Fa
door Fam. Maagdenberg Oct 2, 2022 om 21:40
Vakantie & reizen

Mag Van der Valk hotels dit doen?

Van der Valk Hotels bestaat 75 jaar. Zij heeft een telefonische prijsvraag waarin je eerst een paar vragen wordt gesteld. Daarna wordt je doorgelinkt en worden er vervolgvragen gesteld, maar dat kost je dan 1 euro per minuut! en de vragen blijven maar komen waardoor de telefoonkosten oplopen. Mag Van der Valk hotels dit doen?

5452 8 Rapporteer

sira
door sira - Oct 2, 2022 om 21:52
2288 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, dat mag. Dit gebeurt vaker. Na het invullen van een puzzel kun je òf een briefkaart met de oplossing opsturen en dan moet je postzegels bijplakken, òf telefonisch en dan wordt er aan het begin van het gesprek verteld wat de kosten zijn. Aan u is de keuze om wel of niet mee te doen.

Aanvulling: ik zit zojuist in mijn omroepgids te kijken. Met een briefkaart moet je 2 postzegels nr.1 bijplakken en bellen kost € 0,80 per minuut.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 3, 2022 om 09:56
16770 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA????? Zou men dit bij Van der Valk echt zo doen? :-)

sira
door sira Oct 3, 2022 om 10:13
2288 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom niet?
De prijzen moeten ergens uit betaald worden. Prijspuzzels van goede doelen doen dit ook.

Overigens heeft Chris74 ook een punt. Was het wel echt Van der Valk? Maar dat doet niets af aan de vraag of het wel of niet mag. Het staat een ieder vrij om er wel of niet aan mee te doen, niemand wordt gedwongen.

chris74
door chris74 - Oct 2, 2022 om 22:12
564 Antwoorden / 44 Vragen

Even een vraag, weet u zeker dat dit van van der valk hotels komt. Want als je gaat googlen op de leeftijd van van der valk staat er dat ze 83 jaar oud zijn.

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2022 om 22:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Van der Valk Hotels bestaan geen 75 jaar. Ze mogen daarmee wel schermen, uiteraard maar ze begonnen met  het eerste restaurant, in Nederland, startte in 1939 in Voorschoten. Als ik helemaal correct wil zijn; zelfs in 18 honderd zoveel?? Vergeten. En ja, als u iets wilt winnen, dat kost geld. Net als de postcode loterij: de tiende beller wint. U zorgt dan immers zelf dat uzelf de bijdrager bent van die €10.000? En ja, uiteraard mag van der Valk hotels dit doen. U bent toch de enige die beslist om hier op in te gaan? Vroeger werden deze restaurants "vreetschuren" genoemd, heel veel, voor heel weinig geld. Ik heb er mijn hele leven, 1946 )6 jaar jong toen, van genoten: van vreetschuur tot goed restaurant. Op de foto is Gerrit van der Valk nog te zien. Arie leeft, nog steedm in Voorschoten.

https://www.valk.com/historie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2022 om 09:55
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u wel zeker dat dit van Van der Valk Hotels is? Ik zie bij zoeken helemaal niets over deze 'bijzondere'actie. Het lijkt ook mij dus dat dit niet iets van Van der Valk is maar een poging tot 'lichter mnaken van uw portemonnaie' van mensen die hier dan 'instinken'.

Nog één: https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/gewonnen-reisje-van-der-valk-blijkt-valse-winactie/

Mijn advies: meld dit bij: https://www.vandervalkcorporates.nl/contact/ waar men dit zeker dit zal willen weten en ook: doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer waar men wel is waar geen individuele zaken behandelt maar bij meerdere meldingen wel kan en mogelijk zal optreden.

sira
door sira - Oct 3, 2022 om 10:21
2288 Antwoorden / 24 Vragen

Of het in dit geval echt een prijsvraag van Van der Valk was of niet zullen we nooit achterkomen, maar hier de privacyverklaring van Van der Valk.
Lees artikel 2 - Persoonsgegevens en dan met name Prijsvragen en actieshttps://www.valkverrast.nl/privacy

in
door inno1 - Oct 3, 2022 om 10:40
115 Antwoorden / Vragen

U bent vast een aantrekkelijke advertentie tegen gekomen op een van de sociale media. Die zijn per definitie onbetrouwbaar. Maar er is geen enkele wet die verbiedt om bellers zoals u het geld uit de zak te kloppen. Ja, het mag dus.
En voor uw kennis: Ik heb net op de website van Van der Valk gekeken en die claimen 150 jaar oud te zijn. Dat had u ook eerst kunnen doen.

mo
door mof - Oct 3, 2022 om 12:42