Je
door Jeanne Madeira Apr 4, 2020 om 20:02
Vakantie & reizen

Kassa programma vandaag over Reizen en de garanties van de ANVR/SGR

Ik heb een pakketreis bij Corendon gekocht en ga in september a.s., de gehele reis is betaald!
Wat gebeurt er als Corendon de komende maanden failliet gaat en ik geen voucher heb omdat zij de reis nog niet geannuleerd hebben vanwege corona ? 
Krijg ik bij faillissement sowieso de door mij betaalde reissom van de SGR/ ANVR geheel terug? 
Dus ook als zij geen voucher verstrekt hebben?
Graag uw duidelijke antwoord.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jeanne B.

435 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Apr 4, 2020 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dan gelden de normale regels.

aurora1
door aurora1 - Apr 4, 2020 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik zou het niet weten, ik kan als vrijwilliger op dit forum geen antwoord daarop geven en al helemaal geen duidelijk antwoord.
Vraag het aan Kassa, zie daarvoor onderaan deze pagina bij contact.

Tr
door Trostomaat - Apr 4, 2020 om 23:36
239 Antwoorden / Vragen
1

U heeft recht op de reguliere consumentenbescherming die bij het aangesloten zijn van uw reisorganisator bij het SGR hoort.
Daarin spelen vouchers geen rol.
Die bescherming is het hetzelfde als die zou zijn geweest zonder dat er sprake zou zijn geweest van een 'coronacrisis' (met bijbehorende voucherregeling).
Uw situatie staat daar volkomen los van.
Geen reden om uw zorgen te maken.

Dit is mijn duidelijk antwoord.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2020 om 23:54
16817 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik heb geen duidelijk antwoord maar wat ik de man hoorde zeggen: ga niet zelf annuleren en wacht tot U bericht krijgt dat de reis geannuleerd wordt door Corendon. Mischien kunnen Cor en Don het overleven.

Tr
door Trostomaat Apr 5, 2020 om 00:46
239 Antwoorden / Vragen

Dat zal niet meevallen als ze reizen in september ook nog moeten gaan annuleren. Dan zitten we echt diep in de problemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

ke
keesbakels - Mar 29, 2024 om 14:12
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?

Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging  afgewezen. Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning. Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten. In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?

Alvast bedankt voor de rea ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer