Negatieve ervaring treinreiswinkel
Ongeveer twee maanden geleden had ik tickets geboekt voor eind juli/ begin augustus en omdat ik tot op heden niets ontvangen heb, heb ik maar navraag gedaan. In eerste instantie wist men te vertellen dat een gedeelte van dat traject nog niet boekbaar is, later dat er werkzaamheden op dat traject waren en men nog niet wist wanneer men klaar is ( overigens vinden op dat traject geen werkzaamheden plaats ) om vervolgens mee te delen dat ik me vooral geen zorgen moest maken. Op de vraag waarom ze voordat betreffende traject geen alternatief voorstellen, volgt er tot op heden een oorverdovende stilte. Kortom wie heeft dezelfde negatieve ervaring(en met de Treinreiswinkel?
Wat is er mis met NS international, of de spoorwegen in het land waar u boekt? Dat gaat tig keer makkelijker dan via een tussenpersoon die alleen maar aan verdiend.
En inderdaad, hoe kom je bij zo'n site terecht?
Ik niet.
Boek treinkaartjes trouwens bij de desbetreffende spoorwegmaatschappij en niet bij een tussenpersoon.
Waarom zou je?
Aangezien je (nog) geen tickets ontvangen heb zou ik m'n geld maar terugvragen (maar ben bang dat .......)
Het gaat hier om compleet verzorgde vakantie per trein. Zij verzorgen, naast het hotel, alle vervoersbewijzen van de div. spoorwegmaatschappijen incl. de zitplaatsreservering. Bij dit laatste kan het voorkomen dat dit pas vanaf 4 weken van te voren kan. En waarom krijg je bij boeking via een reisbureau van b.v. vliegreizen pas 14 dagen voor vertrek de reispapieren en mag dat dan hier niet. Dus geld terugvragen is hier totaal niet van toepassing, de Ts moet gewoon wat geduld hebben en komt alles prima in orde. De Ts loopt te klagen zonder enige reden en zonder zich eerst goed te informeren. Zou je de treinkaartjes naar bv. Oostenrijk via de betreffende spoorwegmaatschappijen, dus NS, DB en Öbb zelf gaan regelen ben je vaak duurder uit omdat treinreiswinkel kortingen regelt die je zelf niet kan krijgen en dan heb je nog geen hotel.
@gerbera, bedankt voor de toelichting. Verduidelijkt e.e.a.
Via treinreiswinkel kun je een complete reis boeken incl. hotel. Zij regelen een zo voordelig mogelijk vervoer per trein dus kan het voorkomen dat men wacht op de speciale aanbiedingen van betreffend spoorwegmaatschappij. Aan de hand van die gegevens is de prijs gebaseerd. U heeft dus nog tijd genoeg voor de vervoersbewijzen. Bij boeking staat precies aangegeven over welk traject er gereden gaat worden maar ook daaarin kunnen veranderingen komen. Hoe weet u dat op een bepaald traject er geen werkzaamheden zijn, vanuit gaande dat het een buitenlands traject is. En waarom een alternatief verstrekken als hen bekend is tot wanneer de werkzaamheden zijn. Zelf heb ik al verschillende reizen via hen gemaakt en heb alleen maar positieve ervaringen. Treintijden, overstapplaatsen en hotels het was allemaal prima verzorgd.
En nee ik werk niet bij Treinreiswinkel, heb daar ook geen aandelen van maar ook zeker geen negative ervaring.
Leesvoer over ervaringen: https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&ei=AdPdWvegDZL6wAKpwbzIBw&q=ervaringen+met+treinreiswinkel&oq=ervaringen+met+treinreiswinkel&gs_l=psy-ab.3..0i7i30k1.6148.9300.0.11268.15.13.0.0.0.0.340.2284.2-6j3.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..10.5.1222...0i13k1j0i8i7i30k1.0.qgG3fTWStyY
Heeft u alleen de treinreizen daar geboekt en verder geen hotels, excursies enz. dan kunt u overwegen uw boeking te annuleren (lees eerst de voorwaarden daarover) en zelf rechstreeks de treinreis te boeken/kopen.
Ik heb overigens geen negatieve ervaringen want ik heb altijd mijn reizen zelf en rechtstreeks gekocht- en gereserveerd.
Wederom maar eens een keertje contact gehad met de treinreiswinkel om navraag te doen en deze keer wisten ze te vertellen dat de reden waarom ik nog niets ontvangen had was omdat er een staking op handen was in Frankrijk.....................Er niet alleen op gewezen dat Frankrijk niet mijn traject is en dat er de afgelopen twee maanden sowieso geen sprake van staking waar dan ook dus de relavantie van een staking in Frankrijk en mijn traject, Duitsland/Oostenrijk/Italië, ontging /ontgaat mij. Er fijntjes opgewezen dat ik mijn als ik mijn tickets vanaf nu niet snel krijg ,ik mijn geld terug wil.
Ook wij hebben een slechte ervaring. Onze reis kon niet doorgaan. Na drie weken hadden ze onze boeking nog niet doorgevoerd. Reserveringen waren toen niet meer mogelijk. Tot op heden geen excuses/ reactie van de medewerkers
Dit dateert van alweer haast een jaar geleden.
Hoezo kon uw reis niet doorgaan?
Had u vooraf niet gecontroleerd hoe deze organisatie bekend stond?
Ik heb dit jaar vervelende ervaringen met de treinreiswinkel in Leiden. Telefonische onbereikbaarheid. Onjuiste pas. Niet terugmailen. Vergeyen of onjuiste reserveringen. Het stapelt zich dit jaar erg op.
Ik denk dat het probleem temaken heeft met overbelasting en het niet berekend zijn op pieken. Niet telefonisch bereikbaar zijn is frusterend. Uiteindelijk is alles goed gekomen met mijn boeking en reserveringen, inclusief een excuus, dat moet dan ook gezegd worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer