Liften en roltrappen OV
Het laatste jaar zijn veelvuldig overal in het OV roltrappen en liften stuk. Ondanks verzoeken aan de bedrijven worden deze nauwelijks hersteld of ze doen het tijdelijk weer. Dat is geen goede service voor de OV reiziger. Ik ben het zat en wil aandacht hiervoor. Waar kan ik dat het beste doen.
U kunt hier een klacht indienen.
maar eerst:
https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/
U kunt gaan demonstreren voor een kapotte lift of roltrap.
Ik snap dat het lastig is dat iets niet werkt, maar het is wel van belang om te weten wat de oorzaak is. En overal is ook nogal algemeen, is het echt een landelijk probleem, of zijn er op een aantal plekken storingen die hardnekkig zijn? Dat is wel van belang om iets aan de kaak te kunnen stellen.
@Neodutchie Wat verwacht je van TS, dat ze álle storingen en buiten gebruik-en opsomt?
Voor mensen met een motorische beperking is het op z'n zachtst 'lastig', jouw woorden, wanneer lift dan wel roltrap niet bruikbaar is, zeker wanneer dit langdurig het geval is. Dan is de reis onmogelijk. Of die nu naar ziekenhuis is of naar kennissen/familie/vrienden.
Waar het om gaat is of het een structureel is, of dat er net op de punten een storing is als TS er is. Bij sporadische storingen kan je wel uitgebreid de media gaan opzoeken en gaan klagen, maar dat kan je beter doen als juist die ene lift of roltrap die veelvuldig gebruikt word langdurig niet werkt en er geen alternatief is.
OV is altijd een spagaat, o.a. liften en roltrappen moeten feitelijk "hufter proof" zijn omdat er altijd mensen zijn die plezier in beleven om erin hun behoeftes te doen of stil te zetten.
Het is dus feitelijk onmogelijk om een 100% goed functionerende hulpmiddelen in bedrijf te hebben. Ondanks alle inzet van het OV. U kunt inderdaad klagen bij de klantenservice, die zullen er nooit voor kunnen zorgen dat uw ongemak ook 100% zal werken. De oplossing zit in het feit getiteld: hoe gedraag ik mij in het ov voor iedereen.
Problemen ontstaan veelal door vernielingen iets waar je het ov niet verantwoordelijk voor kunt houden.
liften worden vaak vernield en als wc gebruikt en oh wat is het leuk om roltrappen te vernielen.
Welkom is Nederland waar steeds minder wordt opgetreden en waar de politie eigenlijk voor jan lul aan het werk is omdat er wel weer een rechter is die alles goed vind of er zijn wel organisaties die vinden dat er niet eens om een id gevraagd mag worden.
Demonstreren op A12 ,dan wordt het landelijk nieuws.Al het andere is zinloos , want dat wordt afgedaan met "personeel tekort om de vele defecten te herstellen". Dus wen er maar aan.
Er wordt dan wel je n a w gegevens genoteerd, en dat is het.
Personeelstekort is een reëel probleem. En in de technische sector is het nog extra erg.
RJW Dat zei ik dus al.
Het komt ook regelmatig voor dat de onderdelen om het defect te repareren niet snel te krijgen zijn. Dan kan de wil er wel zijn maar stopt alles.
De schuld bij de politie leggen is ook wat kort door de bocht. Vernielingen worden vaak genoeg gezien door getuigen maar als de politie dan niet wordt gebeld of men niet wil verklaren over wat men heeft gezien, is het dweilen met de kraan open.
Niet werkende liften amsterdam cs , Nieuw vennep, en niet werkende loopbanden op Schiphol. Metro-uitgang Wibautstraat amsterdam heeft helemaal geen lift
Niet uitschuivende treindrempels. In al deze gevallen wordt met een rollator moeilijk het OV te gebruiken.
Overigens was een medewerker van de NS in amsterdam zo vriendelijk mijn rollator de trap af te dragen! Die mannen bestaan ook.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer