to
door tomnick Oct 3, 2010 om 17:51
Vakantie & reizen

Malariatabletten

wanner je 7 dagen in een goed hotel verblijft aan de kust van Kenia en je gaat 1x een dag en nacht safari maken in reservaat moet je dan toch malaria slikken? Ben geen voorstander van dus misschien heel veel deet? Wie heeft ervaring??

2366 10 Rapporteer

getty
door getty - Oct 3, 2010 om 18:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Muggen kennen het verschil niet tussen goede of slechte hotels.... In heel kenia komen muggen en dus malaria voor. Wilt u geen risico lopen dan dus wel slikken.

poltol
door poltol - Oct 3, 2010 om 18:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Eén muggenbeet is genoeg om heel lang malaria perikelen te hebben.
Slik nu maar "gewoon" de pillen.
Een goede [tropen]arts weet precies welke u het beste voor Kenia kunt slikken.
En begin op tijd want u moet wel een buffer opbouwen.

Succes, poltol

mu
door muppie70 - Oct 3, 2010 om 18:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zijn net zo effectief als je ze meeneemt sommige soorten. Dat betekent dat als je malaria oploopt je meteen kan beginnen te slikken. Is vaak beter dan onnodig slikken vinden wij.
Vraag even goed na bij de GGD

abarth
door abarth - Oct 3, 2010 om 18:57
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ja, dat is zeker nodig

Lees hier:

RIVM

Ook zal u de nodige inentingen moeten halen oa Gele Koorts, DTP en Hepatitis A.

Bedenk goed Afrika is geen Europa,
Maak een afspraak bij uw GGD en laat u goed voorlichten.

Maak na thuiskomst bij grieperige klachten de huisarts er op attent dat u in malaria gebied bent geweest

abarth
door abarth - Oct 3, 2010 om 19:02
845 Antwoorden / 19 Vragen

ps. Heb al diverse reizen in Afrika gemaakt.
Malaria is niet iets wat je op wil lopen.
Het ziekteverloop kan heel snel gaan en dodelijk zijn!

Bereid je goed voor, Kijk ook eens op de site van diverse specialisten oa Sawadee, Djoser.

Voor meer indo kunt u me een pb sturen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 3, 2010 om 21:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Tom,

Wanneer je overgaat op pillen, wees dan gewaarschuwd voor anti-malaria pillen Lariam. Daar zijn vreemde lichamelijke en geestelijke reacties van gemeld. O.a verhoogde zelfmoord bij Am. soldaten in Irak.

Zie:http://www.travelclinic.nl/gezondheid/malaria/

De pillen duurdere pillen Malarone zouden deze reacties niet hebben.

Hardware ERror MAN. (Heeft gezonde eigen zoon als zombie zien waggelen op Lariam)

abarth
door abarth - Oct 4, 2010 om 20:58
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op zondag 3 okt 2010, 21:55]Dag Tom,

Wanneer je overgaat op pillen, wees dan gewaarschuwd voor anti-malaria pillen Lariam. Daar zijn vreemde lichamelijke en geestelijke reacties van gemeld. O.a verhoogde zelfmoord bij Am. soldaten in Irak.

Zie:http://www.travelclinic.nl/gezondheid/malaria/

De pillen duurdere pillen Malarone zouden deze reacties niet hebben.

Hardware ERror MAN. (Heeft gezonde eigen zoon als zombie zien waggelen op Lariam)

Sluit ik me geheel bij aan.
Vraag ook na bij uw zorgverzekeringof u in aanmerking komt voor een vergoeding van tabletten en inentingen.
(indien u toch besluit om ze te nemen)

stofzuigers
door stofzuigers - Oct 4, 2010 om 21:21
75 Antwoorden / 14 Vragen

een goed hotel, is dat een hotel dat is ingepakt in een klamboe?

jscholtes
door jscholtes - Oct 4, 2010 om 21:28
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou advies inwinnen bij een tropendeskundige via uw huisarts. Beschijf precies in welk gebied u hoe lang bent en welke activiteiten u daar gaat uitvoeren.
Deze deskundige kan u met raad en daad adviseren. Wij zijn hier (denk ik) allemaal amateur artsen....

abarth
door abarth - Oct 4, 2010 om 21:32
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=jscholtes schreef op maandag 4 okt 2010, 21:28]Ik zou advies inwinnen bij een tropendeskundige via uw huisarts. Beschijf precies in welk gebied u hoe lang bent en welke activiteiten u daar gaat uitvoeren.
Deze deskundige kan u met raad en daad adviseren. Wij zijn hier (denk ik) allemaal amateur artsen....

Daar heeft GGD een aparte afdeling voor: reizen/reizigers