An
door AnnettievanHemert Aug 5, 2020 om 11:24
Vakantie & reizen

Klacht over Walibi

Ik koop 2 vouchers voor een bezoek aan Walibi Nederland, bij het verzilveren (wat apart moet!) van deze vouchers gaat het mis. 1 kaartje voor 4 augustus en bij de tweede krijg ik een melding uitverkocht. Kijk meteen op de website en zie dat er nog reguliere kaarten zijn. Dacht misverstand ga Walibi bellen. Dit jongen adviseert om mail te sturen dan gaan ze het oplossen.Mail wordt na bijna 1 dag wachten niet beantwoord. Bel weer,zegt de dame dat ze meer dan 300 mails per dag ontvangen en ze 5 dagen de tijd hebben om te reageren. Op hun site staat binnen 2 uur, maar dat heb ik verkeerd begrepen geldt alleen voor de Whatsapp. Waarom dan advies om mail te sturen!!! Ik krijg ook als antwoord dat heel de week is uitverkocht. Wij zijn 1 week op vakantie in de buurt, leg ik uit. Uit coulance bieden ze mij aan om op 6 augustus te komen. Vreemd aanbod want dat is onze terugreis dag. Op mijn vraag waarom 4 en 5 augustus niet kan, krijg ik verschillende onduidelijke antwoorden. Ik vraag ook waarom je geen melding krijgt als je 1 kaartje koopt en 2 vouchers hebt en de tweede niet meer kan. Wel vreemd als je met 2 personen op dezelfde dag wil komen,toch?Nu veranderd de toon en wordt er gezegd dat ik vijandig ben en de verbinding en het gesprek beëindigd wordt. Schandalig, wat kan je hier aan doen?

3177 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 5, 2020 om 17:41
7184 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt misschien nog een formulier invullen waar u het nog eens haarfijn uitlegt, is vaak beter dan per telefoon.
https://www.walibi.nl/nl/klachten-complimenten

Tr
door Trostomaat - Aug 5, 2020 om 19:40
239 Antwoorden / Vragen

'Ik vraag ook waarom je geen melding krijgt als je 1 kaartje koopt en 2 vouchers hebt en de tweede niet meer kan'

Dat kan alleen als 'het systeem' weet dat u een tweede voucher heeft, als u het eerste voucher aan het verzilveren bent.
Het lijkt me sterk dat dat zo is.

An
door AnnettievanHemert Aug 7, 2020 om 16:49
Antwoorden / 1 Vragen

In het systeem kan je maar 1 voucher tegelijk invullen en niet aangeven dat je nog een tweede hebt. Vond ik ook heel vreemd

me
door mein33 - Aug 5, 2020 om 19:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen
diumenge
door diumenge - Aug 5, 2020 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan had je kennelijk twee vouchters voor één ticket, i.p.v. van één voucher voor twee tickets. Maar vervelend is het wel inderdaad, dat ze aanbieden op 6 augustus te komen is natuurlijk niet vreemd omdat dat jullie terugreisdag is. Hoe zouden ze dat moeten weten?

An
door AnnettievanHemert Aug 7, 2020 om 16:50
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik dat aangegeven heb in het telefoongesprek en ze vervolgens hier niets mee deden blijkbaar.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2020 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan had je kennelijk twee vouchters voor één ticket, i.p.v. van één voucher voor twee tickets. Maar vervelend is het wel inderdaad, dat ze aanbieden op 6 augustus te komen is natuurlijk niet vreemd omdat dat jullie terugreisdag is. Hoe zouden ze dat moeten weten?

An
door AnnettievanHemert Aug 7, 2020 om 16:51
Antwoorden / 1 Vragen

Ja kan niet 1 voucher kopen voor 2 tickets, dat moet apart

diumenge
door diumenge Aug 7, 2020 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik las daar wat anders over...

ne
door neodutchio - Aug 5, 2020 om 20:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er mogen per dag een x aantal mensen naar binnen toe. Iedereen moet online reserveren en vol is simpelweg vol. Schijnbaar was er voor 4 augustus nog 1 persoon die naar binnen mocht. En waarom dat zo is mag duidelijk zijn.

Walibi wil graag met u meedenken en zoekt naar een oplossing. Schijnbaar kunnen ze inzien hoe de samenstellingen zijn van de mensen die komen en zou het kunnen zijn dat op 6 augustus veel families zijn die dichter op elkaar mogen staan. Dat die dag uw terugreisdag is kan Walibi niet ruiken en is ook niet relevant. Dat u probeert uzelf er tussen te wurmen is niet echt netjes te noemen. Waarom zou er voor u immers wel plaats gemaakt moeten worden en voor al die andere mensen die graag hadden willen gaan niet? Dat u daar maar een weekje bent doet daar niets aan af. Iedereen heeft een reden om te willen.

U besluit zelf om op het laatste moment ergens te gaan reserveren. Vanwege de regelgeving en het lekkere weer is dat simpelweg te laat. Zo proberen wij al een week lang een zwembad te vinden waar wij de komende dagen kunnen afkoelen, maar zelfs die zijn meer dan een week lang al volgeboekt.

Ik lees niets van de kant van Walibi wat schandalig is. Dat u niet het gewenste resultaat bent bereikt wil niet zeggen dat het schandalig is. De regels zijn duidelijk, er mogen maar een x aantal mensen in het park aanwezig zijn. En als ze zich daar niet aan houden volgt sluiting. Dan is iedereen de pineut. En de reden van de sluiting komt dan van de bezoekers zelf af. Het zijn de klanten die het mogelijk maken dat pretparken open mogen blijven.

An
door AnnettievanHemert Aug 7, 2020 om 17:00
Antwoorden / 1 Vragen

Snap de regelgeving helemaal en ik ben het daar ook mee eens, maar laat mij dan ook niet 1 kaartje kopen op die dag. Geef dan aan dat er nog voor 1 plaats is, dan koop ik het niet, En u heeft mijn verhaal niet goed gelezen, Er was denk ik een limiet aan kaartjes kopen met een voucher, want er waren die dag nog wel reguliere kaartjes te koop.
En ik heb aangeven in het gesprek dat het mijn terugreisdag was, dus ruiken hoeven ze het dan niet meer, maar gewoon luisteren.
Ik wurm mij dus nergens tussen. Vraag alleen om duidelijkheid en niet onnodig doordrammen van het standpunt van Walibi zonder goed te luisteren, dat vind ik schandalig en klant onvriendelijk.

Tr
door Trostomaat Aug 7, 2020 om 23:54
239 Antwoorden / Vragen

Het zou mooi zijn als er informatie over het aantal beschikbare tickets aanwezig zou zijn, maar u wist dat dat niet het geval was, en dan moet je de zaak omdraaien: als u in etappes reserveert, heeft u niet de garantie dat u de tweede reservering nog kunt doen. Je weet dus vooraf dat je het risico loopt dat het laatste ticket al verkocht is.

Het stond overigens niet in uw vraag, dat u, vooraf, had aangegeven dat het uw terugreisdag was. Nu leek het erop dat u van Walibi helderziendheid verwachtte. Bovendien: in principe is het mogelijk om op de terugreisdag in het park te vertoeven. Dus niet vreemd als Walibi dat aanbiedt ook al weet men van de terugreisdag af.

Uw gedrag aan de telefoon viel bij de professional aan de andere kant van de lijn, terecht of niet, kennelijk niet in goede aarde.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2020 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Dus je hebt een paar kortingskaartjes gekocht bij Eurosparen, Vakantieveilingen of elders.
Kaartjes niet op datum. En nu blijkt  beperkt per dag te verzilveren.
Je kon er 1 inwisselen en de 2e lukte niet meer op die dag.En verder de hele week niet meer.
Je had er voor kunnen kiezen 1 kaartje op datum te kopen voor de dag dat je Walibi wilde bezoeken.
Je hebt nu 2 kaartjes over.
Goedkoop is in dit geval duurkoop. Biddinghuizen is toch niet het einde van de wereld.
Ga er eens een dagje heen. Met het OV ben  je er vanaf Amsterdam CS al in 1,5 uur.Of verkoop de kaartjes op Marktplaats.