st
door stippelslof Oct 10, 2013 om 22:08
Vakantie & reizen

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

Ik heb op vakantieveilingen.nl een hotelpas gekocht. De tekst die bij de veiling staat is erg misleidend. Ze bieden het volgende aan; Met de Hotel Express Card kun je kiezen uit meer dan 100.000 hotels in steden als Antwerpen en Barcelona. En dat het hele jaar door voor de helft van de prijs. Bij het activeren van de code krijg je de melding; STOP: Met uw voucher of card kunt u niet alle hotels boeken. Je moet vervolgens 15,00 euro bijbetalen om wel alle hotels te kunnen boeken. Je kan niet zien welke en hoeveel hotels je nu kan boeken en als je later het alsnog wil ophogen dan kost het 99,00 euro.

Vervolgens lees ik in de voorwaarde onder punt 9e en f dat je lid wordt en het lidmaatschap geldt als gesloten voor onbepaalde tijd. De kosten 299,- of zelfs 366,- per jaar. Ik was toch in de veronderstelling dat ik een product kocht van 1 jaar. In de info van de veilingsite wordt nergens gesproken over een lidmaatschap.

Ik vind dit toch allemaal er misleidend. Ik hoor graag van anderen wat hun ervaringen zijn met dit product. Heeft er iemand wel goede ervaringen?

35026 125 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 10, 2013 om 22:29
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals altijd, en dit is niet persoonlijk bedoeld, maar als er Gratis, Goedkoop, Korting en andere kreten geslaakt worden, gaan men eerst kopen en betalen (of machtiging over zijn/haar rekening geven) en dan pas een keer voorwaarden lezen, goed lezen.

Om de vraag "Heeft er iemand wel goede ervaringen?" te beantwoorden: weinig denk ik.

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2013 om 22:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 10 okt 2013, 22:29]Zoals altijd, en dit is niet persoonlijk bedoeld, maar als er Gratis, Goedkoop, Korting en andere kreten geslaakt worden, gaan men eerst kopen en betalen (of machtiging over zijn/haar rekening geven) en dan pas een keer voorwaarden lezen, goed lezen.

Om de vraag "Heeft er iemand wel goede ervaringen?" te beantwoorden: weinig denk ik.
Heb je zelf op de site van vakantieveilingen gekeken? Zo te lezen niet.

Op de site staat dit:
[quote]Het arrangement

Wat wordt er geveild?
Hotel Express Card (t.w.v. € 299,-)

- 1 jaar lang tot 50% korting op een verblijf in 100.000 verschillende hotels wereldwijd
- Je bepaalt zelf de lengte van je verblijf en het aantal personen dat mee mag
- Kies uit drie-, vier- en vijfsterrenhotels in 140 landen
- Ontbijt en/of diner niet verplicht af te nemen

...

Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige extra kosten staan onder het kopje Exclusief.

Als er dan bij het activeren ineens ander voorwaarden gelden is er wel degelijk sprake van misleiding.

Ik zou dit aankaarten bij vakantieveilingen en eisen de koop te ontbinden.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2013 om 22:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u de voorwaarden al goed heeft gelezen zou ik er niiet op ingaan, na al die negatieve berichten die al met internet veilingen te voor schijn komen.

st
door stippelslof - Oct 11, 2013 om 12:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mahadma,

Ik was al vrij sceptisch en heb gelukkig daarom maar zeer weinig geboden.
De dingen die ik hier boven meld krijg je pas bij het activeren van de gewonnen code te zien. Van tevoren kan je dit nergens lezen. Ik had ook de hotelpas gegoogled maar kon niet echt klachten erover vinden. Ben u bij de voorwaarde afgehaakt. Gooi dus in principe het bestede geld weg maar ik denk dat ik mezelf een hoop ellende bespaar.

ol
door olgab - Oct 22, 2013 om 09:16
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb ook zoiets met Hotelpas. Ik heb in maart 2012 voor 15 euro een fietsvoordeelvoucher gekocht bij Blokker. Dit blijkt ook onderdeel te zijn van Hotelpas. Je moest de vouchercode hiervan online activeren. Ik heb het net nog even gecheckt maar je hoeft alleen de vouchercode en je emailadres op te geven en hoeft niet akkoord te gaan met verdere voorwaarden of iets. Bij het eerste hotel wat ik probeerde te resrveren kreeg ik al bericht van het betreffende hotel dat ze sinds 2009 al geen zaken meer deden met Hotelpas. Toen had ik al een naar gevoel over dit bedrijf. Uiteindelijk dus nooit de voucher verzilverd, weg 15 euro maar goed. Nu krijg ik ruim anderhalf jaar later uit het niets ineens een email van Hotelpas dat mijn lidmaatschap verlengd zou zijn en dat ik moet betalen... oplichters! Koop dus niet zo'n voucher bij Blokker!

le
door lemonside - Oct 24, 2013 om 20:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb werkelijk nooit zo'n schijtding aangevraagd en nou smeren ze me er gewoon eentje aan. Dat ik heb geactiveerd en al die onzin. Ik heb die site van me leven nog nooit gezien. Ik word zo leip van zulke zielige kut bedrijven. En ze hebben als contact niet eens een telefoon nummer, GOH! waarom zou dat toch niet zijn zeg. Vreselijk!

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 13:39
11 Antwoorden / 0 Vragen

De verstrekte informatie in deze klacht wijkt geheel af van de waarheid.
De Hotel Express card omvat alle hotels die een korting aan onze leden verstrekken. Met slechts 15 euro bijbetaling kan men óók de gratis hotels boeken. Deze zijn in het aanbod van de veiling namelijk niet bijgesloten.
Indien men in een later stadium kiest voor een upgrade met de gratis hotels bedraagt de prijs inderdaad 99 euro. Dit is exact hetzelfde bedrag wat een verlenging per jaar kost. En niet zoals beweerd wordt 299 of 366 euro.
Ook is men niet aan een jaarabonnement gebonden. Men kan met een simpel mailbericht per maand opzeggen. Dit geheel volgens de nieuwe wetgeving betreffende aut. verlengingen waar wij ons strikt aan houden.
Van misleiding op de veilingsite is geen sprake. Er staat wel degelijk onder 'aanvullende informatie' vermeld dat er na een jaar verlengd wordt:
'na een jaar wordt de Hotelpas maandelijks verlengd. Je kunt elk moment opzeggen en bent dus niet aan een jaarabonnement gebonden'. http://www.veilingacties.nl/veilingen/reizen-and-restaurants/
Ook op onze website www.hotelpas.com staat zowel onder 'hoe reserveer ik een hotel' als onder FAQ vermeld dat het om een abonnement gaat wat men zelf dient op te zeggen. Uiteraard vermelden wij dit ook in onze algemene. voorwaarden waar men voor aankoop mee akkoord dient te gaan.
In onze nieuwsbrieven worden onze leden steeds verwezen naar hun account waar men informatie vindt hoe men eenvoudig het lidmaatschap kan opzeggen. Hotelpas voldoet dus in zeer ruime mate aan haar informatieplicht. Maar uiteindelijk dient de consument ook zijn eigen verantwoording te nemen. We gaan er van uit dat we niet met kleuters van doen hebben indien men tot aankoop overgaat.
Overigens wordt niet elke Hotelpas automatisch verlengd. Met name Hotelpassen of vouchers die men bij een actie gratis ontvangt dient men zelf te verlengen. Ook aankopen via diverse distributiekanalen worden niet automatisch verlengd. Dit is geheel afhankelijk van de afspraken die met de distributeur worden gemaakt. Het is dus lang niet zo zwart wit als gesteld wordt. Gelukkig zien de meeste leden wel het voordeel van de Hotelpas en verlengt meer dan 70% jaarlijks het lidmaatschap. Het verlengingsbedrag is immers al na één reservering al terugverdiend.

Wij betreuren het dat deze consument onjuiste informatie verstrekt en daardoor andere lezers op een dwaalspoor brengt. Ik nodig de klager dan ook uit om contact met ons op te nemen waarbij wij graag bereid zijn om de procedure nogmaals uit te leggen.
De consument kan voordat men tot aankoop of activatie overgaat 24/7 met vragen bij ons terecht via klantenservice@hotelpas.com

Directie Hotelpas
klantenservice@hotelpas.com

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 14:47
25 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk Directie Hotelpas, (leuke naam ook trouwens)
Dit is een standaard antwoord welke ik ook van een van uw medewerkers heb ontvangen en welke u dus blijkbaar gewoon klaar heeft liggen en te pas en te onpas gewoon verzend zonder zich te verdiepen in individuele kwesties. Googlet u eens op "klacht Hotelpas of Hotel Express" en er komen al jarenlang tig klachten binnen. Dit is toch op zn minst vreemd vind u niet? Ik heb begin 2011 of 2012 een fietsvoordeelvoucher bij Blokker gekocht en online op hun site geactiveerd. Ik ben nooit op uw site Hotelpas.com geweest en heb ook echt NOOIT ook maar 1 nieuwsbrief ontvangen of iets in anderhalf (of misschien wel 2,5) jaar tijd tot het bericht van 21/10 jl. dat mijn lidmaatschap verlengd zou zijn. Ik heb dus niet eens een account! Ik heb gisteren de directeur van de Fietsvoordeelpas telefonisch gesproken (die heeft trouwens wel gewoon een naam) en die verdiept zich wel in individuele kwesties. Het zou een "administratieve fout" zijn van Hotelpas.com en ik mocht de email als niet verzonden beschouwen. Helaas lees ik op internet regelmatig over deze "administratieve fout" en hebben mensen soms toch nog een tijd lang incassobureaus achter zich aan zitten. U bent geen eerlijk bedrijf en u trekt Fietsvoordeelpas en Blokker hier nu ook een beetje in mee, helaas. De directeur van Fietsvoordeelpas heeft u gevraagd om een excuus-/rectificatie email maar deze heeft u tot op vandaag mooi niet verzonden. Er zijn immers natuurlijk altijd wel een paar slachtoffers die maar gewoon betalen. Ik walg echt van bedrijven zoals Hotelpas.com!

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 15:05
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Olgab,

Een klein aantal mensen die een fietsvoordeelpas bij Blokker gekocht hebben heeft door een technische fout een verkeerde versie van het aanbod gekregen. Indien u ook zo'n versie ontvangen heeft n.a.v. een aankoop van de fietsvoordeelpas en vervolgens voor de verlenging heeft betaald dan krijgt u dit indien gewenst uiteraard terugbetaald. Ik verzoek u dan om ons een kopie van uw betaalafschrift te doen toekomen en uw klantnummer.
Dit is overigens de excuusbrief die wij hebben gestuurd aan iedereen die we hebben kunnen traceren die de verkeerde mail heeft ontvangen. Deze geldt dus ook voor u.
'Helaas heeft u door een technische storing per abuis de verkeerde mail over de verlenging van uw hotelpas voucher ontvangen. Hiervoor in de plaats had u onderstaande mail dienen te ontvangen.
Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Mocht u onverhoopt nog een mail in dezelfde strekking ontvangen dan verzoeken wij u om deze te negeren.
Indien u geen gebruik wilt maken van onderstaand aanbod dan wordt uw lidmaatschap binnen 5 dagen beeindigd en zullen uw klantgegevens worden verwijderd. Wij danken u dan voor uw vertrouwen in het afgelopen jaar.
Geachte heer/mevrouw,
Binnenkort loopt uw hotelpas voucher af. We hopen dat u met veel plezier van uw overnachtingen gebruik heeft gemaakt. Wij zouden het fijn vinden om u als klant te behouden en daarom doen wij u een bijzonder voorstel:
U ontvangt voor slechts 49 euro de Hotelpas Jaarkaart Premium. Hiermee overnacht u:
- gratis bij 1000 hotels (u betaalt alleen ontbijt en diner)
- met 50% korting bij 10.000 hotels (geen verplichtingen)
- gegarandeerd voor de laagste prijs bij 85.000 hotels. Ergens goedkoper? We betalen direct het verschil terug!
Voor 49 euro kunt u een jaar lang onbeperkt gebruik maken van alle voordelen. Alleen, met z'n tweeën, met uw gezin of met vrienden. Iedereen bespaart honderden euro's per jaar!
De normale prijs bedraagt 99 euro. Dit uitzonderlijk aanbod is slechts enkele dagen geldig
Wilt u gebruik maken van dit bijzonder aanbod? Log nu in op uw account met uw e-mailadres en wachtwoord. Indien u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u dit via de site opvragen.

Wij vragen ook uw attentie voor onze nieuwe hotels met laagste prijs garantie. U vindt er alles over nadat u heeft ingelogd.

P.S. : U kunt de hotelpas jaarkaart premium ook cadeau geven!
Met vriendelijke groet,

Marieke Amado
Ledenadministratie
klantenservice@hotelpas.com

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 15:13
11 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens klopt uw bewering
' Ik ben nooit op uw site Hotelpas.com geweest en heb ook echt NOOIT ook maar 1 nieuwsbrief ontvangen of iets in anderhalf (of misschien wel 2,5) jaar tijd tot het bericht van 21/10 jl. dat mijn lidmaatschap verlengd zou zijn. Ik heb dus niet eens een account! '
in zijn geheel niet.
Waarschijnlijk heeft u zich destijds geregistreerd en niet de moeite genomen om uw account te bekijken. Hoe zouden we anders aan uw gegevens moeten komen. Iedere klant heeft een account. U onderstreept meteen het probleem wat veel consumenten hebben. Men meldt zich aan, krijgt een bevestiging met richtlijnen en doet er vervolgens niets mee.
Indien u mij uw klantnummer verstrekt kan ik u garanderen dat u de afgelopen jaren diverse nieuwsbrieven heeft ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2013 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je komt na je excuusmail erg nors en knorrig over Marieke, je hebt het maar moeilijk met die consumenten waar je zo afhankelijk van bent.

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 15:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

Verder verwart u ons bedrijf met andere aanbieders. Er zijn meerdere aanbieders die een hotelpas of card verkopen. Dat deze onterecht automatisch incasseren enz. wil niet zeggen dat wij dat ook doen. Ook dit is weer een kwestie van goed lezen en zich eerst ergens goed in verdiepen voordat u naar het verkeerde bedrijf beschuldigingen uit. Ook u strooit dus onjuiste informatie rond. Ik zou u graag persoonlijk willen spreken en verzoek u om mij van uw telefoonnummer te voorzien.

Met vriendelijke groet,
Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2013 om 15:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hotelpas schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:23]Verder verwart u ons bedrijf met andere aanbieders. Er zijn meerdere aanbieders die een hotelpas of card verkopen. Dat deze onterecht automatisch incasseren enz. wil niet zeggen dat wij dat ook doen. Ook dit is weer een kwestie van goed lezen en zich eerst ergens goed in verdiepen voordat u naar het verkeerde bedrijf beschuldigingen uit. Ook u strooit dus onjuiste informatie rond. Ik zou u graag persoonlijk willen spreken en verzoek u om mij van uw telefoonnummer te voorzien.

Met vriendelijke groet,
Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com
Ik hoop dat ze je nog durven te bellen. Er klinkt een erg kwaaie onderstroom in je woorden door. Ondanks de vriendelijke groet.

Verder is het onduidelijk tegen wie je je nu speciaal richt.

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 15:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster,

Het is helemaal niet kwaad bedoeld. Maar zou u ook niet een beetje kribbig worden als er onjuiste info over uw bedrijf wordt rondgestrooid?
Olgab mag ons gerust benaderen dan lossen we het op correcte wijze op.

Met vriendelijke groet,

Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2013 om 16:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je begint met een excuusbrief en dat er een technische fout is gemaakt. Na een fout moet je niet meteen hoog van de toren blazen.
Maar vervolgens ga je in de aanval en kom je met allerlei narrige verwijten naar degene bij wie de fout is gemaakt. Die dan dit niet zou hebben gedaan en dat weer niet heeft gelezen. Die is eigenlijk de dombo ipv het bedrijf dat de technische fout heeft gemaakt.

Misschien is dit een idee voor je
klik HIER , want met deze toonzetting schrik je toekomstige klanten alleen maar af.

Vriendelijke groet.

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 16:11
25 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke,

Ik heb het hover Hotelpas.com en Hotel Express en dit is wel degelijk hetzelfde bedrijf of werken samen. Verder kan ik u garanderen dat ik mij juist altijd ergens in verdiep voordat ik iets koop of lid van wordt en dus de voorwaarden lees. Verder heb ik alle betreffende emails bewaard en is er binnen Hotmail de mogelijkheid om ook tussen verwijderde emails te zoeken en raad eens; geen enkele email van Hotelpas.com komt naar boven. Anders komt u een keer langs en kijkt u even met mij mee in mijn emailaccount. Gezellig! U moet vast een box hebben met "verzonden berichten" hebben binnen uw emailprogramma. Ik daag u uit om de verzonden emails naar mijn emailadres aan mij te overleggen. Ik ben benieuwd!

Olga.

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 16:14
25 Antwoorden / 0 Vragen

PS: Ik kan u niet mijn klantnummer geven omdat ik die simpelweg ook niet heb haha alleen een vouchercode welke ik destijds geactiveerd heb :-)

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 16:27
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hotelpas schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:23]Verder verwart u ons bedrijf met andere aanbieders. Er zijn meerdere aanbieders die een hotelpas of card verkopen. Dat deze onterecht automatisch incasseren enz. wil niet zeggen dat wij dat ook doen. Ook dit is weer een kwestie van goed lezen en zich eerst ergens goed in verdiepen voordat u naar het verkeerde bedrijf beschuldigingen uit. Ook u strooit dus onjuiste informatie rond. Ik zou u graag persoonlijk willen spreken en verzoek u om mij van uw telefoonnummer te voorzien.

Met vriendelijke groet,
Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 16:30
11 Antwoorden / 0 Vragen

De vouchercode hebben we genoeg aan. Dat is tevens uw klantnummer. Dan kunnen we de verzonden mails traceren.
PS U geeft aan dat u deze geactiveerd heeft. Dan heeft u dus toch onze website bezocht..
Niet erg hoor, iedereen kan zich vergissen.

Met vriendelijke groet,

Marieke

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 16:31
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hotelpas schreef op vrijdag 25 okt 2013, 15:23]Verder verwart u ons bedrijf met andere aanbieders. Er zijn meerdere aanbieders die een hotelpas of card verkopen. Dat deze onterecht automatisch incasseren enz. wil niet zeggen dat wij dat ook doen. Ook dit is weer een kwestie van goed lezen en zich eerst ergens goed in verdiepen voordat u naar het verkeerde bedrijf beschuldigingen uit. Ook u strooit dus onjuiste informatie rond. Ik zou u graag persoonlijk willen spreken en verzoek u om mij van uw telefoonnummer te voorzien.

Met vriendelijke groet,
Marieke Amado
klantenservice@hotelpas.com

O, uw bericht is dus toch gericht aan mij.
Met welk bedrijf verwar ik u dan volgens u? Als ik mijn berichten terug lees dan noem ik verder geen namen van andere bedrijven toch? Zoals u in voorgaande berichten trouwens beweert bent u al in het bezit van al mijn gegevens toch dus waarom vraagt om mij dan nu om mijn telefoonnummer?

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 16:32
25 Antwoorden / 0 Vragen

Als u mijn berichten goed leest dan heb ik die voucher geactiveerd op www.fietsvoordeelpas.nl.
Geeft niet hoor, iedereen kan zich vergissen! :-)

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 16:34
11 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, zo kunnen we aan de gang blijven. Mailt u mij nu maar gewoon uw nummer dan wordt u volgende week gebeld en als u dan nog vragen of opmerkingen heeft dan kunnen we alle onduidelijkheden uit de wereld helpen.
Ik wens u een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,

Marieke Amado
Hotelpas.com

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 16:38
11 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens werd u destijds via een activatie op fietsvoordeelpas.nl doorgelinkt naar hotelpas.com

Vriendelijke groet en nogmaals fijn weekend,

Marieke

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 17:05
25 Antwoorden / 0 Vragen

Het spijt me zeer maar ik verstrek u helemaal geen gegevens meer van mij. (Wel te begrijpen toch?)
Toen ik de email betreffende verlenging van Hotelpas ontving op 21 okt heb ik hier direckt dezelfde dag nog per email op gereageerd en de volgende dag ook nog. Na het standaard antwoord (waar u ook op deze site als eerst mee reageerde) heb ik niets meer vernomen. Een medewerkster en de directie van Fietsvoordeelpas verdiepten zich wel in de kwestie. Ik heb het dan ook samen met hen hopelijk opgelost. U bent dus in het bezit van mijn emailadres en dit is al meer dan genoeg!

alfatrion
door alfatrion - Oct 25, 2013 om 18:09
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Hotelpas.com/vakantieveilingen. maakt zich schuldig aan een misleidende, oneerlijke handelspraktijk.

Op de site van vakantieveilingen.nl wordt tenslotte nu aangegeven dat de hotelpas een waarde heeft van 299, terwijl de Hotel klantenservice uitdrukkelijk aangeeft dat de hotelpas 99 euro per jaar kost. Daar komt nog eens bij dat er uitdrukkelijk wordt aangegeven dat de veiling onder toezmr. Th.A. Ritsema van Nysingh. Er wordt dus kennelijk dus feitelijk onjuiste informatie verstrekt.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Oct 25, 2013 om 18:51
330 Antwoorden / 15 Vragen

Dit bedrijf moet zich schamen dat het hun "klantenservice/damagecontrol" op zo'n toon met hun klanten om laat gaan! Dit is echt beneden alle peil!

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 21:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

De Hotelpas heeft een waarde van 299 euro. Dit is ook het bedrag wat nieuwe klanten betalen via het bestelformulier op de website. Alleen de verlenging is aangeboden voor 99 euro. De informatie op de veilingsite is dus correct. Jammer dat Olgab geen tel. contact wil. We hadden graag dit misverstand met haar uit de wereld geholpen.

Marieke

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 21:36
25 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke,

Mag jij zeggen waar ik wordt doorgelinkt naar Hotelpas.com
http://www.fietsvoordeelpas.nl/content/vouchers/2011-blokker-dukaten/stap1/

Er staan verder klachten over jullie (Hotelpas.com/Travelhotelcard.com/Hotel-Express.com) op klacht.nl, Radar, Consumentenbond enz enz. Liegen al deze mensen volgens u?

Ik heb 21 en 22 okt per email contact gehad met mevr Zijlstra maar ik zal u ook even mailen zodat u een en ander kunt bekijken.

Mvg
Olga.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2013 om 21:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De afdeling damage control lijkt mij hier inderdaad meer kwaad dan goed te doen, zelden zo'n onvriendelijke toon gezien van een damage control medewerk(st)er.

ho
door hotelpas - Oct 25, 2013 om 22:04
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Olga,
Na de activatie moet men op hotelpas.com zijn om de actuele hotels te kunnen zoeken en boeken. De hotelier kan vervolgens via deze site controleren of men met een geldig lidmaatschap van doen heeft. Alleen op de site van fietsvoordeelpas blijven heeft weinig zin en daarom wordt men verwezen naar hotelpas.com. Als u dat niet gedaan heeft dan heeft u dus ook geen gebruik van uw voucher gemaakt?
Uiteraard is elke klacht er een. Het aantal, gezien het grote ledenaantal, zeer geringe klachten gaat echter steeds over hetzelfde: mensen registreren zich en doen verder geen moeite om de richtlijnen te volgen. Nadat men geconfronteerd wordt met een verlenging gaat men pas reageren.
Nu ik u telefonisch niet kan spreken verzoek ik u vriendelijk om ons het betaalbewijs van uw verlenging te doen toekomen. Wij zullen dan zorg dragen voor terugbetaling. Mocht u nog niet hebben betaald dan ontvangt u zoals gezegd geen herinnering meer. Verder ontvang ik graag het mailverkeer wat u met mijn collega heeft gevoerd. Ik zal hier dan nog op reageren mocht blijken dat e.e.a. niet correct was.
Met vriendelijke groet en fijne avond,
Marieke

ol
door olgab - Oct 25, 2013 om 22:20
25 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke,

Inmiddels heb ik een email gestuurd naar info@hotelpas.com ter attentie van u.

Ook voor het zoeken naar hotels ben ik op de site van fietsvoordeelvoucher gebleven. Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met het hotel en heb uiteindelijk niet geboekt omdat dit hotel dus sinds 2009 geen zaken meer met Hotelpas.com/ Hotel Express deed. Gelukkig heb ik ook niet betaald voor de zogenoemde verlenging van het lidmaatschap dus ik hoef geen geld terug te krijgen. Op zich nam ik genoegen met uw excuusmail van vanmiddag 15.05 (al vind ik het zeer vreemd dat ik deze ook niet heb mogen ontvangen op mijn emailadres) Het is de aanvullende reactie om 15.13 waar ik kwaad om werd omdat dit gewoonweg niet waar is en ik niet tegen onrecht kan.

Welterusten.

ol
door olgab - Oct 26, 2013 om 09:51
25 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen allen,

Bij deze wil ik even laten weten dat Marieke Amado van Hotelpas.com na het lezen van de emails welke ik haar gestuurd heb een passende en nette oplossing heeft geboden.
Deze/ mijn kwestie is dus bij deze afgerond.

Mvg
Olga.

le
door lemonside - Oct 29, 2013 om 16:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dat is heel fijn voor jou Olga, jammer dat hotelpas precies hetzelfde bij mij doet, en ik al meerdere mails heb gestuurd en ook ik niks anders terug krijg dan de mailtjes die iedereen krijgt. En ook ik heb nog nooit een hotelpas aangevraagd. Als jullie telefonisch contact willen(wat ik ook graag zou willen want op de mails reageren ze niet) waarom zetten jullie dan niet gewoon een telefoonnummer als contact op de site? Is dat misschien teveel gevraagd.

ol
door olgab - Oct 29, 2013 om 17:32
25 Antwoorden / 0 Vragen

@Lemonside: Ook niet als je het mailtje stuurt naar info@hotelpas met in het onderwerp tav Marieke Amado?

le
door lemonside - Oct 29, 2013 om 18:43
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in augustus al een mail beantwoord van Marieke Amado, en alle mailtjes die ik gestuurd heb zijn naar bovenstaand emailadres gestuurd. Ik hoop nog steeds op antwoord :)

ol
door olgab - Oct 29, 2013 om 22:46
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alleen het telefoonnummer van het boekingskantoor, dat is 0900 5070800. Persoonlijk zou ik niets betalen totdat ze kunnen bewijzen dat u een contract met hen zou hebben afgesloten en akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Succes!

st
door stippelslof - Oct 30, 2013 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marieke,

U schrijft "mensen registreren zich en doen verder geen moeite om de richtlijnen te volgen. Nadat men geconfronteerd wordt met een verlenging gaat men pas reageren."

Ik heb juist de voorwaarde van te voren gelezen en heb daardoor besloten me juist niet te registreren. Ik ben dus juist niet iemand die maar wat doet en achteraf begint te piepen.

Het klopt dat het abonnement volgens de wettelijke richtlijnen elke maand op te zeggen is maar het is en blijft een abonnement. Op vakantieveilingen.nl, waar ik de hotelpas gekocht heb, wordt niet gesproken over een abonnement maar een korting voor een jaar en geen abonnement van een jaar. Tevens wil ik simpelweg geen abonnement maakt niet uit onder welke voorwaarden.

Dan nog even een punt. Waarom kan ik van te voren geen prijzen van de hotels zien? Dit roept bij mij argwaan op. Als jullie inderdaad de beste prijzen hebben, zoals jullie garanderen, dan heb je toch niks te verbergen...

le
door lemonside - Oct 30, 2013 om 19:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ga ik dat nummer eens bellen, van dat mailen ben ik echt beu. Ik had een mail gestuurd omdat ik dan graag wilde weten wat wanneer en waar ik zou hebben geregistreerd etc. Gewoon netjes en beschaafd, en dan krijg ik dit terug: "Helaas heeft u (wederom) geen klantnummer en uw volledige gegevens genoemd. Daarom hebben wij uw lidmaatschap niet kunnen beëindigen.
U kunt dit alsnog doen door in te loggen op uw account." (Terwijl ik al die tijd genegeerd ben) Nou daar zakt toch je broek van af?

ol
door olgab - Oct 30, 2013 om 20:10
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, volgens mij heeft iedereen exact dezelfde problemen/ hetzelfde verhaal over dit bedrijf. Ik heb in ieder geval dezelfde vragen gesteld als jij/u nadat ik uit het niets email ontving over verlenging lidmaatschap. Ik heb ook zo mijn bedenkingen over hun werkwijze en vraag mij af of dit juridisch wel zo mag. Het gekke is dat ze geen klantnummer nodig hebben om je abonnement te verlengen. De meeste bedrijven kunnen ook in hun klantenbestand zoeken op postcode en huisnr. Verder is het uiterst merkwaardig dat ze geen telefoonnummer vermelden op hun website en zoals ik hierboven in een andere reactie lees ook geen prijzen vermelden bij de hotels. Erg geheimzinnig allemaal!

le
door lemonside - Oct 30, 2013 om 20:44
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat is precies wat ik dacht! Waarom zou ík mijn gegevens moeten doorgeven, áls ik klant zou zijn hebben ze die gegevens toch! Maar aangezien we dus géén klanten zijn, hebben ze dus ook geen gegevens. Ze proberen via zulke mailtjes gewoon dat je dingen gaat invullen voor hun, zodat ze je er alsnog op kunnen pakken. Dat is ook de reden denk ik dat ze steeds vragen om in te loggen, zodat ze je ook daar op kunnen pakken. Maar ik doe helemaal niks voordat er volledige duidelijkheid is. In ieder geval bedankt voor het telefoon nummer, heeft u het zo ook opgelost? Ik ga morgen zo snel mogelijk bellen. Administratieve fouten kunnen gebeuren, maar het gaat hier niet om een fout, volgens mij weten ze precies waar ze mee bezig zijn.

ol
door olgab - Oct 30, 2013 om 20:59
25 Antwoorden / 0 Vragen

Exact mijn gedachte! Nee, na een hoop stampij gemaakt te hebben op voornamelijk deze site en ook Fietsvoordeelpas en Blokker te hebben ingelicht/ingeschakeld heb ik nogmaals email gestuurd naar klantenservice@hotelpas tav Marieke en kreeg toen wel antwoord. Ik heb nu in ieder geval zwart op wit dat alles een vergissing was en dat ik niet vast zit aan lidmaatschap. Deze email bewaar ik goed voor als ik toch onverwacht over anderhalf jaar weer ineens bericht van hen of incasobureau krijg :-)

le
door lemonside - Oct 30, 2013 om 21:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

En dat telefoonnummer, kan ik daar ook nog wat mee, of komt daar ook niks uit? En klantenservice@hotelpas, is dat een andere adres dan info@hotelpas? Dan stuur ik daar alles nog een keer naartoe.

ol
door olgab - Oct 30, 2013 om 22:30
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, klantenservice@hotelpas.com is ander emailadres. Ik heb zelf nooit met dat 0900-nummer gebeld. Ik had het "geluk" dat ik een Fietsvoordeelpas bij Blokker had gekocht welke zaken deden met Hotelpas. Ik kon het dus via hen spelen en zij waren veel beter bereikbaar.

ol
door olgab - Oct 31, 2013 om 17:38
25 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie Consumentenbond op 30-10-2013
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/verlenging-hotelpas-com-ongeldig/#replybox

Verlenging Hotelpas.com ongeldig30 oktober 2013 Nieuws 1 reactie
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

Consumenten die op de Huishoudbeurs of via Veilingacties.nl een voucher van Hotelpas.com kochten, klagen bij de Consumentenbond. Zij kregen onlangs een bericht dat hun pas - conform de voorwaarden - voor een jaar is verlengd voor €99.

Op de voucher wordt echter niet vermeld dat het om een abonnement gaat, alleen dat de voucher binnen een bepaalde periode geactiveerd moest worden om zijn geldigheid niet te verliezen. Consumenten die de voucher hebben geactiveerd, maar niet duidelijk zijn geïnformeerd over de voorwaarden van de verlenging hoeven dus niet te betalen.

Opzeggen
In het bericht van Hotelpas.com noemt het bedrijf de mogelijkheid om het abonnement direct stop te zetten. Hiervoor berekent Hotelpas.com maar liefst €49,83. Aangezien er geen geldige overeenkomst voor verlenging is en de overeenkomst waarschijnlijk nietig is, adviseert de Consumentenbond ook dit niet te betalen.

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2013 om 17:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, dan is dat ook weer duidelijk.

Goed gevonden, Olga!

(nu mag Marieke weer met een kwaaie kop reageren)

le
door lemonside - Oct 31, 2013 om 21:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ze leren het wel, ik heb een mail terug van Marieke en ook bij mij is het opgelost! Nogmaals thanks voor Olga! En mooi dat je dat gevonden hebt. Nog steeds heel jammer dat niet iedereen het weet, en dat er toch altijd mensen intuinen. Groetjes!

gr
door greedvictim - Nov 26, 2013 om 09:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle hotelpas gebruikers,

Na het lezen van jullie klachten en de reacties van "marieke amado", heb ik uit nieuwsgierigheid wat onderzoek gedaan.... Ik vraag mij af of Marieke Amado wel bestaat. Veel van de hotels die aangeboden worden bij hotelpas zijn dezelfde hotels, die al wat jaren geleden door "Eurohotelcheque" werden aangeboden. Dit was destijds een concurrent van de "Hotelbon" van Chris Luuken. Eurohotelcheque heeft begin 2001 een duitse vestiging gehad in Aken.

Een Nederlandse Tv persoonlijkheid, die met name in Duitsland een lange tijd furore gemaakt had(genaamd: Marijke Amado), heeft reclame gemaakt voor de duitse Eurohotelcheque. Amado is een zwitserse naam die zij na de scheiding van haar zwitserse man heeft behouden als artiestennaam.

Nu duikt ineens, meer dan 10 jaar later, bij de klantenservice van Hotelpas een zekere Marieke Amado op..... Deze toeval lijkt mij te groot om waar te zijn. Mij schijnt, dat Marieke Amado een fictieve naam is, die de "Directie Hotelpas" gebruikt om geen echte namen te noemen. Als dit het geval is; hoef ik verder niets meer te zeggen.... toch? Misschien dat de consumentenbond hier een juridische ingang heeft. Het moet een keer afgelopen zijn met die geldklopperij!! Wordt vervolgd.....

ol
door olgab - Nov 26, 2013 om 16:01
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Greedvictim, ik ben die naam in mijn zoektocht op internet toen inderdaad ook tegengekomen. Het klopt allemaal van geen kanten en alle alarmbellen gaan bij mij spontaan rinkelen van binnen! Ik kreeg op 31/10 nog een hele pissige reactie van Marieke omdat ik op dit forum andere mensen had geholpen aan tel.nr en emailadres. Dit mocht dus blijkbaar niet van haar. Echt heel bizar voor een medewerker van een klantenservice of directie! Ongelofelijk maar waar, werken betrouwbare bedrijven als Blokker ook samen met dit bedrijf. Die heb ik toen ook op de hoogte gebracht maar het interesseert ze niets en hun antwoord hierop is "wij kunnen hier niets aan doen, je moet bij hen zijn". Dit terwijl ze betreffende vouchers wel heel goed kunnen verkopen zonder zich dus te verdiepen in het bedrijf waarmee ze samenwerken.

ho
door hotelpas - Nov 27, 2013 om 23:02
11 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat er blijkbaar nog steeds onduidelijkheden zijn over deze kwestie zullen we nogmaals ons standpunt weergeven.

Aangezien wij ten tijde van deze discussies in het buitenland verbleven en wegens beperkte internetmogelijkheden niet zelf konden reageren heeft Mevrouw Amado op 25 oktober op ons verzoek via dit forum gereageerd op het bericht van ‘stippelslof ‘.
Kernpunt van onze reactie was dat de schrijver blijkbaar niet begrepen had dat een upgrade alleen noodzakelijk is indien men ook de gratis hotels wil boeken. Voor de overige 1000.000 hotels waar men korting ontvangt heeft men geen upgrade nodig. Dit recht heeft men immers al verworven met de aankoop van de Hotel Express Card.

Ook hebben wij proberen uit te leggen dat niet alle Hotelpassen automatisch worden verlengd en er geen sprake is van een verplichte jaarlijkse verlenging mocht men vergeten zijn op te zeggen. Conform de nieuwe wetgeving kan men namelijk maandelijks opzeggen. Wij houden ons strikt aan deze regelgeving.
Wij hebben ‘stippelslof ‘ aangeboden om contact met ons op te nemen zodat wij de procedure duidelijk konden uitleggen. Deze heeft hier niet op gereageerd.

In haar enthousiasme is Marieke Amado daarna de discussie met enkele forumbezoekers aangegaan. We betreuren het dat zij zich in deze discussies heeft laten meeslepen door haar persoonlijke gevoelens. Hoewel wij haar intentie begrijpen had de discussie beter via rechtstreeks contact kunnen worden gevoerd, bijvoorbeeld via onze servicedesk klantenservice@hotelpas.com die dagelijks bereikbaar is. Ook had zij telefonisch contact met betrokkenen kunnen opnemen. Dit had een aantal misverstanden kunnen voorkomen.

Betreffende de vouchers die bij Blokker zijn gekocht heeft een klein aantal leden waaronder ‘olgab’ helaas de verkeerde versie van de verlengingsmail ontvangen. Dit is inmiddels door ons rechtgezet.

Betreffende verlengingen verwijzen we naar onze voorwaarden. Hierin wordt duidelijk gesteld welke passen wel/niet automatisch worden verlengd. Ook wordt op onze site duidelijk uitgelegd hoe men eenvoudig een abonnement kan opzeggen indien dit niet meer gewenst is. Ook hebben wij besloten om onze leden in de toekomst nóg beter te attenderen op de komende afloopdatum en de ev. daarmee gepaard gaande verlenging.

Het moge duidelijk zijn dat onze organisatie alleen gebaat is bij klanten die kiezen voor een langere verlenging van hun lidmaatschap. Lidmaatschappen die weer binnen 1 of 2 maanden worden opgezegd brengen meer kosten met zich mee dan hetgeen deze korte abonnement periode oplevert.

Ik hoop op deze wijze de nodige duidelijkheid te hebben verschaft. Mochten er nog vragen zijn dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@hotelpas.com. Wij zullen dan binnen 5 werkdagen per mail op uw bericht reageren. Indien u liever telefonisch contact wenst dan verzoeken wij uw telefoonnummer in uw mail te vermelden. Ikzelf of een van onze collega's zal dan gaarne telefonisch contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
H. Bartelet
Directie Hotel Express Ned. LTD.

gr
door greedvictim - Nov 27, 2013 om 23:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Olgab,

Ik zie net jouw reactie. En de reactie van H.Bartelet, Directie Hotel Express Ned. LTD. De ondertoon van hun reactie is dat men verkapt al de aandacht van "Marieke Amado" probeert af te leiden. Dit ongetwijfeld na mij laatste reactie. Dit sterkt mij in mijn vermoeden dat de dame gewoon niet bestaat en dat dat een fictieve naam is. Kijk ik nu naar de bedrijfsvorm waaronder de directie nu reageert, valt mij op dat het een LTD. is. Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk een offshore vehicle zijn waar men zonder eventuele hoofdelijke aansprakelijkheid op zeer korte termijn de spreekwoordelijke stekker eruit kan trekken. En als Marieke Amado niet bestaat, wie zegt mij dan dat H. Bartelet bestaat?

Als een bonafide onderneming in Nederland zijn geld moet en wil verdienen aan nederlandse consumenten, mag het naar mijn mening nooit dit wantrouwen opwekken bij een logisch denkende observant. Ik zie dit nu al jaren keer op keer weer gebeuren met allerhande handige mensen. Ze verkopen erop los totdat ze in de verantwoording genomen worden door gedupeerde klanten. Wordt het dan te heet onder hun voeten, verdwijnt het bedrijf, en moet je de directeur tevergeefs gaan zoeken op de kanaaleilanden, de bahamas of welk ander belastingparadijs dan ook. En niet al te lange tijd erna komen dezelfde handige mensen weer terug onder een andere bedrijfsnaam op een ander eiland.

Mijns inziens zou dit veel beter gereguleerd kunnen worden door de overheid. Dat dit nog steeds zomaar kan is voor mij een raadsel. Als je in Nederland iets koopt, moet je de mogelijkheid hebben om de verkopende entiteit ter verantwoording te roepen bij klachten. Ik zou niet weten hoe ik dat bij Hotel Express Ned. LTD. juridisch zou moeten doen.... En als dat niet kan, vind ik dat de overheid moet ingrijpen.

zoekster
door zoekster - Nov 28, 2013 om 10:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hotelpas schreef op woensdag 27 nov 2013, 23:02]

Aangezien wij ten tijde van deze discussies in het buitenland verbleven en wegens beperkte internetmogelijkheden niet zelf konden reageren heeft Mevrouw Amado op 25 oktober op ons verzoek via dit forum gereageerd op het bericht van ‘stippelslof ‘.

Erg geloofwaardig!!

ol
door olgab - Dec 20, 2013 om 12:25
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Greedvictim,
Ik krijg op de een of andere manier geen meldingen meer als er nieuwe reacties zijn op dit onderwerp, vandaar mijn late reactie. Ik vind het ook te gek voor woorden dat dit zo makkelijk kan in NL! Als je internet mag geloven dan lokt dit bedrijf al jarenlang allemaal mensen in de val onder verschillende namen. Zo werd ik ineens begin van deze maand gebeld door een bedrijf genaamd Eden Health. Ze zeiden dat ik een enquete ingevuld zou hebben. Ze boden mij proefsetje vitaminepillen aan met (jawel) een gratis hotelpas! Als je dit bedrijf googled dan komt dezelfde ellende naarboven als bij Hotelpas.com. Ik heb gezegd dat ik hier niets mee te maken wilde hebben. Nu kreeg ik gisteren en vandaag weer ineens een email van Travel Hotel Card en (jawel) hoort ook bij Hotelpas.com. Ik kan mij niet eens afmelden voor de emails want dan moet ik eerst op hun site inloggen en dat vertik ik dus! Ze proberen mij aan alle kanten te pakken, echt heel vervelend. Waar kunnen we nu terecht om dit soort bedrijven aan te laten pakken? Ik weet het echt niet!

ol
door olgab - Dec 20, 2013 om 12:47
25 Antwoorden / 0 Vragen

PS: ik werd door dat Eden Health gebeld met een nr beginnend met +591 dit is volgens mij Bolivia > Dit verhaal wordt alsmaar vreemder en vreemder!

zoekster
door zoekster - Dec 20, 2013 om 12:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als je een klacht hebt over een bedrijf kun je altijd een melding maken bij de ACM

klik HIER

Overigens, wees maar op je hoede met die 'gratis' proefpakketjes (ook zonder hotelpas) voor je het weet zit je aan een abo vast. Nooit aan beginnen, al veel klachten over Eden Health. (google maar eens)
Ze zitten overigens niet in Bolivia, maar gewoon in Nederland.

ol
door olgab - Dec 20, 2013 om 12:52
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster,

Ik begin daar ook inderdaad echt niet aan en heb ze al gegoogled (zie voorgaande bericht) een en al ELLENDE komt naar boven. Ik heb het nr nog in mn mobiel staan en is echt nr beginnend met +591. Vaag he?! Bedankt voor de tip van het ACM. Ik ga dit zeker doen/proberen!

van leyden
door van leyden - Dec 20, 2013 om 12:59
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Alle veilingen op internet zijn altijd oplichting.
Zouden ze al op school moeten leren.

ol
door olgab - Dec 20, 2013 om 13:01
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste van Leyden; en ik heb nog niet eens meegedaan aan zo'n veiling... kunt u nagaan!

kl
door klavertje28 - Jul 25, 2014 om 16:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

geachte mensen , Ook ik heb me laten verleiden ik had geboden voor een 5daagse vakantie in duitsland naar keuze dit is waar voor ik bod Overnacht tussen de Duitse wijnranken aan de Moezel met een korting tot 50% op de normale prijs. Of kies een gezellig hotel in de Eifel, Sauerland, Schwarzwald of Beieren. Met de Hotelpas kunnen jullie terecht bij 3- en 4-sterrenhotels in heel Duitsland.
Wat wordt er geveild?

Hotel Express International Silver Card
1 jaar lang onbeperkt tot 50% korting op de kamerprijs in 85.000 super-de-luxe stedenhotels wereldwijd
Je bepaalt zelf de lengte van je verblijf en het aantal personen dat met je mee gaat
Kies uit 3-, 4- en 5-sterrenhotels in 140 landen
T.w.v. € 299,-
Bekijk hier alle hotels.
Data
Geldig t/m 1 jaar na uitgiftedatum.
nu vond ik een hotel in bollendorf via deze site van hun http://www.hotelpas.com/Duitsland/Rheinland-Pfalz/Bollendorf/Hotel_Burg_Bollendorf___242.html en ik werd doorgelinkt naar een totaal andere website van hun hier kon ik helemaal niks vinden heb nog een email gestuurd en dan krijg je deze antwoord op In de genoemde regio’s hebben wij veel hotels, echter niet in de door u genoemde plaatsen. waarom dan bij de ene link wel en bij de andere link niet vraag ik me af ik wil toch echt naar bollendorf dit ligt in de buurt van sauerland en volgens mij is dat toch echt waar ik voor heb geboden zie uitleg vakantieveiling beetje dom vind ik. Ook staat er het volgende Je bepaalt zelf de lengte van je verblijf en het aantal personen dat met je mee gaat maar mij kinderen en 1 volwassen erbij dat kan niet ik snap er niks van wil iemand me bellen want ik bel nu al de hele dag naar het nummer van hotelpas en ingesprek de hele tijd dus mensen van de hotelpas kunnen jullie contact opnemen en me uitleggen hoe het is ze werking gaat anders gooi ik me geld weg dat vind ik gewoon zonde heb al weinig geld

ol
door olgab - Jul 25, 2014 om 17:43
25 Antwoorden / 0 Vragen

Succes Klavertje28! Het is een van de veelgehoorde klachten over Hotelpas; dat ze lastig tot niet te bereiken zijn en ook bijna niet reageren op emails. Tip: ik zou nu alvast u abonnement opzeggen voordat u er na het voorbijgaan van het jaar aan vast zit. Dit zijn de kleine lettertjes! Zodra u zich registreert op de site zit u aan een abonnement vast dat stilzwijgend wordt verlengd na een jaar en dan mag u er 200 euro voor betalen!

se
door servicedesk - Jul 25, 2014 om 19:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw Rus,

U heeft inmiddels ook per mail gereageerd. Wij vinden het erg vervelend voor u dat u niet het gewenste hotel kunt boeken. Ik heb uw gegevens nagekeken en zie dat u bij de veiling heeft gekozen voor de korting hotels:
'5 daagse vakantie in Duitsland met een korting tot 50% op de normale prijs’.
U refereert echter aan een GRATIS hotel in Bollendorf.
Hoewel wij een aantal hotels met korting in de regio aanbieden staat dit hotel en de plaats Bollendorf niet bij onze korting hotels vermeld, doch alleen bij de gratis hotels. Hier heeft u echter niet op geboden.
Wel hebben wij u tijdens het activeren van uw gewonnen voucher de mogelijkheid geboden om ook de gratis hotels te kunnen boeken. Dit tegen een geringe bijbetaling.
Hier bent u niet op ingegaan. Mocht u dat alsnog willen dan kunt u inloggen in uw persoonlijke account en dit alsnog bestellen. Ik heb in uw account hierin voor u een uitzondering gemaakt.
Daarna kunt u het gewenste hotel alsnog boeken. Let wel op dat de reserveringen op basis van beschikbaarheid zijn. Ik hoop dat ik uw probleem op deze wijze naar tevredenheid heb opgelost.
Mocht u desondanks nog vragen hebben dan verzoek ik u om een mailbericht te sturen naar onze klantenservice omdat wij dit forum niet regelmatig bezoeken.
Met vriendelijke groet,
Petra Wijnen
klantenservice

ho
door hoeven123 - Aug 17, 2014 om 21:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een waardeloos bedrijf zit er achter die Hotelpas zeg.
Ik kan via de website van het hotel dezelfde kamer goedkoper boeken dan via Hotelpas.
Ik zoek vervolgens een twintigtal andere vergelijkbare hotels, ook hier is hotelpas duurder dan websites als booking.com.
Omdat zij adverteren met kortingen bij hotels vraag ik of ik iets fout doe, dit doe ik per mail.
Daarnaast vraag ik, of, zoals hierboven bij mensen gebeurd is, mijn hotelpas ook stilzwijgend verlengt wordt.

Ik kreeg redelijk vlot een mailtje terug van een medewerkster van de klantenservice. Deze mevrouw vond het niet nodig mijn mail te beantwoorden, maar kopieerde zo een antwoord uit de FAQ.
Deze mevrouw snapt dus niet echt wat klantgerichtheid is en heeft schijnbaar moeite met lezen.
Ik heb de FAQ echt wel doorgelezen en als ik geen antwoord kan vinden stuur ik wel een mailtje.

Ik ben dus wel klaar met Hotelpas.
Eerst bieden ze hun kamers duurder aan dan de hotels zelf (en laat staan websites als booking.com)
Vervolgens kan er geen fatsoenlijk antwoord van af wanneer je ze een normale vraag stelt.
Ik heb een bedrag betaalt om de pas aan te schaffen, dat ben ik kwijt, dat is niet anders, maar me neerleggen bij het feit dat ik er ingetuind ben, geeft me een beter gevoel dan me er nog verder druk om maken. Ik heb de medewerkster dan ook gevraagd hoe ik per direct een einde maak aan deze hoteloplichterij.

Mochten mensen slimmer zijn dan ik en wél eerst de reacties lezen? Doe het niet. Het levert je meer ellende op dan plezier.

se
door servicedesk - Aug 18, 2014 om 10:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Wij vinden het vervelend voor u dat u niet de gewenste korting kunt vinden.
Indien u zich echter houdt aan de richtlijnen op onze website dan zijn wij ervan overtuigd dat wij u de beste prijs kunnen garanderen met kortingen die oplopen tot 50 % van de standaard kamerprijs. Met uw lidmaatschap boekt u uw hotelkamer tevens voor beduidend lagere prijzen dan bij alle overige boeking sites, waarbij u tevens recht heeft op onze laagste prijs terugbetaal garantie.

Onderstaand enkele willekeurige voorbeelden van recente reserveringen op 7/8 aug. j.l.
Wilt u een hotel reserveren in een andere plaats? Wij bieden onze leden 85.000 hotels in Nederland en overige landen waar wij u de laagste prijs garanderen.
Indien u hulp nodig heeft bij een reservering via onze website, stuurt u dan een mail naar klantenservice@hotelpas.com
Vermeld daarbij uw volledige naam, adres, telefoonnummer en uw klantnummer. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.
Aangezien wij dit forum niet regelmatig bezoeken verzoeken wij u vriendelijk om uw correspondentie rechtstreeks aan ons te richten. Vermeldt daarin uw naam, adres, telefoonnummer en klantnummer.

LONDON:
HILTON LONDON PADDINGTON ****
Twin room, 2 people, 7.-8. August.
Incl. breakfast
Hotelpas: 130.85 Euro *
Booking.com: 204 Euro * (save 36%)

ISTANBUL:
ROYAL HOTEL ****
Double room, 2 people, 7.-8. August.
Incl. free cancellation and breakfast.
Hotel Express: 79.76 Euro *
Booking.com: 135 Euro * (save 41%)

PARIS:
121 PARIS ***
Double room, 2 people, 7.-8. August.
Incl. free cancellation and breakfast.
Hotelpas: 116.01 Euro *
Booking.com: 200 Euro * (save 42%)

Met vriendelijke groet,
Hotelpas
Servicedesk

oc
door ocino - Aug 25, 2014 om 14:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het even nagekeken. Ik ben helaas ook 1 van de mensen die erin getuimd is om deze kaart te kopen (/winnen via vakantieveilingen). Mijn andere veilingen via deze site heb ik geen problemen mee, maar de inconsistentie waarmee Hotel Express hun zaken doet, is zeker niet netjes en riekt zeer naar oplichterij. Er wordt hier vanuit de hotelpas een voorbeeld gegeven. Als ik dit voorbeeld ook bekijk, kom ik tot andere opties...
121 Paris Hotel:
Booking.com (vanaf € 75,-; incl. ontbijt)
Hotelpas: (vanaf € 80,33; incl. ontbijt)

Dus ben je voor dit hotel € 5,33 duurder uit voor 1 nacht, daarnaast dien je eerst de hotelpas aan te schaffen voordat je bij hen kunt boeken (of de voorwaarden inzien) (prijs op hun website € 299,-)

Hilton London Paddington:
Booking.com (vanaf € 249,-; incl. ontbijt)

Hotelpas (vanaf € 248,05; incl. ontbijt)

Dus hier heb je zowaar bijna 1 hele euro voordeel! Wat een vetpot bij hotelpas zeg! Daar schaft iedereen natuurlijk graag een kaart voor aan van € 299,-!! Dat zie je meteen. Vandaar dat de website dus ook geen prijzen toont als je de kaart niet hebt; je weet pas dat je genaaid bent (en hoe) nadat je de pas al in je bezit hebt en je er niet meer vanaf komt. Schijnbaar heeft men daar ook nog nooit van het recht van kopen op afstand gehoord... Op het moment dat ik aangaf dat ik gebruik wilde maken van dit wettelijk recht heeft men geen e-mails van mij meer beantwoord (voor informatie over het recht m.b.t. kopen op afstand zie: Consuwijzer)

Kijk ik bij websites die goede aanbiedingen hebben (zoals bijv. www.hotelspecials.nl) en ik kijk naar de omgeving parijs naar een 3 sterren hotel:
(vanaf € 27,50 p.p.p.n; dus ben ik voor 2 personen € 55,- incl. ontbijt klaar)

Zodra ik dit met Duitse hotels ga vergelijken, betaal ik via hotelspecials vanaf 6,73 p.p.p.n.; via de hotelpas vanaf ± 35,- p.p.p.n. (omgerekend)

Na het lezen van al deze berichten over automatische verlenging, ben ik eens gaan kijken naar de veiling en naar wat men in de voorwaarden en op de site hebben staan. Dit bleek ook niet te kloppen. De kaart bleek wel automatisch te verlengen. Dus ik heb hem per direct opgezegd.

In de veiling gaf men hetvolgende aan:
Hotel Express International Silver Card
1 jaar lang onbeperkt tot 50% korting op de kamerprijs in 85.000 super-de-luxe stedenhotels wereldwijd
Je bepaalt zelf de lengte van je verblijf en het aantal personen dat met je mee gaat
Kies uit drie-, vier- en vijfsterrenhotels in 140 landen
Ontbijt en/of diner niet verplicht af te nemen
De geldigheid van de kaart stopt automatisch na 1 jaar
T.w.v. € 299,-
Zie screenshot

Opzegging

Opzegging volgens de website op mijn account

Dus ook hierin geven ze misleidende informatie. Kortom... Het zijn oplichters; vertrouw ze niet en schaf zeker niet zo'n pas aan!!!!

se
door servicedesk - Aug 28, 2014 om 09:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw Ocino,

Helaas moeten wij constateren dat u via dit forum incorrecte informatie verspreidt.

In onze voorwaarden staat vermeld:

‘6f. Opzegging is niet vereist indien het product gratis is verstrekt door een met uitgever samenwerkend bedrijf of indien bij aankoop via derden zoals veilingsites expliciet staat vermeld dat opzegging niet vereist is. Indien opzegging niet is vereist dan eindigt het abonnement na een jaar automatisch’.

En dit staat er duidelijk in de veiling vermeld:
- Abonnement stopt vanzelf
- De geldigheid van de kaart stopt automatisch na 1 jaar

Verder sluit de informatie op onze website naadloos aan bij de tekst van de veiling. Er is dus geen enkele sprake van misleiding of zoals u het noemt 'oplichterij' onzerzijds. Integendeel, wij zijn uiterst zorgvuldig in het verstrekken van informatie. Een tevreden klant is immers de voorbode van een langdurige relatie.
Alle noodzakelijke info had u zich voor aankoop eigen kunnen maken door de moeite te nemen om e.e.a. door te lezen. Onze website wordt namelijk diverse keren in de veilingtekst genoemd.

Dat een klant niet tevreden is kan altijd voorkomen. Gezamenlijk wordt er dan naar een oplossing gezocht. Uiteraard kan dit alleen als er correcte informatie door de consument wordt verstrekt.
Helaas verlaagt u zich met de door u genoemde bewoordingen tot een indecent niveau.
Mocht u op beschaafde wijze willen communiceren dan zijn wij graag bereid om u alsnog te helpen met een boeking waarbij wij u gegarandeerd voor de laagste prijs kunnen laten overnachten in een van onze 85.000 hotels. Er zijn talloze voorbeelden van tevreden klanten die regelmatig via onze website een hotel boeken met kortingen die oplopen tot 50% en zelfs meer. De reacties van deze klanten kunt u vinden op de boekingssite.
Voor verdere communicatie verzoek ik u om rechtstreeks contact op te nemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groeten,
Mevr. M. Westerduin
Directie

ho
door hoeven123 - Aug 28, 2014 om 22:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het vooral opmerkelijk dat er zo veel klachten zijn over de service van Hotelpas.
Zijn alle mensen hier dan debiel?
Het is zo makkelijk om alles dicht te timmeren met een algemene voorwaardenlijst die langer is dan de baard van sinterklaas. Dus u als medewerker lees altijd alle algemene voorwaarden voor u zich ergens aanmeldt of voor u iets koopt? Lijkt me niet. Waarom niet? omdat als je met een bonafide bedrijf in zee gaat, er geen vreemde dingen in een voorwaarde staan. Jullie moeten zo vaak verwijzen naar jullie regeltjes, dat je je eens moet afvragen of je wel een klantgerichte onderneming bent.

Uiteraard is het eenieders beslissing om een dergelijke hotelpas aan te schaffen, maar op basis van mijn ervaring zou ik het mensen gewoon afraden. Waarom? omdat je nauwelijks goedkoper uit zal zijn dan via andere aanbiedingssites én voor je het weet zit je aan allerlei regeltjes vast waar je niet aan vast wil zitten.

ms
door msom - Dec 17, 2014 om 18:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een aantal dagen geleden ook een hotelpas gekocht via VakantieVeilingen. Ik heb de kaart geactiveerd en ben gaan bekijken naar wat voor 'leuke aanbiedingen' ze hadden. Tijdens dit zoeken kwam ik op dezelfde conclusies als velen voor mij. De prijzen die gegeven worden zijn misschien €1 of €2 lager dan op andere sites of zelfs nog hoger.

Ook las ik hierboven de reactie van 'servicedesk' met een artikel 6f in de algemene voorwaarden, toen op de site van hotelpas naar de algemene voorwaarden ging kijken stond deze er helemaal niet tussen. Dit is erg vreemd allemaal. Helaas ben ik bang dat je hier weinig tegen kunt doen! Maar snel opzeggen die handel!

ya
door yaba - Dec 30, 2014 om 00:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=msom schreef op woensdag 17 dec 2014, 18:28]Ik heb een aantal dagen geleden ook een hotelpas gekocht via VakantieVeilingen. Ik heb de kaart geactiveerd en ben gaan bekijken naar wat voor 'leuke aanbiedingen' ze hadden. Tijdens dit zoeken kwam ik op dezelfde conclusies als velen voor mij. De prijzen die gegeven worden zijn misschien €1 of €2 lager dan op andere sites of zelfs nog hoger.

Ook las ik hierboven de reactie van 'servicedesk' met een artikel 6f in de algemene voorwaarden, toen op de site van hotelpas naar de algemene voorwaarden ging kijken stond deze er helemaal niet tussen. Dit is erg vreemd allemaal. Helaas ben ik bang dat je hier weinig tegen kunt doen! Maar snel opzeggen die handel!

Ik heb even alle berichten hier gelezen, maar ik snap iets niet. Ik heb een voucher gekregen, vervolgens moest ik mijn gegevens invullen. Dat heb ik gedaan maar op een gegeven moment stond er dat je 15 euro moest betalen, dit heb ik niet gedaan natuurlijk. Maar ik kreeg vervolgens wel 2 e-mails met je bent geregistreerd en je moet binnen 2 dagen betalen. Zit ik nu hier aan vast? Dit wil ik helemaal niet! Ik heb dit gekregen en degene die mij dit heeft gestuurd was hier ook niet van op de hoogte. Moet ik nu iets ondernemen? Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

gr
door greedvictim - Dec 30, 2014 om 15:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie, bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding forumregels]

st
door steink - Feb 27, 2015 om 17:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Help ik krijg vandaag een email dat ik lid ben van hotelpas.com en of ik wil betalen of lidmaatschap beëindigen. ik klik op beëindigen, dan wilt hotelpas.com dat ik 24,92 betaal, en waarschuwt hotelpas.com dat het verdubbeld word als ik niet binnen 2 weken betaal. ik heb ooit me een euro per ongeluk via vakantieveilingen een veiling gewonnen. dit was op 10 december 2013. bij de veiling informatie stond dat het abonnement automatisch stopt na 1 jaar. Ik vind het dom van mij dat ik ooit dingen kocht via vakantieveilingen.nl maar voel mij misleid en hoop dat ik als dom consumenten schaap geholpen word en de 24,92 niet hoef te betalen. Aangezien ik niet de financiële middelen heb mijn recht te halen voeld betalen als enige optie.

st
door steink - Feb 27, 2015 om 17:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

27-2-2015 krijg ik deze email, ik ben dom geweest en heb een euro ooit geboden op iets op vakantieveilingen. deze hotelpas.com stuurden mij een email en op de site stond onderstaand bericht. aller eerst de email. wordt nog steeds geadviseerd niet te betalen? want ik lees ook berichten van gedupeerden die jaarlijks voor honderden euro's worden opgelicht . ik heb mijn adres gegevens verwijderd voordat ik op ging zeggen, nooit heb ik geld overgemaakt naar hotelpas.com. alleen die 1 euro plus 5 euro veiling kosten bij vakantieveilingen, ik ga nooit meer via vakantie veilingen iets kopen en hoop de 24,92 niet te hoeven betalen maar dat doe ik liever dan dat er een deurwaarden komt naar mijn hopelijk op tijd verwijderde adres en naam.

Geachte hr/mv heer Koker,

Het afgelopen jaar heeft u gekozen voor een upgrade naar de Jaarkaart Premium. Uw Jaarkaart is tot opzegging voor onbepaalde tijd geldig. Aangezien het eerste jaar is verstreken betaalt u per maand 1/12 van het jaartarief van 299 euro. (24,92 euro).

U kunt echter ook kiezen voor een jaarbetaling in één keer. U ontvangt dan 50% korting op het jaartarief.

Ja, ik kies voor jaarbetaling in één keer en betaal slechts 149,50 euro i.p.v. 299 euro per jaar.
Klik hier

Opzeggen

Wilt u uw lidmaatschap opzeggen? Dit kan altijd met een opzegtermijn van een maand. Wilt u nu direct opzeggen? In dat geval bent u momenteel 1 maand lidmaatschap verschuldigd (24,92 euro). U dient dit bedrag middels onderstaande link te betalen. Uw betaling geldt dan tevens als opzegging. U hoeft dus geen opzegging meer te versturen.

Let op: indien u later dan na 14 dagen betaalt dient u 2/12 van het jaarabonnement = 49,84 euro te voldoen en 24,92 euro voor elke daarop volgende maand waarop geen betaling heeft plaatsgevonden.

Nu opzeggen en het verschuldigde bedrag van 24,92 euro betalen

Klik hier

Waarom moet u bij opzegging nog een bedrag betalen?

- U heeft uw abonnement niet tijdig opgezegd.

- Bij het upgraden naar de Jaarkaart Premium bent u met onderstaande voorwaarden akkoord gegaan:

Art. 6g. Indien opzegging i.v.m. de in art. 6f genoemde redenen zoals aankoop via veilingsites niet vereist is, doch men bij activatie kiest voor een upgrade naar de jaarkaart premium en daardoor een ander product aankoopt dan het oorspronkelijke product, loopt het lidmaatschap voor het tarief verlenging Jaarkaart zoals vermeld op het bestelformulier op www.hotelpas.com voor onbepaalde tijd door en is opzegging vereist.

- Bij het aangaan van de upgrade heeft u tevens kennis genomen van de door ons verstrekte informatie over het Premium abonnement waarna u geen gebruik heeft gemaakt van uw recht op retour.

Met vriendelijke groeten,

Mevrouw L. De Vries
Ledenadministratie Hotelpas.com

Postbus 4299

6202 WC

Maastricht

Conform de voorwaarden bent u gerechtigd om het abonnement op elk gewenst moment op te zeggen, met een opzegtermijn van een maand.

Momenteel bent u € 24,92 verschuldigd.

LET OP: indien het bij opzegging verschuldigde bedrag niet tijdig is voldaan dan wordt het bedrag maandelijks met € 24,92 verhoogd.

Kosten: € 24,92

Betalingsmethode: *
iDEAL

27-2-2015 krijg ik een email van hotelpas.com, er moet betaald worden of opgezegd worden. ik heb ooit per ongeluk een veiling gewonnen met vakantieveiligen. graag had ik de email en het bericht op de site aan uw laten zien. ik ben er erg van geschrokken er wordt gedreigd met het maandelijks te verhogen. wat moet ik doen? kan ik de email en het bericht sturen naar de consumentenbond, dit bericht mag maar 1500 tekens bevatten.

ze willen dat ik 24,92 betaal want dat ben ik ze verschuldigd na het opzeggen

help mij, en koop nooit meer iets via vakantieveilingen. betalen of niet betalen?

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2015 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@steink

Stuur Hotelpas een mailtje dat u die kaart aangeschaft hebt via Vakantieveilingen en dat volgens die site de kaart automatisch afloopt. En dan klaar. Niet betalen.

ol
door olgab - Feb 28, 2015 om 23:08
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, ook ik kreeg eergisteren WEER uit het niks (na een jaar van stilte) ineens bericht van Hotelpas.com. Begin 2012 heb ik voor 15 euro een fietsvoordeelpas gekocht bij Blokker (zie ook mijn berichten van voorgaande jaren) Ik heb hier nooit gebruik van gemaakt/kunnen maken dus 15 euro weg gegooid. Was dit maar het ergste!! Ik krijg nu elk jaar uit het niks weer e-mails van Hotelpas.com. We zijn nu 3 jaar verder maar ik kom gewoon niet van ze af. Wat is dit voor een raar bedrijf... gaan ze weer beginnen?! Wie stopt dit criminele bedrijf nu eindelijk eens na al die jaren. Er zijn nu al zo verschrikkelijk veel gedupeerden (ZIE OOK DE SITE VAN DE CONSUMENTENBOND) Ik verzoek het televisieprogramma van Kassa bij deze om ons te helpen en hier (nogmaals?!) aandacht aan te besteden. HELP ONS!!

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom bent u gedupeerd? Hotelbon schrijt toch zelf dat er niet automatisch verlengd wordt en dat u dus niet hoeft te betalen?

Stuur ze een mailtje en klaar.

ol
door olgab - Feb 28, 2015 om 23:27
25 Antwoorden / 0 Vragen

Tijgertje; je moest eens weten hoeveel emails ik ze in de loop der jaren al heb gestuurd maar ze proberen het ieder jaar weer en verwijderen mijn gegevens na veelvuldig verzoek niet uit hun systeem en vallen mij iedere keer weer lastig!

Hieronder het bericht dat ik 26 feb jl. ineens weer kreeg.... ik zou weer geregistreerd zijn?!

-------------------------------------------------------------

Beste OlgaB,

U bent toegetreden tot een van de meest complete online boekingswebsites van het gehele internet. Wij bieden u een beste prijs garantie voor meer dan 85.000 hotels, verspreid over de hele wereld. Daarnaast bieden wij u handige reisdiensten, zoals autoverhuur, voor zeer lage tarieven.

Deze e-mail bevat belangrijke informatie over uw account. Gelieve deze e-mail te bewaren voor uw eigen administratie.

Uw accountgegevens:

Gebruikersnaam: OlgaB
Wachtwoord:
Website: http://ho.hotel-express.com/hotelpas

U bent geregistreerd met het ??e-mailadres: OlgaB@.... Dit e-mailadres zal worden gebruikt voor alle correspondentie.

Als u nog verdere vragen of inlichtingen nodig heeft, kunt u de klantenservice bereiken met de gegevens die u kunt vinden nadat u ingelogd bent op de website. Wanneer u problemen ondervindt tijdens het inloggen, kunt u contact met ons opnemen via info@hotel-express.com voor hulp.

Free welcome gift

Bent u vergeten om uw gratis sightseeing tour te activeren bij onze partner PocketGuide? Als een speciaal welkomstgeschenk, omdat u hebt besloten te registreren op deze website, krijgt u sightseeing tours ter waarde van 5 euro. Dit is normaal gesproken voldoende voor 1 tot 2 gratis rondleidingen.
PocketGuide is een bekroonde, en ’s werelds meest toonaangevende, GPS-gestuurde audio-touring app voor smartphones. Deze app begeleidt u door een stad of bezienswaardigheid middels een aangename stem. Net als een echte reisleider of local vertelt PocketGuide u de beste verhalen, insider horecagelegenheden en culturele activiteiten en werelderfgoed bezienswaardigheden die u gewoonweg niet mag missen in een zeer boeiende en geëngageerde manier van vertellen. Dit biedt een echte tourervaring voor iedere reiziger! De dienst is al beschikbaar in meer dan 115 landen op 5 continenten en wordt dagelijks gebruikt door miljoenen toeristen, zakelijke reizigers en locals. De app kunt u downloaden op http://pocketguideapp.com/en/hotel-express

Met vriendelijke groet
Hotel Express International

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2015 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon naast u neer leggen.

br
door brabbel123 - Mar 2, 2015 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er helaas ook ingetuind vorig jaar. Wilde graag een weekendje weg met mijn partner en de hotelpas leek een ideale uitkomst om goedkoop een leuk hotelletje te boeken. Nou, niets bleek minder waar! Allereerst geprobeerd mij te registreren via de website, opgegeven door vakantieveilingen. Deze website werkte niet! Gegoogled en uitgekomen op de website van hotelpas (internationale website) en daar geregistreerd. Inderdaad, indien ik ook de gratis hotels wilde boeken (en dat lijkt natuurlijk enorm aantrekkelijk en je gaat ervan uit dat dit ook zo is na aanschaf van een pas) moest ik de pas upgraden naar een premiem pas. Ik heb geen flauw idee of ik dat toen gedaan heb of niet (heb nooit meer wat met de pas gedaan aangezien het zo ingewikkeld is dat het ondoenbaar is).
De prijzen die worden aangeboden op de website zijn ronduit een lachertje. Zijn vele malen hoger dan op andere websites en bij wel een goede deal, ben je verplicht om allerlei zaken af te nemen, waardoor je alsnog bakken met geld betaald voor een 'goedkoop weekendje weg via Hotelpas'.

Onlangs kreeg ik inderdaad ook een mail van deze malafide organisatie, dat mijn abonnementsduur was verlopen en dat ze deze even stilzwijgend verlengd hebben. Goh wat toevallig, slechts een aantal dagen (wellicht zelfs een dag) nadat het 'abonnement', waar ik overigens NOOIT voor getekend heb, afliep, gelijk een mail of ik even wil betalen. Nou, dat dacht ik niet. Overigens raadt de Consumentenbond ook ten zeerste af om ook maar 1 cent aan deze oplichters te betalen!

Ik hoop dat er snel actie wordt ondernomen tegen deze boeven. Ik vrees ook dat deze werkwijze, het intimideren van consumenten, hun enige bron van inkomsten is. Mensen, laat jullie niet intimideren of bang maken door deze club. De manier waarop zij werken en de voorwaarden zo veranderen is bij wet niet toegestaan en als puntje bij paaltje zou komen en de rechter komt eraan te pas, ben ik er vrij zeker van dat zij geen poot hebben om op te staan. Ik denk echter niet dat het ooit zover zou komen. Deze club weet heel goed waar ze mee bezig is en ook zeker dat het onrechtmatig is. Waarom anders op deze manier consumenten intimideren om zo alsnog geld af te troggelen

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u nu al "geen flauw idee" of u dat toe gedaan heb, kunt u ook niet klagen over de automatische verlenging. U moet nu dan trouwens per maand kunnen opzeggen. Doe dat ook.

me
door mevrouw bloem - Mar 24, 2015 om 11:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hotelpas schreef op vrijdag 25 okt 2013, 22:04]Beste Olga,
Na de activatie moet men op hotelpas.com zijn om de actuele hotels te kunnen zoeken en boeken. De hotelier kan vervolgens via deze site controleren of men met een geldig lidmaatschap van doen heeft. Alleen op de site van fietsvoordeelpas blijven heeft weinig zin en daarom wordt men verwezen naar hotelpas.com. Als u dat niet gedaan heeft dan heeft u dus ook geen gebruik van uw voucher gemaakt?
Uiteraard is elke klacht er een. Het aantal, gezien het grote ledenaantal, zeer geringe klachten gaat echter steeds over hetzelfde: mensen registreren zich en doen verder geen moeite om de richtlijnen te volgen. Nadat men geconfronteerd wordt met een verlenging gaat men pas reageren.
Nu ik u telefonisch niet kan spreken verzoek ik u vriendelijk om ons het betaalbewijs van uw verlenging te doen toekomen. Wij zullen dan zorg dragen voor terugbetaling. Mocht u nog niet hebben betaald dan ontvangt u zoals gezegd geen herinnering meer. Verder ontvang ik graag het mailverkeer wat u met mijn collega heeft gevoerd. Ik zal hier dan nog op reageren mocht blijken dat e.e.a. niet correct was.
Met vriendelijke groet en fijne avond,
Marieke

Men reageert niet omdat er gekozen is voor een abonnement wat automatisch stopt !
Ik snap werkelijk niet dat deze discussie maar doorgaat het gaat hier wel om redelijkheid en dit is gewoon misleiding.

vr
door vraagalexnl - Mar 28, 2015 om 16:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij 2 emails die ik van het bedrijf ontving:

eachte heer van Dijl,

Het 0900 nummer wordt op geen enkele wijze gepromoot bij klanten en is er alleen voor nieuwe bestellingen. Dat hebben wij u in ons mailbericht medegedeeld. Wij hebben uiteraard het volste recht om onze klantenservice uitsluitend per mail aan te bieden. Klanten die wij niet per mail kunnen helpen bellen we zelf terug. Desondanks volhardt u in uw mening door op slinkse wijze met behulp van anderen uw gelijk proberen te halen. Wellicht komt dit voort uit het feit dat wij niet reageerden op uw, middels een spambericht, ongewenste uitnodiging voor de activiteiten van uw bedrijfje? Dit heb ik, om uw geheugen op te frissen, onderaan dit bericht toegevoegd.

Ik zou zeggen, ga eens wat zinnigs doen i.p.v. u schuldig te maken aan het verstrekken van valse informatie aan het ACM (Uit uw e-mail maken wij op dat Hotelpas.com ook via het 0900-nummer bereikbaar is voor klanten) en verdoe uw tijd niet langer met uw, gezien uw egoïstische en arrogante instelling, kansloze missie om over de rug van hardwerkende ondernemers een levensvatbaar bedrijf te runnen.

Het soort mensen zoals u komen zichzelf uiteindelijk altijd tegen. Ik zal daar aan meehelpen door o.a. in mijn netwerk zo veel mogelijk melding te maken van uw hypocriete bedrijfsactiviteiten. U heeft in mij de verkeerde getroffen in uw nietsontziende pogingen om bedrijven die geen zaken met u willen doen te beschadigen. Dat zult u nog gaan merken.

Een slogan die beter bij u past: ‘Geniet van het leven door het anderen zuur te maken’.

Mijn advies: verbeter de wereld, begin bij jezelf, jij walgelijke hypocriet.

Met zeer onvriendelijke groeten,

Hotelpas

En email 2:

Geachte heer,

Je laconieke wijze van reageren in je eerste zin bevestigt wat voor persoon je bent en dat je nog veel hebt te leren.

Uiteraard heb ik inmiddels contact gezocht met ACM en aan hun uitgelegd dat wij onze klanten op geen enkele wijze op een van onze betaalde 0900 nummers attenderen. Ik heb aangegeven dat jouw actie zonder enige twijfel voorkomt uit frustratie omdat wij geen interesse hebben in je ‘telefoonservice’ en ik heb hun tevens van je spamberichten op de hoogte gebracht.

Nu dit is geregeld gaat het voor jou pas beginnen. Ik heb een enorme hekel aan mensen zoals jij en je zult regelmatig aan deze domme actie worden herinnerend. Ik ga es wat tijd steken in het benaderen van mensen die zich door jou gedupeerd voelen. Met wat eenvoudig goochelen heb ik inmiddels begrepen dat er nogal aardig wat meer zijn die jou niet erg mogen omdat je het blijkbaar zelf niet zo nauw neemt met normen en waarden. Over hypocriet gesproken… mijn eerste gevoel over jou was dan toch wel erg treffend.

Anyway, na verloop van tijd zul je je realiseren hoe dom het was om ons bedrijf proberen te beschadigen.
Hopelijk voor jou trek je daar voor de toekomst lering uit voordat je je neus in andermans zaken steekt.

‘Verbeter de wereld, begin bij jezelf’.

Met zeer onvriendelijke groeten,

Oordeel zelf...

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2015 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een bedrijf en wat een "hoogstaande" manier van corresponderen. ;-(((

Walchelijk.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2015 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Walgelijk natuurlijk.

gr
door greedvictim - Mar 29, 2015 om 10:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Allen,

Na het lezen van de Bovenstaande correspondentie blijkt wederom dat hier geen serieuze organisatie aan het werk is. De dictie is zo plat; de taalfouten zijn legio. Ik verwijs weer naar mijn eerdere reacties. Als U gewoon opzegt en niet meer betaald, bloedt het probleem vanzelf dood. Laat de beoordeling aan de rechter over. Helaas mocht mijn vorige reactie niet geplaatst worden van de moderator van dit forum. Dit vanwege het noemen van de naam van de persoon achter de hotelpas. Laat mensen die zich achter regels verschuilen door regels geconfronteerd worden. Laat de rechter beoordelen of het per direct opzeggen van uw lidmaatschap zonder betaling terecht is. Laat Hotelpas maar in het licht treden in de rechtbank. Ik denk dat dit alle klachten en problemen oplost met deze Ltd. Company.

si
door sippies - Mar 30, 2015 om 20:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben mij ook verlengt. Toen ik zei dat ik daar niets van wist sturen ze de voorwaarden. Maar dat zijn kleine lettertjes die niemand leest. Dat heb ik gezegd en toen zeiden ze dat ik daarmee akkoord ben gegaan en er niets meer aan te doen is en dat ik nog een maand moet betalen momdat het ook op de site stond van de lidmaatschap. Maar dat heb ik niet gezien. Anders moet je extra betalen en dat wil niemand. Al die kleine lettertjes daar gokken ze op dat je het niet leest.

si
door sippies - Mar 30, 2015 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eens gaan zoeken naar soortgelijke klachten en zie dezelfde klachten over de verlenging bij hotelbon en bij picolo hotelpas.

Heeft iemand hier kort geleden ervaring mee Is dit dezelfde organisatie misschien?

Ik heb er wel van geleerd en mijn advies laat je goed voorlichten over de voorwaarden en de kleine lettertjes

Kijk uit voor Hotelbon !
Over de voorwaarden :

Ik ben langer dan 8 jaar geleden geabonneerd geweest op Hotelbon.
Het duurde mij korter dan een week om tot inkeer te komen.
Hoewel er toen een opzegtermijn van 14 dagen gold, waarbij een nadrukkelijke
toezegging van abonnementvrij te zijn, is het mij nooit gelukt mijn geld terug te krijgen.
Ook niet bij opzegging binnen een week, wat ik deed !

Ik belde en kreeg een manager aan de lijn, die opzeggen kennelijk geen optie vond.
Ze zei me dat ik zeer voordelig uit was met hotels,etc.(en het klonk alsof ik eigenlijk
niet moest zeuren)
Ze WEIGERDE mijn opzegging en wilde er verder geen tijd aan besteden en gooide
de haak erop.

Ik was ziek in die periode en het heeft mij ongeveer 100 euro gekost.
Ik weet niet of die organisatie nog zo in elkaar zit, maar nu zou ik dat heel anders
aanpakken.

hotelpas van Hotel Piccolo

Ik ben vorig jaar oktober telefonisch benaderd door Piccolo Hotel voor een card t.b.v. hotel overnachtingen enz. enz. Ik mocht deze card betalen met Nex punten welke ik bij Neckermann had verzameld. Omdat ik in oktober vorig jaar werkloos ben geworden dacht ik dat ik op deze manier misschien nog wel eens een weekendje uit zou kunnen gaan.

Ik heb echter nooit gebruik gemaakt van die card en ook niet van de meegezonden fitness bon waarmee ik een maand gratis kon gaan fitnessen.

Er is mij niets verteld over verlengen van het abonnement na afloop van die 3 maanden. Als mij dit was verteld zou ik er absoluut niet aan begonnen zijn. Simpelweg omdat ik daat geen financiele middelen voor heb.

In maart kreeg ik een acceptgiro van deze mensen met de mededeling dat ik € 41,95 moet betalen voor mijn abonnement omdat ik het niet opgezegd heb. Ik heb hierover telefonisch contact met ze gehad 2 weken geleden en de vrouw van de klantenservice adviseerde mij om mijn verhaal op papier te zetten en naar hun toe te zenden. Toch kreeg ik afgelopen vrijdag een aanmaning met verhoging voor adm. kosten en dreiging met hun incasso bureau (Interum Justitia). Ben ik verplicht dit geld te betalen is mijn vraag.?

Ik vraag me af of dit wel normaal is want als ik een auto ga kopen voor 200 euro en de verkoper zet op de factuur dat ik over 3 maanden een duurdere auto bij hem moet kopen mits ik een maand tevoren dit annuleer. Dit komt toch op hetzelfde neer.

Ik heb de brief wel geschreven en op de bus gedaan maar heb dit per gewone post gedaan. Ik vraag me af of zij hier iets mee zullen doen en zo ja, wat?

vi
door viareggio - Jun 15, 2015 om 18:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stippelstof,

Hierbij een link van de Consumenten Bond.

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/verlenging-hotelpas-com-ongeldig/

Succes met de afhandeling.

Gr. V

ma
door maxim1968 - Jul 9, 2015 om 00:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook die hotelpas gekocht via VakantieVeilingen .ik had toen direct gebeld omdat hun, zo genoemde hotels in een armoe website stonden en ik kon nergens iets vinden. Had ik zelf paar hotels gebeld maar ik kreeg geen inzicht in hun diensten. Ik had gebeld maar ze konden niet terug betalen maar was geen sprake van een contract. Ik had zelf gevraagd voor zekerheid .nu heb ik een e- mail gekregen waar ze verwachten dat ik mijn " lidmaatschap " moet betalen en ze drijgen met de Deurwaarde . Ik vind dit gewoon fraude en ik hoop dat, dit soort false bedrijven gepakt worden. Ik ga niets betalen en ik ga mijn bank waarschuwen en als ze verder in gaan dan neem ik een advocaat.

zoekster
door zoekster - Jul 9, 2015 om 10:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zal maar even de informatie uit de link van @viareggio hier neerzetten.

Verlenging Hotelpas.com ongeldig
Consumenten die tegen hun wil een verlenging van de Hotelpas (voucher) krijgen hoeven deze niet te betalen. Volgens Hotel Express Nederland - de uitgever van Hotelpas.com - is de verlenging 'rechtsgeldig' omdat dit in hun algemene voorwaarden staat die bij het activeren van de voucher aangevinkt worden. Dit klopt niet, omdat Hotelpas.com dergelijke cruciale informatie niet enkel in algemene voorwaarden mag verstoppen. Volgens de Consumentenbond is er waarschijnlijk ook sprake van overtreding van de regelgeving op het gebied van vakantieproducten, waardoor de overeenkomst dan per definitie nietig is.

do
door dolmatus - Aug 30, 2015 om 21:45
9 Antwoorden / 0 Vragen

Graag zou ik willen weten hoe het de personen is vergaan nadat ze weigerde te betalen.
Hebben ze inderdaad te maken gehad met een incasso bureau of heeft- buiten de dreigementen van een incassobureau om - verder geen gevolgen gehad?
Is het advies van de Consumentenbond goed om gewoon niet te betalen omdat de verlenging niet rechtsgeldig is?

do
door dolmatus - Aug 30, 2015 om 21:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

Graag zou ik willen weten hoe het de personen is vergaan nadat ze weigerde te betalen.
Hebben ze inderdaad te maken gehad met een incasso bureau of heeft- buiten de dreigementen van een incassobureau om - verder geen gevolgen gehad?
Is het advies van de Consumentenbond goed om gewoon niet te betalen omdat de verlenging niet rechtsgeldig is?

ra
door raymond1973 - Aug 31, 2015 om 17:17
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb net zo'n mail gehad en na een kort deskonderzoek op Google besloten om niet te betalen. Ik heb Hotelpas op de hoogte gebracht van deze informatie en aangegeven dat ik hun agressieve verkoop ronduit asociaal vind en niet akkoord ga met de verlening.

Met plezier kijk ik uit naar een bezoek aan de Kantonrechter. Eventuele jurisprudentie die daaruit ontstaat zal ik hier vermelden mocht Hotelpas een gang naar de rechter aandurven.

ro
door robin.dev - Aug 31, 2015 om 23:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een dergelijke mail gehad terwijl het aannemelijk was dat de voucher een jaar geldig was. Ik werk graag mee aan mogelijke rechtsgeldige stappen tegen dit malefide bedrijf

li
door line - Sep 1, 2015 om 11:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe ook mee!!
Op 4-2-2014 via vakantieveilingen gekocht.
Op 30-8-2015 ineens voor een jaar verlengd, of ik alvast even €24,92 wil aftikken. Ze doen wel aan angstmarketing:
U heeft uw opzegging nog niet betaald
U dient nog een bedrag van € 24,92 te betalen
U heeft opgezegd op 01-09-2015
Voorkom incasso kosten, betaal uw openstaande bedragen!

Ik heb al gemaild, maar grappig genoeg krijg ik dan een mail terug dat ik moet reageren met klantgegevens etc., Die ik niet heb, in geen enkele mail en ook niet als ik inlog op die website van hun. Haha. Slecht.

Bizar gewoon. Echt een in-en-in-gemeen persoon die erachter zit. Vraag me af wie er achter zit en of hij lekker slaapt 's nachts. Zal wel vol van zichzelf zitten. Narcist. Vast te weinig liefde gekregen van zijn moeder vroeger. Ik kan nog wel even doorgaan :-)

do
door dolmatus - Sep 1, 2015 om 13:02
9 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ik begrijp uit je reactie dat het alleen bij dreigen blijft? En hoe heb je opgezegd ?Graag zou ik ook de ervaring van personen horen hoe het afgelopen , is het uiteindelijk tot een incasso - en eventuele verdere stappen gekomen of alleen maar dreigementen? Het zou een hulp voor ons zijn!

li
door line - Sep 1, 2015 om 15:54
6 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dolmatus

Als ik op de link in de mail met bevestiging van zogenaamde verlenging klikte, dan kwam ik op mijn 'account'. Daar is overigens niets van een klantnummer o.i.d. te vinden (daar vragen ze wel naar als je mailt naar de klantenservice, dus hebben ze weer slim gedaan).

Op mijn 'account' op de hotelpas website kan ik links op een button 'opzeggen' klikken. Daar staat ook die tekst bij over de openstaande €24,92 en het advies dit z.s.m. te betalen om incasso te voorkomen.
Als je niet betaald binnen -termij, weet ik even niet-, dan verdubbel de kosten al. Ik zit dus te overwegen om het wel te betalen. Maar ik zit ontzettend krap bij kas, net baan verloren omdat ze geen onbepaalde tijd contracten geven, dus hier zit ik echt niet op te wachten!

Waarschijnlijk hebben ze net weer een mailingronde gedaan, het al langer dan een jaar geleden is dat mijn zogenaamde 'jaar abonnement' afgelopen is, en Robin.dev. ook net een mail heeft gekregen.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@line

Lees dit topic eens door. Dus niet betalen, niet afmelden. Niets.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hotelpas-mailt-dat-ik-een-abonnement-ben-aangegaan/?vHash=c749c73j&cHash=a260b4f02a641ef789545720599e44ff

pa
door paula22 - Sep 5, 2015 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik krijg uit het niets mails van hotelpas sinds 31-08 en met mij zovelen zie ik, dus ze zullen wel een rondje mail hebben gedaan. Ik heb mij nooit voor iets aangemeld en heb zelfs geen klantnummer . Ik heb al meerdere malen een mail verzonden naar ze en krijg ook helemaal niets terug. Klaar ben ik ermee!!! Nu zeg ik op en dan pas is dat vanaf 01-11-2015 en geen maand. nu zeggen ze maar dat ik moet betalen!!! Wat is nu het wijste om te doen? zoveel geld heb ik ook weer niet. KASSA help ons!!!

ho
door hopetobehelping - Sep 5, 2015 om 14:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste paula,

zie de antwoorden in de volgende vragen, klik hier en hier.
Uiteraard niets betalen, als u niet duidelijk een abonnement bent aangegaan dan bent u niets verschuldigd. Laat u ook niet intimideren door een incassobureau of wat dan ook. Als men claimt dat u een abonnement bent aangegaan laat ze dat dan maar bewijzen, wie eist bewijst.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2015 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Paula22

U hoeft natuurlijk helemaal niets op te zeggen als u niets bent aangegaan.

do
door dolmatus - Sep 6, 2015 om 23:57
9 Antwoorden / 0 Vragen

Op:klachtenkompas.nl zag ik dat het al vanaf 2013 het regent van de klachten over dit probleem en waarop door Hotelpas.com geen reactie geeft en blijven ze gewoon doorgaan....onbegrijpelijk dat dit zo kan !

om
door oma.10 - Sep 7, 2015 om 14:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij maken hetzelfde mee met Hotelpas. Hebben metéén een aangetekende brief verstuurd met o.a.de mededeling dat we niet gaan betalen en dat we graag bewijzen willen. Via Track en Trace kan ik volgen hoever de brief is; hij ligt (na een week)nog bij het afhaalcentrum en ik ben bang dat hij binnenkort retour komt. We hebben deze brief ook nog 'gewoon ' verstuurd maar geen reaktie. Wel weer mails dat we moeten betalen! Trieste figuren!

li
door line - Sep 7, 2015 om 14:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg een griezelige betalingsherinnering.Mijn vriend zegt, betaal nou maar gewoon, ben je er af (geen kopzorgen). Maar ik gun het ze gewoon niet.
Wat moet je hier nou mee he... Maar uiteindelijk zul je wel geen incassobureau achter je aan krijgen toch? Alleen dreiging? Of zjin er ook mensen met die ervaring? Want dan wordt het wel vervelend!!

Heeft u inmiddels betaald? Gelieve deze herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Uw
betaling wordt nog in onze administratie verwerkt.

Geachte hr/mv mevrouw ACHTERNAAM,

Ondanks eerder verzoek hebben we uw maandbetaling van 24,92 euro betreffende de verlenging van uw Jaarkaart nog niet ontvangen. Over 5 dagen heeft u 2 maanden betalingsachterstand en dient u dan 49,84 euro te voldoen.

Wellicht is het u niet duidelijk waarom uw lidmaatschap is verlengd en heeft u inmiddels per mail gereageerd. Lees dan onderstaande informatie:

- U heeft een kaart met een abonnement wat dient te worden opgezegd.

- U heeft bij activatie gekozen voor de kaart met een doorlopend abonnement. Voordat u deze bestelling kon uitvoeren bent u uitvoerig geïnformeerd over de hierbij horende voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan. Hierdoor vervielen de voorwaarden van het oorspronkelijk aangeschafte product welk wellicht niet hoefde te worden opgezegd. Wij hebben geen (tijdige) opzegging van u ontvangen.

Reeds overgeboekte betalingen worden niet teruggestort vanwege bovenvermelde redenen.

Wij verzoeken u om per omgaande de betaling van het verschuldigde bedrag van 24,92 euro te voldoen. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen we de vordering overdragen aan ons Incassobureau en Gerechtsdeurwaarder Van Lith te Eindhoven. De 'buitengerechtelijke incassokosten van 40 euro conform de wet maximering incassokosten, art. 6:96 lid 5 BW' komen dan ook voor uw rekening. Bovendien wordt aanspraak gemaakt op de wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de voorgaande adviezen nog eens door.

ro
door robin.dev - Sep 7, 2015 om 15:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

@line

ze mogen (als je hebt opgezegd via email, en/of door op de link te klikken) niet zomaar het bedrag verhogen. Incassokosten mogen voor een dergelijk bedrag maximaal 40 euro zijn(zie website consumentenbond), en er mogen geen andere kosten bij op worden geteld. Ik heb niets betaald, en geen aanmaningen meer gehad.

Volgens mij hebben ze bij vele(zoals ik) niet eens een geldig thuisadres. Het kan hierom geen kwaad om je gegevens bij 'wijzig mijn gegevens' op hun website aan te passen en alsnog te anonimiseren als je dit nog niet gedaan hebt.

do
door dolmatus - Sep 7, 2015 om 16:33
9 Antwoorden / 0 Vragen

Op consuwijzer wat informatie gevonden onder :

Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument.

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/verkoopdemonstraties-vakantieclubs-timesharing/nieuwe-regels-timeshare-vakantieclubs

Nuttige informatie om door te lezen en bevestigd al bovenstaande adviezen.

do
door dolmatus - Sep 7, 2015 om 16:41
9 Antwoorden / 0 Vragen

Om dit te stoppen is het misschien een idee nuttig om een melding te doen bij : https://www.fraudehelpdesk.nl ?

li
door line - Sep 8, 2015 om 09:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, leuk nieuwsberichtje:

li
door line - Sep 8, 2015 om 09:54
6 Antwoorden / 0 Vragen
bi
door bibi22 - Sep 8, 2015 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik zie al dat ik niet de enige ben. Ook ik kreeg afgelopen weekend een mail van hotelpas.com dat ik 24.92 euro moet betalen. Ik dacht er zeker van te zijn dat ik geen abonnement had afgesloten of dat het in ieder geval niet stilzwijgend verlengd zou worden tegen betaling. Indien ik zoiets afsluit mail ik direct dat ik het op wil zeggen en indien dat niet direct kan maar pas 5 maanden later dan zet ik dat in mijn agenda. Dit is mij dus niet ontgaan want ik let er heel goed op. Maar gezien de mail begon ik te twijfelen uiteraard. Nu had ik er net tijd voor maar blijkt dat de betaal link het niet doet, het is een no-reply emailadres, er staan geen betaalgegevens (IBAN oid) in de mail en geen contactgegevens anderszins onderaan de mail en de website is niet te openen (met diverse apparaten geprobeerd). Dit deed mij besluiten om contact op te nemen met het door hun genoemde incassobureau. Zij weten van niks maar worden wel vaak gebeld door ongeruste mensen zoals ik. Dat stelde mij enerzijds gerust, anderzijds deed dit nog meer alarmbellen rinkelen. Het lijkt gewoon van geen kant te kloppen. Ik kreeg wel een emailadres, klantenservice@hotelpas.com. Ik heb ze gemaild met mijn klacht en een zogenaamde opzegging gedaan (van wat is mij nog een raadsel, want ik heb immers bij mijn weten geen abonnement afgesloten maar goed...toch maar gedaan...). Zijn er inmiddels mensen die daadwerkelijk een betaalconflict hebben met hotelpas? Ik ben geen wanbetaler en heb beslist geen zin in gedoe. Maar zomaar 25 euro betalen aan een stel oplichters vind ik ook geen optie...

ra
door raymond1973 - Sep 8, 2015 om 15:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist aangifte gedaan bij de politie van oplichting en het aangifte formulier gestuurd naar Hotelpas en het incassobureau met duidelijke tekst.

Samenvattend, wat een klootzakken zijn het!

Parallel aan dit traject heb ik vakantieveilingen aangeschreven, omdat zij wat mij betreft mede verantwoordelijk zijn, door onjuiste, of onvolledige informatie op de site vermelden. Ik ga ervan uit dat zij geen ruimte bieden aan dergelijke oplichters en dus beter screenen met welke organisatie ze in zee gaan.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2015 om 15:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bibi22 schreef op dinsdag 8 sep 2015, 15:19]Dit deed mij besluiten om contact op te nemen met het door hun genoemde incassobureau. Zij weten van niks maar worden wel vaak gebeld door ongeruste mensen zoals ik. doe. .
Dit verbaast me, ergens anders had ik gelezen dat ze zeiden dat ze inderdaad door hotel.com zijn ingeschakeld. Misschien trekken ze zich terug?

Overigens oordelen incassobureau's zelden de juistheid van de vordering. Ze vragen aan de opdrachtgever of de vordering wordt betwist. Hotelpas.com zal (vermoed ik) wel zeggen dat de vordering niet wordt betwist, maar dat de betalers onwillig zijn.

Er zitten nog veel meer haken en ogen aan deze vordering. Het schijnt dat bij een vakantieproduct (zoals hotelpas.com)als het product langer duurt dan een jaar, er een schriftelijkheidsverklaring moet zijn. Dat betekent een echt papier waarbij beiden partijen de handtekening moeten hebben gezet, dat dit een doorgaand product is dat langer duurt dan 1 jaar.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2015 om 15:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lees dit KLIK

ra
door raymond1973 - Sep 8, 2015 om 17:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zojuist al vermeld, de aangifte:

U hebt aangifte gedaan van oplichting via internet. Het nummer van deze aangifte is: 150908-120130###(verwijderd)

Een aangifte is erg eenvoudig te doen op politie.nl. DOEN!!!!! Anders blijven ze doorgaan.

ra
door raymond1973 - Sep 9, 2015 om 14:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

GELUKT!! Na het doen van de aangifte ben ik ineens 2 keer benaderd met excuses. Ze lezen de mail dus wel, alleen lijken aan cherry picking te doen (mijn persoonlijke aanname). Dus nogmaals het advies: Krijg je een herinnering, meld dit bij de politie, vermeld het email adres van de organisatie (klantenservice@hotelpas.com) dan krijgen ze namelijk een kopie van de aangifte.

Hopelijk is het niet nodig, maar bij mij heeft het gewerkt!
--------------------------
Van: Admin | Hotelpas [mailto:admin@hotelpas.com]
Verzonden: woensdag 9 september 2015 14:04
Aan: xxxxxxxxxxx
Onderwerp: onze excuses

Geachte heer mevrouw,

U heeft door een systeemstoring per abuis onterecht mails ontvangen voor een automatische verlenging van uw lidmaatschap. Deze mails waren niet voor u bedoeld omdat u geen doorlopend abonnement heeft.

Indien u reeds voor de verlenging heeft betaald en u wilt toch van de verlenging van uw lidmaatschap afzien dan zullen we het door u betaald bedrag terugstorten.
Wij verzoeken u dan om een mail te sturen naar admin@hotelpas.com met daarin vermeld:

- Het door u overgeboekte bedrag
- Naam rekeninghouder
- Uw bankrekeningnummer
- De datum van overboeking
- Het rekeningnummer waarop u het bedrag overgeboekt heeft

Doet u dit s.v.p. zoals onderstaand voorbeeld:

24,92 euro
H. Jansen
NL16ABNA 0123456789
NL15 ABNA 0987654321

Wij zullen na ontvangst van dit bericht, het bedrag binnen 5 dagen terugstorten en uw klantgegevens uit ons bestand verwijderen. Mocht u toch nog nieuwsbrieven ontvangen van de aanbieder van de hotelvoordelen dan kunt u zich hiervoor uitschrijven via ‘unsubscribe’.

Wij bieden u onze welgemeende excuses voor de overlast aan.

Met vriendelijke groet,
Ledenadministratie

do
door dolmatus - Sep 9, 2015 om 16:05
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ben benieuwd of zij dit ook werkelijk doen. Laat het ons a.u.b even weten raymond1973.
.
Zelf heb ik ook een klacht bij vakantieveiling gedaan en onderstaande reactie ontvangen waaruit blijkt dat ze in overleg zijn met Hotelpas.com om tot een oplossing te komen.

"U heeft ons een vraag gesteld omtrent Hotelpas. Een groot aantal klanten van VakantieVeilingen heeft afgelopen week een of meerdere berichten ontvangen van Hotelpas.com over het verlengen van een eerder gewonnen hotelpas. Een groot deel van deze mails blijkt ten onrechte verzonden.

Indien u tijdens het activeren van uw hotelpas niet hebt gekozen voor een andere kaart (upgrade) dan aangeboden bij de gewonnen veiling, dan kunt u het bericht van Hotelpas.com als niet verzonden beschouwen. Als het goed is heeft u hierover al bericht ontvangen van Hotelpas.com.

Heeft u géén bericht ontvangen en bent u van mening dat er toch onterecht een bedrag in rekening is gebracht, adviseren wij u voor nu om het advies van de Consumentenbond om niet te betalen op te volgen.

Momenteel zijn wij in overleg met Hotelpas.com over de wijze waarop we dit op korte termijn kunnen oplossen. Wij houden u hiervan op de hoogte via onze website en onze Facebookpagina.
Onze excuses voor het ongemak.

Als deze mail voor nu uw vraag niet heeft beantwoord, zien we een reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Tamara
Veiling adviseur VakantieVeilingen.nl"

ra
door raymond1973 - Sep 9, 2015 om 19:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Binnen enkele uren stond het op mijn rekening! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Zie de foto voor het bewijs:

De politie is een ieder geval mijn beste vriend :)

ra
door raymond1973 - Sep 9, 2015 om 19:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

De link naar de foto lijkt niet te werken, maar misschien zo wel...

http://nl.tinypic.com/r/15fgc9y/8

ki
door kinnygirl - Sep 15, 2015 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij proberen ze ook af te zetten! Idd mail gehad dat het automatisch verlengt word omdat ze geen opzegging gehad zouden hebben. Heb ze meerdere keren gemaild, en zelf hadden ze me laatst gebeld om 'een goede deal' aan te smeren. Ook toen benoemd dat ik het niet wil. Maar zoals ik lees zal ik ze maar laten doen want het is niet rechtsgeldig.

li
door line - Sep 18, 2015 om 11:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Whoop whoop jongens, het is gelukt!!

Beste mevrouw ###,

Vanuit de media heeft u in de afgelopen weken wellicht vernomen van de ontwikkelingen rondom onze hotelpassen en kaarten. De wijze waarop wij onze producten hebben aangeboden blijkt niet geheel in overeenstemming te zijn met de toepasselijke regelgeving. Ook hebben wij de nodige technische problemen gehad, waardoor onze website onbereikbaar is (geweest) en waardoor ten onrechte aanmaningen zijn verstuurd.

Wij bieden alle betrokkenen onze oprechte excuses aan voor deze situatie.

Wel hebben wij een aantal maatregelen genomen om ons vanaf nu aan de regelgeving te houden en u als klant op correcte wijze te informeren:
- we zullen geen betalingen meer vorderen voor verlenging van de Hotelpas. Als u een rekening of aanmaning van ons heeft ontvangen dan hoeft u deze niet te betalen. Uw pas wordt automatisch stopgezet;
- indien u wel heeft betaald én uw verlenging nu nog doorloopt, dan informeren we u dat u de verl! enging elk moment stop kunt zetten. U kunt dit doen via klantenservice@hotelpas.com.

We willen deze nare periode achter ons laten en ons richten op onze kwaliteit: het aanbieden van ongekende kortingen op hotelovernachtingen. We zijn daarom bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten waarmee we u nog beter van dienst kunnen zijn.

Tot slot willen we al onze klanten danken voor het in ons gestelde vertrouwen. We hopen u nog vele jaren van dienst te mogen zijn.

Met vriendelijke groet,

Worldwide Hotelgroup BV

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2015 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar geen opmerking over de terugbetalingen.

ru
door rudyusa - Sep 20, 2015 om 00:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stippelslof schreef op donderdag 10 okt 2013, 22:08]Ik heb op vakantieveilingen.nl een hotelpas gekocht. De tekst die bij de veiling staat is erg misleidend. Ze bieden het volgende aan; Met de Hotel Express Card kun je kiezen uit meer dan 100.000 hotels in steden als Antwerpen en Barcelona. En dat het hele jaar door voor de helft van de prijs. Bij het activeren van de code krijg je de melding; STOP: Met uw voucher of card kunt u niet alle hotels boeken. Je moet vervolgens 15,00 euro bijbetalen om wel alle hotels te kunnen boeken. Je kan niet zien welke en hoeveel hotels je nu kan boeken en als je later het alsnog wil ophogen dan kost het 99,00 euro.

Vervolgens lees ik in de voorwaarde onder punt 9e en f dat je lid wordt en het lidmaatschap geldt als gesloten voor onbepaalde tijd. De kosten 299,- of zelfs 366,- per jaar. Ik was toch in de veronderstelling dat ik een product kocht van 1 jaar. In de info van de veilingsite wordt nergens gesproken over een lidmaatschap.

Ik vind dit toch allemaal er misleidend. Ik hoor graag van anderen wat hun ervaringen zijn met dit product. Heeft er iemand wel goede ervaringen?

ru
door rudyusa - Sep 20, 2015 om 00:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil jullie laten weten dat ik ook problemen heb ondervonden met de hotelpas.nl en ik had destijds deze pas gekocht via veilingen.nl.

En idd kreeg ik ook een betalingherinnerig van hen op 29-04-2015

Waarom moet u bij opzegging nog een bedrag betalen?

- U heeft bij het activeren gekozen voor een ander abonnement dan de oorspronkelijke card via de veiling.

- U heeft dit abonnement niet (tijdig) opgezegd.

- U heeft geen gebruik gemaakt van uw recht op retour binnen de daarvoor geldende termijn.

- Voor het aangaan van de upgrade heeft u informatie ontvangen over het doorlopend abonnement van de jaarkaart premium. Daarnaast bent u met de voorwaarden betreffende verlengingen (art. 6g) akkoord gegaan.

Uw rechten om de hotels ook na het eerste jaar voordelig te kunnen boeken dienen wij geruime tijd voor de vervaldatum in te kopen. We gaan er op dat moment van uit dat u het abonnement ook na het eerste jaar wenst te behouden omdat u dit niet heeft opgezegd.

Dacht wat krijgen we nou? Deze zou toch automatisch na een jaar stoppen?...heb gewoon op activeren gedrukt !

Heb echt getwijfeld om deze te betalen € 24,92 was het ong, als ik niet betaalde zou het rond de € 49,84 worden.
Ik dacht nee ik doe het toch niet vond de mail heel raar en ik vertrouwende het gewoon niet.

Vervolgens kreeg ik op 09-05-2015 een mail dat ze dreigde met een deurwaarder daar hadden ze deze zinnetje weg gelaten:

- U heeft bij het activeren gekozen voor een ander abonnement dan de oorspronkelijke card via de veiling.

Daarna kreeg ik idd weer een mail op 26-06-2015 deze keer niet van de Hotelpas.nl maar van info@vanlithincasso.nl of ik binnen 8 dagen € 91,57 naar hen over moest maken huh?

Kreeg er een bestandje ( copie -brief ) van hen erbij ik dacht heb nog nooit van mijn leven een mail gekregen van een deurwaarder ...mijn woonadres stond er niet eens op deze brief ( deze konden ze makkelijk op zoeken via Google als ze mijn naam opzochten).

Ik dacht misschien is het wel spam kende die deurwaarder niet eens, waarom hebben ze niet eens mijn woonadres ?

Op 08-07-2015 kreeg ik weer een mail van info@vanlithincasso.nl met het verzoek tot betaling nu een bedrag van € 91,60 waarschijnlijk € 0,03 erbij op misschien rente?

Heb er weer niet op gereageerd op deze mail, en ik kreeg op 14-08-2015 weer een mail van info@vanlithincasso of ik binnen vijfdagen nu € 91,70 van € 0,03 nu € 0,10 boete erbij op moest betalen.

En het volgende stond er in die copie brief van hen:

" Namens mijn cliënte verzoek ik u en voor zoveel nodig sommeer ik u om BINNEN VIJF DAGEN NA HEDEN laatstgemeld bedrag te voldoen door storting of overschrijving op mijn post - of bankrekeningnummer. Wellicht bent u ten onrechte van mening dat mijn cliënte de zaak niet verder wil laten vervolgen. Ik moet u er dan met nadruk op wijzen, dat een dergelijke opvatting beslist onjuist zou zijn, immers cliënte heeft mij uitdrukkelijk verzocht, al die rechtsmaatregelen te treffen die noodzakelijk zijn om tot incassering van het verschuldigde bedrag te komen.

Ik moge u dringend adviseren om tijdig over te gaan tot betaling zodat het niet nodig zal zijn om tot dagvaarding over te gaan.

In afwachting en onder voorbehoud van alle rechten. Hoogachtend, "

Deze brief was niet ondertekend.

Ik dacht bij mezelf laat het dan maar lekker voor komen voor de rechter ben er helemaal klaar mee.

Heb nog nooit een echte brief thuis gekregen dat ik in gebreke was zowel van Hotelpas.nl en van die vage deurwaarder .

En ik heb nooit geweten dat deze pas verlengd werd, maar dat deze zou stoppen, anders had ik echt niet zo'n pas gekocht.

P.S. ** heb deze mails van hun nog in mijn mailbox mochten jullie deze nodig hebben ! **

Met vriendelijke groet,

Rudy Nahrwold

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2015 om 00:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rudy

Prima dat u niet betaald hebt.

do
door dolmatus - Sep 23, 2015 om 16:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dit slaat alles,Hotelpas. com durft!

Een zéér aantrekkelijk aanbod gekregen:

Beste.......

Onze mail met uitleg over de nieuwe regelgeving is bij een groot aantal van onze klanten positief ontvangen, waarvoor onze dank. Desondanks zijn er klanten die nog niet helemaal tevreden zijn met de afhandeling.
Om iedereen zo veel mogelijk tevreden te stellen hebben we daarom besloten om u:

- een gratis lidmaatschap te verstrekken tot 1 jan. 2017.
- gratis toegang te geven tot ons nieuwe aanbod met zeer luxe hotels met kortingen tot 70% van de normale prijs!
- een waardebon van 20 euro* te verstrekken die met de boeking in bovengenoemde hotels wordt verrekend.
*eenmalige vergoeding bij een min. boekingsbedrag van 200 euro.

Dit unieke aanbod is vrijblijvend. Geen doorlopend abonnement, geen verlenging, geen verdere verplichtingen.
U kunt tot 2017 gebruik maken van de voordelen en dan stopt het lidmaatschap automatisch.

U ontvangt binnenkort meer informatie hoe u van dit aanbod gebruik kunt maken.

Indien u geen gebruik van ons aanbod wilt maken dan kunt u via deze link: Klik hier uw lidmaatschap opzeggen.
Vanaf nu gaan we ons weer gaan richten op onze kwaliteit: het aanbieden van ongekende kortingen op hotelovernachtingen. We hopen daarom ook u als klant te mogen blijven behouden.

Met vriendelijke groet,

Peter Beekman
Commercieel directeur
Worldwide Hotelgroup BV

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2015 om 16:47
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Nou nou, je zou het toch bijna doen, .............., mare nee, bij nader inzien toch maar niet!

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag ook ik bedanken voor dat genereuze aanbod?;-)