Sa
door SaskiaM21 Nov 30, 2020 om 22:11
Vakantie & reizen

Mag Gate1 66% administratiekosten rekenen bij terugbetalen tickets nav Corona?

Vrienden hebben een mail gekregen van Gate1 dat zij geld retour krijgen voor gecancelde vluchten ivm Corona. Totaalbedrag tickets was 2100 euro. Gate1 rekent nu 1400 euro administratiekosten en betalen maar 700 euro terug. Dit lijkt me niet reeel. Wat te doen? Gate1 is onbereikbaar dus bellen is geen optie.

1849 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 30, 2020 om 22:57
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Tijd om juridische hulp in te schakelen, 1400 euro aan adm kosten is overmatig veel. Dan moet wel de vliegmaatschappij gecanceld en hebben niet u omdat u niet meer durfde te vliegen.

marita5
door marita5 - Dec 1, 2020 om 08:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Saskiam21 ,

Als uw vlucht is geannuleerd, dan heeft u recht op de volledige terugbetaling van uw ticket. Heeft u het vliegticket niet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, maar via een boekingskantoor geboekt? Ook dan mogen er geen kosten worden ingehouden, zoals administratiekosten of bemiddelingskosten.

Weigert de luchtvaartmaatschappij of het boekingskantoor u het volledige bedrag terug te betalen? Of krijgt u een voucher die niet de volledige waarde dekt van de door u betaalde ticketprijs? Dan hoeft u het hier niet zomaar bij te laten zitten! Wij leggen uit wat u kunt doen!

Download voorbeeldbrief , moet u iets aanpassen , klik op de rode regels .

Maak uw klacht schriftelijk, via de website of per e-mail bij de luchtvaartmaatschappij kenbaar. Gebruik hiervoor de voorbeeldbrief ECC: onterecht kosten ingehouden op coronavoucher. Deze brief is in het Nederlands en Engels te downloaden. Gratis!

De reisaanbieder betaalt niet het hele bedrag voor mijn geannuleerde reis terug. Mag dat?

Hebt u recht op geld terug? Dan moet u al het geld dat u hebt betaald voor de reis terugkrijgen. U hoeft geen kosten te betalen, bijvoorbeeld administratiekosten of boekingskosten. Binnen 14 dagen na de annulering moet u uw geld terug krijgen..

Bron : Consuwijzer.nl

Neem contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Lees ook in deze vraag de laatste 2 gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/wie-heeft-ervaring-met-reisorganisatie-gate1

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 1, 2020 om 12:16
2010 Antwoorden / Vragen

Weet u ook zeker dat dit niet alleen geldt voor pakketreizen en niet voor losse tickets?

gerbera
door gerbera Dec 1, 2020 om 15:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@henk
Weigert de luchtvaartmaatschappij of het boekingskantoor u het volledige bedrag terug te betalen? Of krijgt u een voucher die niet de volledige waarde dekt van de door u betaalde ticketprijs? Dan hoeft u het hier niet zomaar bij te laten zitten! Wij leggen uit wat u kunt doen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 2, 2020 om 00:01
2010 Antwoorden / Vragen

Mooi, dan gaan er nog wat zaken volgen want dat inhouden hebben ze massaal gedaan.

mi
door miennaamishaaz - Dec 1, 2020 om 23:25
725 Antwoorden / 1 Vragen

NEE dit mag niet. u kunt het beste navraag doen over uw rechten bij het Juridisch loket.

https://www.juridischloket.nl/

panter22
door panter22 - Dec 2, 2020 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

Hebben je vrienden zelf de vluchten geannuleerd?  Dan kunnen dat annuleringskosten zijn van de vliegmaatschappij.
Info:
https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/folders/75000000939