ne
door netti Jun 13, 2016 om 21:29
Vakantie & reizen

Krijg ik deze annuleringskosten terug?

Onze vakantie naar Spanje gaat niet door. Mijn dochter heeft haar arm gebroken, we zouden naar een aquapark. We hebben de reissom retour. De kosten van de annuleringsverzekering zijn 150 euro. De kosten van het reisburo zijn 30 euro. Toch wel een bedrag totaal. Onder welke verzekering zou dit kunnen vallen? Of is het niet mogelijk om het ergens in te dienen? Zorg-, aansprakelijkheid verzekering?

2134 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 13, 2016 om 21:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Netti, er zijn risico's en risico 's. De reissom is terug. Moeilijk om voor een annuleringsverzekring de annuleringsverzekering ook terug te krijgen. Plus, dat is nu eenmaal zo, het reisbureau heeft administratiekosten gemaakt. Mij lijkt het naar genoegen te zijn opgelost.  Ik krijg mijn jaarlijkse verzekeringen ook niet terug als ik brand, of wat dan ook, zou hebben gehad. De zorgverzekering voor uw dochter word toch betaald voor haar gebroken arm? Okay, eigen ook eigen risico (hangt er van af hoe oud dochter is). Maar dit valt, m.i. niet 'ergens in te dienen'. Beterschap met uw dochter.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U Sluit een verzekering af voor eventuele problemen waardoor u zou moeten annuleren. Nou doet dat probleem zich voor, jammer, en die verzekering keert uit. Mooi geregeld toch? Daar was die verzekering onder meer voor.

Nou zou u ook nog die verzekeringpremie terug willen hebben? Bent u niet een beetje abuis?

En wat voor kosten zijn dat voor het reisbureau?

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2016 om 21:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die verzekering heeft toch uitgekeerd?
Wilt u nu de premie terug van deze verzekering?
Waarvoor waren de kosten van het reisbureau?

tenormin
door tenormin Jun 13, 2016 om 23:04
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Denk administratiekosten, @auroral1 ;-)

zoekster1
door zoekster1 - Jun 13, 2016 om 23:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De kosten van een reisbureau zijn meestal administratie/boekingskosten.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jun 14, 2016 om 01:11
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk hoe uw dochter aan haar gebroken arm is gekomen kunt u de niet vergoede kosten verhalen op de veroorzaker van de gebroken arm. Betreft dit eigen schuld van uw dochter dan komen de niet vergoede kosten van de vakantie voor eigen rekening. Je kan je niet tegen alles verzekeren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 14, 2016 om 12:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind de verzekeraar al erg loyaal. Een gebroken arm is eigenlijk geen reden tot annuleren tenzij er een zwaarwegende medische indicatie wordt gesteld en dat gebeurd maar zelden.
Tenslotte kunnen u, uw partner en andere kinderen gewoon het aquapark bezoeken. En zeker zaken bezichtigen, genieten van de zon e.d. dus geen reden tot annulering. Goede verzekeraar!!
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik

Een aquapark bezoek je uiteraard ook om te zwemmen. Gaat niet met een gebroken arm in het gips.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 14, 2016 om 20:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is inderdaad logisch maar er zoveel meer in Spanje als alleen een aquapark, ga genieten van de mooie dingen dat kan prima met een gebroken arm.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Jun 14, 2016 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het zal wel een verblijf in een aquapark zijn wat er geboekt is en het gaat ook nog over een kind.

pi
door pieterwolters Jun 14, 2016 om 20:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maar je ligt toch ook op zo'n vakantie niet 16 uur per dag in het water? Dan is je huid na een paar dagen helemaal opgelost....

ne
door netti - Jun 14, 2016 om 20:44
67 Antwoorden / 29 Vragen

Duidelijk! Ik laat het rusten, dat is het risico idd van op vakantie gaan. Mensen om me heen wezen me erop dat ik het misschien terug kon krijgen, maar wat ik van jullie begrijp valt dit nergens onder.
Dochter is gehandicapt, dus de reis valt nu echt niet te maken. We gaan er van de zomer gewoon weer voor.

Bedankt voor de antwoorden!