Ro
door Rosemarie56 Mar 28, 2020 om 20:00
Vakantie & reizen

Naar Ameland

Ik heb voor 24-27 april via de VVV een lang weekend geboekt in een appartementje op Ameland en al een deel vooruit betaald. Nu krijg ik het verzoek om de rest ook te betalen. 


ik wil daarmee wachten gezien de situatie door de Coronamaatregelen en dit heb ik gecommuniceerd. De VVVzegt dat ik gewoon moet betalen omdat er geen negatief reisadvies wordt gegeven.
Maar..........de overheid geeft het advies binnen te blijven en alleen bij noodzaak de woning te verlaten.

Wat nu, kan de VVV mij verplichten te betalen?

1963 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2020 om 20:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen
2

Als u niet betaald bent u in verzuim en zal de boeking, op uw kosten, geannuleerd worden.

Het advies om binnen te blijven is geen wet. Er is geen verbod om naar buiten te gaan. Er is dus ook geen verbod om op Ameland te gaan zitten. U hebt geboekt en er is geen wettelijke reden om te annuleren.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 28, 2020 om 20:27
683 Antwoorden / 5 Vragen
1

Of er iets open is zal vraag 2 zijn, maar u kun t gaan met uw gezelschap/gezin. Maar dan wel binnen blijven zoveel mogelijk.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2020 om 20:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Rosemarie56 , 

Kan ik de losse accommodatie of het ticket kosteloos annuleren?

Gaat uw vlucht nog, maar wilt u zelf niet meer gaan? Of is uw accommodatie nog beschikbaar, maar wilt u zelf niet meer gaan of kunt u er niet meer komen? Dan kan de aanbieder de dienst nog leveren, alleen maakt u er geen gebruik meer van. Of u in dat geval kosteloos mag annuleren is afhankelijk van de voorwaarden. Vooral in voorwaarden van accommodaties staat soms dat u nog tot kort voor uw komst kosteloos mag annuleren. Als de voorwaarden dit recht niet geven, kan het zijn dat u uw geld niet terugkrijgt. Neem contact op met de accommodatie of de luchtvaartmaatschappij om te vragen of u geld terugkrijgt en hoe veel. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren .

Krijgt u geen geld of voucher terug? Maar hebt u een reisverzekering? Bekijk dan ook wat die vergoedt. Het Verbond van Verzekeraars geeft antwoord op vragen over uw verzekering en het coronavirus.

Is uw accommodatie nog wel beschikbaar, maar zijn alle faciliteiten die erbij horen dicht? Dan kunt u op grond van de wet ook een deel van uw geld terugvragen. De accommodatie levert immers niet meer alles waar u voor betaalde . 

Voor verdere informatie , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/moet-ik-mijn-reissom-betalen-als-ik-weet-dat-mijn-vakantie-niet-doorgaat/ 

Welke reisvoorwaarden hanteert de VVV ? 

Lees hier de voorwaarden Art 5 t/m Art 8 

 

Klik hier voor de reisvoorwaarden van de VVV

tenormin
door tenormin - Mar 28, 2020 om 21:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen
1

Als u als gezin kan en mag gaan, en appartementje heeft een balkonnetje, dan kunt u daar zitten. Maar, op de super na, zal alles dicht zijn. En u heeft geboekt, dus betaling zal plaats moeten vinden. Dus maar doen. Iets anders dan eigen omgeving zal al iets bijzonders zijn (nu dan).

Gr
door Grunn1 - Mar 28, 2020 om 22:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Wat is het probleem?
Inmiddels ontvluchten al veel mensen de randstad om in alle rust in een vakantiehuisje in Drenthe te gaan zitten.
Geen drukke winkels met lange rijen, niet alles uitverkocht en makkelijker om afstand te houden van anderen en toch lekker buiten kunnen zitten bij je huisje.

justmeagain
door justmeagain Mar 29, 2020 om 00:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

Mag je blij zijn dat het een huisje is. Caravan, te t en campers zijn nu een no go.

sp
door spikkel - Mar 28, 2020 om 23:38
148 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ja, ze kunnen u verplichten te betalen. 
Of Ameland t.z.t. zo blij is met u valt nog te bezien. Texel was net te laat met toeristen weigeren waardoor ze nu met besmettingen zitten. Ik vrees dat de overige eilanden dit anders aan gaan pakken. Hopelijk krijgt u een voucher om het weekend later dit jaar te plannen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2020 om 11:06
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Volgens Europees recht kan de reiziger zowel de reisorganisator de overeenkomst beëindigen als door overmacht de reis niet volgens de verwachtingen van de reiziger kan worden uitgevoerd. Voor zover ik op dit moment kan nagaan kan de reis nog steeds worden uitgevoerd en lijkt het mij dat beëindigen van de overeenkomst door u en daarmee niet betalen zal leiden tot toch een vordering. Het wordt anders indien bijv. Ameland op slot gaat.

ro
door ron503 - Mar 29, 2020 om 11:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eerst betalen en afwachten todat er een negatief reis advies afgegeven wordt. Er is nog geen sprake van een totale lock down dus kunt u met in achtneming van de adviezen naar Ameland afreizen.

rj
door rjw - Mar 29, 2020 om 11:20
3254 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je hebt bij de verhuurder alleen de accomodatie gehuurd. Niet de activiteiten en faciliteiten daarbuiten (of beter in de huidige situatie: gebrek aan activiteiten en faciliteiten). Je kunt nog steeds naar dat appartement en af en toe naar buiten om te wandelen op Ameland (zolang je voldoende afstand houdt). 

Dat jij misschien had gehoopt om daar ook bijvoorbeeld naar restaurantjes en cafeetjes te kunnen gaan is niet van belang voor de verhuurder (ik ga er even vanuit dat het appartement alle self-catering voorzieningen heeft).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer