jo
door john.demmers Dec 31, 2016 om 10:35
Vakantie & reizen
KLM - werelddeal aanbod

KLM - werelddeal aanbod

Hallo,

Op vrijdag 30 december probeerde ik een KLM werelddeal vlucht te boeken.
We (mijn echtgenote en ik, allebei werkend in het onderwijs) probeerden een retourvlucht Amsterdam-Boston te boeken in de meivakantie.
De retour vlucht werd ons aangeboden voor de werelddealprijs van €1091,14 inclusief kosten, belastingen en toeslagen. Dat leek ons wel wat. Dus we wilden de tickets bestellen.
In de een-na-laatste fase van het betalingsproces krijgen we plots in beeld: "Uw selectie is gewijzigd", terwijl we niets hadden veranderd.
Niet alleen de selectie was gewijzigd, maar ook de prijs. Was die eerst €1091,14 (2 pers) , nu plots €1467,14  (2 pers.)
Een gigantisch verschil. Ook wanneer we daarna twee losse retourvluchten probeerde te boeken met dezelfde criteria, gebeurde precies hetzelfde.
Eerder een rip-deal, dan een werelddeal van de KLM.

*********************
Reactie van KLM (samengevoegde) Twitter-berichten:
Hallo John, onze actietarieven zijn beperkt beschikbaar. Tijdens de laatste stap in het boekingsproces doet het systeem nog een laatste check op de beschikbaarheid. Het kan dan inderdaad voorkomen dat het tarief hoger wordt. We snappende teleurstelling die dit kan veroorzaken.
In dat geval zijn de gekozen boekingsklassen niet combineerbaar of beschikbaar. Dit wordt tijdens de laatste stap gecheckt door het systeem. We snappen dat dit vervelend is, maar kunnen dit helaas niet veranderen. Onze excuses!
*********************

Ik begrijp dat er misschien enkele (misschien zelfs enkele tientjes) euro's verschil kan zijn, maar € 187 per ticket verschil vind ik nogal gortig. Dat is een opslag van bijna 35%.

Kan dit zomaar?

10739 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2016 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat kan zomaar.

tenormin
door tenormin - Dec 31, 2016 om 10:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Helaas is dat wat u omschrijft helemaal waar. Zag voor a.s. Maart een retour ticket voor San Francisco á €617,00. Halverwege mijn boeking werd het ineens €847,00 en heb de transactie niet voortgezet. Maar goed (of eigenlijk niet): zo werken ze nu eenmaal en herken het antwoord van KLM aan u heel goed. Hoop dat u toch nog een goede prijs ergens kan vinden voor uw Mei vakantie.

diumenge
door diumenge - Dec 31, 2016 om 10:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Het betreft geen opslag, het betreft een andere prijs. Waardeloos inderdaad, maar niets aan te doen. Behalve het ticket niet boeken en hopen ergens anders wel een 'werelddeal' te vinden.

Gr
door Grunn1 - Dec 31, 2016 om 23:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Zoek eens op Tix, de prijzen die je daar aan het begin ziet zijn ook de uiteindelijke prijzen bij het afrekenen zonder addertjes zoals ze bij de KLM doen.

snrwo1
door snrwo1 - Jan 2, 2017 om 11:28
33 Antwoorden / 2 Vragen
2

blijven klagen. KLM weet al bij het begin van de boeking dat het ticket niet (meer) voor de gemelde prijs beschikbaar is. Smoesjes over laatste check zijn onzinnig. Niet boeken is de 'beste' optie in dit geval.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 2, 2017 om 11:35
229 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik boek altijd,via Schiphol tickets,en krijg je alle prijzen van de diverse maatschappijen,zonder verdere kosten.

ja
door jansbos - Jan 2, 2017 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelfde ervaring met een ticket naar Athene en retour via Barcelona. Kon bij de laatste stap opeens opnieuw beginnen en zelfs geen gecombineerde vlucht meer boeken. Moest 2 enkeltjes kopen. De prijs ging van € 370 naar € 760,66. Niet gedaan en tickets gekocht via mijn reisagent (1 dag later) voor inderdaad € 370,00. Vreemd, he! Wel een check bij de particulier en niet bij de agent. Nee bij KLM krijg ik geen warm blauw hart, bij keuze kies ik voor een andere maatschappij.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2017 om 16:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En laten die nou precies hetzelfde systeem hanteren, fluid pricing wekt bij alle maatschappijen identiek.
Daarom kunnen vergelijkingssites ook gegevens gebruiken, alle aan te leveren data is hetzelfde bij alle airlines.

ru
door rudy - Jan 2, 2017 om 12:39
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als zelfs het koningshuis bij een andere maatschappij boekt zeg dat genoeg over klm

de
door dejeeper - Jan 2, 2017 om 13:21
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo John,

Dit kan inderdaad kloppen. Vaak zie je bij het boeken staan hoeveel van deze stoelen nog beschikbaar zijn.
Wat nog wel eens wil lukken (bij mij in ieder geval) was 2 keer 1 persoon  per keer te boeken.
Het systeem heeft b.v. nog 1 stoel beschikbaar maar als u dus 2 stoelen wilt boeken gaat dit niet en met 1 stoel wel.

Succes,

Cor

1paul
door 1paul - Jan 2, 2017 om 13:43
3143 Antwoorden / 0 Vragen
0

de aangeboden prijzen zijn geswoon de welbekende lokkertjes in de hoop dat men aan het einde alsnog boekt voor die prijs die uiteraard veel hoger is, KLM bewijst zichzelf hiermee geen dienst en hebben dat niet eens door, de volgende keer kijkt men daar niet eens meer is wat al snel gedacht word, bovendien gaan dit soort verhalen dankzij het w.w.w. snel de wereld langs...

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2017 om 16:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En diezelfde verhaltjes gaan over alle andere airlines ook het www over, Transavia, Vueling, Ryanair, Easyjet, Air France, enz enz

bo
door bornsol - Jan 2, 2017 om 13:54
133 Antwoorden / 35 Vragen
0

op=op al ben je de eerste is het al op,Zwendelaars

ro
door ronsas - Jan 2, 2017 om 15:19
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens mij moet KLM gewoon leveren. Als de speciale tickets op zijn dan moet ook de advertentie verwijderd worden c/q een vermelding bevatten dat dit tarief is uitverkocht. Wanneer in de "etalage" een televisie wordt aangeboden voor bv. 800 eur en eenmaal binnen in de winkel moet men er 1000 voor betalen, dan moet de winkelier leveren voor 800. Adverteren met iets wat niet bestaat is misleiding. Dit is een geval voor de Reclame Code Commissie.

mo
door mof - Jan 2, 2017 om 15:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, blijkbaar waren de werelddeal kaartjes uitverkocht endan geldt de gewone prijs weer. Dus geen korting.

ha
door harryromijn - Jan 2, 2017 om 15:44
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tsja.. zolang u gegevens aan het invullen bent en nog niet op "bevestig" hebt gedrukt, kan de aanbieding ingetrokken worden. Vliegtuig vol of zo.
Zorg dus, dat u eerst uw registratie rond hebt, en daarna met die inlogcode snel kunt boeken.
Maar nu het omgekeerde: u bent aan het typen en.. plotseling komt er: "nu speciaal voor de vlugge boeker: € XYZ korting..."
Ik neem aan, dat u dan ook blijft staan op de aanbieding, waar u mee bezig was....

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 2, 2017 om 16:01
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als je via je buren nogmaals probeerde te boeken,  kans dat dat onbekende IP adres wel deze aanbieding kreeg en gelijk betalen en gegevens invullen.
Als je langer zocht word het vaak duurder en ik ontdekte dat als niet ik maar mijn zoon elders boekt ik weer die eerste lage prijs wel kreeg.
Je was te lang online en wilde graag dus iets duurder mag of je hebt gezien je werk beperkte tijd en dag eerder of later kan niet.

Daarom, probeer het via je buren of familie eens te boeken.
Ik probeerde op genoemde datum en gegevens ook en zag weer een leuke prijs!

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2017 om 16:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je ipadres kun je thuis ook zeer eenvoudig veranderen, scheelt weer een loopje naar de buren of ritje naar de kennissen :-)

Maar zo werkt het inderdaad wel, veel bekijks is hogere prijs, amper bekijks is lagere prijzen.

pe
door pebk - Jan 2, 2017 om 16:17
581 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de voorwaarden onder in de mailing van de KLM werelddeal aanbiedingen staat het volgende:

Boeken: t/m 27 januari 2017.
De vanaf-prijs geldt per persoon op basis van een retourreis voor 2 personen (exclusief €10 boekingskosten, €2,50 calamiteitenfonds en eventuele creditcardtoeslag). Prijzen kunnen variëren afhankelijk van beschikbaarheid van het tarief voor de vlucht en het hotel. De exacte totaalprijs wordt zichtbaar bij het kiezen van de betaalmethode.

Ik zou het ook flauw vinden en niet boeken, maar het mag bekend worden geacht.

ja
door jan4073 - Jan 2, 2017 om 17:05
83 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb 10 jaar geleden al besloten niet meer met KLM te vliegen. De prijs, het eten, maar voor ook de service. Ik heb geboekt bij KLM op KLM vlucht. Dan wordt het uitgevoerd door een andere maatschappij. Die kan door mist niet landen op schiphol en we worden gedropt in frankfurt. Daar aangekomen hoor ik dat er een KLM vlucht gaat naar Schiphol. Probeer ik mij aan te melden bij KLM voor een stoel wordt ik geweigerd omdat ik met een andere maatschappij gevlogen heb. Ik heb dus niet bij de andere maatschappij geboekt nee de KLM laat haar vlucht door de ander uitvoeren en nu wordt mij verweten dat ik niet KLM vlieg en weigeren ze mij mee tenemen naar Schiphol. Volgens de balie medewerkster moet ik bij de andere maatschappij zijn, die hebben mij naar Frankfurt gebracht en die moeten maar zorgen dat ik op schiphol kom, en dat ik een KLM ticket heb doet niet terzake. Zoiets flik je mij maar 1 keer en dat is dan ook de laatste keer. Moet je bij de KLM eens proberen om je ticket om te zetten naar 1 dag eerder of later. Boetes (zij houden het op adminstratiekosten) van tussen de €100 en €200 is normaal en omzetten naar andere persoon is al helemaal onmogelijk. Ooit was ik Platinum flyer bij KLM. Ik ben er helemaal klaar mee.

ne
door neodutchio Jan 4, 2017 om 10:26
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u een klm vlucht geboekt, of bij klm geboekt? Hier zit een verschil in. Als u bij klm een vlucht boekt die een andere maatschappij uitvoert is klm wel uw aanspreekpunt, maar kunt u niet zomaar van de ene maatschappij in de andere stappen. Als ik op het station aan de balie een treinkaartje koop sta ik wel op het terrein van de ns, maar als de treinrit door Veolia wordt gedaan kan ik ook niet bij de ns gaan klagen als Veolia vertraging heeft.

ge
door gerardvantol - Jan 2, 2017 om 18:02
57 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik begin te snappen waarom KM zo slecht draait, op deze manier jaag je je klanten wel weg.

br
door brommobieltje - Jan 4, 2017 om 00:45
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Stelletje luizen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer