Ma
door Max75 Jun 27, 2011 om 22:45
Vakantie & reizen

Knutjes hoe hou je ze van je lijf?

Op vakantie geweest in zuid frankrijk,in de Camarque.
Veel last van knutjes .
Hoe voorkom ik dat ik gestoken word ?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

91867 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 27, 2011 om 22:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

DEET al geprobeerd ?

de motormuis
door de motormuis - Jun 28, 2011 om 00:15
598 Antwoorden / 13 Vragen

lullo62

Kijk even naar de volgende link.
[url=http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/insecten/totally-herby-stop-bite-tegen-knutjes.html]Klik hier

Ma
door Max75 - Jun 28, 2011 om 21:55
11 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb deet al geprobeerd, helpt weinig.
Ga stop bite proberen.
Bedankt voor de reactie.
Grt. Hans

wi
door wimswims - Jun 29, 2011 om 12:25
15 Antwoorden / 1 Vragen

DEET helpt absoluut niet tegen knutten /midges.
Wat te doen (in Scandinavië tenminste)?
Ze komen meestal bij lager zonlicht (schemer) uit de bomen.
Overdag dus weinig tot geen last.
Vermijd de bomen /struiken. Zet tent /camper dus nooit onder een boom of tegen struiken aan!
Kleed je tegen die tijd gewoon goed aan, zorg dat armen, benen, nek, etc. bekleed zijn. En vooral haar! Knoop domweg een sjaal om je hoofd.
Gebruik bij overdadige knutten een knuttennet (bij Bever te koop).
Stook een kampvuurtje (als dat is toegestaan). De warmte en rook verjaagd deze erg vervelende en bijtende beestjes.
Verder is er weinig aan te doen. Zelfs autochtonen hebben er geen oplossing voor.
Stop Bite (nog) niet geprobeerd. Ben benieuwd naar ervaringen.
Nog zo'n probleem kunnen de steekvliegen /dazen vormen. Die komen op warmte af (lichaam, motorkap!). Juist weer overdag.

ma
door marcel43 - Jun 29, 2011 om 12:33
35 Antwoorden / 14 Vragen

Veel vitamine B slikken. Bij iedere drogist verkrijgbaar. Informeer maar bij de drogist.

wi
door wimswims - Jun 29, 2011 om 13:47
15 Antwoorden / 1 Vragen

Nog wat interessante informatie is hier te vinden: Brochure Rijkswaterstaat: Knutten en Muggen.
Verder lees ik "Research into midge bite prevention is on-going but as yet there has never been any official guidance on how best to beat the midge.".
Ofwel: er helpt niks. Tot nu toe.
Dus nogmaals: kleed je goed aan, en bescherm je lijf!

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jun 29, 2011 om 14:10
84 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad zoals Marcel43 zegt is het innemen van vitamine B complex de beste remedie. Destijds gingen wij een maand trekken door Lapland en midden Zweden en zijn wij 3 weken voor vertrek begonnen met het innemen van Vitamine B-complex. Je bouwt dan namelijk een bepaalde zuurgraad in je huid op waar dergelijke insekten, zoals knuten en muggen niet dol op zijn. Wij hebben ervaren dat ze gewoon met een bocht om ons heen gingen terwijl we na zonsondergang gewoon met korte mouwen buiten stonden te praten. Anderen werden direct aangevallen en zaten vol beten.

sp
door spikkel - Jun 29, 2011 om 14:28
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op woensdag 29 jun 2011, 14:10]Wij hebben ervaren dat ze gewoon met een bocht om ons heen gingen terwijl we na zonsondergang gewoon met korte mouwen buiten stonden te praten. Anderen werden direct aangevallen en zaten vol beten.

Dat is dan gewoon mazzel. Ze gaan af op de hoeveelheid kooldioxide die je uitademt.

zerlina
door zerlina - Jun 29, 2011 om 16:00
19 Antwoorden / 0 Vragen

er is een heel nieuwe generatie anti-ongediertemiddelen, die o.a. ook tegen de tijgermug beschermt. Vraag aan arts apotheker of wie dan ook het anti-spul verkoopt, mogelijk vindt u ter plaatse betere middelen. Ikzelf smeer alle onbedekte huid vol met de vernieuwde Autan, maar heb de keus uit verschillende merken, ik woon in het diepe Zuiden en wordt alleen maar gestoken als ik vergeten heb het op te doen.

mostertpot
door mostertpot - Jun 30, 2011 om 20:35
162 Antwoorden / 13 Vragen

knutjes zijn enorme lastposten, kruipen dwars door je kleding en haar heen, bijten gemeen en de jeuk is dagen lang een plaag. Onbegrijpelijk want de krengen zijn nog geen speldeknop groot. Ze hebben een hekel aan wind, wat ons goed hielp was het aanzetten van een ventilator voor of in de caravan.
Verder hielpen de in Nederland bekende producten, zoals Deet,niet. Wat ons wel heel erg goed hielp was een product uit Engeland. Ze benaderen je tot 10 cm, maar komen niet dichterbij, behalve dat ene plekje dat je net niet insmeerde. Het product zal vast wel ergens via internet te bestellen zijn: Jungle Formula, te gebruiken van af de leeftijd van 6 maanden. De producent is Chefaro UK Ltd, 1 Tower Close, Huntingdon, Cambs. PE29 7DH. www.jungleformula.co.uk Het smeer als bodylotion, stinkt niet en is niet vet op de huid.

Ma
door Max75 - Jun 30, 2011 om 20:38
11 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt voor alle reactie's.
Ga volgend jaar verschillende producten gebruiken.

Grt. Hans