kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 13:41
Vakantie & reizen

Mijn vraag; Vakantie Huizen Verhuursites Bedrijven Zijn die wel Betrouwbaar?

@1
Las gisteren in de VolksKrant over het nieuwe portaal op internet over
Campers, de Bedrijven, de Intimidatie van eigenaren van die bedrijven naar
camper kopers, camper bezitters die zich 'genomen ''voelen'' en daar wat van
zeggen.
en wat doe je dan als koper/ ?
@2
Hoe zit het met de Huizen Verhuur Bedrijven oa. in Telegraaf TMG
digitaal wordt je bedolven door ''banners advertenties" over huizen en overal
staan ze in Europa'' loop je met de vrouw over vakantie Beurs Utrecht
Jaarbeurs de zelfde opmerkingen van bezoekers want niemand ziet door de
bomen het bos,  de tweede vraag wat is goed en wat niet? Welke firma is
betrouwbaar? En hoe dan verder net als die camper eigenaar? In de media
lees over de populariteit van Vakantiehuizen, en op TV zie de talloze commerciele
huisjes verkoop Programma,s met Vakantie gevoel, Pensioenada Parken Verkoop producten
mensen daarbji gescript voor de programma,s het zijn allen altijd zo blije
dankbare lui maar de vakantie huizen en de zgn bezichtigingen zijn totale fake,
als je de commerciele omroep de rtls,s mag geloven het vliegt als broodjes ''aap''
over de toonbank wat moet je nu eigenlijk geloven? Die aanbieders? .Waar zijn de klagers?

3627 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2017 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wilt u een camper kopen, een vakantiehuis, of een vakantiehuis boeken? Nee?

Lees dan een ander stuk van de krant.

kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 14:54
252 Antwoorden / 68 Vragen

stuur mij de link dan

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2017 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de krant van vandaag, staan weer andere rampen in.

Topantwoord

ge
door george321 - Aug 25, 2017 om 13:47
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wilt u wat minder schreeuwen? (Onnodig hoofdlettergebruik is schreeuwen).

Nemen vakantie verhuur bedrijven 30% Winst? over Verhuur/? =Afzetterij
Wie bepaald er wat u verdient? De klanten waar u voor werkt of uw baas?

kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 14:49
252 Antwoorden / 68 Vragen

blijven we met de vraag hoe zit het met al die verhuur bedrijven ?

kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 15:09
252 Antwoorden / 68 Vragen

en schrewen doen we niet , we kaarten alleen maar aan, en wie denkt u wel dat u zelf bent u schreeuwd?

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2017 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O, daar gaan we weer, TS met zijn scheldpartijen....

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Aug 25, 2017 om 14:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@kamphuysen, de programma's die je op RTL ziet zijn uiteraard allemaal "vrolijk". Of de zogenaamde 'kopers' spelen mee, zeg maar helpen mee bij het sponsoren of, ze hebben echt geld om een vakantiehuis aan te schaffen. Kijk er ook wel eens naar op een natte Zaterdagmiddag. En neem het voor kennisgeving aan.
Ja, de intimidatie over de verkopers van campers blijkt nogal "gewelddadig" te zijn, ook zo'n item uit het nieuws. Als u de werkelijke intentie hebt een vakantiehuis als belegging aan te schaffen (of er te gaan wonen): ga dan naar een gewoon, goed bekend staande makelaar. Overweegt u een Camper: hetzelfde advies: blijf bij een firma met een goede naam. Er zijn er nog best veel.

kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 14:49
252 Antwoorden / 68 Vragen

blijven we met de vraag hoe zit het met al die verhuur bedrijven ?

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2017 om 15:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie zijn "we" bent u dat in meervoud? Ik val daar in ieder geval niet onder. Wie interesseert dat nu, is toch geen concrete consumentenvraag?

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Aug 25, 2017 om 14:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Kamphuysen

Uw verhaal heeft nog een oorzakelijke inleiding nodig, namelijk de rentepolitiek, die de spaarders onzeker heeft gemaakt. De media berichtten over een mogelijke negatieve rente en daar springen publicisten weer op in met vragen over wat je nu met je spaargeld moet doen. Het goede bericht vooraf: De negatieve rente voor de kleine particulier komt er niet! (Wat niet heet, dat we daarom niet tòch successieve onteigend worden door de fiscus, inflatie en onroerendgoed-bubbles).

Het op uw mededeling aansluitende feit is, dat serieuze bedrijven en criminelen bussiness zien in de veronzekering van spaarders en 'goede alternatieven' (voor zichzelf) bedenken, waaraan u refereert. Mafioze zakenlui wassen hun geld wit op die manier (vakantiehuisjes) en gespecialiseerde bedrijven zien de hype als een prima ondersteunend verkoopargument. Banken en andere financieel geschoolde lui kunnen aan hypotheken voor tweede huisjes en leningen voor de luxe camper, een leuk bootje of een vakantiehuisje weer goed verdienen zoals vóór de crisis. De nadelen per object worden klein gehouden en dit is dus een vorm van misleiding.

Laat u echter vooral niet gek maken en als u mij zou vragen, zorg liever voor een goed onderhouden en geïsoleerd eerste huis, met bouwtechnische aanpassingen op de lange termijn en kijk eens of er een coöperatie bestaat in uw regio m.b.t. zonnepanelen op uw eigen dak of in de wei in het buitengebied.

ERGO: Investeren in de 'vrije-tijds-branche' is niets voor de kleine particulier die niet wil gokken op de ongewisse toekomst met bubbles.

kamphuysen
door kamphuysen Aug 25, 2017 om 14:50
252 Antwoorden / 68 Vragen

blijven we met de vraag hoe zit het met al die verhuur bedrijven ?

hansje klein
door hansje klein Aug 25, 2017 om 14:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geef eens een concreet voorbeeld hoe u dit bedoelt? Ik heb de artikelen waaraan u refereert tenminste niet geleze,. Zelf huren of juist verhuren, waar en wat wilt u (ver-)huren?

Hoe duidelijker u een case aanmaakt, des te beter worden de antwoorden van ervaringsdeskundigen op dit forum. We zijn vrijwilligers en geen betaalde journalisten die wekenlang voor een artikeltje kunnen rechercheren ...

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2017 om 14:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heel simpel: de één is betrouwbaar, de ander niet. Net zoals dat telt voor webshops, bedrijven, goede doelen organisaties enz. enz.

DOOR KAMPHUYSEN 25 AUG. 2017 OM 14:49
251 ANTWOORDEN / 68 VRAGEN

blijven we met de vraag hoe zit het met al die verhuur bedrijven ?

aurora1
door aurora1 Aug 25, 2017 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik val niet onder "we", het interesseert mij niet en verder is dit geen concrete consumentenvraag. Lees iets anders in die krant.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 25, 2017 om 15:07
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Denk dat de campereigenaar goed bezig is maar de toekomst moet het uitwijzen.
in deze link komen 5 betrouwbare websites voor:
https://www.reisdoc.nl/betrouwbare-websites-vakantiehuizen/

En dit zegt Scamadvisor erover:
https://www.scamadviser.com/check-website/reisdoc.nl

tenormin
door tenormin - Aug 25, 2017 om 15:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

'Blijven we met de vraag: hoe zit het met al die verhuurbedrijven'. Van malifide verhuurders, zowel van Camperverkopers en Verhuurbedrijven, tja, daar kan zo ik een hele waslijst hier op de site zetten. Uiteraard doe ik zoiets niet want dan krijg ik de redactie achter de broek. Maar weet u @kamphuysen, er bestaan, werkelijk, ook bonafide Verhuurbedrijven en Campingverkopers. En ook die ga ik hier niet neerzetten: mij te veel werk. Dus die laatste vraag van u, bijna toegevoegd aan iedere beantwoorder: gaat u daar maar zelf voor aan de slag.

Marko Jablan
door Marko Jablan - Sep 17, 2017 om 23:12
17 Antwoorden / 1 Vragen

Op beide vragen geeft Trustpilot je antwoord. Daar kun je aan de hand van de gemiddelden en recente beoordelingen zien hoe een bedrijf bekend staat.

Vakantiehuizen zijn een verhaal apart, maar ik neem aan, dat je zelf alleen een huis wilt boeken. Die wereld is in beweging.

Airbnb, Homeaway, Booking.com, Tripadvisor, Wimdu zijn af te raden omdat je hier een toeslag betaalt, bovenop de geadverteerde prijs, waardoor je uiteindelijk meer betaalt, dan wanneer je het huis echt direct bij de eigenaar boekt of via een bedrijf, dat jouw geen extra kosten rekent voor het boeken of betalen via hun site.

Wel goed zijn Micazu, Interhome, TuiVillas, Eurocottage of Chalet.nu, Belvilla en Novasol. De huizen via deze bemiddelaars zijn gecheckt, op afstand of door een bezoek ter plekke en alle overige voorwaarden staan goed vermeld op de site, nog voordat je hebt geboekt en betaald.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 18, 2017 om 12:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij Booking nog nooit iets extra's op de geadverteerde prijs betaald. Hooguit op tijd of parkeren wat oosterhuis werd berekend.
Ook meermalen hotels zelf gebeld en als die zelf roepen boek maar via Booking dan ben je goedkoper uit dan klopt je verhaal niet.

Marko Jablan
door Marko Jablan Sep 18, 2017 om 13:57
17 Antwoorden / 1 Vragen

Als hotels jou vragen om via Booking.com te boeken, dan gaat het ze om een beoordeling. Of degene, die jij gsproken hebt, kan niet overweg met het systeem en vindt het dan makkelijker wanneer jij via die site reserveert/boekt. De prijs bij Booking.com is meestal gelijk aan die van een standaardkamer in een hotel.

Booking.com wijkt idd iets af van de andere vier sites, die ik afraad. Hier geen 'servicekosten' toeslag, maar de afgelopen 12 maanden zijn we deze punten tegengekomen:
- De kamers voor booking.com-gasten zijn restkamers, kwalitatief minder dan de overige kamers in een hotel.
- De presentatie vermeldt een aan- en eindbetaling. Booking.com rekent in 1 keer de volle prijs af.
- Geen toeslag voor gebruik creditcard, belooft Booking.com. In het betaalproces toch een creditcard-toeslag.
- Provisie voor wie zelf adverteert via Booking.com, is hoog: 15 tot 25% van de reissom. Daarom is de gemiddelde accommodatie-eigenaar echt wel blij als je direct bij hen boekt. Gaat het om aanbod van partners, dan ontvangt Booking.com een veel lager percentage.
- Beoordelingen verdwijnen spontaan. Dit is ons opgevallen bij een boeking via een partnersite. Of de review nu ergens blijft hangen in de systemen of gewoon wordt genegeerd, weten we niet. Hierbij maakt het niet uit of de beoordeling nu lovend of kritisch is.

Er zijn meer van dit soort dingen, die Booking.com omlaag halen in de waardering. Je kunt er zonder account boeken en vervolgens krijg je een pagina voor je neus om een account aan te maken. Na een boeking krijg je geen actiemails, aldus de belofte. Totdat je in het betaalproces zit en daar wel degelijk van alles moet wegvinken om geen wekelijkse aanbiedingen in je mailbox te krijgen. Persoonlijk erger ik mij het meest aan al die opdringerige push-teksten om je maar zo snel mogelijk op de knop 'boeken' te laten drukken. Daar ga ik juist van rondzoeken ...

Het leukste voorbeeld is een huis voor 8 personen, met sauna, fitnessruimte en verwarmd privé zwembad (een paar kilometer bij ons vandaan). De week van eind juli deze zomer kostte via Airbnb € 2862, via Booking.com € 2832, via BelVilla € 2832, via Interhome € 1932 en direct via de eigenaar € 1800. De borg was net zo: bij Airbnb € 500, Belvilla en Booking.com € 400, Interhome € 300. Als je persoonlijk bij de eigenaar boekt, kan het ook zonder borg. Dus zeg het maar ... waar zou jij boeken?