ba
door bakkm Jan 29, 2019 om 11:43
Vakantie & reizen

Klacht inzake claim afhandeling SGR/ANVR

Heeft er iemand, ervaring of ook klachten over het afhandelen van klachten/reizen door de SGR. Na het faillissement van Travelbird heeft SGR alle gemaakte reizen voor de toekomst geannuleerd. Vervolgens hebben klanten de mogelijkheid gehad om hun claim in te dienen. Daarna, verdwijnt alle communicatie in een zwart gat. Mail, telefoontjes naar de SGR worden niet beantwoord. Ook het indien van een klacht leidt tot geen enkele communicatie. Dan als een duvel uit een doos komt na 9 weken een betaallink om de geannuleerde reis als nog te kunnen vervullen. Na het verzenden van ettelijke mails of reactie is er nu een in gebreke stelling ingediend. Maar een stichting die de belangen zou moeten behartigen van gedupeerden schiet hier ruimschoots te kort. Ik zou graag in contact komen met mensen die de zelfde ervaring hebben omte kijken of we elkaar kunnen verenigen.

7059 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jan 29, 2019 om 11:57
11493 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Bakkm , 

Lees deze informatie eens door , bekijk ook benedenaan het filmpje ,  klik op de rode regel. 

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/sgr-geen-garantie-voor-vakantie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2019 om 12:24
16767 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie de reactie van @MARITA5, in ieder geval www.consuwijzer.nl  voor klachten. 

marita5
door marita5 Jan 29, 2019 om 12:37
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , als u in mijn link klikt op consuwijzer komt u meteen op de des betreffende pagina , https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/reizen-algemeen/reisorganisatie-failliet

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 29, 2019 om 12:48
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bedoel mrt mijn reactie extra aandacht. Ik had eerst even de site brkeken na aanklikken en op +

marita5
door marita5 - Jan 29, 2019 om 12:57
11493 Antwoorden / 15 Vragen
0

@bakkm , 

Nog een aanvulling , veelgestelde vragen  SGR en Travelbird . 

https://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen/ 

https://www.sgr.nl/travelbird-nederlands/

he
door henniewoudstra - Jan 31, 2019 om 11:21
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik heb precies dezelfde klachten Met betrekking tot SGR
Hennie Woudstra

panter22
door panter22 - Jan 31, 2019 om 12:22
6599 Antwoorden / Vragen
0

Kennelijk zijn we veel mensen gedupeerd. SGR bestoken met mails en telefoontjes kost nog meer tijd. Geen wonder dat je geen antwoord krijgt. 
Wees blij dat de stichting er is. Zo niet, dan was je je geld in ieder geval kwijt geweest,Even geduld hebben dus.
Kijk bij veel gestelde vragen:
https://www.sgr.nl/terugbetaling-claims/

an
door anouk71 - Mar 8, 2019 om 15:42
1 Antwoorden / Vragen
0

16 weken geleden een claim ingediend bij de SGR ivm travelbird.
Mail iedere maand ,hoe het er met mijn claim voorstaat.Krijg steeds te horen dat het erg druk is.
8 november claim ingediend, mijn status is nog altijd ingediend nog steeds NIET in behandeling.

Mi
door Mietze - Mar 19, 2019 om 16:50
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo,

Wij hebben dezelfde ervaring als jullie. Ook wij willen ons wel samen voegen om te kijken wat er eraan kunnen doen.

Groet,
Marianne en Fer

am
door amvd - Mar 20, 2019 om 10:32
1 Antwoorden / Vragen
0

13 Nov. heb ik mijn claim ingediend. Zoals bij iedereen hier bleeft het hierbij. Daarna gebeld, gemaild en uiterst vriendelijk te woord gestaan maar ik moest geduld hebben. 2 Weken geleden een klacht ingediend via het klachtenkompas en de consumentenbond en heb reactie gehad. Ze hadden het allemaal druk, druk, druk maar mijn claim zou worden uitbetaald.Zie hier, reactie van SGR; 
Wij hebben uw claim inzake TravelBird BV afgewikkeld.Hieronder treft u de berekening aan van het door ons uitgekeerde bedrag. 
Ik denk nou hoe lang kan dat duren, 1 dag, 2 dagen? Inmiddels weer 2 weken verder en heb weer gemaild en ze vragen weer of ik geduld wil hebben. Ben een beetje bang dat SGR zelf in de problemen zit.

costnix
door costnix Mar 20, 2019 om 10:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is wat SGR er zelf overzegt:
https://www.sgr.nl/terugbetaling-claims/

am
door amvd Mar 25, 2019 om 09:16
1 Antwoorden / Vragen

Goed nieuws, mijn claim is afgehandeld. Duurde even maar uiteindeliijk. Dus voor de gene die nog wachten. Het duurt lang, te lang naar mijn inziens maar het komt.

Th
door Thijs124 Mar 25, 2019 om 09:33
289 Antwoorden / Vragen

Tevreden met de uiteindelijke afhandeling?

jo
door jorisw Apr 3, 2019 om 20:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@AMVD: je zegt "te lang". Hoe zou jij dit soort grote zaken aanpakken zodat het veel sneller afgehandeld kan worden?

wi
door wilmapulles Apr 3, 2019 om 21:02
1 Antwoorden / Vragen

Jorisw .....wat een vreemde vraag stel je aan AMVD.
Dit is toch gewoon het geen waar sgr voor moet zorgen. Net zoals een bakker gewoon s'morgens zijn brood in de winkel behoort te hebben.
Wij als consument worden er steeds op gewezen om vooral toch maar een reis te boeken bij een touroperator die aangesloten is bij het sgr.  Kortom het is de taak van het sgr om bij een faillissement de afwikkelingen in goede banen te leiden. Dat betekent volgens mij niet dat je het dan maar normaal moet vinden on na 4,5 maand nog steeds alleen maar te horen krijgt "geduld ..geduld". Ze moeten gewoon hun werk doen...klaar

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2019 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@woma
Denkt u niet dat, als er ineens erg veel claims komen, de afhandeling wat langer kan duren? 

U denkt toch niet dat ze daar nu ineens een ploeg personeel voor gaan inhuren?

wi
door wilmapulles - Apr 3, 2019 om 16:30
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook wij wachten reeds 4,5 maand op teruggave van bijna 1000 euro. 
Er is ons vorige week beloofd dat er eindelijk tot uitbetaling zou worden overgegaan . Helaas tot op dit moment nog niks ontvangen ????

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2019 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog maar even wachten dan.

Ro
door Roosmarie - Jun 27, 2019 om 17:26
1 Antwoorden / Vragen
0

Wij zijn in februari met zijn vieren met travelbird naar Krakau gegaan nadat Tui had verzekerd dat onze reis kon doorgaan . Bij aankomst bleek dat onze twee geboekte hotelkamers met ontbijt waren geannuleerd. Na telefonisch contact vanuit Krakau naar Tui en Sgr advies  om zelf nieuwe hotelkamers te boeken en deze kosten te claimen zodra wij terug waren . 
Ik heb deze claim op 4-3-19 ingediend en vervolgens nog steeds geen geld terug ontvangen . Verschillende telefoontjes leverde niets op ! 
Wel een mail ontvangen met de mededeling dat mijn iban code en rekening nummer niet klopte ? Ik heb dat gelijk terug gestuurd met de juiste info ? Daarna ook nogmaals een akte van cessie moeten invullen en ondertekenen . 
Inmiddels bijna 4 maanden verder en nog geen stap verder . 


Pi
door Piet koreman - Jul 11, 2019 om 12:02
1 Antwoorden / Vragen
0

7 maanden verder.   Claim ingediend in december 2018.   Al 3 keer alles op moeten sturen naar een mailadres . Resultaat geen enkele
je hoort niets.  Zijn waarschijnlijk zelf op vakantie.
diep treurig dat je verder niets kunt doen.   Consumentenbond heeft ook geen belangstelling om de zaak eens onder de aandacht te brengen.
kassa is de enige die hier aandacht voor heeft gehad.  Echter zonder resultaat.

mn
door mneumann68 - Jul 21, 2019 om 13:31
1 Antwoorden / Vragen
0

Bij ons het zelfde verhaal als vele reactie’s hiervoor. Vanaf december 2018 in de weer om, steeds conform de door SGR aangegeven formats en eisen, onze €500,= terug te krijgen. Diverse telefoontjes, e-mails en inmiddels 8 maanden verder zijn we nog steeds in afwachting van een reactie van SGR. Echt de buik vol van dit garantiefonds waarvoor je bij elke boeking wel betaalt, maar als het er op aan komt de stichting ernstig in gebreke blijft. Ook wij gaan ons oriënteren op een ingebreke stelling van SGR. Wat mij betreft is hier sprake van een onrechtmatige daad.

tijger1
door tijger1 Jul 21, 2019 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor dat helpt.

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2019 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

edit

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ha
hans zweekhorst - Mar 25, 2024 om 12:15
Vakantie & reizen

Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st

Gegroet,

Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.

mvg,
hans zweekhorst
delfgauw

Lees meer