Moet Opodo hierin zijn verantwoordelijkheid nemen?
Ik lees op de site van Opodo dat u met een medewerker kunt chatten via Messenger. Dus duur bellen is niet nodig.
Dit hebben we al geprobeerd. Met de chatbot kwamen we niet verder. Maar bedankt voor het meedenken!
Op het eerste gezicht, ik had nog nooit van Opodo gehoord, lijkt het om een Nederlandse website / Nederlands bedrijf te gaan? Het lijkt mij niet hun probleem dat jullie niet kunnen bellen naar een Nederlands nummer omdat je in het buitenland zit. Overigens je kan wel bellen, maar je vindt het te duur.
Mijn advies is om met die engelstalige afdeling contact op te nemen, te bellen dus. Dan kost dat je maar wat geld.
@diumenge , Nederlands bedrijf ? https://www.opodo.nl/klantenservice/#/about
Heb je het vraagteken gezien?
Oh , sorry nee
Dat we in het buitenland zitten kunnen zij niets aan doen inderdaad. Het feit dat de klantenservice zo goed als onbereikbaar is, we meerdere keren een uur in de wacht staan waarna de verbinding verbroken wordt zonder ook maar contact te hebben gehad met een medewerker, daar kunnen zij wel iets aan doen lijkt mij.
De Engelstalige klantenservice kon ons na een nieuwe bel poging niet verder helpen in verband met een storing..
Waarschijnlijk het gevolg van de ongetwijfeld lage prijzen die ze bieden, volgende keer gewoon direct bij de luchtvaartmaatschappij boeken. En dan morgen nog maar 's met de Engelse klantenservice bellen.
Nou, Mark en Laura, als jullie met zelftransfer bedoelen dat jullie zelf van de plek van aankomst naar de plek van vertrek moeten gaan, dan gaat dat zo. Ik heb de halve wereld rondgereisd en de meeste mensen uit mijn omgeving ook, en we hebben allen altijd zelf dat moeten doen. Nergens stond zomaar vervoer klaar om van de aankomst naar het vertrek gebracht te worden en vaak is dat je moeten haasten en ietwat zenuwslopend. U heeft kennelijk niet goed gekeken dan wel niet goed geboekt, het zij zo. Wat ik u aanraad? Stoppen met erover te lamenteren en de hele familie mobiliseren alsmede de halve reiswereld, maar gewoon genieten van de wereldreis en een volgende keer beter opletten en uitzoeken. En stop maar liever met de familie lastig vallen zou ik denken.
En niet bij low cost boeken kan ook helpen. U wilt eerste rang voor een kaartje voor de garderobe. Het is dat u uw verantwoordelijkheid moet nemen en inzien dat het uw fout is. Opodo heeft niets verkeerds gedaan. Uw opschrift is dan ook volkomen onterecht.
Citaat van begin van uw vraag: Via Skyscanner werd de reis aangeboden door Opodo. Het betreft een reis met een overstap op New York JFK van 2.5 uur. In de bevestigingsmail van de boeking werd opeens gewag gemaakt van een mogelijke zelftransfer. Het stond niet duidelijk omschreven of het nou daadwerkelijk een zelftransfer was of niet. In ieder geval werd er tijdens het ophele boekingsproces op de sites van Skyscanner en die van Opodo NIET vermeld dat het om een zelftransfer zou gaan. Als ervaren reizigers zijn wij hier namelijk alert op (en vooral zijn we op de hoogte van de onmogelijkheid van een zelftransfer van 2,5uur op JFK).
Wat is dan uw probleem resp. wat is de schade? Als ik uw verhaal verder leest heeft u via een internet site gereserveerd/geboekt en kennelijk bij budgetmaatschappijen zoals OPODO er één van is.
Bij budgetmaatschappijen komt het vaker voor dat het niet allemaal zo gaat als bij gerenommerde vliegbedrijven. Daarbij teken ik ook nog aan dat als u via een reisbureau boekt u dan normaliter wel alles geregeld krijgt en of vermeld wat u kunt verwachten of wat u zelf dient te doen. Als ervaren reiziger zou u dat m.i. toch ook kunnen weten.
Het komt mij voor, helaas voor u, dat hier sprake is van goedkoop = duurkoop en en laat het lering zijn voor de wereldreis die u nu aan het boeken bent.
Ik lees ook dat men vanuit het vliegbedrijf heeft toegezegd een en ander te onderzoeken maar dat u nog geen reactie heeft gehad. Dat kan ook nog betekenen dat enig geduld ook op zijn plaats is. Uiteraard is civiel procedren ook een optie maar ik vrees dat het dan helemaal duurkoop zal zijn.
JFK AirTrain
JFK AirTrain is de snelste en eenvoudigste manier om op JFK Airport te reizen. Het systeem verbindt alle passagiersterminals met parkeerplaatsen op luchthavens, het ophaalgedeelte van de hotelshuttle, het autoverhuurcentrum en het openbaar vervoersnetwerk van NYC op Jamaica en Howard Beach Stations, waar u de metro, de Long Island Rail Road kunt vinden, en openbare bussen. AirTrain JFK werkt 365 dagen per jaar, 24 uur per dag.
AirTrain is gratis tenzij u uw reis begint of eindigt op Jamaica en Howard Beach Stations. Daar is de vergoeding $ 7,75 USD, alleen te betalen door Metrocard. Er zijn Metrocard-machines op zowel Jamaica als Howard Beach Stations.
https://youtu.be/pv_oQrzMTlE
Ik weet niet hoe de link werkend te plaatsen, zelf maar even zoeken hoe de trein rijdt op het vliegveld.
Je hebt een vergissing gemaakt. Een reis geboekt met een te krappe transfer.
Waarom moet dat de schuld zijn van Opodo. Je bent een wereldreiziger, dan weet je dat het uren duurt voordat je voorbij de douane bent en je koffer hebt opgehaald en weet hebt ingecheckt. Zelfs als de transfer geen zelfservice zou zijn, dan was het nog de vraag of je het volgende vliegtuig zou halen,
Je moet geld uitgeven om het mogelijk weer in orde te maken.
Je vindt bellen te duur, maar je zult toch wat moeten als je niet wilt dat je reis eindigt op JFK
Nou, zulke ervaren reizigers zijn jullie dus niet als dat jullie beweren.
als opodo zegt ‘ mogelijk zelftransfer’ dan moet u simpelweg pas boeken als duidelijk is of dit ook zo is.
door te boeken voordat u de reis heeft uitgezocht heeft u de korte overstaptijd geaccepteerd.
zelftransfer is op us vliegvelden heel gebruikelijk, heel vask moet je je bagage oppikken en weer inchecken, daarom moet je in de us altijd een geldig visum of esta formulier hebben, gelekoorts vaccinatue etc. De us houdt het strak in de gaten. Dat zou toch moeten weten als ervaren reiziger.
en als u geen ruimbagage heeft dan kunt u best in 2.5 overetappen.
dus niet zo klagen!
Even gogelen was niet verkeerd geweest. Als ervaren wereldreiziger kies je toch niet de eerste de beste goedkope vlucht en bereidt zelf niets voor? Nu laat je je familieleden jouw probleem opknappen en legt de schuld bij Opodo.
Heb je dan geen eigen verantwoordelijkheid voor de reis die je boekt?
Voor reizigers met overstap in de Verenigde Staten: op het vliegveld van inreis ('port of entry') gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt u het langs de douane en achter de douaneinspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.
https://www.exit-reizen.nl/reizen/informatie/overstappen.html
Het antwoord op de vraag of het nodig is om een ESTA-vergunning te hebben voor een tussenlanding in de Verenigde Staten luidt natuurlijk bevestigend.
https://www.esta-verklaring.nl/tussenlanding-verenigde-staten-esta-vergunning-noodzakelijk.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer