Mi
door Mieke Bloem Jul 19, 2019 om 12:11
Vakantie & reizen

KRAS, niet eerlijk

Op 090619 boekte ik Singlereis Puglia vertrek 110919. Kosten EUR 1193,50, aanbetaling EUR 178,65, resterend bedrag EUR 1014,85 te betalen per eind juli.

Op 160719 krijg ik een nieuwsbrief van Kras waarin de reis wordt aangeboden met aanzienlijke kortingen: vertrek 110919 korting EUR 170 en bij vertrek op 180919 korting EUR 250.
Dat vind ik niet eerlijk, ik wil die korting van EUR 170,00 ook!
Ik heb gebeld met KRAS maar afgezien van begrip krijg ik nul op het request en ook mijn annuleringsverzekering biedt geen oplossing.
Dit is toch niet eerlijk?????
Kunt u mij helpen?
Mieke [edit redactie ivm verstrekken persoonlijke gegevens]

3843 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 19, 2019 om 12:14
7154 Antwoorden / 3 Vragen

@Mieke,
verwijder uw telefoonnummer, dit is een openbaar forum en iedereen kan dit zien.
Waarschijnlijk wordt de reis nu met korting aangeboden omdat er anders te weinig deelnemers zijn, dat is ook een reden
om last minute reizen aan te bieden.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2019 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de reis nu duurder was geworden, zou u dan simpel bijbetalen?

marita5
door marita5 - Jul 19, 2019 om 12:29
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mieke Bloem ,

ik wil die korting van EUR 170,00 ook!

Ik wil zoveel , lukt mij ook niet .

Kortingsdagen

Actievoorwaarden ‘Kortingsdagen tot €300 korting p.p.’ van maandag 15 juli t/m maandag 29 juli 2019. Tot € 300,- korting per persoon op alle boekbare reizen met vertrek vanaf 15 juli tot en met 31 december 2019. Verder in deze voorwaarden genoemd als ‘deze Actie’.

Uw korting is afhankelijk van de soort reis die u boekt en is al direct verrekend in de prijzen op de website. In de prijsberekening op de website kunt u zien hoeveel uw korting bedraagt. Een uitzondering hierop zijn de zeecruises zonder vlieg- en/of busreis. Voor deze reizen wordt de korting van € 25,- per boeking ná het boeken handmatig toegekend.

De hoogte van de korting is afhankelijk van de soort reis:

Zonvakanties – Long Haul
Tot 300 euro korting p.p.
Zonvakanties – Medium Haul
Tot 300 euro korting p.p.
Rondreizen
Tot 300 euro korting p.p.
Zeecruises
Tot 300 euro korting p.p.
Riviercruises
Tot 100 euro korting p.p.
Autovakanties Europa
Tot 50 euro korting p.p.
Autovakanties NL, BE, LUX, DE
Tot 25 euro korting p.p.
Busreizen
Tot 100 euro korting p.p.
Stedentrips
Tot 75 euro korting p.p.
Singlereizen
Tot 200 euro korting p.p.
Actieve vakanties
Tot 80 euro korting p.p.

Overige voorwaarden:
- ‘Deze Actie’ is alleen geldig op nieuwe boekingen van arrangementen gepubliceerd op www.kras.nl gemaakt tussen maandag 15 juli 2019 en maandag 29 juli 2019 23:59 uur via www.kras.nl of via het callcenter (geopend op werkdagen en zaterdag van 08:30 uur tot 23:00 uur, op zondag van 10.00 uur tot 23.00 uur). Dus niet geldig bij wijzigingen op reeds gemaakte boekingen.
- ‘Deze Actie’ geldt op alle boekbare reizen met vertrekdata vanaf 15 juli tot en met 31 december 2019.
- ‘Deze Actie’ geldt op reizen met minimaal 1 overnachting. Dagtochten zijn daarom uitgesloten van kortingen.
- ‘Deze Actie’ is niet geldig in combinatie met andere kortingen. Indien er tijdens deze campagne (maandag 15 juli tot en met maandag 29 juli 2019) ook Kras Actiekorting, Kras Voordeelweek Korting, Rondreizensale, Vroegboekkorting of een andere Kras kortingscampagne van toepassing is, dan ontvangt u van ons de korting die hoort bij de actie met het hoogste kortingsbedrag. De kortingen van deze acties kunnen niet bij elkaar worden opgeteld.
- Kinderen t/m 1 jaar krijgen geen korting.
- De op de website getoonde prijzen zijn per persoon, berekend o.b.v. 2 personen exclusief reserveringskosten en Calamiteitenfonds.
- ‘Deze Actie’ geldt niet op maatwerk groepsreizen waarvan de reisnummers beginnen met de letters ‘gw’ of ‘gz’.
- Op al onze reizen zijn de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de Algemene Reisvoorwaarden Kras van toepassing.
- Kras sluit iedere aansprakelijkheid voor eventuele schade of kosten die voortvloeien uit dan wel direct of indirect verband houden met ‘deze Actie’ uit.

Th
door Thijs124 - Jul 19, 2019 om 12:29
289 Antwoorden / Vragen

Alle reizen worden steeds goedkoper. Dat heet last minute. Natuurlijk krijg je die korting niet. De volgende keer pas twee weken van te voren boeken. Dan spaar je soms bijna de helft.

justmeagain
door justmeagain Jul 20, 2019 om 00:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waar dan? Je krijgt of de shit die niemand wilt boeken of de reis is volgeboekt.
50% besparen...... Bij de Efteling misschien.

Iv
door Ivo W Jul 21, 2019 om 19:28
727 Antwoorden / Vragen

Justmeagain: het risico om 'mis te grijpen' loop je inderdaad wanneer je gaat wachten tot de laatste beschikbare stoelen/kamers van de reis in de uitverkoop gaan.

Want als de reis populair is, zit het al volgeboekt ruim voordat de aanbieder begint met prijsverlagingen.

bu
door burgos - Jul 19, 2019 om 12:55
96 Antwoorden / 7 Vragen

U wilde voor dit bedrag op vakantie?
Het geld had u er voor over,dus helaas,
korting geld niet voor u.

Gr
door Grunn1 - Jul 19, 2019 om 13:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is wel degelijk eerlijk.
Er is geen reden voor resistutie of u ook die korting te geven.
Dit gebeurt niet alleen bij reizen maar bij alles wat u koopt, je koopt vandaag iets en over een maand is het in de aanbieding.

Maar nu over eerlijkheid. Als het volgende week 300 euro duurder is (grote kans als het een populaire reis is)  en u wordt verzocht om dit bij te betalen  wat doet / zegt u dan?

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2019 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit is toch niet eerlijk?????

Voor je gevoel blijkbaar niet, maar je hebt de reis geboekt voor een bepaalde reissom.
Het staat de resiorganisatie vrij om prijzen te veranderen.
Dat doen ze bijna allemaal. Heet 'fluid pricing' (zoek maar eens op).
Fijne vakantie.

me
door mein33 - Jul 19, 2019 om 13:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mieke Bloem
Dit is toch niet eerlijk?????

Kunt u mij helpen?

Dit is wel eerlijk !!  Bij bijna alle zaken die in de laatste maanden nog niet zijn verkocht, wordt er geprobeert om er toch nog liefhebbers voor te vinden en dat doet men door 'korting' te geven.
Wij kunnen u niet helpen, al was het maar omdat er niets onreglementairs gebeurt.
U krijgt 'hopelijk' waar u voor betaald heeft en daar gaat het om !

Niet gaan simpen''  en gewoon van uw reis gaan genieten en u vooral niet afvragen wat uw mede reisgenoten voor de reis hebben betaald, want dat verp.... alleen maar uw vakantie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 19, 2019 om 19:02
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad, stel u bent in het  hotel van aankomst en ontdekt dat andere gasten er goedkoper zitten of ook duurder.
Waar vandaan vertrokken kan al verscil maken

jo
door jorisw - Jul 19, 2019 om 15:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens deze redenatie zou iedereen voor een tientje per vlucht moeten kunnen vliegen. Het zou dan immers niet eerlijk zijn als sommigen 100 euro moeten betalen en anderen al voor een tientje een ticket heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2019 om 19:00
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is niet eerlijk? De aanbieding ontvangt u na de boeking voor vertrek op 110919. Ik kan mij best voorstellen dat het als oneerlijk bij u overkomt maar helaas geldt dat altijd bij aanbiedingen. Vergelijk dat met andere uitverkoopzaken en aanbiedingen die soms bekend worden of ingaan op de dag na een aankoop. Soms is een leverancier dan coulant maar lang niet altijd en het behoeft ook niet.
Als al gezegd: Kras had de prijs in de nieuwsbrief ook kunnen verhogen en dan zou het onterecht zijn geweest indien u dan de hogere prijs zou moeten betalen.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2019 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer dan wat langer wachten met boeken, met het mogelijk risico dat de gewenste reis niet meer beschikbaar is.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2019 om 13:26
7346 Antwoorden / 14 Vragen

U noemt nu Kras maar als u verder kijkt zal u merken dat dit bij héél veel reisbureaus zo is. Men probeerd de vliegtuigen vol te krijgen en is er te weinig bezetting wordt er overal gestunt met de prijzen.