KLM - werelddeal aanbod
Hallo,
Op vrijdag 30 december probeerde ik een KLM werelddeal vlucht te boeken.
We (mijn echtgenote en ik, allebei werkend in het onderwijs) probeerden een retourvlucht Amsterdam-Boston te boeken in de meivakantie.
De retour vlucht werd ons aangeboden voor de werelddealprijs van €1091,14 inclusief kosten, belastingen en toeslagen. Dat leek ons wel wat. Dus we wilden de tickets bestellen.
In de een-na-laatste fase van het betalingsproces krijgen we plots in beeld: "Uw selectie is gewijzigd", terwijl we niets hadden veranderd.
Niet alleen de selectie was gewijzigd, maar ook de prijs. Was die eerst €1091,14 (2 pers) , nu plots €1467,14 (2 pers.)
Een gigantisch verschil. Ook wanneer we daarna twee losse retourvluchten probeerde te boeken met dezelfde criteria, gebeurde precies hetzelfde.
Eerder een rip-deal, dan een werelddeal van de KLM.
*********************
Reactie van KLM (samengevoegde) Twitter-berichten:
Hallo John, onze actietarieven zijn beperkt beschikbaar. Tijdens de laatste stap in het boekingsproces doet het systeem nog een laatste check op de beschikbaarheid. Het kan dan inderdaad voorkomen dat het tarief hoger wordt. We snappende teleurstelling die dit kan veroorzaken.
In dat geval zijn de gekozen boekingsklassen niet combineerbaar of beschikbaar. Dit wordt tijdens de laatste stap gecheckt door het systeem. We snappen dat dit vervelend is, maar kunnen dit helaas niet veranderen. Onze excuses!
*********************
Ik begrijp dat er misschien enkele (misschien zelfs enkele tientjes) euro's verschil kan zijn, maar € 187 per ticket verschil vind ik nogal gortig. Dat is een opslag van bijna 35%.
Kan dit zomaar?
Helaas is dat wat u omschrijft helemaal waar. Zag voor a.s. Maart een retour ticket voor San Francisco á €617,00. Halverwege mijn boeking werd het ineens €847,00 en heb de transactie niet voortgezet. Maar goed (of eigenlijk niet): zo werken ze nu eenmaal en herken het antwoord van KLM aan u heel goed. Hoop dat u toch nog een goede prijs ergens kan vinden voor uw Mei vakantie.
Het betreft geen opslag, het betreft een andere prijs. Waardeloos inderdaad, maar niets aan te doen. Behalve het ticket niet boeken en hopen ergens anders wel een 'werelddeal' te vinden.
Zoek eens op Tix, de prijzen die je daar aan het begin ziet zijn ook de uiteindelijke prijzen bij het afrekenen zonder addertjes zoals ze bij de KLM doen.
blijven klagen. KLM weet al bij het begin van de boeking dat het ticket niet (meer) voor de gemelde prijs beschikbaar is. Smoesjes over laatste check zijn onzinnig. Niet boeken is de 'beste' optie in dit geval.
Ik boek altijd,via Schiphol tickets,en krijg je alle prijzen van de diverse maatschappijen,zonder verdere kosten.
Zelfde ervaring met een ticket naar Athene en retour via Barcelona. Kon bij de laatste stap opeens opnieuw beginnen en zelfs geen gecombineerde vlucht meer boeken. Moest 2 enkeltjes kopen. De prijs ging van € 370 naar € 760,66. Niet gedaan en tickets gekocht via mijn reisagent (1 dag later) voor inderdaad € 370,00. Vreemd, he! Wel een check bij de particulier en niet bij de agent. Nee bij KLM krijg ik geen warm blauw hart, bij keuze kies ik voor een andere maatschappij.
En laten die nou precies hetzelfde systeem hanteren, fluid pricing wekt bij alle maatschappijen identiek.
Daarom kunnen vergelijkingssites ook gegevens gebruiken, alle aan te leveren data is hetzelfde bij alle airlines.
Hallo John,
Dit kan inderdaad kloppen. Vaak zie je bij het boeken staan hoeveel van deze stoelen nog beschikbaar zijn.
Wat nog wel eens wil lukken (bij mij in ieder geval) was 2 keer 1 persoon per keer te boeken.
Het systeem heeft b.v. nog 1 stoel beschikbaar maar als u dus 2 stoelen wilt boeken gaat dit niet en met 1 stoel wel.
Succes,
Cor
de aangeboden prijzen zijn geswoon de welbekende lokkertjes in de hoop dat men aan het einde alsnog boekt voor die prijs die uiteraard veel hoger is, KLM bewijst zichzelf hiermee geen dienst en hebben dat niet eens door, de volgende keer kijkt men daar niet eens meer is wat al snel gedacht word, bovendien gaan dit soort verhalen dankzij het w.w.w. snel de wereld langs...
En diezelfde verhaltjes gaan over alle andere airlines ook het www over, Transavia, Vueling, Ryanair, Easyjet, Air France, enz enz
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer