Mag hotel mijn reservering overzetten naar een ander hotel?
Hallo allemaal,
Maandag vlieg ik naar Lissabon. Via Booking.com heb ik een hotel geboekt voor een aantal dagen. Nu kreeg ik bericht dat het hotel mijn reservering heeft overgeheveld naar een ander hotel dat bij dezelfde keten hoort. Het hotel waar ik had geboekt heeft 3 sterren, dit 'nieuwe' hotel heeft 4 sterren. Fijn! Denk je dan.
Alleen: ik heb bewust gekozen voor een hotel in het centrum met een superior 2pers kamer inclusief ontbijt. Het hotel waar ik in ben geplaatst is 2km van het centrum. Totaal niet iets wat ik wil. Ook is het hotel niet anders dan het 3* hotel. Ze hebben nog geen reactie gegeven op de vraag in wat voor kamer ik zit en of er nog steeds ontbijt inbegrepen is.
Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met deze wijziging, daar hebben ze nog niet op gereageerd.
In de algemene voorwaarden van Booking.com kan ik niet snel iets terugvinden of dit wel zomaar mag op deze manier. Weten jullie of dit toegestaan is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zou denken dat zoiets niet is toegestaan zonder uw instemming, maar wat gaat u dan doen als het geboekte hotel niet beschikbaar is en ze u uw geld teruggeven? De tickets kunt u dan niet meer annuleren.
Hi Henkdezevende,
Het hotel geeft aan dit vanwege 'operational reasons' te hebben gedaan. Dit klinkt mij min of meer als 'dubbelgeboekt' in de oren. Ik hou in ieder geval nog een paar dagen voet bij stuk dat ik daar wil zitten waarvoor ik geboekt heb.
Wat een vervolgstap is weet ik niet. Ik wil eerst weten of het wel mag. :-)
Operational reason kan ook zijn dat er ongeplande werkzaamheden nodig zijn.
Is het hotel via rechtstreeks of via andere sites nog wel te boeken.
Kun je ipv deze kamer een andere kamer krijgen?
Geachte Inizio,
Het staat in de 3e alinea van punt 9 van de Algemene Voorwaarden.
Klik op de volgende link :
https://www.booking.com/content/terms.nl.html
Sorry, maar waar staat precies dat als je een hotel boekt ze je in een ander hotel mogen onderbrengen?
Geachte Henk,
TS moet klagen bij de reisaanbieder, niet bij Booking.com.
De vraag is of het hotel dat mag doen. Mag dat nu of niet?
Geachte Henk,
Als u het zo simpel stelt, dan is het antwoord "ja"(het hotel mag dat zo doen).
TS kan beter niet meer boeken bij Booking.com.
Dan moet er een voorwaarde bestaan die zegt dat een hotel dat mag doen want ik weet niet in wat voor wereld u leeft maar als ik Hotel X boek met naam en toenaam kan in mijn wereld een hotel mij dan niet zomaar en zonder mijn toestemming in Hotel Y zetten. Dus nogmaals wáár staat dat dan? Mischien ten overvloede maar begrijp je de vraag eigenlijk wel, of ben je zo blij dat je wat kunt posten dat het je verder niet uitmaakt?
Het is niet helemaal duidelijk bij wie Inizio geklaagd heeft. Als hij bij booking.com geklaagd heeft dan is dat aan het verkeerde adres. Hij moet dus klagen bij het hotel. Dat is dus ook de reden dat hij in de voorwaarden van booking.com niets over het wel of niet mogen aanpassen van het hotel kan vinden, booking.com zegt in haar voorwaarden dat hij dat met de reisaanbieder, dus het hotel, moet uitvechten.
Ik heb contact opgenomen met het hotel, niet met Booking.
U moet dan wel akkoord gaan, doet u dit niet dan blijf thuis en eis uw geld terug of ga en vraag een vergoeding.
Het gaat niet om het moeten, het gaat hier om het gegeven of dit mag. Als dit mag, prima, als dit niet mag, hoef ik er niet akkoord mee te gaan.
op zich mag dit dus en dan is het aan jezelf of je hiermee akkoord gaat, doe je dit niet moeten zij je je geld terug sturen....
En waarom mag dit? Waaruit blijkt dat? Naar welke juridische gronden verwijs je?
Waar niet is verliest de keizer zijn recht. Een hotel kan een probleem hebben en dan mogen ze u natuurlijk een alternatief aanbieden en als u dat niet wil krijgt u uw geld terug. Juridisch kun je vast levering eisen maar waar denk je dat af te gaan dwingen?
INIZIO als een organisatie je de reis of hotel niet aan kan bieden door omstandigheden mogen zij een alternatief aanbieden, je hoeft daar dus niet mee akkoord te gaan....
dat men een alternatief aanbied is netjes trouwens....
Topantwoord
Hallo, u moet bij de verkoper zijn en dat is Booking.com. In de voormaarden van Booking.com staat: 'De accommodatie kan overboekt zijn, omdat deze boeking gefaciliteerd wordt door een partnerbedrijf. In zulke gevallen laat de partner ons dat weten. Dan betalen we je terug en annuleren we je boeking.'
In feite gaat het hier om een annulering en het aanbieden van een nieuwe reservering.
Bij Consuwijzer staat hier ook beschreven hoe het zit met reserveringen van accomodaties.
Het lijkt me dat ze akkoord zullen/moeten gaan met uw bezwaar.
@JANNIEBOE, heeft u de voorwaarden van BOOKING.COM wel gelezen? BOOKING.COM is niet de reisaanbieder, hoe misleidend dat zelfs kan lijken zie dit: https://www.booking.com/content/terms.nl.html
Topantwoord
Wij hebben dit bij Booking.com ook een keer bij de hand gehad. Booking.com is niets meer of minder dan een schakel tussen de hotelzoekers en de hotels. Het hotel geeft door aan hen dat er een wijziging is (bijvoorbeeld geen plek) en Booking.com zoekt dan een ander hotel, vergelijkbaar met de eerste keuze. Dit kun je weigeren (want niet zelf voor gekozen) en het geld (indien al betaald, is overigens altijd een reservering totdat hotel het heeft verrekend, staat ook als reservering in het account van de creditkaart) wordt teruggestort. Bij meerkosten moet dit vervolgens ook betaald worden.
Wij gingen destijds akkoord (kregen dit heel kort voor de reserveringsdatum door) maar eenmaal in het hotel waren wij niet tevreden, keken bijvoorbeeld via de begane grond recht op het parkeer terrein uit en het hotel lag ook op een niet door ons gewenste plek.
Maar omdat wij al eerder akkoord waren gegaan was daar niets meer aan te doen, bovendien was er geen tijd meer om zelf een alternatief te zoeken en vinden.
Sinds die tijd kijken wij altijd op de site van het hotel zelf en gebruiken we Booking.com als zoekmachine. Verrassend is overigens dat dit vaak nog goedkoper is. Maar een annulering door een hotel levert voor jezelf ook een probleem op.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! 'Fijn' dat er een ervaring is. Het hotel heeft nog nergens op gereageerd helaas.
https://partner.booking.com/nl/hulp/reserveringen/overboekingen-no-shows/wat-moet-ik-doen-als-ik-een-overboeking-heb
Het hotel doet wat Booking aanbeveelt:
De beste en makkelijkste manier om dit op te lossen is om te proberen de gast in een van uw andere kamers van een vergelijkbaar of beter kamertype onder te brengen.
Mocht dit niet mogelijk zijn, lees dan hieronder ons advies:
1. Probeer alternatieve accommodatie te vinden in de buurt in een vergelijkbare (of betere) categorie. Heeft u hierbij hulp nodig? Onze Klantenservice is 24/7 beschikbaar.
Het lijkt mij dat u uw probleem ook kunt melden bij zie: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont . Volgens de voorwaarden die BOOKING.COM hanteert zijn zij niet de reisaanbieder (https://www.booking.com/content/terms.nl.html
Hoi allemaal,
Een terugkoppeling nu mijn vakantie voorbij is: ik heb het hotel geannuleerd en een ander hotel gekozen. Het hotel had namelijk na 3 berichten niet gereageerd en de telefoon werd ook niet opgepakt (2 keer geprobeerd te bellen). Hotel was iets duurder, maar perfect in het centrum. Goede keuze gemaakt dus.
Blijft bijzonder dat het 'zomaar' kan en dat het hotel niet reageert. Goed om te weten voor een volgende keer. ;)
Groetjes.
Fijn te lezen dat je het zelf hebt kunnen oplossen. Bedankt voor het bericht.
dat zeg ik, je hoeft niet akkoord te gaan!!!!
Hoe heeft u dan kunnen annuleren als u dat hotel niet kon bereiken, of kon dát dan wel via Booking.com?
Misschien was de operational reason wel dat de helft van het personeel ziek thuis zat door Corona of zo. Dat kan verklaren waarom er niet werd gereageerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer