May 25, 2020 om 16:57
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, en waarom betaal je dan als het systeem het vouchernummer niet pakt??? Zou je dan eerst niet eens een keer bellen? Nu houd je gewoon je voucher en kan ze die voor de volgende vlucht gebruiken.

ma
door marleenvanh - May 25, 2020 om 11:54
451 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een verkapte poging om tijdelijk (veel) meer geld achter te hand te krijgen, in de hoop (...) dat het binnenkort goed genoeg gaat om die vouchers dan te kunnen 'terug betalen'?? Ben bang dat ze momenteel echt heel erg krap bij kas zitten (alle bedrijven in het toerisme/luchtvaart trouwens) en wens u dan ook veel succes....

Em
door Emmapolman - May 25, 2020 om 12:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goed, ze zullen het druk hebben, maar er worden door alle maatschappijen gewoon weer vakantie s aangeboden, je bent in wezen al soepel als je de voucher accepteerd, daar zitten nogal wat voorwaarden aan. En dat het dan ook nog niet goed werkt, dat vindt ik een grote fout van de Maatschappij. Geduld is een goede zaak, en alles is anders, maar geduld houd ook een keertje op. En je praat vaak niet over 1 Euro maar een grote bedragen. Die zijn voor de maatschappijen belangrijk, maar ook de consument heeft op dit moment niet zomaar tonnen op de bank liggen. Met andere woorden, een slechte zaak van transavia.

br
door brigges May 25, 2020 om 17:01
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ze had gewoon niet eerder moeten betalen voordat de vouchercode was geaccepteerd. Er is ook een verantwoording voor de consument.