Mag het reisbureau annuleringskosten aftrekken van de voucher
Bij annulering van onze geplande reis naar Kreta door het reibureau kregen we de volgende optie.
Een voucher voor volgend jaar,terugbetaling volgend jaar of terugbetaling binnen 14dagen.Bij de laatste optie kost dat €39.Maar bij alle opties krijgen we de annulerigskosten €110,niet terug.Bij navraag zei men er is gebruik gemaakt van de polis dus moet er betaald worden.Maar wat als je geen verzekering neemt of bij een andere maatschappij?Mag dit?
Topantwoord
Hallo Brighetta ,
Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/nieuws/coronavouchers-en-administratiekosten-dit-moet-u-weten
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Dank je wel!
Graag gedaan , suc6
U bedoelt dat u de kosten van de annuleringsverzekering niet terugkrijgt?
Dat is inderdaad correct.
De kosten van de annuleringsverzekering moeten ook worden terugbetaald als het reisbureau de reis annuleert. Immers, het verzekerde risico is wel gevallen. Daarnaast bestaat er een belangrijke samenhang tussen de twee overeenkomsten, zodat deze hetzelfde lot delen.
Het verzekerde risico vervalt inderdaad met de annulering, maar dat risico bestond al in de periode vóórdat geannuleerd werd en dat risico was gedekt. Daar betaal je dus voor.
Je beweert toch niet dat risico met terugwerkende kracht vervalt zodra bekend wordt dat de organisator annuleert?
Misschien dan toch maar eens de premies van de opstalverzekering van mijn vorige huis terugvragen. Volgens de kronkel van Alfatrion moet dat kunnen....
@rjw. Ik zie ineens dat ik nog heel wat kan binnenharken met @alfatrions advies
De anulering verzekering loopt vanaf de dag dat u die afgesloten heeft, dus niet vanaf de dag dat u met vakantie gaat. U was dus verzekerd en dienst dus te betalen. Ik begrijp niet dat dit niet duideijk is.
@alfatrion: helaas weer eens onjuist geklets.
Stilte.
Nee dat mag niet, niet jij hebt geannuleerd maar het reisbureau, ergo, jij hebt dus geen gebruik gemaakt van JOUW verzekering....
onzin. vanaf het moment van boeken heeft de verzekeringsmaatschappij risico gelopen, dus de verzekering is wel gebruikt.
je hebt gelijk Koekeloer!!!!
Als het reisbureau annuleert heeft u recht op het volledige bedrag terug.
Klopt, maar zonder de annulerings verzekering. Of denkt u dat die verzekering ingaat op het moment dan men op reis gaat??
Brigetta, denk nu even lochies na. Wanneer is de verzekering ingegaan?? En als je geen verzekering neemt hoef je niets te betalen en en krijgt dus ook niets terug, neemt bij een adere maatschappij daan krijgt u ook niets teerug.
Je hebt GEEN annuleringskosten van € 110.
Neem aan dat je de premie voor een annuleringsverzekering bedoelt.
En ja, het is correct dat deze niet terugbetaald wordt.
Vanaf het moment van afsluiten heeft de verzekeringsmaatschappij namelijk dekking geboden voor het geval dat jij de reis zou moeten annuleren omdat zich één van de redenen - genoemd in de polisvoorwaarden - zou voordoen.
Natuurlijk krijgt u de premie voor de annuleringsverzekering niet terug. Die liep immers al vanaf de datum van boeken? De premie van bijv. een brandverzekering of wat voor verzekering ook krijgt u toch ook niet terug als er geen beroep voor schade op de verzekering gedaan is?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer