Klacht over Walibi
Ik koop 2 vouchers voor een bezoek aan Walibi Nederland, bij het verzilveren (wat apart moet!) van deze vouchers gaat het mis. 1 kaartje voor 4 augustus en bij de tweede krijg ik een melding uitverkocht. Kijk meteen op de website en zie dat er nog reguliere kaarten zijn. Dacht misverstand ga Walibi bellen. Dit jongen adviseert om mail te sturen dan gaan ze het oplossen.Mail wordt na bijna 1 dag wachten niet beantwoord. Bel weer,zegt de dame dat ze meer dan 300 mails per dag ontvangen en ze 5 dagen de tijd hebben om te reageren. Op hun site staat binnen 2 uur, maar dat heb ik verkeerd begrepen geldt alleen voor de Whatsapp. Waarom dan advies om mail te sturen!!! Ik krijg ook als antwoord dat heel de week is uitverkocht. Wij zijn 1 week op vakantie in de buurt, leg ik uit. Uit coulance bieden ze mij aan om op 6 augustus te komen. Vreemd aanbod want dat is onze terugreis dag. Op mijn vraag waarom 4 en 5 augustus niet kan, krijg ik verschillende onduidelijke antwoorden. Ik vraag ook waarom je geen melding krijgt als je 1 kaartje koopt en 2 vouchers hebt en de tweede niet meer kan. Wel vreemd als je met 2 personen op dezelfde dag wil komen,toch?Nu veranderd de toon en wordt er gezegd dat ik vijandig ben en de verbinding en het gesprek beëindigd wordt. Schandalig, wat kan je hier aan doen?
U kunt misschien nog een formulier invullen waar u het nog eens haarfijn uitlegt, is vaak beter dan per telefoon.
https://www.walibi.nl/nl/klachten-complimenten
'Ik vraag ook waarom je geen melding krijgt als je 1 kaartje koopt en 2 vouchers hebt en de tweede niet meer kan'
Dat kan alleen als 'het systeem' weet dat u een tweede voucher heeft, als u het eerste voucher aan het verzilveren bent.
Het lijkt me sterk dat dat zo is.
In het systeem kan je maar 1 voucher tegelijk invullen en niet aangeven dat je nog een tweede hebt. Vond ik ook heel vreemd
Dan had je kennelijk twee vouchters voor één ticket, i.p.v. van één voucher voor twee tickets. Maar vervelend is het wel inderdaad, dat ze aanbieden op 6 augustus te komen is natuurlijk niet vreemd omdat dat jullie terugreisdag is. Hoe zouden ze dat moeten weten?
Omdat ik dat aangegeven heb in het telefoongesprek en ze vervolgens hier niets mee deden blijkbaar.
Dan had je kennelijk twee vouchters voor één ticket, i.p.v. van één voucher voor twee tickets. Maar vervelend is het wel inderdaad, dat ze aanbieden op 6 augustus te komen is natuurlijk niet vreemd omdat dat jullie terugreisdag is. Hoe zouden ze dat moeten weten?
Ja kan niet 1 voucher kopen voor 2 tickets, dat moet apart
Ik las daar wat anders over...
Er mogen per dag een x aantal mensen naar binnen toe. Iedereen moet online reserveren en vol is simpelweg vol. Schijnbaar was er voor 4 augustus nog 1 persoon die naar binnen mocht. En waarom dat zo is mag duidelijk zijn.
Walibi wil graag met u meedenken en zoekt naar een oplossing. Schijnbaar kunnen ze inzien hoe de samenstellingen zijn van de mensen die komen en zou het kunnen zijn dat op 6 augustus veel families zijn die dichter op elkaar mogen staan. Dat die dag uw terugreisdag is kan Walibi niet ruiken en is ook niet relevant. Dat u probeert uzelf er tussen te wurmen is niet echt netjes te noemen. Waarom zou er voor u immers wel plaats gemaakt moeten worden en voor al die andere mensen die graag hadden willen gaan niet? Dat u daar maar een weekje bent doet daar niets aan af. Iedereen heeft een reden om te willen.
U besluit zelf om op het laatste moment ergens te gaan reserveren. Vanwege de regelgeving en het lekkere weer is dat simpelweg te laat. Zo proberen wij al een week lang een zwembad te vinden waar wij de komende dagen kunnen afkoelen, maar zelfs die zijn meer dan een week lang al volgeboekt.
Ik lees niets van de kant van Walibi wat schandalig is. Dat u niet het gewenste resultaat bent bereikt wil niet zeggen dat het schandalig is. De regels zijn duidelijk, er mogen maar een x aantal mensen in het park aanwezig zijn. En als ze zich daar niet aan houden volgt sluiting. Dan is iedereen de pineut. En de reden van de sluiting komt dan van de bezoekers zelf af. Het zijn de klanten die het mogelijk maken dat pretparken open mogen blijven.
Snap de regelgeving helemaal en ik ben het daar ook mee eens, maar laat mij dan ook niet 1 kaartje kopen op die dag. Geef dan aan dat er nog voor 1 plaats is, dan koop ik het niet, En u heeft mijn verhaal niet goed gelezen, Er was denk ik een limiet aan kaartjes kopen met een voucher, want er waren die dag nog wel reguliere kaartjes te koop.
En ik heb aangeven in het gesprek dat het mijn terugreisdag was, dus ruiken hoeven ze het dan niet meer, maar gewoon luisteren.
Ik wurm mij dus nergens tussen. Vraag alleen om duidelijkheid en niet onnodig doordrammen van het standpunt van Walibi zonder goed te luisteren, dat vind ik schandalig en klant onvriendelijk.
Het zou mooi zijn als er informatie over het aantal beschikbare tickets aanwezig zou zijn, maar u wist dat dat niet het geval was, en dan moet je de zaak omdraaien: als u in etappes reserveert, heeft u niet de garantie dat u de tweede reservering nog kunt doen. Je weet dus vooraf dat je het risico loopt dat het laatste ticket al verkocht is.
Het stond overigens niet in uw vraag, dat u, vooraf, had aangegeven dat het uw terugreisdag was. Nu leek het erop dat u van Walibi helderziendheid verwachtte. Bovendien: in principe is het mogelijk om op de terugreisdag in het park te vertoeven. Dus niet vreemd als Walibi dat aanbiedt ook al weet men van de terugreisdag af.
Uw gedrag aan de telefoon viel bij de professional aan de andere kant van de lijn, terecht of niet, kennelijk niet in goede aarde.
Dus je hebt een paar kortingskaartjes gekocht bij Eurosparen, Vakantieveilingen of elders.
Kaartjes niet op datum. En nu blijkt beperkt per dag te verzilveren.
Je kon er 1 inwisselen en de 2e lukte niet meer op die dag.En verder de hele week niet meer.
Je had er voor kunnen kiezen 1 kaartje op datum te kopen voor de dag dat je Walibi wilde bezoeken.
Je hebt nu 2 kaartjes over.
Goedkoop is in dit geval duurkoop. Biddinghuizen is toch niet het einde van de wereld.
Ga er eens een dagje heen. Met het OV ben je er vanaf Amsterdam CS al in 1,5 uur.Of verkoop de kaartjes op Marktplaats.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer