an
door annisha Feb 2, 2019 om 14:59
Vakantie & reizen

Mag Neckermann apart transfer van/naar appartement bij een pakketreis rekenen ?

Wij gaan elk jaar naar Spanje op vakantie met Neckermann reizen .
Wij boeken dan een pakketreis ( vlucht en appartement ) .
Alle voorgaande jaren zat de transfer naar en van luchthaven'/appartement bij de prijs in . Maar tot onze verbazing berekent Neckermann daar nu apart kosten voor op het online boekingsformulier en dat moet je dan ook apart aanvinken of je dat wil of niet . Zo niet dan moet je de transfer terplekke zelf regelen staat er .....

Via de customer chat met een medewerkster van Neckermann gesproken en dat ging zo :

"14:18
Paula

Bedankt voor het kiezen van de chat! Mijn naam is Paula en ik help je graag met het boeken van je vakantie.
14:19
Customer
Goedemiddag . Is het nieuw dat je nu apart vervoer naar/van je appartement moet bijboeken ? Vroeger zat dat toch bij de prijs inbegrepen ?
14:21
Paula
Goedemiddag. De transfer is niet meer inclusief. Vroeger was dit wel en betaalde je er ook voor. Het was dan bij de prijs inbegrepen. Nu is er voor gekozen om de klant zelf te laten kiezen of ze de transfer willen bijboeken ja of nee. Je kunt dit dan onder de extra's apart bijboeken indien je dit wilt
14:22
Customer
Maar dan is het geen pakket-reis meer toch ?
14:24
Paula
Pakket is ook alleen vlucht en accomdatie zonder transfer
14:26
Paula
Heb je verder nog vragen?
14:27
Customer
Nee hoor , bedankt ."

Mag dit zomaar ? Alles apart berekenen ?

1719 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2019 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag. Staat toch ook netjes vermeld.
Je hebt dus zelf de keus om voor die transfer al dan niet te kiezen.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2019 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat net zoals u mag besluiten om niet weer zo een reis te boeken of al dan niet de transfer erbij te boeken. Voorheen betaalde u ook al voor de transfer.

diumenge
door diumenge - Feb 2, 2019 om 15:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou dat niet mogen? En wat is het grote probleem van één vinkje zetten?

tenormin
door tenormin Feb 2, 2019 om 15:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, dit keer geen probleem vinkje zetten; andere keren is men de klos.

panter22
door panter22 - Feb 2, 2019 om 15:24
6599 Antwoorden / Vragen

De transfer van en naar je zonbestemming is vanaf november 2018 niet meer standaard inbegrepen bij je Neckermann Vliegvakantie. Je bustransfer of prive transfer kan je online bijboeken of via ons callcenter op 023 5135 556.
https://klantenservice.neckermann.nl/Op-de-bestemming/Transfer/56278391/Luchthaven-transfer.htm

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2019 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dat niet mogen? Het wordt toch keurig vooraf gemeld? Het zou wat anders zijn als men er achteraf mee komt.

Sommige mensen hebben daar familie of kennissen wonen en worden opgehaald.

Iv
door Ivo W - Feb 2, 2019 om 18:22
727 Antwoorden / Vragen

Zolang niet in de advertentie en voorwaarden staat dat het geboekte "pakket" een transfer bevat, mag dit.

Neckermann mag helemaal zelf bepalen wat ze allemaal in de virtuele kartonnen doos van de pakketreis stoppen. De term zegt niets meer dan dat je meerdere onderdelen in één keer boekt. Dat kan dan bestaan uit vlucht en hotel op basis van logies. Maar ook uit vlucht, transfer, hotel, maaltijden, excursies, autohuur, fles champagne op de kamer en een helikoptervlucht over de omgeving. Of alles daartussenin en alles wat u zelf nog kan bedenken om toe te voegen aan het "pakket".

Ook staat het een aanbieder vrij om in de loop der tijd de samenstelling van de pakketten voor alle nieuwe boekingen te wijzigen. Zolang alles wat volgens de advertentie, brochure en algemene voorwaarden geboden wordt maar wordt geleverd.

lo
door lovewinnie - Feb 3, 2019 om 09:06
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk mag dat. De prijs zal er naar zijn. Nu heb je de keuze uit transfer of bijv huurauto en dan indd zelf betalen   voorheen betaalde onnodig voor de  transfer terwijl ze bijv een auto gingen huren

Fijne reis

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2019 om 10:32
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zou dit niet mogen? U krijgt toch, als al gezegd de mogelijkheid om het wel erbij te boeken?

Zou het niet zo kunnen zijn dat er klanten zijn geweest die nu juist niet standaard een trasferpakket wilden boeken en het daarom is aangepast? (Bijv. als er een huurauto is gereserveerd)

ro
door ron503 - Feb 3, 2019 om 10:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de pakkketreis voor dezelfde prijs wordt aangeboden maar nu zonder transferkosten dan kan er sprake van een verkapte prijsverhoging zijn. Je zou verwachten dat de transfers bij de prijs inbegrepen zijn omdat je uiteraard na aankomst niet op zoek hoeft te gaan naar vervoer om bij het hotel te geraken. Dat neckermann de kosten transparant maakt kan ik begrijpen maar de kosten voor de transfers uit het pakket halen is verre van transparant omdat de klant verwacht dat een pakketreis alles omvattend is.

jo
door jorisw Feb 3, 2019 om 11:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin. Je kunt prijzen van een jaar eerder toch nooit vergelijken met wat nu wordt aangeboden. De wereld verandert en producten veranderen mee.

Ik denk dat deze beslissing eerder met een veranderend gedrag van de consument heeft te maken dan met wat anders. Vroeger ging iedereen braaf met de bus mee om ergens te worden afgeleverd. Nu huren een hoop mensen een auto zodat ze tijdens de vakantie ook nog eens ergens heen kunnen. Daar pas je dan het aanbod op aan.

ro
door ron503 Feb 3, 2019 om 12:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs bepaald neckermann en wat je voor een pakketreis betaald kan fluctueren dat is waar maar waarom het gaat is dat de pakketprijs zonder transfers aangeboden wordt en dus geen pakketreis meer is en niet als zodanig voor één totaal prijs aangeboden mag worden.

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2019 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Reis en verblijf samen is een pakketreis. Kan ook nog uitgebreid worden met eten en drinken, en zoals in dit geval met een transfer.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 3, 2019 om 11:57
683 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou het niet mogen? Helderheid ten top. Nu kan je kiezen of je op eigen basois of met de betaalde versie reist.