Nextfly
Ik ben telefonisch benaderd door Nextfly uit Enschede. Ze vertelden me dat ik heel voordelig op reis zou kunnen gaan. Ik moest dan wel € 349,00 betalen (waarvoor weet ik nog altijd niet). Ze zouden me een mail sturen en dan had ik 14 dagen om te weigeren. Ik kreeg dus een mail van hen en heb op die mail gereplied dat ik niet wilde ingaan op hun "aanbod". Ondertussen zijn we bijna een maand verder en beweren zij dat ik niet geantwoord heb, daar het een "no-reply mail" was (wat echt niet zo was !). Ik wil absoluut niet betalen voor iets wat volgens mij niet eens echt is. Hun website staat vol taalfouten, je kan zogezegd een formulier downloaden waarmee je kan laten weten dat je niet ingaat op hun aanbod, maar dat formulier kan je gewoon niet openen. Ook hun algemene voorwaarden kan je niet openen. Na wat opzoekwerk blijkt Nextfly een firma te zijn die telefoonabonnementen verkoopt ! Wat heeft dat met reizen te maken? Op hun website vind je ook helemaal geen reizen, daarvoor moet je eerst weer een formulier invullen en dan zullen zij je een passend aanbod doen. Ik ben absoluut niet van plan om te betalen, maar wil ook niet binnenkort een mail krijgen van een incassobureau. Wat doe ik het best?
“Wat doe ik het best”? Neem contact op met Consuwijzer, kijk op Google, zij zullen u adviseren volstrekt niet te betalen.
Dien ook een klacht in bij Consuwijzer.
Als u ook nog zo dom geweest bent een bankrekening nummer te geven, houd dan uw bank in de gaten.
En, “wat doe ik het best”?, voortaan zulke telefoontjes direct beëindigen en helemaal geen gegevens verstrekken. Ook bij colportage aan de deur of op straat is het enige verstandige antwoord: “Geen interesse, goedemiddag.
Hier kunt u bij een zelfde ingezonden vraag wat antwoorden lezen waar u uw voordeel mee kunt doen:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/nextfly-enschede?id=595684
Maar, beste Els Engelen, dan heeft u wel gereageerd, anders was er geen (no replay) mail gekomen. Maar maakt u zich niet ongerust; zeker niet voor een incasso bureau, wat u zeker zal gaan benaderen. Uiteindelijk: u heeft niets getekend (wat moet) en zich niet verbonden aan die lui die telefoonabonnementen blijkt te verkopen. Dus iedere "aanmaning" bedreiging of wat ook: negeren. Laten zij maar bewijzen dat u iets heeft ondertekent waaruit blijkt dat u een lidmaatschap heeft aangegaan.
Hallo Els Engelen ,
Volledig negeren en vooral niet betalen ., voor reizen met korting geldt een schriftelijke overeenkomst ( handtekening vereist )
Nextfly valt onder FNVG BV , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/schriftelijkheidsvereiste
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=70869618&start=0&site=kvk2014
https://www.bedrijvenpagina.nl/NextFly/3958898/4b3d685b/
U bent niet de enige , lees deze klachten ,
https://www.google.nl/search?source=hp&ei=8dcpW5_vLofzkwWJto-oDg&q=nextfly+testaankoopbe&oq=nextfly+testaankoopbe&gs_l=psy-ab.3..33i160k1.2339.11084.0.11472.21.21.0.0.0.0.122.2213.7j14.21.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.21.2191...0j0i131k1j0i10k1j0i30k1j0i10i30k1j0i13k1j0i13i10k1j0i13i30k1j0i8i13i30k1.0.vo7uRUKoRLA
maar wil ook niet binnenkort een mail krijgen van een incassobureau.
Laat u niet bang maken / of onder druk zetten door een incassobureau zij kunnen niks doen .
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.
De site ,
http://www.nextfly.be/
Ook hun algemene voorwaarden kan je niet openen.
De voorwaarden ,
http://www.nextfly.be/wp-content/uploads/2018/06/Algemene-Voorwaarden-NextFly.pdf
Artikel 8 : Overeenkomst met Nextfly .
Klanten van NextFly kunnen een vakantie boeken met een vaste korting van 20% mits het te boeken vakantie maximaal € 3500,- bedraagt. De korting zal enkel voor aanvragen via NextFly gelden. Het recht op deze korting zal pas naar het voldoen van de volledige factuur van € 349,- voor inschrijving gelden, met een geldigheid van 1 jaar na bevestiging.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer