Mag aingo als zij zelf een vlucht annuleren en 25% annuleringskosten inhouden?
Ik boek in januari 2020 een klm-vlucht via airngo. Ik krijg nu te horen dat de vlucht wordt geannuleerd. Ze storten het geld terug en houden 25% in als annuleringskosten. Het bedrijf is onbereikbaar.
Maar ik heb niks geannuleerd. Ik weet van vrienden die met ons reizen dat zij van klm alles hebben teruggekregen. Hoe moet ik dit aanpakken?
Hallo Ilmes ,
Hoe lang is de wachttijd voor restitutie?
Houd er rekening mee dat vanwege de huidige situatie de doorlooptijden voor terugbetalingen veel langer zijn dan normaal. We kunnen het exacte tijdsbestek voor de terugbetaling niet geven, aangezien elke luchtvaartmaatschappij ook een enorme werkdruk heeft, maar we zullen natuurlijk ons uiterste best doen om uw terugbetaling zo snel mogelijk bij u te krijgen. U ontvangt een e-mail wanneer uw terugbetaling is verwerkt. Wacht op die e-mail voordat u probeert contact met ons op te nemen.
Krijg ik mijn geld terug?
We raden u aan om bij uw luchtvaartmaatschappij na te gaan welke vorm van restitutie zij momenteel aanbieden. Veel luchtvaartmaatschappijen geven nu geen geld terug en bieden nu alleen omboekingen of in sommige gevallen vouchers aan.
Dit beïnvloedt ons vermogen om restituties te verwerken, aangezien we onderworpen zijn aan de regels van elke luchtvaartmaatschappij.
In de gevallen waarin restitutie mogelijk is volgens de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, moet onze klantenservice namens de klant de restitutie indienen bij de luchtvaartmaatschappij.
We kunnen geen geld aan de klant betalen voordat we de betaling van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen.
In gevallen waarin een restitutie wordt verleend en aan ons wordt betaald door de luchtvaartmaatschappij, zullen we de restitutie aan de klant zo snel mogelijk verwerken. In alle gevallen brengen we administratiekosten in rekening om de terugbetaling bij de luchtvaartmaatschappij te verwerken.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://help.airngo.se/hc/nl/articles/360012358779-Longer-reply-times-due-to-Corona-virus
Nee, dat mag niet.
En als het administratiekosten zijn? Is het dan mogelijk dat het volgens de regels is?
Nee.
Telt het niet als dat zo afgesproken is?
Zo nee, waarom niet?
Het recht van ontbinding bij een tekortkoming is geregend in art. 6:265 e.v. BW. Het gevolg daarvan is dat alle geleverde prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. TS heeft dus recht op 100%. Het onredelijk bezwarend om hiervan in het nadeel van de klant af te wijken. Dat je het administratiekosten noemt veranderd niets aan het feit dat je niet het volledige bedrag wilt teruggeven. Een dergelijke afspraak zou ook naar maatstaven van de redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar. Zie je het al voor je "beste klant, wij kunnen niet leveren en daar willen we graag voor betaald worden".
@Ilmes ,
De reisaanbieder betaalt niet het hele bedrag voor mijn geannuleerde reis terug. Mag dat?
Hebt u recht op geld terug? Dan moet u al het geld dat u hebt betaald voor de reis terugkrijgen. U hoeft geen kosten te betalen, bijvoorbeeld administratiekosten of boekingskosten. Binnen 14 dagen na de annulering moet u uw geld terug krijgen.
Accepteert u een voucher? Dan moet de waarde van voucher net zoveel zijn als u al het geld dat u hebt betaald voor de reis. Ook dan mogen er geen kosten vanaf gaan.
Gaat het niet om een geannuleerde reis, maar boekt u uw reis uit uzelf om voor een andere reis? En staat er in de voorwaarden van uw boeking dat de reisaanbieder daarvoor omboekingskosten mag rekenen? Dan mogen ze die kosten wel in rekening brengen.
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer