KLM wil een geupgraded business ticket niet annuleren
Ik heb via iemand anders een business ticket gekocht. Helaas moest ik dat annuleren wegens ziekte. Toen bleek dat KLM zelfs zo'n duur ticket (meer dan €3100) niet wil annuleren. Maar het business flex ticket wel, met bijbetaling van €400. Dus heb ik die €400 betaald en wilde daarna alles annuleren. Maar meer dan die 400 en 60 euro belasting krijg ik niet. Dat klopt toch niet?
Mijn annuleringsverzekering kan niet meer dan €1500 betalen.
Zou KLM met een briefje van mijn internist wel alles terugbetalen?
Normaal gesproken kun je tickets niet annuleren behoudens specifieke types, bij duurdere tickets kun je vaak wel verzetten. Dat je daar niet onderuit kunt door bij te betalen om dan alsnog te kunnen annuleren lijkt mij evident. Ze zijn bij de KLM natuurlijk niet van Lotje. Annuleren voor dit soort noodgevallen als ziekte regel je met een annuleringsverzekering waarbij je natuurlijk wel moet zorgen dat het verzekerde bedrag dekkend is. Je internist heeft geen enkele invloed maar een beroep op coulance staat natuurlijk altijd vrij.
Uit de boekingsvoorwaarden moet blijken of dit wel of niet kan. Als daar staat dat u bij tijdige annulering recht op teruggave hebt dan kan het inderdaad niet.
Staat expliciet in de voorwaarden dat er geen recht op teruggave is dan bent u het geld kwijt.
U kunt natuurlijk gaan procederen.
De hoogte van het ticket heeft niets te maken met of het wel of niet geannuleerd kan worden. Er worden in de markt verschillende tickets verkocht, die star zijn en die flexibel zijn. En flexibel wil zeggen kunnen verzetten naar een andere datum. Annuleren behoort nagenoeg nooit tot de opties.
U wilt annuleren op grond van een medische noodzaak. Daarvoor zijn, zoals al gemeld, verzekeringen. Je verzekerd je voor iets waar je zelf niet het risico voor witl dragen. En dat heeft u in dit geval nu juist wel gedaan.
Zonde van het geld, een dure les.
Wat voor ticket heb je dan gekocht?
Op de KLM site staat het volgende:
In Business Class bieden we altijd tickets aan die u zonder kosten kunt wijzigen en annuleren.
- U kunt uw ticket annuleren en uw geld terugkrijgen zonder annuleringskosten te betalen.
Kijk ook op:
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere derde een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor bijstand bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor van u nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
https://www.klm.nl/information/refund-compensation/cash-refund
zou het zo kunnen zijn dat u niet kunt annuleren omdat u dit ticket via iemand anders heeft gekocht?
Lijkt mij helder waarbij ik m.b.t. mijn reactie nu verwijs naar de info die @PANTER22 u al geeft. U heeft het ticket niet bij KLM gekocht en zult u naar mijn mening dan degene van wie u het gekocht heeft moeten benaderen omdat die dan als koper mogelijk wel kan annuleren.
Je had een niet-annuleerbaar ticket gekocht en wilde je wegens ziekte annuleren. Dat kon dus niet.
Toen dat ticket geruild voor een duurder ticket die je wel kon annuleren.
Daarna het duurdere ticket geannuleerd? En via deze truc wilde je €3500 terugkrijgen?
Een niet-annuleerbaar ticket kun je niet annuleren.
Dus je kreeg die €400 weer terug en de belasting uiteraard ook.
Maar die €3100 ben je kwijt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer