br
door brighetta Jun 3, 2020 om 11:42
Vakantie & reizen

Mag het reisbureau annuleringskosten aftrekken van de voucher

Bij annulering van onze geplande reis naar Kreta door het reibureau kregen we de volgende optie.
Een voucher voor volgend jaar,terugbetaling volgend jaar of terugbetaling binnen 14dagen.Bij de laatste optie kost dat €39.Maar bij alle opties krijgen we de annulerigskosten €110,niet terug.Bij navraag zei men er is gebruik gemaakt van de polis dus moet er betaald worden.Maar wat als je geen verzekering neemt of bij een andere maatschappij?Mag dit?

3279 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2020 om 11:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u zelf geannuleerd?

br
door brighetta Jun 3, 2020 om 11:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee het reisbureau.

marita5
door marita5 - Jun 3, 2020 om 11:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen
br
door brighetta Jun 3, 2020 om 11:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel!

marita5
door marita5 Jun 3, 2020 om 11:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

getty
door getty - Jun 3, 2020 om 12:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U bedoelt dat u de kosten van de annuleringsverzekering niet terugkrijgt?

Dat is inderdaad correct.

alfatrion
door alfatrion Jun 3, 2020 om 13:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten van de annuleringsverzekering moeten ook worden terugbetaald als het reisbureau de reis annuleert. Immers, het verzekerde risico is wel gevallen. Daarnaast bestaat er een belangrijke samenhang tussen de twee overeenkomsten, zodat deze hetzelfde lot delen.

Tr
door Trostomaat Jun 3, 2020 om 16:22
239 Antwoorden / Vragen

Het verzekerde risico vervalt inderdaad met de annulering, maar dat risico bestond al in de periode vóórdat geannuleerd werd en dat risico was gedekt. Daar betaal je dus voor.
Je beweert toch niet dat risico met terugwerkende kracht vervalt zodra bekend wordt dat de organisator annuleert?

rj
door rjw Jun 3, 2020 om 20:11
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien dan toch maar eens de premies van de opstalverzekering van mijn vorige huis terugvragen. Volgens de kronkel van Alfatrion moet dat kunnen....

justmeagain
door justmeagain Jun 3, 2020 om 22:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

@rjw. Ik zie ineens dat ik nog heel wat kan binnenharken met @alfatrions advies

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie Jun 5, 2020 om 10:29
104 Antwoorden / Vragen

De anulering verzekering loopt vanaf de dag dat u die afgesloten heeft, dus niet vanaf de dag dat u met vakantie gaat. U was dus verzekerd en dienst dus te betalen. Ik begrijp niet dat dit niet duideijk is.

edrick3
door edrick3 Jun 5, 2020 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alfatrion: helaas weer eens onjuist geklets.

Tr
door Trostomaat Jun 6, 2020 om 15:33
239 Antwoorden / Vragen

Stilte.

1paul
door 1paul - Jun 5, 2020 om 10:24
3101 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat mag niet, niet jij hebt geannuleerd maar het reisbureau, ergo, jij hebt dus geen gebruik gemaakt van JOUW verzekering....

koekeloer
door koekeloer Jun 5, 2020 om 10:52
562 Antwoorden / 18 Vragen

onzin. vanaf het moment van boeken heeft de verzekeringsmaatschappij risico gelopen, dus de verzekering is wel gebruikt.

1paul
door 1paul Jun 5, 2020 om 15:47
3101 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gelijk Koekeloer!!!!

mo
door mof - Jun 5, 2020 om 14:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het reisbureau annuleert heeft u recht op het volledige bedrag terug.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie Jun 5, 2020 om 14:37
104 Antwoorden / Vragen

Klopt, maar zonder de annulerings verzekering. Of denkt u dat die verzekering ingaat op het moment dan men op reis gaat??

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jun 5, 2020 om 14:39
104 Antwoorden / Vragen

Brigetta, denk nu even lochies na. Wanneer is de verzekering ingegaan?? En als je geen verzekering neemt hoef je niets te betalen en en krijgt dus ook niets terug, neemt bij een adere maatschappij daan krijgt u ook niets teerug.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2020 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hebt GEEN annuleringskosten van € 110.
Neem aan dat je de premie voor een annuleringsverzekering bedoelt.
En ja, het is correct dat deze niet terugbetaald wordt.
Vanaf het moment van afsluiten heeft de verzekeringsmaatschappij namelijk dekking geboden voor het geval dat jij de reis zou moeten annuleren omdat zich één van de redenen - genoemd in de polisvoorwaarden - zou voordoen.

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2020 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk krijgt u de premie voor de annuleringsverzekering niet terug. Die liep immers al vanaf de datum van boeken? De premie van bijv. een brandverzekering of wat voor verzekering ook krijgt u toch ook niet terug als er geen beroep voor schade op de verzekering gedaan is?