El
door Els Engelen Jun 19, 2018 om 22:44
Vakantie & reizen

Nextfly

Ik ben telefonisch benaderd door Nextfly uit Enschede. Ze vertelden me dat ik heel voordelig op reis zou kunnen gaan. Ik moest dan wel € 349,00 betalen (waarvoor weet ik nog altijd niet). Ze zouden me een mail sturen en dan had ik 14 dagen om te weigeren. Ik kreeg dus een mail van hen en heb op die mail gereplied dat ik niet wilde ingaan op hun "aanbod". Ondertussen zijn we bijna een maand verder en beweren zij dat ik niet geantwoord heb, daar het een "no-reply mail" was (wat echt niet zo was !). Ik wil absoluut niet betalen voor iets wat volgens mij niet eens echt is. Hun website staat vol taalfouten, je kan zogezegd een formulier downloaden waarmee je kan laten weten dat je niet ingaat op hun aanbod, maar dat formulier kan je gewoon niet openen. Ook hun algemene voorwaarden kan je niet openen. Na wat opzoekwerk blijkt Nextfly een firma te zijn die telefoonabonnementen verkoopt ! Wat heeft dat met reizen te maken? Op hun website vind je ook helemaal geen reizen, daarvoor moet je eerst weer een formulier invullen en dan zullen zij je een passend aanbod doen. Ik ben absoluut niet van plan om te betalen, maar wil ook niet binnenkort een mail krijgen van een incassobureau. Wat doe ik het best?

3360 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2018 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Wat doe ik het best”?  Neem contact op met Consuwijzer, kijk op Google, zij zullen u adviseren volstrekt niet te betalen.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer.

Als u ook nog zo dom geweest bent een bankrekening nummer te geven, houd dan uw bank in de gaten.

En, “wat doe ik het best”?,  voortaan zulke telefoontjes direct beëindigen en helemaal geen gegevens verstrekken. Ook bij colportage aan de deur of op straat is het enige verstandige antwoord: “Geen interesse, goedemiddag.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 19, 2018 om 22:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u bij een zelfde ingezonden vraag wat antwoorden lezen waar u uw voordeel mee kunt doen:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/nextfly-enschede?id=595684

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2018 om 22:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar, beste Els Engelen, dan heeft u wel gereageerd, anders was er geen (no replay) mail gekomen. Maar maakt u zich niet ongerust; zeker niet voor een incasso bureau, wat u zeker zal gaan benaderen. Uiteindelijk: u heeft niets getekend (wat moet) en zich niet verbonden aan die lui die telefoonabonnementen blijkt te verkopen. Dus iedere "aanmaning" bedreiging of wat ook: negeren. Laten zij maar bewijzen dat u iets heeft ondertekent waaruit blijkt dat u een lidmaatschap heeft aangegaan.

marita5
door marita5 - Jun 20, 2018 om 06:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Els Engelen ,

Volledig negeren en vooral niet betalen ., voor reizen met korting geldt een schriftelijke overeenkomst ( handtekening vereist )
Nextfly valt onder FNVG BV , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/schriftelijkheidsvereiste

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=70869618&start=0&site=kvk2014

https://www.bedrijvenpagina.nl/NextFly/3958898/4b3d685b/

U bent niet de enige , lees deze klachten ,

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=8dcpW5_vLofzkwWJto-oDg&q=nextfly+testaankoopbe&oq=nextfly+testaankoopbe&gs_l=psy-ab.3..33i160k1.2339.11084.0.11472.21.21.0.0.0.0.122.2213.7j14.21.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.21.2191...0j0i131k1j0i10k1j0i30k1j0i10i30k1j0i13k1j0i13i10k1j0i13i30k1j0i8i13i30k1.0.vo7uRUKoRLA

maar wil ook niet binnenkort een mail krijgen van een incassobureau.

Laat u niet bang maken / of onder druk zetten door een incassobureau zij kunnen niks doen .

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

De site ,

http://www.nextfly.be/

Ook hun algemene voorwaarden kan je niet openen.

De voorwaarden ,

http://www.nextfly.be/wp-content/uploads/2018/06/Algemene-Voorwaarden-NextFly.pdf

Artikel 8 : Overeenkomst met Nextfly .

Klanten van NextFly kunnen een vakantie boeken met een vaste korting van 20% mits het te boeken vakantie maximaal € 3500,- bedraagt. De korting zal enkel voor aanvragen via NextFly gelden. Het recht op deze korting zal pas naar het voldoen van de volledige factuur van € 349,- voor inschrijving gelden, met een geldigheid van 1 jaar na bevestiging.