Mag een vakantiepark annuleringskosten rekenen voor annuleren vanwege covid-19?
Voor de coronacrisis hebben wij een groepsbungalow bij Roompot geboekt voor 11 personen afkomstig uit 7 verschillende huishoudens onder wie een persoon van 80 jaar. Het geld hadden wij direct overgemaakt. Deze boeking is vanwege de coronacrisis omgeboekt naar november dit jaar, maar we willen de boeking opzeggen vanwege de coronacrisis. Volgens de richtlijnen van het RIVM en de overheid mag Roompot deze dienst ook niet aanbieden, wij zijn immers met te veel mensen uit te veel verschillende huishoudens. Roompot heeft nota bene zelf op de site staan dat er maximaal 6 personen die geen deel uitmaken van één huishouden in een vakantiewoning mogen verblijven. Nu wil Roompot de boeking best annuleren, maar dan moeten wij wel annuleringskosten betalen: 75% van de kosten! Of we kunnen kosteloos omboeken. Een voucher biedt Roompot niet aan. Wij willen niet omboeken, omdat we dat al een keer hebben gedaan en wij onze vakantiedagen niet eindeloos kunnen wijzigen. Als we te zijnder tijd niet komen, beschouwt Roompot dit als een 'no show' en zijn we al ons geld kwijt. Vanwege de onzekere situatie rond covid-19 willen wij gewoon ons geld terug en wel het volledige bedrag. Kan Roompot ons zomaar verplichten annuleringskosten te betalen voor een dienst die Roompot volgens de overheidsrichtlijnen niet mag aanbieden?
Het huisje is beschikbaar en er is geen verbod op verhuur. Roompot kan dus hun deel van de overeenkomst nakomen. Er is een advies vanuit het RIVM, geen verplichting. Met welke reden zou Roompot dan willen meewerken aan uw vraag om te annuleren?
Dus ja, u bent diegene die wil annuleren, en dan gaat dat volgens de aangegane overeenkomst.
Dus u wilt nu het aantal mensen en huishoudens misbruiken om gratis van dat huisje af te komen? En dat er iemand 80 is, doet er ook niet toe, bij de eerste boeking was die persoon in ieder geval al 79.
U kunt gewoon gebruik maken van dat huisje, en dat zou ik ook maar doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer