Mag Gate1 66% administratiekosten rekenen bij terugbetalen tickets nav Corona?
Vrienden hebben een mail gekregen van Gate1 dat zij geld retour krijgen voor gecancelde vluchten ivm Corona. Totaalbedrag tickets was 2100 euro. Gate1 rekent nu 1400 euro administratiekosten en betalen maar 700 euro terug. Dit lijkt me niet reeel. Wat te doen? Gate1 is onbereikbaar dus bellen is geen optie.
Tijd om juridische hulp in te schakelen, 1400 euro aan adm kosten is overmatig veel. Dan moet wel de vliegmaatschappij gecanceld en hebben niet u omdat u niet meer durfde te vliegen.
Hallo Saskiam21 ,
Als uw vlucht is geannuleerd, dan heeft u recht op de volledige terugbetaling van uw ticket. Heeft u het vliegticket niet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, maar via een boekingskantoor geboekt? Ook dan mogen er geen kosten worden ingehouden, zoals administratiekosten of bemiddelingskosten.
Weigert de luchtvaartmaatschappij of het boekingskantoor u het volledige bedrag terug te betalen? Of krijgt u een voucher die niet de volledige waarde dekt van de door u betaalde ticketprijs? Dan hoeft u het hier niet zomaar bij te laten zitten! Wij leggen uit wat u kunt doen!
Download voorbeeldbrief , moet u iets aanpassen , klik op de rode regels .
Maak uw klacht schriftelijk, via de website of per e-mail bij de luchtvaartmaatschappij kenbaar. Gebruik hiervoor de voorbeeldbrief ECC: onterecht kosten ingehouden op coronavoucher. Deze brief is in het Nederlands en Engels te downloaden. Gratis!
De reisaanbieder betaalt niet het hele bedrag voor mijn geannuleerde reis terug. Mag dat?
Hebt u recht op geld terug? Dan moet u al het geld dat u hebt betaald voor de reis terugkrijgen. U hoeft geen kosten te betalen, bijvoorbeeld administratiekosten of boekingskosten. Binnen 14 dagen na de annulering moet u uw geld terug krijgen..
Bron : Consuwijzer.nl
Neem contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Lees ook in deze vraag de laatste 2 gegeven antwoorden ,
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/wie-heeft-ervaring-met-reisorganisatie-gate1
Weet u ook zeker dat dit niet alleen geldt voor pakketreizen en niet voor losse tickets?
@henk
Weigert de luchtvaartmaatschappij of het boekingskantoor u het volledige bedrag terug te betalen? Of krijgt u een voucher die niet de volledige waarde dekt van de door u betaalde ticketprijs? Dan hoeft u het hier niet zomaar bij te laten zitten! Wij leggen uit wat u kunt doen!
Mooi, dan gaan er nog wat zaken volgen want dat inhouden hebben ze massaal gedaan.
NEE dit mag niet. u kunt het beste navraag doen over uw rechten bij het Juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/
Hebben je vrienden zelf de vluchten geannuleerd? Dan kunnen dat annuleringskosten zijn van de vliegmaatschappij.
Info:
https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/folders/75000000939
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer