Mmdreese
door Mmdreese Jun 30, 2022 om 21:04
Vakantie & reizen

KLM wil een geupgraded business ticket niet annuleren

Ik heb via iemand anders een business ticket gekocht. Helaas moest ik dat annuleren wegens ziekte. Toen bleek dat KLM zelfs zo'n duur ticket (meer dan €3100) niet wil annuleren. Maar het business flex ticket wel, met bijbetaling van €400. Dus heb ik die €400 betaald en wilde daarna alles annuleren. Maar meer dan die 400 en 60 euro belasting krijg ik niet. Dat klopt toch niet? 
Mijn annuleringsverzekering kan niet meer dan €1500 betalen.
Zou KLM met een briefje van mijn internist wel alles terugbetalen?

2901 7 Rapporteer
He
door HenkDeZevende - Jun 30, 2022 om 21:24
1057 Antwoorden / Vragen
0

Normaal gesproken kun je tickets niet annuleren behoudens specifieke types, bij duurdere tickets kun je vaak wel verzetten. Dat je daar niet onderuit kunt door bij te betalen om dan alsnog te kunnen annuleren lijkt mij evident. Ze zijn bij de KLM natuurlijk niet van Lotje. Annuleren voor dit soort noodgevallen als ziekte regel je met een annuleringsverzekering waarbij je natuurlijk wel moet zorgen dat het verzekerde bedrag dekkend is. Je internist heeft geen enkele invloed maar een beroep op coulance staat natuurlijk altijd vrij.

sw
door swat1500 - Jul 1, 2022 om 00:46
3372 Antwoorden / 0 Vragen
1

Uit de boekingsvoorwaarden moet blijken of dit wel of niet kan. Als daar staat dat u bij tijdige annulering recht op teruggave hebt dan kan het inderdaad niet.
Staat expliciet in de voorwaarden dat er geen recht op teruggave is dan bent u het geld kwijt.
U kunt natuurlijk gaan procederen.

ne
door neodutchio - Jul 1, 2022 om 07:44
4535 Antwoorden / 12 Vragen
0

De hoogte van het ticket heeft niets te maken met of het wel of niet geannuleerd kan worden. Er worden in de markt verschillende tickets verkocht, die star zijn en die flexibel zijn. En flexibel wil zeggen kunnen verzetten naar een andere datum. Annuleren behoort nagenoeg nooit tot de opties.

U wilt annuleren op grond van een medische noodzaak. Daarvoor zijn, zoals al gemeld, verzekeringen. Je verzekerd je voor iets waar je zelf niet het risico voor witl dragen. En dat heeft u in dit geval nu juist wel gedaan.

Zonde van het geld, een dure les.

panter22
door panter22 - Jul 1, 2022 om 08:19
6224 Antwoorden / Vragen
1

Wat voor ticket heb je dan gekocht? 
Op de KLM site staat het volgende:
In Business Class bieden we altijd tickets aan die u zonder kosten kunt wijzigen en annuleren.

  • U kunt uw ticket annuleren en uw geld terugkrijgen zonder annuleringskosten te betalen.
https://www.klm.nl/information/ticket-services/ticket-option
K
ijk ook op:
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere derde een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor bijstand bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor van u nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
https://www.klm.nl/information/refund-compensation/cash-refund

1paul
door 1paul - Jul 1, 2022 om 08:28
2329 Antwoorden / 0 Vragen
0

zou het zo kunnen zijn dat u niet kunt annuleren omdat u dit ticket via iemand anders heeft gekocht?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2022 om 09:17
15452 Antwoorden / 197 Vragen
0

Lijkt mij helder waarbij ik m.b.t. mijn reactie nu verwijs naar de info die @PANTER22 u al geeft. U heeft het ticket niet bij KLM gekocht en zult u naar mijn mening dan degene van wie u het gekocht heeft moeten benaderen omdat die dan als koper mogelijk wel kan annuleren.

panter22
door panter22 - Jul 1, 2022 om 16:16
6224 Antwoorden / Vragen
0

Je had een niet-annuleerbaar ticket gekocht en wilde je wegens ziekte annuleren. Dat kon dus niet.
Toen dat ticket geruild voor een duurder ticket die je wel kon annuleren.
Daarna het duurdere ticket geannuleerd? En via deze truc wilde je €3500 terugkrijgen?
Een niet-annuleerbaar ticket kun je niet annuleren.
Dus je kreeg die €400 weer terug en de belasting uiteraard ook.
Maar die €3100 ben je kwijt. 


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jan Post - Aug 6, 2022 om 19:32
Voeding & gezondheid

ZOUT

In deze tijd waar gepromoot  wordt om minder zout te gebruiken.Gaat AH gehakt verkopen met zout erin.Dit  vindt ik volkomen kansloos. Wie verzint zoiets Lees meer

He
Heieind - Aug 7, 2022 om 07:34
Huishouden & energie

Ik ben het niet eens met de garantie van een composiet wasbak

Ik heb een nieuwe keuken gekocht en de leverancier heeft mij niet bij de aankoop gewezen op de risicos van een composiet wasbak. De zogenoemde thermochoc die kan plaatsvinden. Een wasbak van 1,5 jaar oud met een haarscheurtje, hierdoor lekt de bak. Er is een nieuwe bak geplaatst en daar moeten we 800 euro voor betalen! Nu beweren ze zelfs dat er een A4 bij heeft gezeten, dat je altijd de koude kra ... Lees meer

Ni
Nico Bergshoeff - May 2, 2022 om 18:50
Vakantie & reizen

Wie heeft er ervaring met Prettig Reizen ?

Wij willen  een reis boeken naar Turkije en kwamen ook op de site van Prettig Reizen terecht maar die zijn niet aangesloten bij d ANVR of SGR.
Wel bij een voor mij onbekende club , tw. GCTS ( Garantiefonds Consumenten voor de Toeristische Sector ).
Is er iemand bekend met Prettig Reizen en/of de GCTS ?


Lees meer