Am
door Amsterdamsse Jan 25, 2017 om 19:57
Vakantie & reizen

Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets

Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in Nederland zijn: Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam. Eén daarvan is altijd in het buitenland. Voor ons werd dat dus Brussel Zaventem. Uiteraard gingen wij er vanuit dat we vanuit Nederland vliegen.

Vandaag kregen wij te horen dat wij vanuit Brussel vliegen naar Milaan. Ook hadden wij aangegeven dat we op maandag 13feb willen vliegen t/m woensdag de 15e. Integendeel vliegen wij nu op woensdag 15 februari t/m vrijdag 17 februari. De heenweg vliegen wij om 06:35 en de terugweg komen wij om 22:15 aan. Wij worden dus op extra kosten gejaagd, want op beide tijdstippen rijden geen treinen. Wij moeten dus de dag voor het vertrek een hotel boeken in Brussel, en de dag van aankomst ook nog een extra nacht overnachten in Brussel anders komen wij niet thuis.
Uiteindelijk kost deze optie nog duurder dan de hele stedentrip. We hebben gekozen voor één stedentrip en nu krijgen we er twee, want we moeten eerst vanuit Amsterdam naar Brussel. Dubbel zoveel geld dus. Dit geld zouden wij beter kunnen uitgeven in Milaan, wat niet mogelijk is.

We hebben vandaag gebeld met Flywise en die zeggen dat er niets aan verandert kan worden. Zij zeggen dat alles in de voorwaardes staat en dat er geen uitzondering gemaakt kan worden. Ik vind daarentegen dat zij rekening moeten houden met de locatie van de klanten. Ik woon in Amsterdam, het slaat dus helemaal nergens op dat ik naar Brussel moet gaan.
 Als het niet via de HEMA website was aangeboden was ik hier nooit aan begonnen.

Het is erg misleidend. Ik wilde mijn moeder verrassen als student met een leuke stedentrip naar budget, maar ik kom uit op een veel groter bedrag wat ik nooit kan betalen. Ik ben nu 230 euro kwijt, doordat ik ook nog extra ontbijt heb bijgeboekt. Ik vind het heel erg dat ik nu mijn geld kwijt ben, omdat er nu van mij verwacht word dat ik voor vervoer zorg heen/terug naar Brussel (trein), plus twee nachten een hotel, en dan heb ik het nog niet over de kosten in Milaan zelf. Ik vind dit een grof schandaal en daarom heb ik ook een mail gestuurd naar de HEMA klantenservice.
Ik heb vanmiddag twee reviews op de website: verrassingstickets.nl, geplaatst. Mijn review is echter niet te zien op de website. Zij laten dus alleen de positieve reacties zien.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekeken!

102308 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk kunnen wij niets voor u betekenen. U hebt zelf al geinformeerd of u een luchthaven kon uitsluiten en dat kon niet. Dus u kon dit van te voren weten. Misschien kan iemand u brengen en of halen. Hoeft u geen extra hotels te boeken.

U hebt dan wel de hele woensdag en vrijdag in Milaan. Mooi.

getty
door getty - Jan 25, 2017 om 20:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar je wist de voorwaarden dus duidelijk van te voren? Waarom dan toch boeken? Echt gevalletje jammer dit en niets aan te doen.

Am
door Amsterdamsse Jan 25, 2017 om 20:05
Antwoorden / 1 Vragen

.

getty
door getty - Jan 25, 2017 om 20:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En niets misleidends aan dus

ha
door halex - Jan 25, 2017 om 20:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als 't Eindhoven was geweest, was u ongeveer even duur uitgekomen. Ook daar kunt u 's ochtends vanuit Amsterdam niet op tijd op 't vliegveld zijn en mist u waarschijnlijk de laatste trein terug naar Amsterdam.
Hoe dan ook, u heeft een driedaagse stedentrip voor 95 euro. En uiteraard is dan zonder kosten voor voor- en naverblijf. Dat zou toch raar zijn?
Ben benieuwd welke klacht u hier neer had gezet als uw vlucht woensdag om 15:00 zou vertrekken en vrijdag om 14:00 weer zou landen. Dan had u makkelijk de trein kunnen halen, maar netto twee dagen Milaan gehad.

jo
door jorisw - Jan 25, 2017 om 21:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De HEMA kan er toch ook niets aan doen dat je ver uit het centrum van het land woont?

costnix
door costnix Jan 26, 2017 om 01:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS woont in Amsterdam. Het is wel in de Randstad.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 22:01
5149 Antwoorden / 12 Vragen

U geeft zelf aan vanaf welk vliegveld u wilt vliegen en gaat er vervolgens van uit dat u juist niet vanaf een van deze vliegvelden denkt te vertrekken. Een verrassingticket kan overal vandaan vertrekken en kan overal naar toe, dat is juist het verrassingseffect.
Maar ik blijf mij verbazen over uw denkwijze. U gaat er van uit dat iedereen rekening met u moet houden. Wellicht vergeet u dat u diegene bent die een reis geboekt heeft en daarmee akkoord is gegaan met alle voorwaardes. Er is niets schandaligs aan en misleiding.... Misschien moet u de betekenis van het woord eens opzoeken.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2017 om 22:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus voor 95 euro vlieg je heen en weer en heb je twee dagen hotel, is die prijs dan voor 2 personen of per persoon? Bij een prijs per persoon is het al behoorlijk goedkoop en bij een prijs voor twee personen extreem goedkoop. Je krijgt precies wat er geboekt is, dus ik zie niet wat er misleidend aan is.

costnix
door costnix - Jan 26, 2017 om 01:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het (veel) geld kwijt zijn, was de verrassing!

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 26, 2017 om 11:16
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Hoewel ik uw teleurstelling kan begrijpen, valt zowel HEMA als Flywise Travel absoluut niets te verwijten. Zij bieden tegen een bodemprijs een stedentrip aan inclusief overnachtingen, en om die lage prijs mogelijk te maken zijn er vele voorwaarden, zoals het niet vooraf weten vanaf welke luchthaven wordt vertrokken en geen vaste vertrekdatum. Het is op basis van beschikbaarheid en zonder transfer, dit staat allemaal zeer duidelijk vermeld in de voorwaarden. U hebt zelfs geluk dat uw vertrektijd in de vroege ochtend is en de aankomsttijd in de avond, omdat het bij vliegreizen ook geregeld voorkomt dat dit andersom is en u daardoor relatief kort op de plaats van bestemming kunt vertoeven.

Hebt u niet de mogelijkheid een auto te huren, of wellicht iemand uit uw netwerk te vragen u te brengen en/of op te halen?

ekiem
door ekiem - Jan 26, 2017 om 19:38
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wat betreft die vertrek en aankomst tijden, dat is best gunstig omdat je daardoor "volle "dagen hebt in Milaan. Het had ook andersom gekund. En die extra kosten, ja dat was eerlijk gezegd niet ondenkbaar. Gezien de "aanbieding ", had je kunnen verwachten dat er extra kosten bij zouden komen. Als je alles apart had geregeld dan had je denk ik gunstiger gevlogen maar was je uiteindenlijk op hetzelfde bedrag uit gekomen.

Ekiem