Mag een reisbureau er 8 MSD over doen om terug te betalen?
Wij hebben 8000 euro aanbetaald voor onze reis. Het reisbureau wil onze vakantie verschuiven naar volgend jaar. Wij willen dit niet en nu willen ze 1000 euro per maand terug betalen. Mag dit?
Er is in deze tijden wel sprake van overmacht.
In deze link staat uitleg.
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Hallo Emmy040458 ,
De reis gaat vanwege corona niet door . De origanisator geeft geen voucher maar geeft de ( aan ) betaling terug . Wat betekent dat voor mijn provisie ?
Indien de organisator de ( netto ) aanbetaling terugbetaalt zal de agent de ( bruto) aanbetaling , moeten terugstorten aan de klant .
De agent heeft in dit geval dus geen recht op provisie , aangezien de organisator zich met succes kan beroepen op art 10 , lid 10 van de ANVR Agvw .
De reisovereenkomst kan immers niet worden uitgevoerd , door omstandigheden die de organisator niet kunnen worden toegerekend .
Als agent moet je de terugbetaling terstond ( dwz direct ) terugbetalen aan de klant .
Wanneer je dit niet doet , loopt de organisator het risico - bij een faillisement van de agent - hiervoor aansprakelijk te worden gesteld.
De organisator kan daarom een bewijs van doorbetaling aan de klant vragen .
https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/artikel.aspx?ID=621
Je mag van alles afspreken. Maar duidelijk is dat het financieel niet zo goed gaat met het reisburo.
Als je dit aanbod accepteert en het reisburo gaat failliet, dan ben je je geld kwijt.
Kun je geen voucher krijgen die gegarandeerd is door de SGR?
https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/
Wil geen voucher
Dan maar naar een deurwaarder en hopen dat het reisburo niet failliet gaat.
Ik zou toch voor de voucher gaan. Deze wordt gegarandeerd terwijl u bij een terugbetaalregeling geen enkele garantie hebt. Als het bureau voor betaling van 1e termijn failliet gaat kunt u fluiten naar de centen.
Moeilijk, wanneer door in een keer te moeten betalen de zaak failliet gaat en men met gespreide betaling dat kan voorkomen... Maar dat zal u natuurlijk een zorg zijn. Wanneer je 8000 euro aanbetaling(!) kunt doen voor een vakantie dan heb je het duidelijik niet breed...
Topantwoord
Ik lees:
Wil geen voucher
Tja als iedereen zo gaat denken is elk reisburo failliet en kan je volgend jaar (als dat weer wèl kan) niet meer op reis. Met een voucher is het geen probleem voor elke partij. Dus bedenk wat je wil, ook in de toekomst.
Afgelopen week naar mr frank visser gekeken was een soortgelijke vraag. Ja, je kan naar de rechter gaan, maar dan loop je de kans dat "men" massaal cash gaat vragen wat failliet betekend. Dàt was zijn advies. En het kan je meer kosten als opleveren. En dat duurt mogelijk tot volgend jaar dat er iets gebeurd ......
in principe als u dit samen overeenkomt mag dit, u heeft dan wel recht op rente trouwens.
wilt u dit bedrag direct terug hebben dan moeten zij hieraan voldoen en eerlijk gezegd, ik zou dit direct terugeisen....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer